- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
stephan-0115 Je hebt wel een punt wat betreft Roglic.
Pogacar heeft volgens mij vooral aangekondigd een keer de dubbel Giro-Tour te willen doen. Als hij die beide zou kunnen winnen zou dat op mij nog meer indruk maken.
kos
-
- 46695 messages
- 8852 votes
NBA Playoffs zijn nu al top en we zijn maar nauwelijks begonnen. 
Arnie
-
- 1082 messages
- 1882 votes
De pech van Jumbo kwam pas later, toen het verschil al was gemaakt. Nog net op tijd voordat Pogi (en wij allemaal) doorkregen dat het met Roglic niet goed zat. En zolang Van Aert erbij was ging het prima...
Maar goed, het klopt dat ze inderdaad wel wat tegenslag hebben gehad, wat dat betreft is enige nuance op zijn plek.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Wie wint zondag in Luik?
Pogi? Remco? Een outsider?
Ik weet het niet. Het zal toch eens 'op' zijn bij Pogacar? Is Remco even sterk als vorig jaar en is dat voldoende? Wie kan tippen aan deze twee renners? Bardet, Powless, Healy?
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Ik denk hetzelfde hoezeer Vlaanderen me ook het tegendeel wil doen geloven. Maar ik verwacht wel een tweestrijd met een prima Remco.
Erna de boeken toe voor Pogi tot pakweg de Ronde van Slovenië ter voorbereiding van de Tour. Het werk is nu nog niet af vrees ik.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ik denk hetzelfde hoezeer Vlaanderen me ook het tegendeel wil doen geloven. Maar ik verwacht wel een tweestrijd met een prima Remco.
Erna de boeken toe voor Pogi tot pakweg de Ronde van Slovenië ter voorbereiding van de Tour. Het werk is nu nog niet af vrees ik.
Idem.
Aanval van Pogacar op La Rosier. Enkel Evenepoel kan nog volgen. De samenwerking verloopt goed en al snel bouwen ze een onoverbrugbare kloof uit.
Op La Roche au Faucons schiet Pogacar er vandoor. Uiteindelijk komt hij solo aan in Luik. Remco op '20, het select groepje dat sprint voor de derde plaats op 1'45.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2205 votes
Alleen als Pogacar en Evenepoel echt alleen maar naar elkaar kijken kan er een outsider winnen. Maar Pogacar en Evenepoel zijn dat soort type renners helemaal niet. Aan het einde van de rit wordt het dus waarschijnlijk Pogacar op 1, Evenepoel op 2 en Pidcock op 3.
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Pogacar wint gewoon.
Dit. Ik gok dat het niet eens spannend gaat worden eigenlijk.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Dat gok ik ook. Zou een kroon zijn op zijn geweldige seizoensstart. Dit zou zijn elfde overwinning zijn dit jaar. Daarnaast eindoverwinning in Parijs Nice en de Ruta del Sol. Beide ook puntenklassement gewonnen.
Podium E3 en 4de MSR zijn z'n meest "tegenvallende" resultaten dit jaar.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Precies. Het zat zeker niet allemaal mee. De vooraf medekopman en een van de belangrijkste knechten reden niet eens uit door gedoe. Ik denk dat we van allebei de laatste keer tour hebben gehad.
Voor Roglic en Kruiswijk? Kruiswijk gaat dit jaar ook mee naar de tour. Als hij niet valt in Romandie en de Dauphine.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Botic haalt weer de finale van het ATP toernooi van München. Fritz verslagen in de semis. Wederom net als vorig jaar tegen Rune nu. Toen moest hij opgeven, want hij werd onwel. Rune heeft zich sindsdien geweldig ontwikkeld.
Botic is wat blijven hangen. Deze had hij wel nodig, want Tallon leek hem voorbij te streven.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Oomen en van de Sande niet van start, want ze hebben positief getest op corona. AGR, waalse pijl en nu ook de start van LBL vallen niet mee voor Jumbo.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Vollering is de koningin van het voorjaar. Na AGR en de Waalse Pijl nu ook LBL op haar conto. Eerder pakte ze ook al de Strade en Dwars door Vlaanderen 
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 messages
- 4519 votes
Pogacar abandon na crash. Nou.
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Pogacar abandon na crash. Nou.
Oef
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Nou, spannend is het niet.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Had het toch wel willen zien. Als demonstratie kan dit toch ook weer tellen. De rest was gewoon decor vandaag.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Om eerlijk te zijn was het al niet meer spannend sinds Pogacar de koers diende te verlaten. Je wist dat hij ging aanzetten op La Redoute en dat de rest niet ging kunnen volgen. Nu, achteraf wel makkelijk gezegd natuurlijk als het uitkomt.
Jammer voor het wielrennen dat we geen tweestrijd kregen...
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Dat gebel en dat pontificaal rondkijken en die witte outfit, ik vind het helemaal niks.
Bobbejaantje
-
- 2279 messages
- 2078 votes
De Pogi believers zijn hier helemaal stilgevallen. Begrijpelijk en helaas. Anderzijds had Pogi in zijn laatste koersen nu ook niet de grootste tegenstanders en kwam wat vermoeid over. In AGR kreeg hij dan nog hulp van een verliefde koersdirecteur. Hij is een groot kampioen, de grootste van deze tijd, maar de vanzelfsprekendheid waarmee hem een nieuwe overwinning in LBL werd toegedicht door sommigen hier ... hmm. Remco levert vandaag een wereldprestatie af. Daarmee staat dit ook een keer zwart op wit op dit gezegende forum 
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
en die witte outfit
Vond ik geweldig. Weten welke foto je wil, je daarop kleden, en het dan ook gewoon af/waarmaken.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Een witte broek in de regen kan niet. Had tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden. Je zal er maar achter rijden, zit je de hele tijd naar zo'n vieze luier te gluren.
Verder was het weer een fraai staaltje. Maar eerlijk is eerlijk: de concurrentie was niet erg sterk. En hoezeer ik Evenepoel ook waardeer, de manier waarop hij koerst begint me toch wat tegen te staan. Dat spierballenvertoon in combinatie met de tactiek doet soms lomp aan.
Ik weet het nog niet voor de Giro. Allicht begint zich een lichte voorkeur voor Roglic te ontwikkelen. Wie had dat gedacht, een aantal jaar geleden?
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Ik snap de hetze rond die witte broek helemaal niet. Wat is het probleem? FdJ heeft toch ook jaren in het wit gereden?
Over de concurrentie gesproken: waar is de tijd dat de Ardennenklassiekers werden gedomineerd door Spanjaarden en Italianen? Ik heb de indruk dat die gewoon beiden een generatie overslaan. Dit ligt niet louter aan de huidige generatie jonge (top)renners. Zorgwekkend vind ik het dat het op Ganna na en na het spijtige uitvallen van Colbrelli pure Italiaanse bloedarmoede is. Bij de Spanjaarden heb je nog wat gevestigde waarden met Mas, Landa en Bilbao (die laatsten ook al 33), maar zij zijn vrij wisselvallig en zijn niet de toppers die het overnamen van een Valverde, Rodriguez of de twee Sanchez'en. Het is wachten op Ayuso.
En Remco, tja. Ik begrijp dat zijn maniertjes erg irritant zijn. Ik zou ze ook niet appreciëren bij een buitenlandse renner. Het oogt zo arrogant. Emotioneel en impulsief ook. Een kleurrijk renner alvast met steeds een eigen mening. Heeft zelfvertrouwen te koop. Zijn reacties in Catalonië tegenover Roglic spreken ook niet in zijn voordeel, dan loste hij het met Pidcock beter op: gewoon versnellen en hem eraf rijden. Alleen was dat met Roglic toen geen optie.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Zijn reacties in Catalonië tegenover Roglic spreken ook niet in zijn voordeel, dan loste hij het met Pidcock beter op: gewoon versnellen en hem eraf rijden. Alleen was dat met Roglic toen geen optie.
Toen heeft hij zich laten inlopen voor de tussensprint en Roglic alsnog punten afgesnoept in de tussensprint. Heerlijk was dat.
Verder begrijp ik Evenepoel op dat moment ook wel. Daags daarvoor (als ik het me goed herinner) kregen we nog een trio Pogacar, Van der Poel en Van Aert die samen wegrijden. Mannen die wél altijd gaan, overnemen, en samen geschiedenis schrijven. Dan is het logisch dat je als Evenepoel zijnde, op weg naar een mooi nummertje, wat kribbig wordt op zo'n oude sleper in je wiel. Het feit dat Roglic daar niet overneemt is op zich logisch, maar vooral logisch in de oude koerslogica, eentje waar de nieuwe generatie lak aan heeft (en gelukkig maar ook, zoveel mooier om naar deze echte atleten te kijken). Als één van de grote 3 zou doen wat Roglic zou doen, zou er ongetwijfeld commentaar volgen en zou die renner respect verliezen. Het mag inderaad soms met iets minder show, maar het is nu wel een moment waar nog over gepraat wordt, en waar Evenepoel wat mij betreft als morele winnaar uitgekomen is.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Zo schitterend als de Vlaamse klassiekers waren, zo saai en voorspelbaar was het in Limburg en de Ardennen. Blij dat het voorbij is.
Splinters
-
- 2627 messages
- 1391 votes
Een witte broek in de regen kan niet. Had tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden. Je zal er maar achter rijden, zit je de hele tijd naar zo'n vieze luier te gluren.
Als renners uitgebreid de tijd hebben om daar continue op te letten dan heeft wielrennen weinig te maken met topsport.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Zelfs Van der Poel liet met vies weer z'n witte broek in de kast hangen. Reed FdJ met regen ook niet gewoon in blauwe broeken? Was ook geen gezicht trouwens, maar oogde tenminste schoon.
Bobbejaantje
-
- 2279 messages
- 2078 votes
Of hoe een witte koersbroek de dag kleurt 
Ik heb geen vieze luiers in beeld gezien dus ik snap niet goed waarover dit gaat.
Het zegt misschien meer over the eye of the beholder 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.