• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.537 actors
  • 9.376.793 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

otherfool wrote:

Nu ja, onze Levantijn heeft natuurlijk wel enigszins gelijk als hij stelt dat enkele van de mensen die het hardste huiliehuilie doen over de 'oneerlijke' financiële verschillen in het voetbal nu net toevallig van de veruit rijkste en dus succesvolste Nederlandse club 'fan' zijn. Dat is toch een beetje apart.

Die discussie hebben wel al vaker gehad hier. Snap niet waarom Lord Troll het weer ter sprake moest brengen met alle sneren en sarcastische steken van dien.

Well, eigenlijk weet ik het wel. Zijn cluppie heeft wedermaal slaag gehad en zoekt een stok om mee te slaan. Volgend seizoen is het weer de scheids, in 2016 het dak wat dicht was, in 2017 het veld, in 2018 de blessuregolf, in 2019...

depri83

• 6804 messages
  • 1490 votes

Michel Abbink "@sportzeloot: ManUnited haalt per thuisduel 4,8 miljoen euro binnen, blijkt uit Money League van Deloitte. Meer dan RKC en Cambuur in een heel seizoen."

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Krijgen we dadelijk trouwens een PEC of NEC in Europa als Ajax wint van AZ? Moet er niet aan denken....

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Materny wrote:

Ajax wint van AZ? Moet er niet aan denken....

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Materny wrote:

Krijgen we dadelijk trouwens een PEC of NEC in Europa als Ajax wint van AZ? Moet er niet aan denken....

Zou een PEC het slechter doen dan bv Feyenoord of Vitesse, als je kijkt naar de laatste jaren?

Als PEC het haalt, hebben ze het verdiend en vind ik het best. Andere clubs hebben ook kansen gehad en ze hard verpest. Maar het is wel flauwekul hoor. Er hoort alleen voor de winnaar van de beker een ticket klaar te liggen. En anders een extra ticket voor de competitie, niet voor de nr 2 van de beker.

nclo

• 1494 messages
  • 157 votes

Mee eens met AL1. In zo'n geval hoef je per ongeluk alleen een leuke loting te hebben (zoals wij). Vervolgens kan je je al opmaken voor een geweldig avontuur tegen FC Differdange 04 en mag je lekker in juli beginnen terwijl al je spelers net op vakantie zijn. Ik ga er niet om rouwen als wij Europees voetbal mislopen.

Al blijf ik er bij dat ik het complete onzin vind om zulke reacties als ''ik moet er niet aan denken dat PEC in Europa terecht komt'' te plaatsen, want FC Utrecht kwam ook verdiend Europa binnen en werd eruit geknikkerd door Luxemburgse bakkers en slagers. Ga je Europa in dan is dat verdiend. Punt uit.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ze zouden het aantal kwalificatierondes wel een beetje mogen verlagen ja.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Tja, ze doen er alles om het bekertoernooi interessant te maken.

j0enne

• 9607 messages
  • 3776 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Zou een PEC het slechter doen dan bv Feyenoord of Vitesse, als je kijkt naar de laatste jaren?

Als PEC het haalt, hebben ze het verdiend en vind ik het best. Andere clubs hebben ook kansen gehad en ze hard verpest. Maar het is wel flauwekul hoor. Er hoort alleen voor de winnaar van de beker een ticket klaar te liggen. En anders een extra ticket voor de competitie, niet voor de nr 2 van de beker.

Volgend seizoen is dat afgeschaft en krijgt de verliezer geen ticket meer.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

nclo wrote:

Al blijf ik er bij dat ik het complete onzin vind om zulke reacties als ''ik moet er niet aan denken dat PEC in Europa terecht komt'' te plaatsen,

PEC kan ik nog mee leven (heb vorige week nog gepost dat ik PEC wel een leuk clubje vind). Maar om Nec, die wellicht gaan degraderen Europa in te sturen ben ik minder blij mee.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

NEC is nota bene de laatste MML club die nog een beetje indruk maakte in Europa dus tja...

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Materny wrote:

Die discussie hebben wel al vaker gehad hier. Snap niet waarom Lord Troll het weer ter sprake moest brengen met alle sneren en sarcastische steken van dien.

Dit hele topic is één grote herhalingsoefening

depri83

• 6804 messages
  • 1490 votes

nclo wrote:

a je Europa in dan is dat verdiend. Punt uit.

Precies.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

Wat een onzin allemaal. Net zoals de schorsing van Nijhuis. Het zoveelste voorbeeld dat Hypocrisie hoogtij viert in Zeist. Als het bij het onschuldige balkonnetje klimmen en filpje tonen blijft als je 20 kerels in een resort bij elkaar zet mag je toch je handjes samenknijpen lijkt me. Als ik scheidsrechter was geweest had ik heel wat schorsingen opgelopen vrees ik......

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Materny wrote:

Well, eigenlijk weet ik het wel. Zijn cluppie heeft wedermaal slaag gehad en zoekt een stok om mee te slaan. Volgend seizoen is het weer de scheids, in 2016 het dak wat dicht was, in 2017 het veld, in 2018 de blessuregolf, in 2019...

Fout. Volgend seizoen is het verschil geld, het jaar daarop is het geld en alle jaren daarna ook. Evenals de afgelopen 10 jaar ervoor. Zolang er nog geen nieuwe of gerenoveerde Kuip staat en de begroting van Feyenoord drie keer kleiner is dan die van Ajax, mag je niet verwachten dat Feyenoord ooit kampioen wordt. Uiteraard mag jij natuurlijk blijven brullen wat een topprestaties er in Amsterdam geleverd worden, dat is je goed recht. Maar dan heb ik het recht het in perspectief te plaatsen, hoe pijnlijk de waarheid soms ook kan zijn.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

Tsja, wat is een topprestatie. Je kunt natuurlijk wel objectief beoordelen dat er beleidsmatig in Amsterdam tien jaar lang een potje van gemaakt is en dat we zes jaar lang geen kampioen geworden zijn. Daaruit blijkt volgens mij dat geld dus niet alles is.

Nu gaat het op alle vlakken beter. Bleidsmatig, financieel resultaat (da's wat anders dan begroting). Goede spelers vanuit de jeugdopleiding, sportief etc. Daar mogen we als fans best blij mee zijn toch?

depri83

• 6804 messages
  • 1490 votes

Nijhuis en Makkelie

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
Fout. Volgend seizoen is het verschil geld, het jaar daarop is het geld en alle jaren daarna ook. Evenals de afgelopen 10 jaar ervoor. Zolang er nog geen nieuwe of gerenoveerde Kuip staat en de begroting van Feyenoord drie keer kleiner is dan die van Ajax, mag je niet verwachten dat Feyenoord ooit kampioen wordt. Uiteraard mag jij natuurlijk blijven brullen wat een topprestaties er in Amsterdam geleverd worden, dat is je goed recht. Maar dan heb ik het recht het in perspectief te plaatsen, hoe pijnlijk de waarheid soms ook kan zijn.

Allemaal leuk en wel, maar waar zag je mij na AJA-FEY brullen dat het een topprestatie was? Jij komt hier binnen en begint meteen met gloryhuntertjes zus, en 'topprestatie' zo. Het doet je volgens mij veel pijn, dat kan iedereen wel zien hier.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

LF vergeet even dat 3 kwart van de Ajax opstelling van pakweg woensdag eigen jeugd was. Ik denk dat clubs als PSV en zelfs Twente een veel duurdere selectie hebben staan. Hou je nog de salarissen over, die bij Ajax de afgelopen jaren flink gedaald zijn tot max nog 1 miljoen. Dat is net zo hoog als bij PSV en bij clubs als Twente, Vitesse en Feyenoord zal het niet heel veel lager liggen bij de grootverdieners.

Lordje heeft er gewoon grote moeite mee om Ajax credits te geven voor hun beleid. Dat kansloos zijn in de Cl verhaal is ook wat onzinnig. Dit jaar 8 punten, vorig jaar slechts 4 maar wel boven de Engelse kampioen geëindigd en het jaar daarvoor ook 8 punten. Moet je nagaan dat het alleen nog maar beter zal gaan, aangezien dit beleid pas 2 jaar echt loopt.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Ja, dat geld spoelen ze allemaal door de wc.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Bij dit Ajax heb ik het idee dat ze het opsparen, vraag me niet waarvoor. Het wordt geinvesteerd in randvoorwaarden, zoals het verbeteren van de opleiding. Maar ze investeren het niet in een Maher of Narsingh als ze te duur zijn. En voor megasalarissen hoeven ze ook niet meer te komen.

Tegen Feyenoord:

Vermeer (jeugd), vRhijn (jeugd), Veltman (jeugd), Denswil (jeugd), Boilesen (aangekocht cq jeugd), Blind (jeugd), Duarte (aankoop), Klaassen (jeugd), Fischer (aangekocht cq jeugd), Bojan (huur), Schone (transfervrij)

Kan je moeilijk zeggen dat dit Ajax op basis van puur geld goed presteert. Het grootste deel is zelf opgeleid.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Investeren in opleiding is net zo goed geld uitgeven.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik zeg ook nergens dat er geen geld uitgegeven wordt. Maar het wordt wel in kennis en opleiding gestopt. Ik vind het nog weinig. Ajax heeft geloof ik een begroting van 65 miljoen. Dan is 7 miljoen in je opleiding steken nog niet eens gigantisch veel.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Een begroting krijg je ook zomaar cadeau, dat weet iedereen.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Dat is weer een ander verhaal.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Het probleem is natuurlijk ook niet de hoge begroting van Ajax. Het probleem is het constante gehuil, juist uit die richting, over de financiële verschillen ten opzichte van de Europese topclubs. Ajax kan nooit meer de CL winnen, klinkt het dan sipjes. Nee, en RKC kan nooit kampioen worden. Deal with it.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wederom heb je maar weer eens een half deel van de discussie gevolgd. Nogmaals, het boeit me geen fuck dat Bayern voor 999 miljoen een speler koopt, want zij hebben dat geld. Schuldenvrij, gigantisch eigen vermogen, zelf verdiend.

Niet te vergelijken met clubs als Real Madrid (honderden miljoenen in het rood op de bank) of PSG (opgekocht door een sjeik). Aan zulke clubs heb ik een hekel. Niet aan een Bayern of Dortmund die het zelf doen.

Mijn klacht is niet dat Ajax de CL niet meer kan winnen, maar mijn klacht is dat bepaalde clubs op oneerlijke wijze het wel kunnen.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Ik blijf het tegen alle logica rondom sportiviteit en de basis van competitie vinden dat teams gigantisch verschillende financiele mogelijkheden hebben om een team samen te stellen.

Noem het dan geen competitie, of sport, maar iets van showcase of zo.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.