• 178.323 movies
  • 12.224 shows
  • 34.004 seasons
  • 647.550 actors
  • 9.377.091 votes
Profile

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

Graaf Machine

• 9799 messages
  • 1416 votes

Koersbroeken dienen zwart te zijn, net zoals voetbalschoenen.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Het verbaast me overigens dat er geen UCI-richtlijnen hierover zijn. Ik herinner me nog het protest in het peloton van enkele jaren terug over de ridicule vestimentaire verplichtingen terwijl nieuwe regels over de veiligheid en het welzijn genegeerd werden.

Toen had je regels over de lengte van de sokken, handschoenen en het bannen van zwarte regenjassen en dergelijke meer ...

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Fisico wrote:

Ik snap de hetze rond die witte broek helemaal niet. Wat is het probleem? FdJ heeft toch ook jaren in het wit gereden?

Over de concurrentie gesproken: waar is de tijd dat de Ardennenklassiekers werden gedomineerd door Spanjaarden en Italianen? Ik heb de indruk dat die gewoon beiden een generatie overslaan. Dit ligt niet louter aan de huidige generatie jonge (top)renners. Zorgwekkend vind ik het dat het op Ganna na en na het spijtige uitvallen van Colbrelli pure Italiaanse bloedarmoede is. Bij de Spanjaarden heb je nog wat gevestigde waarden met Mas, Landa en Bilbao (die laatsten ook al 33), maar zij zijn vrij wisselvallig en zijn niet de toppers die het overnamen van een Valverde, Rodriguez of de twee Sanchez'en. Het is wachten op Ayuso.

En Remco, tja. Ik begrijp dat zijn maniertjes erg irritant zijn. Ik zou ze ook niet appreciëren bij een buitenlandse renner. Het oogt zo arrogant. Emotioneel en impulsief ook. Een kleurrijk renner alvast met steeds een eigen mening. Heeft zelfvertrouwen te koop. Zijn reacties in Catalonië tegenover Roglic spreken ook niet in zijn voordeel, dan loste hij het met Pidcock beter op: gewoon versnellen en hem eraf rijden. Alleen was dat met Roglic toen geen optie.

In Spanje heeft dat ook veel met team Movistar te maken. De omkadering zal misschien beter worden zonder Valverde.

Splinters

• 2627 messages
  • 1391 votes

Pecore wrote:

Zelfs Van der Poel liet met vies weer z'n witte broek in de kast hangen. Reed FdJ met regen ook niet gewoon in blauwe broeken? Was ook geen gezicht trouwens, maar oogde tenminste schoon.

Met het oog op de consument zou ik dat kunnen begrijpen. Wanneer het gaat om de concurrentie niet. De concurrentie zou daar de tijd niet voor moeten hebben. Zou. Want met die duursport, een niche, weet je het natuurlijk nooit. Zoals ene mevr hassan gisteren - opnieuw - demonstreerde, deze keer met uitgebreid rek en strek-werk tijdens een race, om vervolgens iedereen voorbij te rennen.

happie

• 6236 messages
  • 426 votes

Fisico wrote:

Ik snap de hetze rond die witte broek helemaal niet. Wat is het probleem? FdJ heeft toch ook jaren in het wit gereden?

Over de concurrentie gesproken: waar is de tijd dat de Ardennenklassiekers werden gedomineerd door Spanjaarden en Italianen? Ik heb de indruk dat die gewoon beiden een generatie overslaan. Dit ligt niet louter aan de huidige generatie jonge (top)renners. Zorgwekkend vind ik het dat het op Ganna na en na het spijtige uitvallen van Colbrelli pure Italiaanse bloedarmoede is. Bij de Spanjaarden heb je nog wat gevestigde waarden met Mas, Landa en Bilbao (die laatsten ook al 33), maar zij zijn vrij wisselvallig en zijn niet de toppers die het overnamen van een Valverde, Rodriguez of de twee Sanchez'en. Het is wachten op Ayuso.

En Remco, tja. Ik begrijp dat zijn maniertjes erg irritant zijn. Ik zou ze ook niet appreciëren bij een buitenlandse renner. Het oogt zo arrogant. Emotioneel en impulsief ook. Een kleurrijk renner alvast met steeds een eigen mening. Heeft zelfvertrouwen te koop. Zijn reacties in Catalonië tegenover Roglic spreken ook niet in zijn voordeel, dan loste hij het met Pidcock beter op: gewoon versnellen en hem eraf rijden. Alleen was dat met Roglic toen geen optie.

Tja als we een hetze kunnen maken over een witte broek, dan gaat het zo slecht nog niet. Ik heb me er totaal niet aan gestoord en zijn maniertjes.... tja. Hate him or love him zou ik zeggen, maar moet gewoon blijven hoe hij is.

Beter een renner met een grote mond die dingen wint, dan een renner met een grote mond die niks klaarmaakt. Dat eerste heeft hij toch wel gedaan met 2x LBL en San Sebastiaan, wereldkampioen en de Vuelta.

Iedereen kijkt uit naar zijn volgende ronde en wacht met smart tot zijn eerste tourdeelname. Die verwachtingen worden inmiddels niet alleen maar door zijn praatjes gecreëerd, maar ook door de "hype".

Dus van mij mag hij die witte broek lekker aantrekken. Sterker nog zolang hij geen andere trui heeft dadelijk in de Giro moet hij lekker die witte broek nog vaker aantrekken. Alhoewel de kans groot is, dat hij na etappe 1 de leiderstrui al heeft.

Pecore

• 923 messages
  • 1691 votes

Splinters wrote:

Met het oog op de consument zou ik dat kunnen begrijpen. Wanneer het gaat om de concurrentie niet. De concurrentie zou daar de tijd niet voor moeten hebben. Zou. Want met die duursport, een niche, weet je het natuurlijk nooit. Zoals ene mevr hassan gisteren - opnieuw - demonstreerde, deze keer met uitgebreid rek en strek-werk tijdens een race, om vervolgens iedereen voorbij te rennen.

Ze zitten godbeterd een halve dag op de fiets zichzelf uit de wind te houden. Tijd te over. En waar anders zouden ze moeten kijken dan voor zich?

Duursport een niche?

Ben je door je hagel heen en schiet je nu met losse flodders?

Splinters

• 2627 messages
  • 1391 votes

Pecore wrote:

(quote)

Duursport een niche?

Ben je door je hagel heen en schiet je nu met losse flodders?

Het is toch niet mijn schuld dat het met name bij duursport nogal eens amateuristisch oogt?

Een beter begin begint bij jezelf.

Splinters

• 2627 messages
  • 1391 votes

Wijze woorden. In algemene zin een zeldzaamheid in de sportwereld:

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100059966_b9a7c325

Graaf Machine

• 9799 messages
  • 1416 votes

Na een spannend, maar zeker geen foutloze match, is er voor het eerst een Chinees wereldkampioen schaken geworden.

Zuur voor Ian Nepomniatchtchi, die eigenlijk Carlsen had mogen uitdagen, maar bij verstek van laatstgenoemde een match tegen de nummer twee van het kandidatentoernooi moest spelen.

Ian kwam in de reguliere match drie keer op voorsprong, maar zag Ding Liren evenzovaak de stand weer gelijk trekken.

In de tiebreak was de sympathieke, bescheiden Chinees de ook sympathieke en bescheiden Rus te slim af.

Het tijdperk Carlsen is voorbij, wat titel betreft. Dat de Noor de sterkste speler ter wereld is staat niet ter discussie.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Darts, schaken en snooker. De (eigen) media besteed meer en meer aandacht aan deze "verwaarloosde" (of verwaarloosbare?) sporten. Als ik het nieuws mag geloven, winnen deze sporten aan populariteit bij jan-met-de-pet. De inschrijvingen boomen en dat heeft veel te maken met de veelvuldige uitzendingen op TV en de aandacht op het journaal. Dat er toevallig een landgenoot goed in is, helpt eveneens. Niet bij schaken natuurlijk, maar in dit geval bij het snooker.

Luca Brecel kroont zich als wereldkampioen snooker. Fenomenale prestatie van Luca om zich als WK te kronen in een sport dat wordt gedomineerd door de Britten. Wat een toernooi ook met uitschieters tegen meester O'Sullivan, de Chinees Si Jihuai na telkens een heuse remontada. In de finale werd de gerespecteerde en 4-voudig wereldkampioen Selby geklopt. Waanzinnig knap!

SergioMalick

• 1232 messages
  • 1834 votes

Met wielrennen, klimmen en snooker heb ik een geweldig interessant sportweekend gehad op Eurosport. Vooral dat klimmen heeft me echt verrast.

Ook het commentaar van Koen de Kort bij de ronde van Romandie was erg fijn. Heeft misschien een niet heel aantrekkelijk stemgeluid, maar inhoudelijk is het formidabel. Weet iemand toevallig hoe de andere commentator heet bij de Ronde van Romandie? Beviel me ook erg goed.

Karsten Kroon doet het ook altijd erg goed, die zal de Giro gaan doen neem ik aan.

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

Ik vermaak me opperbest met de huidige NBA playoffs.

Topteams die opeens in vorm raken, oude krijgers die een laatste kunstje willen flikken, topfavorieten die zonder glans verzuipen (Giannis )

Ik zet mn geld op een Warriors - Celtics finale.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Nooit gedacht dat een andere sport dan wielrennen of voetbal de voorpagina's kon halen in Vlaanderen. Maar vanochtend stond Luca Brecel in iedere krant op de voorpagina door z'n zege in het wereldkampioenschap snooker.

SergioMalick

• 1232 messages
  • 1834 votes

kos wrote:

Ik vermaak me opperbest met de huidige NBA playoffs.

Topteams die opeens in vorm raken, oude krijgers die een laatste kunstje willen flikken, topfavorieten die zonder glans verzuipen (Giannis )

Ik zet mn geld op een Warriors - Celtics finale.

Heb hier nog nooit naar gekeken, maar valt dit ergens te streamen?

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

Alleen met een NBA Pass denk ik, maar ESPN zendt alles uit.

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2204 votes

SergioMalick wrote:

Met wielrennen, klimmen en snooker heb ik een geweldig interessant sportweekend gehad op Eurosport. Vooral dat klimmen heeft me echt verrast.

Ook het commentaar van Koen de Kort bij de ronde van Romandie was erg fijn. Heeft misschien een niet heel aantrekkelijk stemgeluid, maar inhoudelijk is het formidabel. Weet iemand toevallig hoe de andere commentator heet bij de Ronde van Romandie? Beviel me ook erg goed.

Karsten Kroon doet het ook altijd erg goed, die zal de Giro gaan doen neem ik aan.

Na Michel en José (helaas, we moeten het nu doen met Karl en tijdens de Tour met de betere Renaat ipv Michel) is Jeroen en Karsten met afstand het beste duo. Die mannen kunnen gewoon zo dom keuvelen dat zelfs een biljartvlakke etappe van 260 kilometer ergens nog een beetje interessant blijft.

happie

• 6236 messages
  • 426 votes

Giro 2023: Oplossing in de maak voor klimtijdrit na logistieke problemen - Giro 2023: Oplossing in de maak voor klimtijdrit na logistieke problemen | WielerFlits

Mecanicien achterop de motor met een reservefiets op zijn rug.

Pecore

• 923 messages
  • 1691 votes

Prognose voor de Giro:

1. Roglic

2. Evenepoel

3. Almeida

Hopelijk kan Arensman fietsen voor een mooie klassering. Als hij kan meedoen om de eerste vijf plaatsen doet hij het fantastisch.

Pecore

• 923 messages
  • 1691 votes

Wat de betreft de F1: ik ga weer supporteren voor Perez. Wat zou het leuk zijn als er een titelgevecht komt tussen de rijders van Red Bull. Als Perez nog een paar races lang kort in het klassement blijft staan zie ik dat wel gebeuren. En dan mag hij van mij kampioen worden ook.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Is de Giro al beslist?

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

starbright boy wrote:

Is de Giro al beslist?

Neen.

Ik denk dat niemand verwacht had dat Roglic nu al 43 seconden zou verliezen. Voor de verliezers is er toch hoop:

- Roglic verliest slechts 1 seconde in de beklimming.

- Almeida is in de beklimming zelf 4 seconden sneller dan Evenepoel!

- Soudal-Quick.step zal vanaf morgen de koers al moeten dragen. De trui weggeven aan een vlucht lijkt me moeilijk: Ik denk dat zowel Ineos, UAE als Jumbo zullen zorgen dat Remco in het roze blijft om z'n ploeg uit te putten.

Maar in het moderne wielrennen is 43 seconden al een behoorlijke marge. Tegenwoordig wordt er in bergritten eerder met seconden gesmeten dan met minuten. Roglic is normaalgezien iets explosiever en zal in de bergritten de bonificatieseconden nemen. Alhoewel er vandaag een artikel in de krant stond: Na sprintnederlagen tegen Roglic in de ronde van Catalonië hebben de diëtisten van het team gezorgd voor een toename van z'n spiermassa. Hij zou 1,5kg spieren bijgekregen hebben om explosiever te worden in de sprints.

Je ziet, over elke stelling valt wel een 'maar' te zeggen.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

starbright boy wrote:

Is de Giro al beslist?

Nah, zo was Remco bijv. niet de snelste op de beklimming, neemt een Almeida daar zelfs nog wat tijd terug. Maar het speelt wel in z'n voordeel dat er nog een langere tijdrit zit aan te komen. 't Is wel een gezonde basis om een slechte dag te overleven verder in deze ronde.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Denk dat de weg naar Rome nog lang is. In de bergen smijt je met minuten als je een inzinking krijgt. Remember Yates bvb.

Prima start wel van Remco, meer seconden dan verhoopt, maar ik zou er me niet op blindstaren. Het gewicht van de koers komt nu al vol bij QS te liggen. Benieuwd hoe ze daarmee zullen omgaan.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

De valpartij gebeurde op 3,3km van de streep. De 3km-regel is dus niet van toepassing en bijgevolg krijgen Brandon McNulty (12"), Jack Haig (19"), Jay Vine (19"), Hugh Carthy (19"), Tao Geoghegan Hart (19"), Thibaut Pinot (19"), Rigoberto Uran (19"), Santiago Buitrago (19") tijd aangesmeerd.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Pijnlijk. Je zal er maar bijliggen als topfavoriet…

Die Milan liet zich overigens al eens opmerken in het Vlaamse voorjaar toen hij met Van Baarle op pad ging in de Omloop het Nieuwsblad. En ook in Kuurne liet hij zich zien.

Een olympisch kampioen op de piste ook. Zijn sprint was er één met overmacht, maar de concurrentie was niet fenomenaal.

happie

• 6236 messages
  • 426 votes

Pittig dagje in de Giro. Klassementmannen en topsprinters gevallen. Evenepoel 2x zelfs.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Zowel Roglic als Evenepoel belanden regelmatig op de grond. Ik dacht vorige week nog te zeggen: "Wie recht blijft wint de Giro"

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Een nat wegdek heeft het voordeel dat je doorglijdt, dat scheelt toch al dat.

Cav er is er ook zo eentje die regelmatig de structuur van het wegdek opzoekt. Altijd nare valpartijen met hem aan die snelheden...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.