• 178.307 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.550 actors
  • 9.376.964 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Haha, Man City-Watford is 0-2 na 35 minuten spelen in de FA Cup

j0enne

• 9607 messages
  • 3776 votes

Manchester City, in eigen huis, achter met 0-2 tegen Watford dat een divisie lager speelt...

Dat krijg je als je met Demichelis en Lescott speelt... Verder wel Yaya Toure, Navas, Dzeko en Aguero.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Ongekend

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

j0enne wrote:

Manchester City, in eigen huis, achter met 0-2 tegen Watford dat een divisie lager speelt...

Dat krijg je als je met Demichelis en Lescott speelt... Verder wel Yaya Toure, Navas, Dzeko en Aguero.

Haha, ja het ligt aan de opstelling van City. (insert joenne smiley)

Die hebben wel 40 topspelers. Je speelt tegen fucking Watford, nota bene in je eigen stadion. Dat weet je he?

j0enne

• 9607 messages
  • 3776 votes

Al speel je met een C-elftal, dit moet je inderdaad gewoon winnen.

Maar 't bewijst maar weer eens hoe slecht die Demichelis en Lescott zijn. Zoals ik al zei, naast Kompany hebben ze geen één fatsoenlijke centrale verdediger.

j0enne

• 9607 messages
  • 3776 votes

Ze moesten 't even spannend maken. 2-2 inmiddels met nog een paar minuten, bij gelijkspel een replay.

Ah. Da's lekker. Geen replay. Kolarov schiet City op 3-2!

Kompany en Zabaleta erin en 't verschil is direct zichtbaar.

En 4-2. Hattrick Aguero!

wilde_frans

• 11 messages
  • 0 votes

Ik verdedig Rosell en co niet graag (en het is inmiddels al twee pagina's oud), maar een ding dat ze wel heel erg goed kunnen, is onderhandelen. Case in point: de transfer van Neymar.

1. Er is best wel wat verwarring over de kosten van de transfer van Neymar, omdat er constant appels met peren vergeleken worden. Telkens weer worden de totale kosten van de operatie verward met de transfersom en ik heb elke mogelijke combinatie van kosten al voorbij zien komen.

De totale kosten voor Barcelona zijn 130 miljoen euro, zeventien miljoen naar Santos, acht miljoen naar investeringsgroepen en ongeveer 105 miljoen euro aan loonkosten.

In de vijf jaar dat Neymar onder contract staat, zal hij (en een deel daarvan gaat via zijn vader) netto zestien miljoen euro per jaar verdienen, maar omdat 40 miljoen daarvan als tekengeld betaald krijgt, kost dat Barcelona slechts 20,5 miljoen euro per jaar.

Dus kosten voor Barcelona samengevat:

25 miljoen transfersom

105 miljoen loonkosten

130 miljoen totaal

Ter vergelijking de zaak Bale (aangezien hij in dit topic genoemd werd):

101 miljoen naar Tottenham

110 miljoen loonkosten (22m bruto per jaar, 11m netto)

211 miljoen totaal, en uuhm, we weten niet hoeveel tekengeld Bale en z'n agent hebben gekregen.

2. Jonge speler die niks bewezen heeft blabla... wil hier niet echt op ingaan. Een van de beste spelers van Europa dit seizoen tot nu toe (buiten de periodes dat hij geblesseerd is geweest uiteraard), beste speler in zijn leeftijdscategorie, potentie om een hele grote voetballer te worden etc etc maakt helemaal niet uit wat ik daarover zeg niemand trekt zich er wat aan.

Belangrijker voor mijn punt echter is de verkoopbaarheid (marketing, niet contract doorverkopen) van Neymar. Hij is nu al de meest verkoopbare atleet ter wereld, maar daarbovenop is hij de meest populaire atleet in een land waar de economie jaarlijks 5 tot 7% (!!!!!!!!!!!!!) groeit en de meeste inwoners (nog) geen voorkeur hebben qua Europese voetbalclubs.

Reken maar dat Real en Barca juist verdienen aan Messi en Ronaldo, ondanks hun astronomische salarissen; ik heb het nu niet over shirtverkoop of iets dergelijks (per shirt van 80 euro gaat er ongeveer 13 euro naar de club), maar sponsorcontracten, die lastig te kwantificeren zijn (of de invloed van bepaalde spelers of zoiets), dus ik kan moeilijk met exacte bedragen daarover komen, maar dit had Sanllehi er over te zeggen: "Neymar generates 35M euros on his own every year from sponsors. We have signed the greatest advertisement for Barca in Brazil."

Ga er maar gewoon vanuit dat die 130 miljoen zichzelf voor een aanzienlijk deel zal terugbetalen.

3. Een gratis transfer bestaat niet, Lewandowski zal Bayern best wel wat kosten, ondanks dat er geen transfersom betaald hoeft te worden (>70 miljoen volgens de link onderaan).

Neymar had veeeel meer gekost als er een gewone veiling plaatsgevonden had. Sterker nog, Real Madrid heeft geprobeerd de transfer van Neymar te kapen; 20 miljoen voor Santos, 60 miljoen voor de vader en de investeringsmaatschappijen, 25 miljoen naar Barcelona (vanwege het voorcontract, al is het 15 miljoen minder dan de 'boete' uit het voorcontract) en de keuze tussen 60 miljoen nettoloon over zes jaar verdeeld, of 96 miljoen netto over acht jaar verdeeld.

Totaal: 225 m of 297 miljoen. Reken maar dat PSG, Man City en Bayern ook geinteresseerd waren.

Al met al een vrij goede deal van een waardeloos bestuur.

Excuses voor de warrige opbouw en onduidelijke bronvermelding

Brazilian star Neymar retains title of world Insights - SportsPro Media sports blog - SportsPro Media

https://pbs.twimg.com/media/BewT9XcCEAAx23G.jpg:large

Honigstein: Going behind the scene of the chaotic Lewandowski transfer by Raphael Honigstein - ESPN FC

Detailed figures of Neymar transfer | FC Barcelona

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Gertjan Verbeek wint vandaag zijn eerste wedstrijd in dienst van Nurnberg. Toch leuk voor hem. Kan zijn baard er ook af.

mjk87 (moderator films)

• 14534 messages
  • 4518 votes

wilde_frans wrote:

Lang verhaal

Top stuk, en goed leesbaar ook, mag wel gezegd worden.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

"Meer doden bij bouw WK-stadions Qatar" - NOS op 3

Dit kan toch niet waar zijn?

In dat geval moet Blatter en co. aftreden, en dient Quatar een ultimatum krijgen.

In Nederland janken we om het speelschema, terwijl daar zoveel mensen creperen.

Btw goed stuk Wilde_Frans.

%%%%%%

• 2543 messages
  • 1234 votes

Maher: ?Wat je bij PSV leert? Hoe je met nederlagen om moet gaan? - voetbalzone.nl

Ik hoop dat er vanavond weer een leermoment is voor Maher. Maar we hebben het wel altijd lastig in Eindhoven.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

%%%%%% wrote:

Maher: ?Wat je bij PSV leert? Hoe je met nederlagen om moet gaan? - voetbalzone.nl

Ik hoop dat er vanavond weer een leermoment is voor Maher. Maar we hebben het wel altijd lastig in Eindhoven.

Haha, ik las dat al. Moest lachen. Maher die naar een topclub als PSV vertrekt en dan leert hij omgaan met verliezen

PS: Heitinga en Sneijder herenigd bij Galatasaray - AD.nl

Goede keuze lijkt me. Speeltijd, deelname aan de CL. Dat lijkt me beter dan bij Everton reserve zijn. Heitinga is geen wereldverdediger, maar in normale vorm zou ik hem mee naar het WK nemen. Is itt spelers als de Vrij wel een echte kerel die duels wint.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

En dan ook nog deze zin erachteraan: "De stap die ik wilde maken is gekomen."

Schitterend.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Die salary cap, daar kunnen 'wij' nog wel wat mee. Drafts daarentegen... dan bak je er geen klote van en als beloning mag je dan de beste rookie halen...

Drafts is sowieso niet te doen in het voetbal aangezien ze daar met jeugdopleidingen werken en in de NBA niet. De rookies komen van college (of zelfs high school) af. Daarnaast is het niet zo dat het slechtste team als eerste mag kiezen, want dan zou iedereen expres gaan verliezen die al een beetje laag staat. De volgorde van kiezen wordt ook weer in geloot.

stfuympos wrote:

(quote)
Uiteindelijk word daar ook het beste team bij elkaar gekocht.

Uiteindelijk hou je dat altijd ja. Een topspeler zou bijvoorbeeld naar een topteam kunnen gaan als hij bereid is op zijn salaris in te leveren. En je hebt slechte en goede GM's. Maar wat mij betreft is het een stuk eerlijker.

Kijk bijvoorbeeld naar de huidige stand en dan vooral kijken naar grote teams die jullie vast wel kennen:

Chicago Bulls - 6e in het oosten

Boston Celtics - 12e in het oosten

L.A. Lakers - 13e in het westen

Als je dat dan vervolgens vergelijkt met Ajax, Feyenoord en PSV in de MML, die negen van de tien keer de landstitel binnenhalen...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Mijn god, bij ADO - Feyenoord weten 22 spelers niet de bal naar iemand in het zelfde shirt over te spelen.

Tall man

• 289 messages
  • 1049 votes

Feyenoord, ga eens voetballen...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heuj, defensief gepruts bij Feyenoord. 1-0 ADO. Niet helemaal uit het niets.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Gaat lekkah..

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Jaaaaaa 2-0 hahaha

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Jaja!

Tall man

• 289 messages
  • 1049 votes

Geen woorden voor...

Feyenoord speelt beroerd.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Tall man wrote:

Geen woorden voor...

Ik heb er genoeg woorden voor

Feyenoord speelt beroerd.

Feyenoord speelt prinsheerlijk

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Als Feyenoord verliest en Ajac en Vitesse winnen, dan zijn de titelkansen voor Feyenoord ook wel zo goed als verkeken. Dat zou al 7 punten (met doelsaldo 8 punten) zijn. Dan wordt Feyenoord-Vitesse volgend weekend wel extreem bepalend.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

De enige die ik al af durf te schrijven zijn onze Eindhovense vrienden (ook al verliest Feyenoord vanavond).

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Haha, bijna 3-0

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ja, PSV-AZ kijken is wel relaxed. Het boeit me voor Ajax geen reet wie er wint. Maar de voorkeur ligt toch wel bij AZ, PSV in crisis blijft wel aardig.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Wij de beker, feyenoord de titel toch hahahahahaha

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Feyenoord is dat ook niet gewend, potjes doordeweeks voetballen. Die zijn in het weekend natuurlijk uitgeput.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

The Oceanic Six wrote:

Feyenoord is dat ook niet gewend, potjes doordeweeks voetballen. Die zijn in het weekend natuurlijk uitgeput.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.