- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Kuijt heeft inderdaad in die wedstrijd (Portugal 2006) alles fout gedaan wat je fout kon doen, maar hij kan ook niet beter. Dat was de schuld van Van Basten door Kuijt als centrumspits op te stellen.
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Probeer eens een beetje fatsoenlijk te lezen, dan hoef je dit soort overbodige berichten niet te plaatsen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Kuijt heeft inderdaad in die wedstrijd (Portugal 2006) alles fout gedaan wat je fout kon doen, maar hij kan ook niet beter. Dat was de schuld van Van Basten door Kuijt als centrumspits op te stellen.
Ik geef Kuijt ook nergens de schuld van uitschakeling, maar ik wilde maar aangeven dat Oranje die avond ook gewoon had kunnen winnen. Als Kuijt scoort win je waarschijnlijk 1-0 en dan klaagt niemand over je mentaliteit. Dan had je die wedstrijd waarschijnlijk volgens kenners gewonnen op basis van mentaliteit.
Van Basten passeerde die wedstrijd van Nistelrooy en liet Kuijt spelen 
Dat hele WK was hopeloos. Hij zette Sneijder als controleur neer, dat was ook al zo'n dom idee.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Haha, hou op. Dit gaat nergens over. Robben zal ik bij Spanje-Nederland noemen en Kuijt bij Portugal-Nederland. Omdat ze beiden vrij op de keeper af mochten rennen bij 0-0. Daar is niks geks aan.
Ik vind Kuijt een afschuwelijke speler ja, maar heb verder geen probleem met zijn persoontje. Dus ja, je ziet spoken.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Dan had je die wedstrijd waarschijnlijk volgens kenners gewonnen op basis van mentaliteit.
Of kijk de wedstrijd terug, of kijk naar het aantal gele kaarten (en andere statistieken). Uit alles blijkt dat die wedstrijd men er vol voor ging. Je hebt wat dat betreft volledig gelijk.
Nog steeds een wedstrijd die hoog staat in het lijstje met meest meegeleefde wedstrijden, ergens in Loenen met tig man op een examenfeestje. Zal ik nooit meer vergeten die pot.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Cocu schoot geloof ik nog op de lat die wedstrijd.
Het is onzin te stellen dat die avond op mentaliteit is verloren. Net als in de finale was het gewoon het kwartje dat de verkeerde kant op viel. Zoals Nederland-Zweden in 2004 onze kant op viel met de penalty's.
Die wedstrijd tegen Portugal in 2006 was wel naar ja. Ben zelden zo over de kook geweest als die avond.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
@mjk87
Volledig ongelijk juist. Dat je je op een onvolwassen manier laat meeslepen in het heetst van de strijd is wat anders dan vol voor de overwinning gaan, ten koste van alles. Dat deden de Portugezen namelijk. Vandaar ook dat voorbeeld.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
@A&L
Ja zo kan je inderdaad ook alles uitleggen in het voetbal: het kwartje viel de verkeerde kant op.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Battle of Nuremberg (association football) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Er is zelfs een aparte Wikipedia pagina van 
Check die berg kaarten, haha. Wat een veldslag, nooit meegemaakt. 4 rode kaarten.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
@A&L
Ja zo kan je inderdaad ook alles uitleggen in het voetbal: het kwartje viel de verkeerde kant op.
Het is gewoon zo. Je verliest terecht als je geen kans af weet te dwingen, maar Oranje had in die 2 duels die ik als voorbeeld noem gewoon grote kansen. Dan is het inderdaad 2x een 1-0 nederlaag met het kwartje dat de verkeerde kant op is gevallen.
Niks geks aan om dat te constateren. Niet weggespeeld, wel kansen gehad, minimaal verloren.
Maar we gaan er niet uitkomen. Dat mag overigens.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
@merijn: daarom noem ik ook expliciet 'andere statistieken'. Meer balbezit, meer hoekschoppen, meer schoten op én naast het doel. Zonder mentaliteit had je enkel meer balbezit gehad, maar niet zoveel kansen met enkele hele grote (Cocu lat, Kuijt net niet).
Afgelopen EK zag je dat wel, nog even furieus beginnen maar na de 1-1 was alle mentaliteit eigenlijk verdwenen.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Maar wat hebben die statistieken daar dan mee te maken? Je kan bijvoorbeeld ook een hele wedstrijd achteruit lopen, weggespeeld worden en toch op mentaliteit een gelijkspel of sneaky overwinning uit het vuur slepen.
Anyway, we gaan er niet uitkomen, klopt! Moet je alleen niet gaan stellen dat het 'gewoon zo is', A&L. Je mag een andere mening hebben, maar ik heb gelijk. uhu...
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Wat worden er hier oude koeien uit de sloot gehaald zeg.
Totaal niet boeiend lijkt me zo.
Damn, die onevenwichtigheid zeg bij de groepsindeling. Een aantal ferme groepen (B, D, G) en een aantal die nergens over gaan (E, F, H). Jammer.
Prachtige loting voor NL. Hoopte vooraf al op een burenclash of op een herhaling van de WK-finale, dus ben in m’n nopjes. Wordt een pittige dopper voor Oranje waarbij de eerste stek haast een must is om het gastland te ontlopen, al zijn de wedstrijden tussen Nederland en Brazilië legendarisch te noemen ( ’74, ’94, ’98 en 2010) mocht het zover komen. Zie het als een voordeel om te beginnen tegen Spanje. Komen vaak laat op gang tijdens toernooien en het is nog geen must om drie punten te pakken. Chili is tricky; hebben een leuk team met aantal puike spelers die kunnen ballen, maar schat NL toch iets hoger in. Australië is het team waar je verplicht 3 punten moet pakken en is een haalbare kaart.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ander nieuws, Man Utd-Newcastle begint over 5 minuten. Krul, Anita en van Persie spelen onder andere mee.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Haha, het enige dat Kuijt deed was een redelijk grote - maar toch ook vrij lastige - kans missen (edit: wat Merijn ook zegt.) Die had Ruudje er ook niet zomaar ingeschoten.
De andere spelers deden ook bijna alles fout in die wedstrijd. Het had ook weinig met voetbal te maken.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Als Kuijt scoort win je waarschijnlijk 1-0 en dan klaagt niemand over je mentaliteit. Dan had je die wedstrijd waarschijnlijk volgens kenners gewonnen op basis van mentaliteit.
Huh? Toen stonden we al 1-0 achter...
Hij zette Sneijder als controleur neer, dat was ook al zo'n dom idee.
Sneijder was dat toernooi echt hopeloos. Had toen nooit in de basis moeten staan.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
als je dan toch Spanje treft in je poule, dan het liefst in de openingswedstrijd. Die beginnen de laatste toernooien telkens vrij slapjes.
Tegen Denemarken ging het twee jaar terug best wel lekker he ?
.
Ik ben er ook wel blij mee, vooral Chili niet krijgen in je opener is het enige waar je je zorgen om moet maken. Australië en Nederland is om het even. Nederland is nog wel de beste match, hoef je ook geen handbalformatie kapot te spelen. Goed voor het momentum.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Daarna is het heel wat zwaarder. Portugal/Ghana kan lukken in een goede dag, maar je kan er even goed uit liggen. Duitsland zou over en out zijn.
Ik ben terughoudender wat betreft de groepsfase. In de eerste plaats zijn we nu ontegensprekelijk de topfavoriet om in deze groep te winnen. Capello strooit al dankbaar met de complimentjes voor onze ploeg. We zijn, met andere woorden, de ideale bliksemafleider. En er zijn er genoeg die ons op onze bek willen zien gaan. Nu is het aan de spelers om met deze druk om te gaan, hoewel ik me over een Hazard geen zorgen maak. Ook zullen we verplicht worden om te voetballen, en ik blijf het voetbal te traag vinden. Te weinig diversiteit en automatismen. Als we een goede campagne willen spelen spiegel ik mij aan de Duitsers in 2010. Een jonge groep vol talentjes die zeer georganiseerd voetbalden en vlijmscherp counterden. Met de snelheid vooraan is deze optie gewoon het beste. Rusland is idd niet te onderschatten. Die hebben wat goed te maken. En dan Portugal/Duitsland/Ghana. Maar ik vrees geen van de drie. Als je verliest is het geen schande, weet je tegen alle verwachtingen in toch te winnen dan kan er iets moois staan te gebeuren. Toch eerst die vuile poule zien te overleven. Het blijft een WK.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4694 votes
Ik ben terughoudender wat betreft de groepsfase. In de eerste plaats zijn we nu ontegensprekelijk de topfavoriet om in deze groep te winnen. Capello strooit al dankbaar met de complimentjes voor onze ploeg. We zijn, met andere woorden, de ideale bliksemafleider. En er zijn er genoeg die ons op onze bek willen zien gaan. Nu is het aan de spelers om met deze druk om te gaan, hoewel ik me over een Hazard geen zorgen maak. Ook zullen we verplicht worden om te voetballen, en ik blijf het voetbal te traag vinden. Te weinig diversiteit en automatismen. Als we een goede campagne willen spelen spiegel ik mij aan de Duitsers in 2010. Een jonge groep vol talentjes die zeer georganiseerd voetbalden en vlijmscherp counterden. Met de snelheid vooraan is deze optie gewoon het beste. Rusland is idd niet te onderschatten. Die hebben wat goed te maken. En dan Portugal/Duitsland/Ghana. Maar ik vrees geen van de drie. Als je verliest is het geen schande, weet je tegen alle verwachtingen in toch te winnen dan kan er iets moois staan te gebeuren. Toch eerst die vuile poule zien te overleven. Het blijft een WK.
Ik onderschat de groepsfase ook zeker niet. Tegen een sterk defensief Algerije kunnen we best op 0-0 blijven steken en dan moet je al meteen achtervolgen. Dat neemt niet weg dat je duidelijk favoriet bent voor groepswinst en dat ze bij een uitschakeling in de groep gewoon onder de verwachting hebben gepresteerd.
Volledig eens met je analyse over het spel trouwens. Ik riep hier ook al tijdens de kwalificatiecampagne dat het spel helemaal niet zo fantastisch was. We stonden wel goed georganiseerd en waren efficiënt op de juiste momenten, maar echt flitsend voetbal was er niet zo vaak. Veel zal afhangen van de vorm van een aantal bepalende spelers: Kompany, Witsel, De Bruyne en Hazard. Als zij de ploeg kunnen laten draaien, kan er iets moois uit voortvloeien.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Laat de MML maar weer snel beginnen. Dat gelul over het WK wat toch pas over een half jaar is begint me nu al de keel uit te hangen.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Euh... de loting is net geweest. Maar goed, jij hebt sowieso niks met Oranje, toch?
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Bijna vergeten:
vrijdag 29 november 2013 20:00 Roda JC Kerkrade FC Twente 2-0
zaterdag 30 november 2013 18:45 PEC Zwolle RKC Waalwijk 0-1
zaterdag 30 november 2013 19:45 sc Heerenveen Go Ahead Eagles 1-1
zaterdag 30 november 2013 19:45 NAC Breda FC Groningen 1-2
zaterdag 30 november 2013 20:45 Heracles Almelo FC Utrecht 2-2
zondag 1 december 2013 12:30 ADO Den Haag Ajax 2-0
zondag 1 december 2013 14:30 Feyenoord PSV 0-4
zondag 1 december 2013 14:30 Vitesse SC Cambuur 0-1
zondag 1 december 2013 16:30 NEC AZ 1-0
En nu ben ik benieuwd of je hiermee net zoveel punten pakt als mensen die het invullen zoals het het meest logische zou zijn.
Wat is het meest logisch? Dat de bestgeklasseerde teams winnen? De volgende uitslagen leveren op dit moment de laagste uitbetaling op bij de bookmakers:
vrijdag 29 november 2013 20:00 Roda JC Kerkrade FC Twente 1-1
zaterdag 30 november 2013 18:45 PEC Zwolle RKC Waalwijk 1-0
zaterdag 30 november 2013 19:45 sc Heerenveen Go Ahead Eagles 2-1
zaterdag 30 november 2013 19:45 NAC Breda FC Groningen 1-1
zaterdag 30 november 2013 20:45 Heracles Almelo FC Utrecht 1-1
zondag 1 december 2013 12:30 ADO Den Haag Ajax 1-2
zondag 1 december 2013 14:30 Feyenoord PSV 1-1
zondag 1 december 2013 14:30 Vitesse SC Cambuur 2-0
zondag 1 december 2013 16:30 NEC AZ 1-1
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Ander nieuws, Man Utd-Newcastle begint over 5 minuten. Krul, Anita en van Persie spelen onder andere mee.
Van spelers als Evans, Jones en Cleverly word je niet bepaald vrolijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ok, de toto maar weer invullen voor de clubs bovenin? Mazzel voor PSV dat ze tegen Vitesse moeten, anders hadden we hen niet genoemd 
Ajax-NAC 3-0
PSV-Vitesse 1-1 (maar beter wint PSV)
AZ-Twente 1-0
Heerenveen-Feyenoord 2-2
Heerlijk speelweekend zeg. Vanavond 18.45 uur Ajax-NAC, een uur later AZ-Twente en weer een uur later PSV-Vitesse. Morgenmiddag nog Hveen-Feyenoord.
Beter kan bijna niet. En gezien het programma wordt het een goed weekend voor Ajax. Gelukkig mogen ze als eerste, dan aub winnen en kijken hoe de rest in hun moeilijke duels presteert.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Van spelers als Evans, Jones en Cleverly word je niet bepaald vrolijk.
Het is dramatisch inderdaad. Wat een gebrek aan creativiteit en flair. Dat middenveld van Man Utd is zo enorm kut.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Zonder van Persie is het idd armoe troef wat ik ervan zag.
Ajax-NAC 4-0
PSV-Vitesse 0-1
AZ-Twente 0-1
Heerenveen-Feyenoord 1-2
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Laat de MML maar weer snel beginnen. Dat gelul over het WK wat toch pas over een half jaar is begint me nu al de keel uit te hangen.
Tja, die loting gaat tenminste over echt voetbal itt de MML. Die lichtelijk gehandicapte bejaarde Uruguayaan die het balletje liet vallen zou hier nog wekelijks uitblinker zijn.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ajax-NAC 4-0
PSV-Vitesse 1-3 (maar we hopen op een 'iets' andere uitslag...)
AZ-Twente 1-1
Heerenveen-Feyenoord 2-0
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Tja, die loting gaat tenminste over echt voetbal itt de MML. Die lichtelijk gehandicapte bejaarde Uruguayaan die het balletje liet vallen zou hier nog wekelijks uitblinker zijn.
Ach, zodra het tegendeel wordt bewezen (Ajax speelt goed tegen Milan, wint van Celtic, Barcelona en wie weet volgende week van Milan) ben jij er nooit en zwijg je. Dus ach. Hoe serieus moeten we je selectieve geneuzel nou nemen?
Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Vergeet allemaal de CL toto niet voor volgende week dinsdag.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Ik was daar al achter ja
Uitgerekend dat er een weekend is met normale uitslagen. Alleen NEC-AZ was een vreemde en leverde puntjes op. Ach ja, echt niet te voorspellen dus.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.