- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je zegt het zelf al. Ik zeg dat Spanje dat wel even doet, een formaliteit, appeltje eitje. Want een wereldtitel winnen is natuurlijk een makkie. Spanje heeft het in 2010 zelfs met kunst- en vliegwerk moeten bewerkstelligen. Je gaat me nu vertellen dat je echt denkt dat ik dat enigszins serieus bedoel(de)?
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Nou, de manier hoe je in het algemeen erover praat, plus dat je ook wel eens hebt geroepen dat Brazilië onder de druk bezwijkt, daar haal ik weinig sarcasme uit maar puur zelfvertrouwen.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Met o.a. Isla en Medel. Dat zal wel meevallen. Opereren dan ook vooral vanit een georganiseerd collectief. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze op hun continent spelen. Verbaas me er toch over dat velen er zo licht over denken. Kunnen zomaar eerste worden in de groep.
En die Isla staat bij Juventus ook altijd op 't middenveld, mits die een basisplaats heeft.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat denk ik ook hoor, ik denk dat de druk van het publiek te groot kan gaan worden voor Brazilië. Al zie ik niet echt in wat dit te maken heeft met dat het een makkie voor Spanje gaat doen. Volgens mij spelen niet alleen Brazilië en Spanje op dit WK.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En die Isla staat bij Juventus ook altijd op 't middenveld, mits die een basisplaats heeft.
Spelen bij Chili in de verdediging.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Dat die spelers daar geposteerd moeten worden zegt toch genoeg over het niveau van de verdedigers?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Het zijn eigenlijk verdedigers, zegt eerder wat overh et middenveld bij de clubs waar ze spelen
.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Ben eigenlijk wel tevreden met de loting. Geen makkelijke poule - waar niks aan is - zoals die van België bijvoorbeeld. En ook geen enorm zware poule, zoals die van Italië, Duitsland en in mindere mate Brazilië. Daarnaast een topper tegen Spanje.
Ik maak me meer zorgen over Brazilië in de volgende ronde (als we die halen, en als er niets vreemds gebeurd). Aan de andere kant: het zou echt ultiem zijn om Brazilië opnieuw uit te schalen, al helemaal in hun eigen land.
Nog een half jaartje. 
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Nederland wordt 'gewoon' 1e, ik zou echt niet weten waarom we niet een gelijkspel tegen Spanje zouden kunnen halen, of er zelfs niet van zouden kunnen winnen.
In 2010 was het ook 0-0 na 90 minuten... en toen was de Spaanse ploeg zogenaamd op haar top (kijkend naar de klasse van Barça en Real destijds).
Waar is die misplaatste Hollands arrogantie? 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Nederland wordt 'gewoon' 1e, ik zou echt niet weten waarom we niet een gelijkspel tegen Spanje zouden kunnen halen, of er zelfs niet van zouden kunnen winnen.
lucdecoster
-
- 1644 messages
- 6323 votes
Ik zie geen problemen voor Nederland. Die gaan gewoon door naar de volgende ronde met hun superploeg. Belgie daarentegen zal het moeilijk krijgen in een zogenaamde zwakke poule. Ik denk niet dat we zullen winnen van Rusland en Zuid-Korea. Onze verdediging is te zwak. Ik verwacht zelfs dat we naar huis gaan na 3 wedstrijden.
glennton
-
- 72 messages
- 265 votes
Gister de loting 'live'gevolgd, nou er is al genoeg gezegd over Blatter en zijn 12 seconden stilte voor de herdenking van Mandela en het gezang en het gedans van de artiesten, maar de loting verliep vond ik opvallend snel.
Oké, de poule waar nederland in zit: zwaar, uitdagend, moeilijk, verrassend...doch hoe staat het elftal er over pak weg een half jaar voor? De vorm? Hoe komen de spelers uit een mogelijke zware competitie tevoorschijn? Als de verjonging van het elftal goed door Van Gaal is doorgevoerd en spelers in vorm en ook fit genoeg zijn, dan wordt het een leuke poule met verrassingen hoop ik...
Maar ja, het is afwachten...
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4694 votes
Ik zie geen problemen voor Nederland. Die gaan gewoon door naar de volgende ronde met hun superploeg. Belgie daarentegen zal het moeilijk krijgen in een zogenaamde zwakke poule. Ik denk niet dat we zullen winnen van Rusland en Zuid-Korea. Onze verdediging is te zwak. Ik verwacht zelfs dat we naar huis gaan na 3 wedstrijden.
Wat een onzin. De verdediging van de oefenmatchen was matig (maar ook onuitgegeven), maar met - hopelijk - Kompany er terug bij, hebben weinig ploegen een sterkere verdediging. Als we hier niet door geraken, hebben we gewoon keihard gefaald. Algerije is de minste Afrikaanse ploeg, maar het wordt niet makkelijk om die muur te gaan slopen. Zuid-Korea is toch wel iets minder dan Japan, dus dat moet gewoon lukken. Rusland lijkt me de zwaarste tegenstander. Eindigen toch maar mooi voor Portugal in de kwalificaties.
Daarna is het heel wat zwaarder. Portugal/Ghana kan lukken in een goede dag, maar je kan er even goed uit liggen. Duitsland zou over en out zijn.
Uruguay lijkt me het land met de meeste pech. Als reekshoofd gekoppeld worden aan Engeland en Italië... Frankrijk heeft de meest gunstige loting. Als niet-reekshoofd zitten bij de slechtste deelnemers uit Europa, Zuid-Amerika en Midden-Amerika en daarna Bosnië of Nigeria. Beter kon gewoon bijna niet.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Wat ik eigenlijk vrij kut vind van de loting is dat we meteen Spanje treffen. Ik denk niet dat we daar zomaar van kunnen winnen, wat dan de druk richting de andere twee wedstrijden weer extra zou opvoeren. Denk ook aan afgelopen EK.
Enige voordeel eraan is dat Spanje wellicht nog niet helemaal wakker is, hoewel.. Die zullen ook niet tegen Brazilië willen daarna.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
als je dan toch Spanje treft in je poule, dan het liefst in de openingswedstrijd. Die beginnen de laatste toernooien telkens vrij slapjes.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Hmm ja ik weet dat nog niet zo net. Van Gaal moet er in ieder geval voor zorgen dat de spelers een nederlaag of puntverlies realistisch achten en er dan nog niks aan de hand is. Ondanks dat je natuurlijk speelt om te winnen, ook tegen Spanje.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
als je dan toch Spanje treft in je poule, dan het liefst in de openingswedstrijd. Die beginnen de laatste toernooien telkens vrij slapjes.
Inderdaad. In de KO fase had ik meer vrees gehad. Kans is groot dat beiden afwachten spelen en 0-0 of 1-1 ofzo spelen. Niemand wil de eerste wedstrijd verliezen.
Er is wel 1 stimulans om volle bak te spelen en dat is dat iedereen vast Brazilië zou willen ontwijken en dus eerste wil worden in hun groep.
Maar ik vind het ook sowieso overdreven om te stellen dat wij Spanje nou zo enorm moeten vrezen. Die vrees zal best wederzijds zijn. In 2010 had Spanje gewoon geluk dat Robben 2 grote kansen niet benutte en dat Oranje diep in de verlenging rood pakte en moest buigen. Het had net zo goed voor ons goed af kunnen lopen. Sindsdien is er bij Oranje wel veel veranderd, maar de topspelers van toen lopen er nog steeds in goede vorm rond. Spanje vind ik wat minder gaan spelen. Ik vond ze oa afgelopen zomer bij de CC al wat wisselvallig. Soms top, soms zwaar door de mand gevallen zoals in die CC finale. Zoals Barcelona vorig seizoen en dit seizoen gekraakt kan worden, zo kan Spanje dat ook. Ze zijn wel favoriet, maar ze steken er niet met kop en schouders bovenuit. En daarbij is het inderdaad de openingswedstrijd, waarbij de meeste teams vaak terughoudend spelen. Het schema is op zich wel gunstig. Wij tegen Australië (die moet je winnen) en dan kijken hoe de stand is als we tegen Chili moeten. Pittig ploegje, maar wij hebben beter materiaal.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Van Gaal moet er in ieder geval voor zorgen dat de spelers een nederlaag of puntverlies realistisch achten en er dan nog niks aan de hand is.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Ja daar heb je misschien ook wel weer gelijk in. Nah ik probeer te zeggen dat ik Oranje mentaal niet sterk vind, nooit gevonden ook. En ik zie dit Oranje gewoon niet van Spanje winnen, vandaar dat ik die eerste wedstrijd en de gevolgen toch wel 'vrees'.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja daar heb je misschien ook wel weer gelijk in. Nah ik probeer te zeggen dat ik Oranje mentaal gewoon niet sterk vind, nooit gevonden ook. En ik zie dit Oranje gewoon niet van Spanje winnen, vandaar dat ik die eerste wedstrijd toch wel 'vrees'.
Zulke uitspraken vind ik altijd raar. Oranje mentaal niet sterk? In 2010 hebben ze het juist tot de finale gered op teamgeest en mentale kracht.
Ik vind juist dat er tegenwoordig een prima mix is van mentaliteit gekoppeld aan kwaliteit.
De wil om te winnen is juist enorm aanwezig bij spelers als als Strootman, N. de Jong, Sneijder, vd Vaart, Robben en vPersie.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Hmm ja ik weet dat nog niet zo net. Van Gaal moet er in ieder geval voor zorgen dat de spelers een nederlaag of puntverlies realistisch achten en er dan nog niks aan de hand is. Ondanks dat je natuurlijk speelt om te winnen, ook tegen Spanje.
Het heeft allebei zo zijn voor en nadelen, maar juist Spanje (maar ook Italie bijv) heb ik liever tegenover me als je net begint dan wanneer het er echt om gaat.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Nu de loting achter de rug ligt is het terug tijd voor transfergeruchten. Chelsea zou interesse hebben in Falcao, Monaco vraagt 95 miljoen en eventueel Torres om de prijs wat te verlagen en Van Persie zou een transferverzoek ingediend hebben.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
@A&L
Ja jij noemt dan 2010, dan zeg ik: 2012. Nee zo raar is dat niet. Van een echte winnarsmentaliteit als bijvoorbeeld de Duitsers kunnen wij alleen maar dromen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja jij noemt dan 2010, dan zeg ik: 2012. Nee zo raar is dat niet. Van een echte winnarsmentaliteit als bijvoorbeeld de Duitsers kunnen wij alleen maar dromen.
Dan moet je 2012 zeggen en niet ''nooit gevonden ook''
In 2012 zat het met de mentaliteit niet goed nee. Niet eens dat ze er niet alles aan deden, maar het zat onderling fout. Maar ik vind dat dit Oranje al jaren hard werkt en alles geeft. Dat hautaine van bijvoorbeeld de periode 2001-2003 hebben ze nu echt niet. Die generatie had iets te vaak dat ze vonden dat het ook op 80% kon.
Verder hebben we niet de Duitse mentaliteit nee. Maar goed, moet dat dan? Nederland heeft ook vaak goed gepresteerd door voor niemand bang te zijn.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Dat zeg ik wel, want zo denk ik er nou eenmaal over. Of denk jij dat het toeval was dat wij dat slachtveld destijds tegen Portugal verloren? Om maar eens iets te noemen.
Nee ze spelen echt wel om te winnen hoor dat snap ik, maar het gaat verder dan dat alleen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat zeg ik wel, want zo denk ik er nou eenmaal over. Of denk jij dat het toeval was dat wij dat slachtveld destijds tegen Portugal verloren? Om maar eens iets te noemen.
Nee ze spelen echt wel om te winnen hoor dat snap ik, maar het gaat verder dan dat alleen.
Dirk Kuijt bezit geen mentaliteit? Want hij was die eikel die in Nurnberg 1 tegen 1 tegenover de keeper van Portugal kwam en de bal niet erin schoot. Dat had niks met mentaliteit te maken.
Ik ben trouwens blij dat Nederland geen mentaliteit van kaarten aannaaien bezit, zoals Portugal toen deed. Die Figo naaide ons toen rood aan. Moet je trots op zijn.
Maar jij gaat nu elke keer voorbeelden zoeken, terwijl er zat voorbeelden zijn waarbij Oranje op mentaliteit en wilskracht wel verder kwam.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Tja misschien een kinderachtig antwoord, maar jij begon daar toch echt mee door meteen 2010 te noemen. 
Anyway, natuurlijk zijn er ook genoeg wedstrijden te noemen waarin dat niet in de weg zat. Sowieso als je wint, is het altijd goed en heb je het daar niet over.
PS. die bal van Kuijt was echt zo makkelijk niet hoor, daar lag het niet aan toen.
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Dirk Kuijt bezit geen mentaliteit? Want hij was die eikel die in Nurnberg 1 tegen 1 tegenover de keeper van Portugal kwam en de bal niet erin schoot. Dat had niks met mentaliteit te maken.
Je anti-Kuyt rants beginnen echt lachwekkend te worden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik noemde 2010 omdat jij beweert dat Oranje dit altijd heeft. Dat toernooi was wel het ultieme voorbeeld van een finale bereiken op basis van teamgeest en mentaliteit.
Sowieso geloof ik niet dat een land iets altijd wel of niet heeft. Duitsers klagen tegenwoordig dat hun spelers niet meer die mentaliteit van vroeger hebben, dat ze nu Nederlands spelen. Leuker voetballer, maar een snellere exit en geen prijzen. In 2010 was Nederland Duitsland en Duitsland Nederland.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je anti-Kuyt rants beginnen echt lachwekkend te worden. Probeer eens een beetje fatsoenlijk te lezen, dan hoef je dit soort overbodige berichten niet te plaatsen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.