- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Hij scoort bij de verkeerde wedstrijd die Beugelsdijk. Hij beloofde tegen Ajax te scoren.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Ik ben van '88. Op een moment dat je je clubkeuze maakt dan ben je 6/7 jaar. Op dat moment was Ajax de beste club van de wereld. Dat je daar dan voor support is niet vreemd en inderdaad, dat had ook NAC kunnen zijn. Wanneer je eenmaal gekozen hebt blijf je supporter, ook wanneer het (vooral in Brabant) makkelijker was geweest om voor PSV te zijn.
Elke clubkeuze is ingegeven op basis van domme sentimenten.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Kan je dat plaatje met die bus van Feyenoord nog een keer laten zien, Ajax&Litmanen?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Kan je dat plaatje met die bus van Feyenoord nog een keer laten zien, Ajax&Litmanen?

Dit was wel een beetje de goden verzoeken ja. Bij deze was dat de laatste keer dat ik 'm postte!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Of lekker een drievoudig europees- en wereldkampioen supporteren natuurlijk. Zit je ook goed.
Hmm, denk wel dat er verschillen zijn, er zijn maar weinigen die buiten hun 'eigen' land supporteren itt clubs buiten hun eigen regio/stad. Het aantal Nederlanders dat voor Duitsland juicht is zeer beperkt, tegenover de vele vlaggetjes Achterhoek groet Ajax enzo.
Daarnaast: in '88 was ik nog blij dat Nederland kampioen werd, in '90 vond ik het vreselijk dat Duitsland wereldkampioen werd. Dus dat is wel iets dat gegroeid is, buiten de successen om. Het is ook een voetbalfenomeen, in andere sporten ben ik vaak wel voor Nederland(ers). Iets is me vanaf 2005 ongeveer tegen gaan staan, het laffe, harde spel, de coaches, de spelers, ik heb er niks meer mee.
Maar het is ontegenzeggelijk zo wij in de toekomst meer succes dan jullie gaan hebben. Dat is ook wel iets om naar uit te kijken. Dus ja, lang leve de gloryhunters 
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
YouTube - Mehdi Carcela vs OH Leuven
Een opstootje vandaag op de Belgische velden. Een speler van OHL breekt Carcela zijn enkel en lacht hem er mee uit. Carcela pikt dit niet en geeft hem een welverdiende mep. Het zit die jongen toch ook niet mee. Eerst die trap van Mavinga een aantal jaar terug, nu dit weer.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
LOL. Dan heb je het al over een andere provincie. Nee, dat ligt al te ver. Dan is België nog voor de hand liggender.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Clubkeuze? Als Naomi Watts of otherfool of wie dan ook mijn vader had gehad waren ze gewoon voor Ajax geweest hoor, puur determinisme. En Zeeland de enige uitzondering? En de Noordoostpolder dan?
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
YouTube - Mehdi Carcela vs OH Leuven
Een opstootje vandaag op de Belgische velden. Een speler van OHL breekt Carcela zijn enkel en lacht hem er mee uit. Carcela pikt dit niet en geeft hem een welverdiende mep. Het zit die jongen toch ook niet mee. Eerst die trap van Mavinga een aantal jaar terug, nu dit weer.
En dan krijgt die er dus nog één te verduren.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ja, Atletico Madrid is inderdad een garantie op succes. Goed gezien.
Snap ook niet wat er zo moeilijk aan is gewoon toe te geven dat je een gloryhunter bent, niets mis mee. Zegt niet dat er later geen oprechte clubliefde uit ontstaat. Maar vooral naar anderen blijven wijzen, wat dat betreft een goed toonbeeld dat je goed ingeburgerd bent als gloryhuntende ajacied.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Clubkeuze? Als Naomi Watts of otherfool of wie dan ook mijn vader had gehad waren ze gewoon voor Ajax geweest hoor, puur determinisme. En Zeeland de enige uitzondering? En de Noordoostpolder dan?
Tuurlijk heeft dat er mee te maken, al is de kans wel groter dat je vader de club uit de buurt support. Vooral als je een club hebt in je eigen stad, stedelijke trots lijkt me toch wel een extra stimulans.
Merk ik bij Feyenoord ook bij Rotterdammers. Daar ben ik ook wel jaloers op, ook die stevige haat tegen alles wat Amsterdam is. Mooi man.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja, Atletico Madrid is inderdad een garantie op succes. Goed gezien.
Snap ook niet wat er zo moeilijk aan is gewoon toe te geven dat je een gloryhunter bent, niets mis mee. Zegt niet dat er later geen oprechte clubliefde uit ontstaat. Maar vooral naar anderen blijven wijzen, wat dat betreft een goed toonbeeld dat je goed ingeburgerd bent als gloryhuntende ajacied.
AM speelt altijd bovenin Spanje mee, won de afgelopen jaren 2x de Uefa Cup, doen het een stuk beter dan je andere optie Feyenoord. En anders heb je inderdaad nog gewoon Spanje. Kies je gewoon een nationale ploeg die lekker presteert. Idem otherfool.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Atletico speelde sinds kort nog ieder jaar Uefa Cup. Verbeter me als ik onjuist ben maar die club is nog maar net top geworden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Atletico speelde sinds kort nog ieder jaar Uefa Cup. Verbeter me als ik onjuist ben maar die club is nog maar net top geworden.
Maar ze wonnen die cup wel dubbel de afgelopen jaren. Dus tsja.
Maar ik vind NW nergens van beschuldigen, maar het is vrij ongepast dat hij het juist bij anderen doet.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Maar ze wonnen die cup wel dubbel de afgelopen jaren. Dus tsja.
Maar ik vind NW nergens van beschuldigen, maar het is vrij ongepast dat hij het juist bij anderen doet.
Maar het is niet zo dat ze al jaren mee strijden voor de titel in Spanje. Vorig seizoen was idd zeer goed, het seizoen daarvoor 5de geloof ik? En nou ja, de Uefa Cup.. Veel topploegen nemen dit toernooi niet eens serieus.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Ik zou gewoon de ploeg kiezen waar ik op dat moment het liefst naar kijk als ik voetbal interessant zou vinden. En een ander als dat zou veranderen. Ik heb het hele fenomeen van een clubsupporter zijn nooit begrepen. En de discussies over echt en nep ook niet. Een individuele voetballer kan ik me veel meer voorstellen. Misschien ook een van de redenen waarom ik zo weinig met voetbal kan.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Komt er überhaupt 1 Ajax 'fan' op dit forum uit Amsterdam dan?
Zijn ook genoeg Amsterdammers die hun hart bij Feyenoord of Twente hebben liggen. Ken er persoonlijk al twee. Hoe noem je dat soort volk dan?
Maar goed, je zit weer ouderwets te trollen dus ik steek er verder geen energie meer in. Ik weet van mezelf dat als ik gloryhunter was geweest dat ik omstreeks 2009 wel naast Joenne in Eindhoven had gezeten
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Iedereen begint toch als gloryhunter? Ik ben supporter van Genk geworden toen ze hun 2de titel behaalde, ik was toen zo'n 9 of 10 jaar denk ik en dan ga je al sneller voor de beste ploeg kiezen.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Toen had ik nog geen seizoenskaart. 
Ik moet nu alle ellende aanschouwen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4517 votes
Atlético was al wereldkampioen in 1974, nog altijd de enige Europese club zonder winst in de EC I.
Maar bovendien hoeft het geen gloryhunteren te zijn, meeloopgedrag zal ook een reden zijn. Alle vriendjes zijn voor Ajax, dus jij ook. Dat zoiets voorkomt uit successen is een tweede, maar dan niet de directe reden. Dat zal bij mij best hebben meegespeeld. Ik zal ergens rond 96/97 fan zijn geworden, al kan het eerder maar van die periode weet ik vrij weinig meer.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Iedereen begint toch als gloryhunter? Ik ben supporter van Genk geworden toen ze hun 2de titel behaalde, ik was toen zo'n 9 of 10 jaar denk ik en dan ga je al sneller voor de beste ploeg kiezen.
Niet als Feyenoordsupporter. 
Ik werd voor Feyenoord toen m'n grote broer me meenam naar die schitterende Kuip.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Als kind geef je weinig om prijzen. Je weet nauwelijks nog welke prijzen er zijn. Maar de bekendheid van een club zal zeker meespelen, bv als ze vaak op tv komen. Net als dat je valt voor een club doordat je favoriete speler er speelde. Kan me voorstellen dat bv Bergkamp zo'n speler was. Of Romario in Eindhoven. Of Van Hooijdonk bij Feyenoord.
Zo vind ik zelf Man Utd in Engeland een mooie club, dankzij spelers als Giggs, Scholes, Beckham en Keane. Dat was een mooie karakterploeg en zo ga je zo'n club ook steeds meer volgen. Zonder dat ik ze support ofzo, maar dat heet dan weer sympathie.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik weet van mezelf dat als ik gloryhunter was geweest (...)
Jij blijft maar met het idee rondlopen dat het gloryhunterschap slecht is, maar dat is het dus helemaal niet. Bij iets succesvols willen horen is heel menselijk. Misschien niet echt de sterkste karaktertrek, maar ik begrijp hem wel. Als ik nou zo nodig blij zou willen worden van voetbaluitslagen zou ik er ook voor kiezen 'fan' van Ajax te worden. Lekker al die cluppies met 10% van het budget uitlachen na weer een 4-0. En dan gemiddeld elke twee jaar iets te 'vieren' hebben. Toch machtig man.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
AM speelt altijd bovenin Spanje mee, won de afgelopen jaren 2x de Uefa Cup, doen het een stuk beter dan je andere optie Feyenoord. En anders heb je inderdaad nog gewoon Spanje. Kies je gewoon een nationale ploeg die lekker presteert. Idem otherfool.
LOL, al die successen in de toekomst wist ik decennia terug al. Idem voor spanje, wanneer was hun laatste succes voor deze jaren? 1964. Erg logisch weer.
Maar goed neemt niet weg dat support your local wel vrij logisch is, geen verplichting. Maar zoals otherfool ook aangeeft is gloryhunter zijn niets negatiefs.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jij blijft maar met het idee rondlopen dat het gloryhunterschap slecht is, maar dat is het dus helemaal niet. Bij iets succesvols willen horen is heel menselijk. Misschien niet echt de sterkste karaktertrek, maar ik begrijp hem wel. Als ik nou zo nodig blij zou willen worden van voetbaluitslagen zou ik er ook voor kiezen 'fan' van Ajax te worden. Lekker al die cluppies met 10% van het budget uitlachen na weer een 4-0. En dan gemiddeld elke twee jaar iets te 'vieren' hebben. Toch machtig man.
Even ter verduidelijking, welke personen hier lachen kleine clubs na een 4-0 uit? Er wordt tevreden over de wedstrijd gepraat, maar wordt hier ooit een kleine club belachelijk gemaakt als ze van Ajax verliezen? Er wordt hoogstens wat over de speelwijze gezegd.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Maar zoals otherfool ook aangeeft is gloryhunter zijn niets negatiefs.
Misschien kun je het gloryhunterschap voor in dit geval Ajax het beste vergelijken met een jonge meid die een bejaarde miljonair aan de haak slaat. Sommigen zouden dat misschien hoereren noemen, maar ik zeg: niks mis mee, haar kostje is voorlopig gekocht, een heel verstandige keuze. Maar ga niet zeggen dat je zo op z'n bierbuik valt, of op z'n gave kunstgebit. Wie hou je dan voor de gek?
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
Nog even terug naar zaterdag Arena 18.45
Aantal sukkels kunnen niet eens 1 minuut stilte houden
en het leek net alsof Parra can.t be stopped(blijkbaar wel) geeerd werd met een minuut stilte. 
En NAC was niet laf Ajax was gewoon goed, zie het zonnig in voor dit seizoen al ze dit volhouden en als ze dit kunnen brengen woensdag kunnen we er zo maar pas in de tweede ronde eruit vliegen in de CL.
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Nog 4 punten verwijderd van de plek in de nacompetitie waar Cambuur nu staat...
En zelfs maar 3 punten van plek 15 waar ADO momenteel staat terwijl je zelf op plek 10 staat...
Ongelofelijk. 
Heb je nog geluk dat bepaalde ploegen onder je de komende week tegen Twente (GAE), Ajax (Cambuur), Vitesse (NAC) en AZ (Heracles) spelen.
ADO en Roda JC daarentegen zie ik wel punten pakken tegen RKC en NEC.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.