- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Net als Affini en Laporte. Ook benieuwd wat dat gaat geven. Ze zijn er bij JV toch niet 100% zeker van als er maar 3 renners met dat systeem zullen rijden. Ik las ergens dat het gemiddeld 70 watt kan schelen. Dat is héél wat.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Soit, lazy sunday part II. Na de afwas komen we onze zetel niet meer uit, no matter what. We werden vandaag uitgenodigd voor een koffieklets bij familie. Ja tarara... 
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Wat als ... Niemand die het weet. Er werd ons alvast een koninklijke sprint op de piste misgund. Want ik denk wel dat MVP wellicht nog bij Wout zou gekomen zijn. Jammer ook voor big John, zoals vanouds van beton. Jammer ook voor Laporte met de pech na het Bos. Jammer voor Wout, ziet hem meteen ook zijn grootste rivaal voor zijn neus winnen. Hoe hard kan het zijn? Proficiat aan MVP en Alpecin, sterke collectieve prestatie met de dosis geluk die je nodig hebt in dit soort wedstrijden.
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Vrouwenkoers nog even teruggekeken. Onbegrijpelijk dat er bij Jumbo-Visma niet gewacht werd op Vos.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Zeer mooi overzicht dit. Ook een fijn quizje bij deze: vul de juiste renner in!
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Bij deze ook lulkoek en een gigantische onnodige druk die Zeeman zijn ploeg oplegde door te zeggen dat het voorjaar enkel geslaagd was met RVV of PR. Wat een dominantie, helaas echter geen kers op de al grote taart...
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Deel 2 van de voorjaarsklassiekers. Zowel Wout als Mathieu rijden geeneen van onderstaande wedstrijden. Pogacar zou de Amstel, de Flèche en LBL rijden.
De Brabantse pijl is altijd al een kermiskoers voor profs geweest. Geinig om te zien.
Zowel de Amstel als LBL zijn stukken spannender geworden sinds de finale enkele jaren geleden hertekend werd. Kijk alleen al naar de laatste 3 winnaars van LBL (Roglic, Pogacar, Evenepoel)
Tijd om ook de Waalse Pijl eens te hertekenen? Leg de aankomst gewoon in het centrum van Huy, en niet op de Mûr.
Woensdag 12/4: Brabantse Pijl
Zondag 16/4: Amstel Gold Race
Woensdag 19/4: Flèche Wallonne
Zondag 23/4: Liège - Bastogne - Liège
https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-lbl-jpg/lbl23/3452/0:0,980:1386-960-0-70/d3055
https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-lbl-jpg/lblh23-profil/3453/0:0,1200:577-960-0-70/4a53c
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Wie zijn de renners om naar uit te kijken de komende twee weken naargelang ze starten? Pogacar en Evenepoel de twee grote tenoren en dan de rest met Teuns (rijdt ze alle 4), Bilbao, Vlasov, Gaudu, Martinez, Cosnefroy, Mas, Alaphilippe ...?
Remco rijdt wel enkel Luik dacht ik.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Wie zijn de renners om naar uit te kijken de komende twee weken naargelang ze starten? Pogacar en Evenepoel de twee grote tenoren en dan de rest met Teuns (rijdt ze alle 4), Bilbao, Vlasov, Gaudu, Martinez, Cosnefroy, Mas, Alaphilippe ...?
Remco rijdt wel enkel Luik dacht ik.
Pogacar rijd ze alledrie inderdaad. Evenepoel alleen Luik. Beide zijn wel de grote favoriet, mits in goede doen zal Pidcock de grootste concurrent zijn (sowieso eerder dan Martinez, die is totaal niet in vorm). Alaphilipe heeft een slijmbeursontsteking, die komt op zijn gunstigst pas in actie bij LBL, maar die is ook onzeker.
De rest moet hopen op een goede dag lijkt het of zijn karretje kunnen aanhaken bij Pogacar en hem in de sprint verschalken. Of ze moeten net als vorig jaar een ploeggenoot laten ontsnappen wat Kwiatkowski deed en dan net als bij MvdP kijken naar Pogacar.
Ide Schelling is mijn Dark Horse in ieder geval.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Toch weer een sterk stukje onkunde van de koersdirectie.
Ben Healy is na 2 wedstrijden wel de ontdekking van de heuvelklassiekers. Hopelijk kan hij dit in de volgende 2 wedstrijden nog eens herhalen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Onkunde ja, maar de uitslag was niet anders geweest.
Mijn woorden over Pogacar na vlaanderen staan nog steeds natuurlijk.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Healy was voor mij een nobele onbekende. Niet onlogisch ook met zijn 22 jaar. Zou blijkbaar nog een (waardevolle) ploegmaat van Pidcock zijn geweest bij een jeugdteam.
Soit, ik hou me nu al vast voor de vele bagger richting LBL. De Remco-mania lijkt sinds gisteren definitief ingezet. De tweestrijd zal de driestrijd van afgelopen maand minstens evenaren. Het is wachten op de weldoordachte analyse van de broer van de tante van de slager waar de bomma van Evenepoel haar koteletten haalt... 
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2205 votes
Ik hoop ook dat ik nog word gevraagd deze week als de broer van de tante van de verre neef van de tandarts van de overbuurvrouw van de tante van de zus van de moeder van Remco Evenepoel.
Wisten jullie trouwens dat Evenepoel vroeger heeft gevoetbald? Was mij ontgaan, net als dat Roglic schansspringer is geweest. Mjah, soit.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Het moet zijn dat wielrennen echt wel breed gemediatiseerd is in Vlaanderen dat het soms moeilijk voor te stellen is dat dat in de naburige landen waar wielrennen ook een beetje leeft, veel minder het geval is. Ik dacht dat het bij deze algemeen geweten was dat Remco een zeer beloftevolle voetballer was bij Anderlecht en ook een paar jaar bij PSV Eindhoven.
Dag op dag was hij 6 jaar geleden nog voetballer, zijn omscholing tot wielrenner is daarom echt wel opmerkelijk.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Ik hoop wel (en verwacht ook) dat Evenepoel er wel iets meer competitie van gaat maken dit weekend, dan er bij de AGR sprake van was.
Overigens:
Dit gaat wel een brandje opleveren in de ploeg. Vrij denigrerend stuk zo van Lefevere. Zijn Alaphilippe en Evenepoel ook niet vrij close?
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Ik hoop wel (en verwacht ook) dat Evenepoel er wel iets meer competitie van gaat maken dit weekend, dan er bij de AGR sprake van was.
Overigens:
Dit gaat wel een brandje opleveren in de ploeg. Vrij denigrerend stuk zo van Lefevere. Zijn Alaphilippe en Evenepoel ook niet vrij close?
Het lijkt wel of PL Alaphilippe (financieel) van de hand wil doen om extra budget vrij te maken. Nu, voor PL is een contract heilig. Maar mede door alle pech (valpartijen, blessures en ziektes) zien we al twee jaar niet de Alaphilippe die we allemaal hoopten te zien. Je kan van PL veel zeggen, maar intern wordt hij toch op handen gedragen door zijn hele équipe (incl personeel), in heden en verleden. Naar de buitenwereld toe is het eerder een arrogante eigenzinnige harde man. De docureeks nu lopende op Canvas als "Godfather van de koers" is wat mij betreft erg treffend.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Het lijkt wel of PL Alaphilippe (financieel) van de hand wil doen om extra budget vrij te maken. Nu, voor PL is een contract heilig. Maar mede door alle pech (valpartijen, blessures en ziektes) zien we al twee jaar niet de Alaphilippe die we allemaal hoopten te zien. Je kan van PL veel zeggen, maar intern wordt hij toch op handen gedragen door zijn hele équipe (incl personeel), in heden en verleden. Naar de buitenwereld toe is het eerder een arrogante eigenzinnige harde man. De docureeks nu lopende op Canvas als "Godfather van de koers" is wat mij betreft erg treffend.
Eigenlijk is hij haast het karikatuur van de West-Vlaamse zakenman: Keihard maar heel eerlijk.
Wisten jullie trouwens dat Evenepoel vroeger heeft gevoetbald? Was mij ontgaan, net als dat Roglic schansspringer is geweest. Mjah, soit.
Het moet zijn dat je niet vaak naar sportpraatprogamma's kijkt, want dat wordt zowat elke keer vermeldt.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2205 votes
Haha AGE-411, de grap is je duidelijk even ontgaan. 
Hopelijk zien we zondag een echt duel Pogacar - Evenepoel trouwens. Hoewel ik groot fan ben van Pogacar, wordt de absurde hegemonie op zowat alle vlakken me een beetje teveel. Tijd voor echt wat tegenstand, al vrees ik er voor. Laat 1 van beiden de koers in ieder geval maar laten ontploffen op de Redoute.
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Het is ook met terugwerkende kracht steeds fijner dat Vingegaard vorig jaar de Tour won. Anders zat je gevoelsmatig een beetje tegen een Armstrong in combinatie met Gilbert in z'n beste jaren-situatie aan te kijken.
Graaf Machine
-
- 9799 messages
- 1416 votes
Het verschil tussen Armstrong en Pogocar kan niet groter zijn. Twee compleet andere renners.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Dat eerst denk ik ook. Begrijpelijk dat hij hem ter discussie stelt, maar ik vind het geen sjiek stuk naar buiten uit, maar wat je zegt dat past bij de harde persoon die hij is.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Haha AGE-411, de grap is je duidelijk even ontgaan. 
Hopelijk zien we zondag een echt duel Pogacar - Evenepoel trouwens. Hoewel ik groot fan ben van Pogacar, wordt de absurde hegemonie op zowat alle vlakken me een beetje teveel. Tijd voor echt wat tegenstand, al vrees ik er voor. Laat 1 van beiden de koers in ieder geval maar laten ontploffen op de Redoute.
Ja. Echter als hij er daar ook zo boven uitsteekt, dan heeft het ook wel iets moois. Een coureur zo onaantastbaar deze drie koersen.
Voordeel voor Vingegaard is, dat hij net als vorig jaar in de Tirreno in Nice ook al ruim klop kreeg van Pogacar en heeft hij in de tour ook een betere ploeg. Maar goed Pogacar lijkt wel beter dan vorig jaar, maar misschien rijd hij zich wel over de kop (figuurlijk dan) en word het in de tour teveel.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
In dat opzicht was het ook mooi om Pogacar vorig jaar de tour te zien verliezen. De kannibaal kreeg een menselijk trekje.
Het was bovendien een mooie verliezer. We hebben een aantal zeer mooie ritten gezien. Ik denk direct aan de laatste bergrit naar Hautacam.
Ik denk dat hij dit jaar vanaf rit 1 zeer aanvallend zal koersen. Als Vingegaard dit jaar minder sterk blijkt, dan zou Pogacar deze tour wel eens kunnen domineren op een manier die wel al lang niet meer gezien hebben.
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
In dat opzicht was het ook mooi om Pogacar vorig jaar de tour te zien verliezen. De kannibaal kreeg een menselijk trekje.
Precies, eens.
Ik denk dat Vingegaard minder compleet is dan Pogacar maar dat hij in de Tour echt niet onderschat mag worden. Door het super voorjaar van Pogacar kan Vingegaard als uittredend Tourwinnaar weer mooi in de underdog positie gaan zitten. Plus inderdaad dan nog z'n ploeg. Wordt weer een mooie strijd denk ik.
Arnie
-
- 1082 messages
- 1882 votes
Ik verwacht ook een mooie strijd, maar denk dat Pogacar deze keer wel degelijk komt bovendrijven. De reden dat hij vorig jaar verloor had ook met bravoure te maken. Je mag aannemen dat hij toch weer iets wijzer is geworden. Bovendien zat het Jumbo ook erg mee - verdienste van de ploeg zelf natuurlijk - maar ze zullen toch ook weer erg veel geluk moeten hebben dat al hun toppers fit blijven en het Pogi moeilijk kunnen maken. We gaan het zien!
Graaf Machine
-
- 9799 messages
- 1416 votes
Bovendien zat het Jumbo ook erg mee - verdienste van de ploeg zelf natuurlijk - maar ze zullen toch ook weer erg veel geluk moeten hebben dat al hun toppers fit blijven en het Pogi moeilijk kunnen maken. We gaan het zien!
Vorig jaar waren Roglic en Kruijswijk er in de laatste week toch al niet meer bij?
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Precies. Het zat zeker niet allemaal mee. De vooraf medekopman en een van de belangrijkste knechten reden niet eens uit door gedoe. Ik denk dat we van allebei de laatste keer tour hebben gehad. Jumbo had vooral een sterke tactiek toen het moest en daarna gaf Vingegaard geen krimp meer waardoor Pogacar kon proberen tot hij een ons woog maar nauwelijks wat goedmaakte.
We zagen etappes waaruit bleek dat ze echt enorm boven de rest uitstegen. Vooralsnog verwacht ik gewoon net als iedereen een strijd tussen die twee. Vingegaard reed veel minder in het voorjaar. Pogacar lijkt Merckx wel en doet wat geen renner met tourambities nog durfde sinds de jaren '90 zowat. Maar hij is ook extreem goed. Benieuwd waar het heengaat in juli.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2205 votes
Gek genoeg is de val van Roglic (waardoor hij zijn klassementsambities op moest bergen) de sleutel geweest naar het succes van Vingegaard. Hij kon zich daardoor in de etappe naar de Granon volledig opofferen. Dat hij de Tour niet uit kon rijden is eigenlijk bijzaak. Vanaf dat moment kon Jumbo consolideren en daarin voelen ze zich toch het prettigst - een beetje a la Sky/Ineos in hun dominante jaren. Bovendien: wat Van Aert liet zien was onmenselijk vorig jaar.
Dit jaar een parcours die zo op het eerste gezicht iets meer in het voordeel van Pogacar uitslaat, maar veel scheelt het denk ik niet.. Ben overigens benieuwd wanneer Pogacar voor het eerst de dubbel Tour - Vuelta gaat rijden. Met dit voorjaar zal het nog niet dit jaar zijn, maar volgend jaar zou hij het moeten kunnen..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.