• 178.204 movies
  • 12.223 shows
  • 33.998 seasons
  • 647.352 actors
  • 9.374.811 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

nclo

• 1494 messages
  • 157 votes

Nou, ik ben terug uit Calimerocity en ik heb mij wel eens beter gevoeld.

Allereerst moet ik de supporters van o.a. Feyenoord en Vitesse toezeggen dat er niets gelogen is van hun kritiek op het uitvak. Hoe durf jij je gasten in zo’n vogelkooi te droppen. En dan hypocriet roepen dat zij het voetbal representeren.

Verder was de instelling drama. Op een paar na viel iedereen door de mand met als dieptepunt de 2-0 waar een simpele pass door het midden al genoeg is om twee man vrij voor de keeper te zetten. Er werd niet geknokt, maar het arrogante idee werd toegepast. Je zag het aan hun lichaamshouding ”wij zijn voetballend beter, dus wij tikken jullie echt helemaal kapot”. Dat klopt, wij hebben voetballend gezien meer kwaliteit. Maar fysiek zijn het een stel wijven. Lachman representeerde het perfect: de mentaliteit is zoek. Een mentaliteit die onze vrienden uit Deventer wel bezitten. Willen knokken voor je stad en eer. Vroeger had je nog een Lim-Duan die in zulke wedstrijden wel als eerste de strijd aan ging en begreep dat dit niet zomaar een wedstrijd was, of anders wel een VD Berg die wel raad wist met zulke fysieke tegenstand. Maar wie heb je nu? Lachman interesseert het kennelijk ook geen reet voor of tegen wie hij speelt aangezien hij letterlijk zegt dat de Derby niet zo speelt in de spelersgroep ( x 1000). Alleen het nettosalaris is hem heilig.

Daarbij kwam er nog een vloedgolf aan rampverschijnselen. Het was namelijk ook wel zo dat die Eagles wel erg veel mee hadden. En dan doel ik niet eens op de arbitrage (hoewel ik ze ook wel eens beter heb zien fluiten), maar vooral hun effectiviteit. Qua kansverhouding zal het wel 7-4 zijn geweest. Als je dan toch met 4-1 verliest dan heb je gewoon een lesje effectiviteit gekregen. Niet dat het onverdiend was, want wij speelden vandaag misschien wel onze slechtste wedstrijd van het seizoen. Maar ik vraag mij af waarom die lui dan wel zo'n aanval kunnen financieren en wij het nog steeds met zo'n prutser van een Benson moeten doen.

Een verschrikkelijke middag, dus maar niet te lang bij stil staan. Volgende week Heerenveen, dus ik hoop dat Jans zijn spelers heeft ingepeperd dat die instelling anders moet, want anders wordt het nooit wat met die ambities om de middenmoot te bereiken.

nclo

• 1494 messages
  • 157 votes

depri83 wrote:

Nclo heeft ook een beroerde middag. 3-0 en Zwolle speelt erg slecht.

Zwak uigedrukt

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

otherfool wrote:

(quote)

Misschien kun je het gloryhunterschap voor in dit geval Ajax het beste vergelijken met een jonge meid die een bejaarde miljonair aan de haak slaat. Sommigen zouden dat misschien hoereren noemen, maar ik zeg: niks mis mee, haar kostje is voorlopig gekocht, een heel verstandige keuze. Maar ga niet zeggen dat je zo op z'n bierbuik valt, of op z'n gave kunstgebit. Wie hou je dan voor de gek?

Enige verschil is dat Ajax over het algemeen ook nog eens het mooiste voetbal speelt. Dus in jouw vergelijking: en rijk en een sixpack.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Ozil

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

Arsenal...

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

otherfool wrote:

(quote)

Jij blijft maar met het idee rondlopen dat het gloryhunterschap slecht is

Omdat jij stelselmatig hier komt verkondigen hoe zwak het allemaal wel niet is dat we massaal voor een club 'kiezen' met de grootste begroting en bla bla bla.

Bij iets succesvols willen horen is heel menselijk.
True, maar waarom ben ik dan in 2009 niet overgestapt naar PSV, waar men voor de vierde keer op rij de titel won en imponeerde in de CL?

Misschien niet echt de sterkste karaktertrek, maar ik begrijp hem wel. Als ik nou zo nodig blij zou willen worden van voetbaluitslagen zou ik er ook voor kiezen 'fan' van Ajax te worden. Lekker al die cluppies met 10% van het budget uitlachen na weer een 4-0. En dan gemiddeld elke twee jaar iets te 'vieren' hebben. Toch machtig man.
Dan had ik dus eigenlijk in de CL voor Real moeten zijn de afgelopen drie jaar, en niet voor Ajax.

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

Giroud. Wat een zieke pegel. In de 93e tegen de kruising.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Damn, had zo mooi kunnen zijn.

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

Knap doelpunt trouwens ook van die Deulofeu.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Materny wrote:

(quote)
True, maar waarom ben ik dan in 2009 niet overgestapt naar PSV, waar men voor de vierde keer op rij de titel won en imponeerde in de CL?

otherfool beweerd natuurlijk nergens dat gloryhunters ieder jaar overstappen op een andere club. Maar dat ze in den beginsel kozen voor de beste club. Zo moeilijk is (begrijpend) lezen toch niet.

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

schram101 wrote:

(quote)

otherfool beweerd natuurlijk nergens dat gloryhunters ieder jaar overstappen op een andere club. Maar dat ze in den beginsel kozen voor de beste club. Zo moeilijk is (begrijpend) lezen toch niet.

In beginsel? Of je dan bezig bent met budget enzo.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Waar zeg ik budget dan?

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

Jij neemt het voor hem op, iets van begrijpend lezen.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Ik neem het voor niemand op, maar Materny komt nu 3x met hetzelfde argument wat nergens op slaat. Alsof een gloryhunter ieder jaar een andere favoriet heeft..?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

schram101 wrote:

Ik neem het voor niemand op, maar Materny komt nu 3x met hetzelfde argument wat nergens op slaat. Alsof een gloryhunter ieder jaar een andere favoriet heeft..?

Een gloryhunter is iemand die het succes najaagt. Dus als je zoals Ajax 7 jaar geen titel wint, dan was een gloryhunter allang een andere club gaan volgen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Niet helemaal. Gloryhunter kan ook prima van toepassing zijn, slechts alleen bij het kiezen van een club en dan clubliefde ontwikkeld. Daarom is bijna iedereen van mijn generatie ook voor Ajax. Die moesten mid jaren 90 een club zoeken.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

The Oceanic Six wrote:

Dus als je zoals Ajax 7 jaar geen titel wint, dan was een gloryhunter allang een andere club gaan volgen.

Haha, tuurlijk niet. Ajax heeft elk jaar weer het hoogste budget dus de meeste kans om kampioen te worden. Het zou wel heel dom zijn om dan van club te switchen, ook al zit het een paar jaar tegen (dat wil zeggen: word je een paar jaar tweede of derde. Nog steeds beter dan bijvoorbeeld De Graafschap natuurlijk). Dat jullie dat niet hebben gedaan is daar ook wel bewijs van. Zodra Ajax de status van latenwezeggen HSV krijgt of Nottingham Forest en titels er niet meer echt in zitten op korte of middellange termijn gaat de gloryhunter switchen. Daarvoor niet, hij is niet gek natuurlijk.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Materny wrote:

(quote)
Omdat jij stelselmatig hier komt verkondigen hoe zwak het allemaal wel niet is dat we massaal voor een club 'kiezen' met de grootste begroting en bla bla bla.

Ik vind dat dus helemaal niet zwak. Het getuigt misschien hooguit van iets te weinig pit in je donder, om altijd maar met de grootste en rijkste mee te willen doen. Maar goed, de mens is ook maar een kuddediertje en daar kom je ook het verst mee. Ik zal je ook nooit 'verwijten' dat je als provinciaal Ajax 'fan' bent geworden, dat moet je helemaal zelf weten en ik begrijp dat prima.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

schram101 wrote:

(quote)

Wel wanneer jij begint met twee schandalige (grammaticale) fouten bij de eerste twee woorden van je betoog.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

otherfool wrote:

(quote)

Ik zal je ook nooit 'verwijten' dat je als provinciaal Ajax 'fan' bent geworden, dat moet je helemaal zelf weten en ik begrijp dat prima.

Maar het is wel je favoriete ammunitie, wat op termijn behoorlijk vervelend begint te worden.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Hij gaat er voor het gemak ook aan voorbij dat er veel meer factoren zijn waarom je voor een club wordt. Voor wie is otherfool zelf eigenlijk?

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Akelige vent, met die ontiegelijk vieze grijns. Afkeuring...of toch voldoening ?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Dat die verslaggever zegt dat hij net doet alsof hij pijn heeft is onzin natuurlijk. Tuurlijk doet zo'n smerige overtreding pijn. Pure adrenaline waarmee hij die irritante grijns eraf dreunt.

mjk87 (moderator films)

• 14518 messages
  • 4517 votes

Tonypulp wrote:

(embed)

Akelige vent, met die ontiegelijk vieze grijns. Afkeuring...of toch voldoening ?

Die klap, ergens volledig terecht

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

moviemafketel wrote:

Dat die verslaggever zegt dat hij net doet alsof hij pijn heeft is onzin natuurlijk. Tuurlijk doet zo'n smerige overtreding pijn. Pure adrenaline waarmee hij die irritante grijns eraf dreunt.

Hij heeft ze enkel gebroken, dus het lijkt me dat er sowieso sprake is van pijn . Kan me heel goed voorstellen dat je iemand op ze bek wilt rammen als die je net hard neergehaald heeft en met een grote grijns langsloopt. Maar het dan ook echt doen..

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

En leukste is nog dat hij er weinig hinder van zal ondervinden Die acht wedstrijden schorsing oid. zit hij toch uit in zijn herstelperiode van de breuk.

Al komt die winterstop wel op een ongunstig punt.

mjk87 (moderator films)

• 14518 messages
  • 4517 votes

Omdat het deze week er nog over ging in deze topic, even nog lachend het weekend uit (ja, hier moet ik best om lachen, vooral die van na 16:11)

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Arsenal.

Everton wel heel erg goed gespeeld! Heb pas vanaf eind eerste helft gezien, maar echt een hele leuke wedstrijd.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Kijktip voor ons voetballiefhebbers:

The Class of 92 (2013)

Zelf maar uitzoeken hoe je 'm krijgt. Het is ieder geval de moeite van het kijken waard.

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

Tonypulp wrote:

(embed)

Mart Smeets als commentator?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.