- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Zo, ik heb net de laatste hand gelegd aan het draaiboek voor Studio Voetbal morgenavond.
Om 22:15 begint het programma en wij trappen af om Nelson Mandela te herdenken.
Om 22:16 Introduceert Sjek de gasten.
Om 22:16 - 22:30 Waterreus begint met een stijve jedokus tussen zijn benen te vertellen hoe slecht de verdediging van PSV wel niet is en Adriaanse kondigt vol trots aan dat hij deze situatie al had voorzien. Jan Mulder wil ook iets zeggen, maar Sjek maakt vervolgens een snerpende grap over het feit dat Jan gespeend is van enige kennis over voetbal en gaat weer verder. Dit geeft Sjek weer de tijd om aan te geven hoe erg het niveau qua scheidsrechters is gedaald de laatste jaren.
Om 22:31 - 22:32 een weekoverzicht van alle overige wedstrijden om deze ploegen ook aandacht te schenken en zo te schijn te verwerven dat wij het hier over een objectief voetbalpraatprogramma hebben.
Om 22:33 - 22:50 Sjek zijn jedokus heeft nu de kans om omhoog te springen, want Ajax komt aan het bod. Adriaanse roept dat hij dit allang had voorzien. Jan Mulder wil ook iets zeggen, maar vervolgens kapt Sjek hem af omdat hij nog wil geilen over Frank de Boer.
Om 22:51 - 22:59 Komt het Nederlands elftal aan bod. Arno Vermeulen mag zijn mond opentrekken en doet dat ook veel en graag. Adriaanse roep theatraal dat hij de loting allang had voorzien en stelt voor om Beugelsdijk in de verdediging te plaatsen. Jan houdt zijn mond.
Om 23:00 Sjek sluit het programma af met beelden van het WK 1990 en laat trots zien hoe wij met goed voetbal de Egyptenaren op een 1-1 stand weten te houden.
Nog nooit is het onderwerp van de week zo overduidelijk dus het duurde deze week niet lang om het draaiboekje af te ronden.
depri83
-
- 6803 messages
- 1490 votes
Oh oh PSV wat doe je jezelf tekort, uitgelezen mogelijkheid om wat vertrouwen terug te winnen.
Maar domme fouten (Zanka penalty?, 1e doelpunt Vit, Hiljemark bij de 4-2, en het beroerd uitspelen van een aantal kansen) en naïviteit in de slotfase maken dat je alsnog met een beschamende uitslag van het veld gaat.
De energie die in het afjagen gestoken werd was zoals je elke wedstrijd wil zien, de kwaliteit van Vitesse die ervoor zorgde dat ook zij gevaarlijk bleven. Zanka speelde een paar keer met vuur. Arias in een stijgende lijn.
Jeugdige naïviteit en ongeduldigheid in de laatste bal en het afwerken maakten dat je maar 1 doelpunt gemaakt had na 60 min. Na de 1-2 was het zo goed als gebeurd met de dadendrang van PSV. Overhaast, slordig en uitermate naïef spel (en het uitvallen van de goed spelende Schaars) zorgden voor een geflatteerde maar keiharde uitslag.
Het vertrouwen in Cocu blijft 100% staan en de steun van de fans aan hem en de spelersgroep mooi om te zien (en 1000 maal nuttiger dan het weer tegenhouden van een bus). Maar de urgentie van een overwinning wordt steeds groter.
Een verademing trouwens Nijhuis vanavond tov Makkelie vorige week.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Lekkere MLS finale. Eindeloze penalty shootout tussen Sporting Kansas City en Real Salt Lake. Nagelbijtertje...
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
En dat was 'em. De 10e pentaly werd Real Salt Lake uiteindelijk fataal.
Matige eerste helft maar een zeer vermakelijke tweede helft waarin het spel veel meer op en neer ging. Uiteindelijk een verdiende MLS Cup winst van Sporting Kansas City.
Toch fijn dat Sport 1 dit uitzendt.
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Kom op PSV! Mooi gebaar dat de spelers even kwamen.. Alles komt goed....
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Potverdorie zeg. Wat een spanning valt er over mij heen voor vanmiddag. Over een uurtje of 3 zit ik al op de bus te wachten voor misschien wel één van de mooiste derby's aller tijden die ik zal beleven. Come on PEC!
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Dat balletje van Piazon bij de 1-3 
Die aanname van Propper bij de 2-4 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Hoeveel punten hadden jullie dit jaar los gestaan 'objecti ef beoordeeld, zonder inmenging van de scheidsrechter
Natuurlijk geen geen geldige reden. Makkelie geeft ze elke week erg makkelijk, zie vorige week bij jou clubbie. Ik vraag me af waarom hij dit soort 100% duidelijke strafschoppen niet geedt en zelfs geel voor een "schwalbe" uitdeelt. Zoals de commentator bij de NOS ook zei: "Makkelie is aan het marchanderen". Overigens kan je niet zeggen dat het Ajax mee zit met het verkrijgen van penalty' s. Vorig seizoen maar twee mee gekregen(in 1 pot), terwijl spelers soms doormidden werden getrapt. Sowieso rijmt het ook niet dat een aanvallende ploeg als Ajax percentueel zo weinig strafschoppen mee krijgt.
Misschien moeten we even les nemen bij feyenoord, die 90 minuten bezig zijn met onsportief gedrag en continu duikelen in de 16 meter. Niet normaal die zooi penalty's...
Om een lang verhaal kort te krijgen. Het is een feyenoorder die het zegt, dus het is complete bullshit 
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Haha the usual suspect.. Blijkbaar is die duikeling in de laatste klassieker alweer weggezakt?
Het is gewoon grappig hoe er hier altijd zo eenzijdig wordt gekeken. Die erg overdreven rode kaart van gisteren wordt dan weer niet besproken bijv. Om dan vervolgens te lezen dat er wel echt zeer objectief wordt gekeken 
depri83
-
- 6803 messages
- 1490 votes
De doelpunten van Assaido en Osvaldo gisteren 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vond die van Assaidi knap maar niet heel bijzonder, gewoon een goede poeier in de kruising maar zo zie je er 50 in een PL seizoen, die van Osvaldo daarentegen.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Haha the usual suspect.. Blijkbaar is die duikeling in de laatste klassieker alweer weggezakt?
Het is gewoon grappig hoe er hier altijd zo eenzijdig wordt gekeken. Die erg overdreven rode kaart van gisteren wordt dan weer niet besproken bijv. Om dan vervolgens te lezen dat er wel echt zeer objectief wordt gekeken
Ik zeg dus dat Makkelie slecht floot. Rode kaart was ook nergens voor nodig verder. Ik snap niet waarom deze scheidsrechter niet op de vingers wordt getikt. Het blijft knap dat een scheidsrechter zelfs in zo'n wedstrijd alle aandacht op zich eist. Dan doe je iets verkeerd.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Of de afgekeurde goal van Zwolle in de Arena... Zaten de objectieve complotdenkers ook weer net even met de ogen te knipperen, kan gebeuren natuurlijk.
Zo, ik heb net de laatste hand gelegd aan het draaiboek voor Studio Voetbal morgenavond.

Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Of de niet gegeven strafschop aan Barca.. You win some, you lose some...
De Vrij ziek, dat is een aderlating.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4516 votes
Geen Co
en geen Waterreus ( weet niet of het
of
is)
Wel R. de Boer, Peter B, de onvermijdelijke Mulder en Pi-Air.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zullen we jouw tekst aan het begin van de competitie vast van stal halen. Of nog even wachten?
Toch grappig hoe je Feyenoord altijd weet te ontwijken.
Je doet maar. Neem meteen de teksten van jezelf mee over de kansen van Ajax na het vertrek van Eriksen 
Verder heeft Feyenoord op diverse plekken geen jongen ploeg, daarom noem ik ze niet. Janmaat, Mathijsen, Immers, Pelle, Schaken. Dat zijn toch geen broekies? Van Feyenoord werd dit seizoen juist wat meer verwacht omdat de ploeg bij elkaar bleef en redelijk ervaren is. Overigens vind ik Feyenoord te wisselvallig in vergelijking met Ajax, Twente en Vitesse. Ben benieuwd naar Hveen-Feyenoord vanmiddag.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Haha, beter lezen. Oa Materny en ikzelf zeiden gister dat die rode kaart overdreven was. Overigens viel die pas vlak voor tijd bij een 4-0 stand, dus dat had niks uitgemaakt.
Verder wel leuk dat de Feyenoorders zich in alle bochten wringen om maar te doen geloven dat ook zij de scheids meestal niet mee hebben, terwijl de rode kaarten en penalty's in hun voordeel hen om de oren vlogen de laatste jaren. Waar Ajax en PSV denk ik net een een penalty of 10 samen hebben gekregen in de laatste 3 jaar, daar heeft Feyenoord er zelf al 20 gehad. En echt niet omdat jullie itt de rest aanvallend spelen.
Het Kuipsyndroom voor arbitrage bestaat gewoon. Daar fluiten ze niet snel tegen het legioen. Alleen als het echt niet anders kan.
Verder vind ik het prima. Ondanks alle blessures, ondanks arbitrage tegenslagen...toch 3x kampioen op rij en wie weet 4x.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Dat weer
Nogmaals; zijn schoen werd half uit getrapt, en dat noem jij een duikeling 
Het is gewoon grappig hoe er hier altijd zo eenzijdig wordt gekeken. Die erg overdreven rode kaart van gisteren wordt dan weer niet besproken bijv
Kan ik mezelf wel in vinden ja.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Of de niet gegeven strafschop aan Barca.. You win some, you lose some...
De Vrij ziek, dat is een aderlating.
De Vrij kan er geen pepernoot van. Hoezo een aderlating?
En in dezelfde wedstrijd kregen we ook een penalty tegen...
Dit heeft verder weinig te maken met een subjectieve veronderstelling. De statistieken wijzen het verder ook uit. Wij krijgen statistisch gezien erg weinig penalty's mee. Dat je nu gaat lopen wijzen naar anderen dingen is weer iets compleet anders en totaal niet relevant in deze discussie, maar dat is sowieso een kwaliteit van jou. Een soort van otherfool light zeg maar. Ik neem aan dat je de beelden ook hebt gezien?
Nu maakt het verder niet uit, want wij zijn (ook volgens de statistieken) nu al 2 jaar op rij de sportiefste ploeg en uiteindelijk worden we toch kampioen
Maar het begint wel op te vallen i.i.g.
En over die duikeling in de Klassieker, wat Materny zegt
Dat bedoel ik. Alleen wanneer het jou uitkomt om te stoken ga je allemaal dingen roepen die er weinig mee te maken hebben en krijg je die Mourinho fanboy ook weer mee. Het begint vervelend te worden. Volgens mij hebben we het er allemaal wel over gehad dat we tegen Zwolle wel goed weg kwamen. Misschien heeft Michael Dudikoff ook wel een yoga les genomen, terwijl ik ooit zei van niet.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Haha, beter lezen. Oa Materny en ikzelf zeiden gister dat die rode kaart overdreven was. Overigens viel die pas vlak voor tijd bij een 4-0 stand, dus dat had niks uitgemaakt.
Het maakt niks uit, maar een scheidsrechter moet wel capabel fluiten. Of het nou 0-0 staat of 4-0. Makkelie is één grote faalhaas.
Harde kern PSV-supporters roept op tot steun (video) - ed.nl
Even wat leedvermaak verder 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik blijf 'm leuk vinden. Ik kon hier eerst lange tijd Mario Been zijn FC Knuddeplaatje van de Feyenoord spelersbus plaatsen in een seizoen dat ze in uitduels standaard niet wonnen, maar die van de broertjes vd Kerkhof is toch ook wel een moderne klassieker.
'Dit PSV kan de Champions League winnen' | Spitsnieuws

Nouja, nog 1 keer dan. Omdat ie wel leuk was. En op zich weer redelijk actueel is 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Je doet maar. Neem meteen de teksten van jezelf mee over de kansen van Ajax na het vertrek van Eriksen 
Verder heeft Feyenoord op diverse plekken geen jongen ploeg, daarom noem ik ze niet. Janmaat, Mathijsen, Immers, Pelle, Schaken. Dat zijn toch geen broekies? Van Feyenoord werd dit seizoen juist wat meer verwacht omdat de ploeg bij elkaar bleef en redelijk ervaren is. Overigens vind ik Feyenoord te wisselvallig in vergelijking met Ajax, Twente en Vitesse. Ben benieuwd naar Hveen-Feyenoord vanmiddag.
In de normale opstelling van Feyenoord staan 7 jonge talenten.
Ik heb nooit gezegd dat Ajax niet hoog gaat eindigen, ook niet zonder Eriksen. Wel dat ze een matig team hebben.
Ajax en Vitesse zetten eindelijk een reeks neer. Dat deed Feyenoord eerder ook. Elk team is wisselvallig dit seizoen.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Harde kern PSV-supporters roept op tot steun (video) - ed.nl
Even wat leedvermaak verder
Dat zijn heel wat tegeltjes voor op de Eindhovense wc's. 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Het komt allemaal zo fake over
Je moet wel een grote idioot zijn mocht je in dat hele PR gedoe rondom PSV (gisteren en de dagen ervoor) trappen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik het al vaker gezegd. Ajax kan altijd terugvallen op hun visie en manier van spelen. Een grote kracht die de rest niet heeft in mindere tijden. Maar toen was ik gek en werd er verwezen naar een paar slechte potjes van Ajax dit seizoen. Uiteindelijk blijkt het wel te kloppen. Koeman werd nerveus toen Pelle slecht speelde en Feyenoord dus niks liet zien. Plots moest het anders. Cocu wisselt al weken van alles, van spelers tot tactiek. De Boer niet en dat gaat zich wederom uitbetalen.
En die matige spelers van Ajax, zoals jij ze noemt, die bewijzen voor het zoveelste jaar het tegendeel. Die zijn niet matig. Dat ze de individuele klasse van Eriksen missen doet daar niks aan af. Eriksen weg, Klaassen breekt door. Alderweireld weg, Veltman breekt door. Vermeer faalt, Cillessen neemt het moeiteloos over. Omdat de organisatie en de visie in orde zijn. Spelers zijn maar passanten in zo'n systeem. Het gaat om je invulling.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
. Cocu wisselt al weken van alles, van spelers tot tactiek. De Boer niet en dat gaat zich wederom uitbetalen.
Daarom ben ik het ook niet eens met jouw opmerking van gisteren dan het niet (volledig) Cocu zijn schuld is en dat hij als beginnend trainer fouten mag maken. Het is net als een goede voetballer, wanneer je het in je hebt kan je het zien. Ik zie bij Cocu gewoon helemaal niets. Hij doet gewoon echt niets goed en heeft nog minder uitstraling dan Fred Rutten(en dat zegt wat). Dus van mij mag hij nog lekker lang blijven zitten haha.
De Boer is/was ook een beginnend trainer, maar doet eigenlijk alles anders dan Cocu vanaf het eerste moment. Speelwijze, vaste poppetjes laten staan, El Hamdaoui i.t.t. Toivonen wel uit de selectie trappen etc.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Die eventuele pingel maakte toch ook niks uit?
Het Kuipsyndroom voor arbitrage bestaat gewoon. Daar fluiten ze niet snel tegen het legioen. Alleen als het echt niet anders kan.
Alleen jij en rep hebben het over Feyenoord, niet voor het eerst. Wie wringt zich dan in bochten? Het enige wat ik aangeef is dat de arbitrale fouten in het nadeel van Ajax en in het voordeel van Feyenoord altijd de 'iedereen is tegen ons'-discussie oplevert, en wanneer Ajax dubieuze beslissingen mee heeft telt dat ineens niet meer mee in de 'Quido's-zonder-inmenging-van-de-scheids'-ranglijst. Ik moet daar gewoon om lachen, mag toch?
Ik heb verder al een keer of 3 gezegd dat Feyenoord best wat beslissingen mee heeft gehad vorig seizoen (ook die reacties blijven blijkbaar niet hangen?), maar wel met de nuance dat het zeker niet altijd mee zit qua arbitrage. Vitesse uit, Groningen uit, Heerenveen thuis bijv vorig jaar die me zo te binnen schieten, maar daar hoor je mij niet over klagen, omdat het de volgende keer weer mee kan zitten. Hoort bij het spelletje. Maargoed als je alleen maar opslaat wat erg negatief is voor je eigen cluppie krijg je een beeld dat iedereen je altijd probeert te benadelen, dat ze in Zeist zitten uit te tekenen hoe ze die wedstrijd gaan beinvloeden...
Voor Materny nog even, die val van Fischer is dan heel typisch wel een pingel, maar die van Pelle tegen PSV is dan ineens een duikeling en is 'Kuipvrees van de scheids'. Zo ken ik er ook nog wel een paar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.