- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik moet natuurlijk wel neutraal over komen hier. Zoals ik dat al jaren doe. Ik weet dat ik een voorbeeld voor jullie ben.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Goed dat-ie telkens opkomt en daardoor meer ruimte creëert voor de overige spelers, maar rechtsback blijft toch één van de onbelangrijkste posities op het veld. Dat hij na Pellè zo'n beetje de beste speler is dit seizoen en vorig seizoen, doet daar weinig aan af.
Vroeger misschien, tegenwoordig zijn backs halve aanvallers. Ik zag recent nog eens een oud seizoensoverzicht van Ajax van tien jaar terug. Als ik die Trabelsi toch constant in de 16 van de tegenstander voorzetten zag geven
Dan heb je echt wel meerwaarde.
Spelers als Janmaat, van Rhijn, Brenet en noem ze op zijn minder bepalend. Belangrijk voor je ploeg, maar zeker geen uitblinkers. Maar het zijn wel onmisbare posities. Eigenlijk moeten alle spelers tegenwoordig aanvallend denken. Zelfs de controleur moet tegenwoordig erg bij aanvallen en de opbouw betrokken zijn. Types als Nigel de Jong zijn nog vrij zeldzaam. Het type Fer (vreselijke speler overigens, maar ik moet mijn punt maken) is modern. Van eigen 16 tot in de 16 van de tegenstander.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Nee, maar het is niet de bedoeling dat Janmaat de rol van rechtsbuiten over moet nemen, omdat we geen goede rechtsbuiten hebben.
Prioriteit 1 is voorlopig een nieuwe rechtsbuiten. Schaken is te oud geworden en kan zijn - voorheen - grootste krachten niet meer volwaardig inzetten. Had Feyenoord de huur van Armenteros niet op kunnen zeggen en op zoek kunnen gaan naar een nieuwe huurling voor die positie?
Vind ik niet. Tobt regelmatig met zijn vorm en is lang niet zo constant als Janmaat dat is.
Dit seizoen valt dat wel mee. Clasie is vrij constant. Janmaat heeft sowieso al een aantal cruciale fouten gemaakt, wat Feyenoord 3 punten heeft gekost (AZ, RKC).
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
Vroeger misschien, tegenwoordig zijn backs halve aanvallers. Ik zag recent nog eens een oud seizoensoverzicht van Ajax van tien jaar terug. Als ik die Trabelsi toch constant in de 16 van de tegenstander voorzetten zag geven
Dan heb je echt wel meerwaarde.
r.
Toen had hij ook spelers om zich heen waar dat bij kon. vgl Dani Alves.
Tegenwoordig is het al heel wat als je als rechtsback uberhaupt kan verdedigen.
Een van der Wiel bijvoorbeeld kun je veel beter op het middenveld opstellen.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Spelers als Janmaat, van Rhijn, Brenet en noem ze op zijn minder bepalend. Belangrijk voor je ploeg, maar zeker geen uitblinkers. Maar het zijn wel onmisbare posities.
Janmaat blinkt juist wel vaak uit. Vorig seizoen nog wat meer.
Die posities zijn inderdaad wel belangrijker geworden. Ik weet ook wel dat de opkomende kwaliteiten van Janmaat gemist zullen worden - daarom: verlengen dat contract.
Toch vind ik de posities op de as belangrijker.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Sowieso zijn er nog nauwelijks echt goede rechtsbacks.
Dani Alves, al slaan zijn voorzetten nergens op. Verder lastig om een aan 10 echt goede te komen. Vd Wiel heeft zich wel in de CL aardig laten gelden met 4 assists trouwens.
Maar als je zo'n Abate bij Milan ziet of van die prutsers bij Man Utd. Je schrikt ervan.
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
Nou, ik vind Rafael wel prima dingen doen hoor.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nou, ik vind Rafael wel prima dingen doen hoor.
Volgens mij mag hij toch vertrekken of wil hij weg? Zoiets las ik.
Ooijer: 'Ajax-uit nooit lekker voor PSV' - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Geinig interview met Ooijer. Wel opvallend, hij werkt bij PSV momenteel maar hij heeft geen voorkeur zondag wie er wint. Schijnbaar hebben die 2 jaar Ajax wel indruk op Dreetje gemaakt 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Blijft een engerd, die Ooijer. Brrr.
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
Overigens is het sowieso vrij dun gezaaid met backs tegenwoordig. Daarom mag iedereen die een leuk seizoentje speelt zich al meteen verheugen op belangstelling topclubs.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ooijer is van de categorie Suarez, Guidetti, Toivonen, van Bommel. Bloedirritant als ie bij de tegenstander speelt, maar bij je eigen ploeg kan je zo'n karakter wel waarderen. Ooijer heeft in die 2 jaar veel waarde voor Ajax gehad, maar dan vooral buiten de lijnen. Hij hield met nog een paar de ploeg bij elkaar.
Zou het niet erg vinden als hij Stam zou vervangen bij Ajax, mocht Jaap naar Milaan gaan. Wat ik niet hoop trouwens.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Eindelijk gaat de bal weer rollen vanavond
. Man wat duren die weekenden lang zonder een paar potjes voetbal.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Inderdaad. Eén van de engste spelers ooit die ik live heb zien spelen. Wal-ge-lijk. Brrrr.
En nee Jari, als ie in je eigen ploeg zit kan je zo'n karakter niet waarderen, want bij het Nederlands elftal had ik ook een schijthekel aan em.
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
Eindelijk gaat de bal weer rollen vanavond
. Man wat duren die weekenden lang zonder een paar potjes voetbal.
Voor ons meteen super belangrijke week, 3 potjes waar ik alle 3 bij ben.
Als ze hier goed doorheen komen lukt het allemaal wel.
Zo niet.. oei..
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
En nee Jari, als ie in je eigen ploeg zit kan je zo'n karakter niet waarderen, want bij het Nederlands elftal had ik ook een schijthekel aan em.
Van die vervelende schoppers als Wernbloom was je zeker ook niet vies?
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Gaat ie nu elke keer janken als ie niet mag spelen ofzo? Manmanman. Nog zo'n walgelijk mannetje:
Lurling op tribune: "Ik vind het niet terecht" - FCUpdate.nl
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Van die vervelende schoppers als Wernbloom was je zeker ook niet vies?
Ooijer irriteerde alleen maar. Bij Wernbloom was/is het strijdlust. Ooijer staat er meteen bij met zijn grote bek als er een opstootje is, ook al is er helemaal niks aan de hand en aan de andere kant van het veld. Wernbloom wilde nog weleens het hele veld achter een rechtsback aanrennen om em vervolgens neer te halen. Dat vind ik een wezenlijk verschil.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ga trouwens naar Salzburg toe eind februari, met z'n zessen. Tickets en wedstrijdkaartjes al in orde 
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
1. Waar zeg ik dat Janmaat deze winter al weggaat? Je verzint nu dingen. Ik heb het over de zomer, dan moet hij OF z'n contract verlegen OF verkocht worden.
2. Vrij hypothetische opmerkingen. Nogmaals, tuurlijk zou ik graag zien dat hij z'n contract verlengt. Maar als het niet kan, kan het niet. Simple as that.
3. Van Geel stelt zijn prioriteiten goed op orde. Eerst financieel gezond zijn en dan pas dure spelers aantrekken/behouden. Ik wil geen PSV perikelen hier.
4. Nog zo'n mooi drogreden. Waarom koopt Feyenoord Messi niet gewoon? Willen ze geen kampioen worden?
Ik gok omdat we het budget niet hebben. O wacht, dat was de oorspronkelijke statement van Van Geel ook al! Toevallig.
Wacht gewoon lekker tot de zomer en dan kijken we verder.
1. Omdat je zegt dat er nu veel vraag naar hem is? Maar misschien heb ik je verkeerd begrepen.
3. Jij vond ook dat Feyenoord Pelle afgelopen zomer had moeten verkopen? Saneren of niet, bepaalde spelers kunnen ze gewoon niet voor een prikkie weg laten lopen.
4. Kan nu even niet switchen naar de andere layout maar een j0ene smiley is hier op zijn plaats.
5. Zie 3
6. Meer dan wachten kunnen we inderdaad niet doen., daar heb je dan wel weer gelijk in.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Sowieso zijn er nog nauwelijks echt goede rechtsbacks.
Dani Alves, al slaan zijn voorzetten nergens op. Verder lastig om een aan 10 echt goede te komen. Vd Wiel heeft zich wel in de CL aardig laten gelden met 4 assists trouwens.
Maar als je zo'n Abate bij Milan ziet of van die prutsers bij Man Utd. Je schrikt ervan.
Zo'n Johnson bij Liverpool, Rafeal bij United, Walker bij Spurs en Azpilicueta bij Chelsea zijn niets bijzonders.
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Zodra je hard kan rennen ben je een goede back de laatste jaren: Abate, Van Rhijn, Van der Wiel, Walker, etc. Technisch stellen ze weinig voor en verdedigend meestal al helemaal.
En ik vind dat Lichtsteiner nog wel aan Joennes rijtje toegevoegd mag worden. Piszczek ook wel.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
In de toekomst staan er op die positie alleen nog maar uit de kluiten gewassen atleten die erg hard kunnen rennen en een balletje naar iemand met hetzelfde shirt kunnen passen, inderdaad.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Van der Wiel hoort helemaal niet in dat lijstje. Van der Wiel is juist een moderne back. Drang naar voren, technisch sterk, tactisch goed, atletisch en snel en defensief maakt hij echt niet veel fouten. Dat zou een club als PSG ook niet pikken.
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Van der Wiel is juist een moderne back.
Dat zeg ik.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
In de categorie goed. Niet voor in een lijstje met figuren als Abate.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Zodra je hard kan rennen ben je een goede back de laatste jaren: Abate, Van Rhijn, Van der Wiel, Walker, etc. Technisch stellen ze weinig voor en verdedigend meestal al helemaal.
En ik vind dat Lichtsteiner nog wel aan Joennes rijtje toegevoegd mag worden. Piszczek ook wel.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
De Eredivisie is weer begonnen, en wat verdedigen ze weer lekker... 
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Heracles is weer drama. Alleen maar goed, want anders konden ze ons inhalen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De Eredivisie is weer begonnen, en wat verdedigen ze weer lekker...
Wordt dit je nieuwe huilsmiley?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.