- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Door al die dure talenten die uit het buitenland worden
gehaald ziet hij misschien maar weinig perspectief.
Van Rhijn, Denswil, Veltman, Blind, Klaassen etc ....toch flink wat Nederlandse eigen kweek dat onder de Boer de kans kreeg om te debuteren of om erbij te komen.
Er is maar 1 reden waarom die jongen moeilijk doet en dat is geld. Zal wel weer door Raiola worden ingefluisterd.
Spelers als Kishna, maar ook bv Labyad moeten eens wat meer dankbaarheid tonen en gewoon eens gaan spelen voor hun club die hun heeft opgeleid. Die Kishna is trouwens 2x lang geblesseerd geweest. En dan nu eventueel transfervrij willen vertrekken? Triest.
depri83
-
- 6803 messages
- 1490 votes
Helemaal mee eens.
Bij Vitesse schijnen ze ook niet te snappen waar het nou daadwerkelijk om gaat. Lieve jongen of niet, de overtreding was een flinke.
?Mike is de liefste jongen in onze groep en hij heeft nooit kwade intenties? - voetbalzone.nl
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Hebben alle grote clubs in NL mee te maken, het broertje van Terrence Kongolo gaat nu waarschijnlijk ook naar Liverpool.
Aan de andere kant moeten 'wij' ook niet klagen, want wat wij doen in Scandinavië is precies hetzelfde maar dan noemen we het een 'verstandige route' enzo. Dat is dan wel typisch.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Clubliefde krijgt een nieuwe dimensie in Nijmegen.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Clubliefde krijgt een nieuwe dimensie in Nijmegen.
arme kos.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Ergste is wellicht nog de ouders. Die worden ook in een klap financieel onafhankelijk, en duwen een jongen als Kishna wellicht nog harder over de grens dan Rioolrat.Misschien dat dit weer als racistisch overkomt bij sommige, maar het zijn altijd de wat getinte jongens die het snelle geld willen en de club waar ze roots hebben nalaten te bedanken..
Om even spelers van rond/onder de 18 te pakken uit de traditionele top drie de laatste vijf jaar.
Van Velzen - Ebecillio - Aké - Van Aanholt Kishna - Rekik - Bouy - Labyad (dadelijk wellicht Kongolo).
Zelden zie ik een kaaskop als Klaassen, de Vrij of Clasie er tussenuit piepen.
Corrigeer me maar gerust als ik naast zit wat betreft hierboven.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hebben alle grote clubs in NL mee te maken, het broertje van Terrence Kongolo gaat nu waarschijnlijk ook naar Liverpool.
Aan de andere kant moeten 'wij' ook niet klagen, want wat wij doen in Scandinavië is precies hetzelfde maar dan noemen we het een 'verstandige route' enzo. Dat is dan wel typisch.
Ik verwijt het ook vooral de spelers zelf, dat ze toehappen. En vanuit Scandinavië naar Nederland komen scheelt qua niveau wel vrij veel. Die competities stellen echt helemaal niks voor. De Eredivisie behoort wel tot de pakweg 8 beste competities van Europa, terwijl Nederland ook nog eens bekend staat als het ideale opleidingsland voor jonge spelers. Dankzij spelers als Zlatan en Ronaldo hou je die goede naam tenminste. Hier krijgen spelers alle kansen in het eerste, maar een jong talent dat vanuit hier naar pakweg Italie gaat stoppen ze in de jeugd en verdwijnt 9 van de 10 keer uit beeld.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Wij halen talenten dan ook niet bij de tientallen binnen in de hoop dat er een enkele gouden karper tussenzit. Bij Ajax en Feyenoord heb je tenminste het idee dat er een idee achter zit. Maar er zit waarheid in wat je zegt.
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Ik heb niet het idee dat Zwolle sympathie aan het verliezen is. Iedereen is juist positief over je club, maar je moet nou niet denken dat Zwolle topmateriaal heeft. Ze zullen onderaan het linkerrijtje of bovenaan het rechterrijtje eindigen. Daar horen ze, ondanks dat ze prima voetbal spelen.
Maar jullie rivaal verdient ook credits voor het aardige spel, de mooie sfeer in hun stadion en de resultaten. Misschien krijgen zij nu even meer aandacht, maar dat hebben nieuwkomers altijd wel. En Zwolle zit nu eenmaal in een wat slechte periode. Maar uiteindelijk zie ik ze er graag allebei in blijven. Dat gaat Zwolle sowieso wel lukken, maar de Eagles zijn er nog lang niet.
Sowieso zijn er dit jaar niet echt clubs die ik perse kwijt zou willen raken. Ja, ADO eruit zou prima zijn, maar dat zal wel niet gebeuren. Maar RKC, Cambuur, Zwolle, Eagles, NEC...ik heb met geen van die teams een probleem. RKC is wel de minst leuke van het stel doordat het weinig publiek trekt en Cambuur voegt voetballend weinig toe, maar heeft wel weer een behoorlijke achterban.
Maar ik zie ons wel boven de Eagles eindigen en dat mag ook wel met dit materiaal, want je hebt een Zuid-Afrikaans international (Mokotjo), een Pools international (Klich) en een jong Oranje international (Drost) op je middenveld staan. Daar kan bijna het hele rechter rijtje (minus PSV) wel van dromen. Je bent alleen voorin zo kwetsbaar met figuren als Benson. Zet je daar een type Avdic neer die een bal vast kan houden dan ben je hopelijk uit de brand, want het spel is helemaal niet slecht.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Guus Hiddink bondscoach van Oranje. 
Ik had het niet meer verwacht. Hopelijk kan hij 1998 herhalen en zelfs verbeteren. Mooiste toernooi ooit.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Guus Hiddink bondscoach van Oranje. 
Ik had het niet meer verwacht. Hopelijk kan hij 1998 herhalen en zelfs verbeteren. Mooiste toernooi ooit.
Zal voor de spelers wel anders worden. Van een drill sergeant naar een man die de spelers waarschijnlijk alle vrijheid geeft. Maar ik denk wel dat Guus een goede kandidaat is. Ligt bij iedereen goed, is sympathiek (itt Koeman) en kan buigen op een enorme loopbaan. Ben wel een beetje bang dat Guus het allemaal wel goed vind. Na 2008 heeft hij niet veel meer laten zien bij Rusland en Turkije als bondscoach. Maar hier kan hij natuurlijk wel met topmateriaal werken. Ik denk dat een Sneijder en van Persie ook meer een vriendelijke man als Guus nodig hebben dan een van Gaal.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Correctie: jij vindt Koeman niet sympathiek.
Van Persie en Sneijder hebben - volgens mij - nog nooit problemen gehad met van Gaal.
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Enige bron die ik van vinden over Hiddink is de Televaag. Eerst maar ff afwachten wat er uit de hoge hoed zal verschijnen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Correctie: jij vindt Koeman niet sympathiek.
Van Persie en Sneijder hebben - volgens mij - nog nooit problemen gehad met van Gaal.
Ik denk dat velen (hier) Koeman niet sympathiek vinden. En wees niet bang, dat heeft niks met je club te maken, want hij werkte ook voor Ajax en PSV.
Het is best een goede coach, maar wel een ijskoude. Straalt totaal geen warmte van die man af en zijn gezeik op de arbitrage elke week gaat ook tegenstaan, net als het constant alle schuld van een nederlaag bij je spelers leggen, nooit bij zichzelf.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Het is ook niet zo belangrijk hoe mensen van buitenaf over je denken. Als de klik met de spelersgroep er maar is.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Zin in Manchester City - Arsenal. 
Onbegrijpelijk dat die Demichelis nog steeds in de basis staat, zelfs Lescott is beter.
Maar verder Fernandinho, Yaya Toure, Nasri, Silva, Aguero en Negredo in de basis. 
Die Negredo heeft me wel verbaasd zeg, dacht dat dat helemaal niets ging worden en dat juist Jovetic ging knallen. Maar 't is dus andersom geworden.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Wat is je voorspelling van de wedstrijd, j0enne? 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
2-2, maar mocht de uitslag anders zijn, dan passen we de score na afloop wel gewoon aan 
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Die Negredo heeft me wel verbaasd zeg, dacht dat dat helemaal niets ging worden en dat juist Jovetic ging knallen. Maar 't is dus andersom geworden.
Hier hetzelfde, wat een toptransfer blijkt het te zijn voor City. Sterk aan de bal, houd goed het overzicht, kan vlot zijn man voorbij en heeft een fantastische trap. City nog ongeslagen thuis, zou leuk zijn als ze hun thuisreputatie kunnen behouden en vandaag de 3 punten pakken.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
2-2, maar mocht de uitslag anders zijn, dan passen we de score na afloop wel gewoon aan
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
City wint wel, die hebben tot nu toe alles gewonnen thuis met een doelsaldo van iets van 30 voor en 2 tegen ofzo. Zal wel 3-1 of 4-1 worden.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Een aantal users hebben de stand al opgeslagen in een Excelbestand.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Tenzij Joenne de Rotterdamse hacker is, dan zijn we alsnog de sjaak.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ajax heeft dit seizoen blijkbaar indruk gemaakt in de Champions League, want Fiorentina-middenvelder Borja Valero wil de ploeg van trainer Frank de Boer graag ontlopen in de knock-outfase van de Europa League.
Fiorentina is bij de loting van maandag geplaatst, maar kan desondanks gekoppeld worden aan een lastige opponent. 'We hebben veel vertrouwen in onszelf en vrezen niemand, ook al is iedere tegenstander lastig', liet de Spanjaard weten aan Sky Sport Italia. 'Maar FC Porto en Ajax vermijden zou een goede start zijn.'
'Dat Juventus en Napoli verder moeten in de Europa League is niet goed voor het Italiaanse voetbal', vervolgde Borja Valero. 'Het is zonde dat Napoli uitgeschakeld werd in de Champions League na zo'n geweldige prestatie in de groepsfase, waarin de club een indrukwekkend aantal van twaalf punten verzamelde.'
Net als Ajax - dat tegen AC Milan twee keer gelijkspeelde - eindigden Juventus, Napoli en FC Porto op de derde plaats in de poulefase van het kampioenenbal, waardoor zij na de jaarwisseling actief zijn in de Europa League. De loting voor de zestiende finales vindt maandagmiddag vanaf 13.00 uur plaats in het Zwitserse Nyon.
We liggen uit de CL, maar ieder geval is het respect voor Ajax weer terug in Europa. Toch wel fijn.
Overigens, zeer goede herinneringen aan Ajax-Fiorentina 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat interview met Narsingh bij VI

Maher was ook al zo kansloos voor de camera na Feyenoord-PSV. En ook zijn interview van Maher bij de uitzending van gister. Pff.
God, wat dank ik de Boer dat ze paupers als Maher en Narsingh niet hebben gehaald zeg. Wat een hopeloze instelling en mentaliteit.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Onder de AZ supporters werd ie ook al uitgekotst om zijn gedrag. Gelukkig kon ie wel ballen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.