- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Inderdaad, dan weet je al genoeg. Eerst uren het bloed onder iedereens nagels vandaan halen, en dan weggestuurd worden en alleen dat eruit knippen en in je uitzending stoppen en met opgeheven vingertje roepen hoe raar en gefrustreerd iedereen maar is.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
maar evengoed nog groepswinnaar dus dan is Materny ook weer tevreden.
Yup!
Maar sowieso een prima wedstrijd hoor, en dat met de B-garnituur. Ajax en AZ; de hoop van Nederland in deze donkere dagen.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Inderdaad, dan weet je al genoeg. Eerst uren het bloed onder iedereens nagels vandaan halen, en dan weggestuurd worden en alleen dat eruit knippen en in je uitzending stoppen en met opgeheven vingertje roepen hoe raar en gefrustreerd iedereen maar is.
Tsjah, ze ruiken bloed. En als ze dadelijk een por krijgen is het feest helemaal compleet. Doe je weinig tegen.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Tsjah, ze ruiken bloed. En als ze dadelijk een por krijgen is het feest helemaal compleet. Doe je weinig tegen.
Ze ruiken niet meer bloed dan de rest van de media. Alleen zijn ze alleen maar bezig mensen uit hun tent te lokken en het dan zo te draaien dat de slachtoffers de daders zijn. Echt ontzettend droevig.
Maar he wel allemaal enorm vernieuwend en fris en non-conformistisch dat Powned 
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
en het dan zo te draaien dat de slachtoffers de daders zijn.
De Neerlandsche samenleving in een notendop.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ajax en AZ; de hoop van Nederland in deze donkere dagen.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Tellen het spelen van voorrondes ook mee? Standard heeft daar 6 keer in gewonnen, misschien dat die punten daar ook in verwerkt zijn?
Standaard kreeg 6 van de 7 punten door de voorrondes, Anderlecht kreeg 4 van de 5 punten door überhaupt mee te doen aan de CL en Racing Genk deed het gewoon goed.
Nederland speelde amper voorrondes en zodra die gespeeld werden, werd het gros uitgeschakeld (Utrecht, Vitesse, Feyenoord) na de eerste knock-out.
België heeft overigens meer punten dan Nederland (31 om 28,5). En dan moet Nederland ze ook nog eens door 6 delen i.p.v. 5.
Dat Nederland dit jaar slecht scoort heeft weinig te maken met PSV, het zijn vooral het eerder genoemde trio dat kansloos weinig gepresteerd heeft. Tezamen komen ze tot 1 punt. Dat betekent dus 1 keer gewonnen op 6 wedstrijden (of in dit geval 2 keer gelijk). Ajax en AZ (beiden 10 punten) redden de eer nog een beetje, PSV met 7,5 volgt iets daarachter, maar is natuurlijk wel uitgeschakeld..
Het grappige is dat Roemenië, zonder teams die er nog in zitten, 7e staat. Puur omdat zij in totaal 22(!) voorrondewedstrijden gespeeld hebben.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Waarschijnlijk prima (voor Nederlandse begrippen). Tevens hoop ik niet dat ze kampioen worden; als Chelsea straks de smaakmakers retour haalt in de zomer sta je daar in het miljoenenbal met een gestripte selectie. Tevens lopen er veel contracten af volgens de Snor.
depri83
-
- 6803 messages
- 1490 votes
Die hebben verloren van Petrl*l Ploiesti.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Vitesse in de Champions League, dat zou wat zijn. Een half gevuld Gelredome als Barcelona op bezoek komt 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Feyenoord heeft de kwaliteiten om de eerste poulefase van de EL te overleven. Vitesse ook. PSV normaal gesproken ook - zonder al die blessures.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Al twee seizoenen op rij de eerste ronde eruit gevlogen. Handig zo'n club die elk seizoen weer met een compleet nieuw elftal met huurlingen moet beginnen...
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Standaard kreeg 6 van de 7 punten door de voorrondes, Anderlecht kreeg 4 van de 5 punten door überhaupt mee te doen aan de CL en Racing Genk deed het gewoon goed.
Nederland speelde amper voorrondes en zodra die gespeeld werden, werd het gros uitgeschakeld (Utrecht, Vitesse, Feyenoord) na de eerste knock-out.
België heeft overigens meer punten dan Nederland (31 om 28,5). En dan moet Nederland ze ook nog eens door 6 delen i.p.v. 5.
Dat Nederland dit jaar slecht scoort heeft weinig te maken met PSV, het zijn vooral het eerder genoemde trio dat kansloos weinig gepresteerd heeft. Tezamen komen ze tot 1 punt. Dat betekent dus 1 keer gewonnen op 6 wedstrijden (of in dit geval 2 keer gelijk). Ajax en AZ (beiden 10 punten) redden de eer nog een beetje, PSV met 7,5 volgt iets daarachter, maar is natuurlijk wel uitgeschakeld..
Het grappige is dat Roemenië, zonder teams die er nog in zitten, 7e staat. Puur omdat zij in totaal 22(!) voorrondewedstrijden gespeeld hebben.
Maar ja, de puntentelling moet zo. Is eerlijker. Anders komt een zwak land als Roemenië nooit hogerop. En anders worden de sterke landen alleen maar sterker. Spelen we straks (ik noem maar wat) met zestien EPL in de CL, omdat alleen de bovenste twee of drie teams worden 'geteld' (wat jullie dus willen).
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Al twee seizoenen op rij de eerste ronde eruit gevlogen. Handig zo'n club die elk seizoen weer met een compleet nieuw elftal met huurlingen moet beginnen...
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Spelen we straks (ik noem maar wat) met zestien EPL in de CL, omdat alleen de bovenste twee of drie teams worden 'geteld' (wat jullie dus willen).
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Was bij wijze van spreken, pik.
Gister in het uitvak:
http://i39.tinypic.com/2enuo9u.jpg

Gewaagde uitspraken trouwens van de MML coaches:
Ronald Koeman: "Van Groningen win je niet zomaar" - FCUpdate.nl
Cocu: "Drie punten, dat is wat iedereen nodig heeft" - FCUpdate.nl
Bosz: "Nu is elke wedstrijd voor ons een topduel" - FCUpdate.nl
depri83
-
- 6803 messages
- 1490 votes
' Als we winnen kunnen we weer omhoog kijken'
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
nclo zit momenteel in hetzelfde schuitje als ons. In 't begin was 't heel erg goed, maar daarna is 't helemaal niets meer. Zwolle ook al 7 wedstrijden op rij niet gewonnen.
5 punten nu achter op de nummer 8. Ben benieuwd waar we zondag om half 5 staan als we aan de aftrap moeten verschijnen.
Ik gok dat we hooguit één plek dalen aangezien bijna alle ploegen onder ons tegen topploegen spelen.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Jongens ik weet niet of het een voetballer is, maar ik hou er sterk rekening mee. Weet iemand van jullie wie dit is?
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Een nare dag. Het spel was in de eerste helft gewoon prima, maar tot de 16 wordt onze zwakte dus pijnlijk duidelijk. Het gebrek aan stootkracht kost ons te veel punten. Ik hoor van de objectieve kijker steeds meer geluiden dat ”het geen crisis is in Zwolle, omdat ze nu op de plaats staan waar ze horen te staan”. Dat klopt als een bus. De 9e plaats als eindstation is helemaal niet onrealistisch, want dit is je tweede seizoen in de eredivisie. Wat alleen wel zorgelijk is, is dat je de punten verspeelt tegen ploegen als RKC en GAE die op alle posities (behalve in de aanval) wel een mindere speler hebben staan. De nacompetitiestreep komt steeds dichterbij, maar wij hebben op het middenveld zoveel kwaliteit dat wij die streep wel onder ons moet kunnen houden.
Over die aanval gesproken, die is gewoonweg gevaarlijk beroerd. Benson is niet alleen in een vormcrisis, die jongen heeft ondertussen wel zo weinig vertrouwen dat je hem kan opvegen. Gewoon een alternatief, Nijland bijvoorbeeld. Kan nooit slechter zijn dan Fred. Hiwat was verschrikkelijk slecht vandaag, maar normaliter staat daar ook Saymak aan de zijkant. Wat je wel hebt, is dat je voorin wel erg weinig fysiek hebt. Thomas doet het nu leuk, maar hij zal nog zeker wel wat mindere periodes meemaken. Dat mag, want hij is nog jong. Alleen hij kan dan alleen nog terugvallen op zijn snelheid. Saymak idem.
Achterin staat het normaliter wel aardig, alleen Achenteh
. Doe er een strik omheen en zonder bezorgkosten afleveren bij Heerenveen. Heeft alleen de eerste wedstrijd tegen Feyenoord goed gespeeld en voor de rest viel hij alleen nog op door zijn slechte passes. Lachman speelde vandaag goed, maar had (zoals gewoonlijk) één moment van concentratieverlies en dat resulteerde in de 1-2. Mag niet kunnen als toekomstig Bundesliga-verdediger, want alleen al op basis van zulke fouten mag je de rest van het seizoen de bank warm houden in Duitsland (ter informatie, Werder Bremen heeft dus behoorlijke interesse in hem). Hij heeft dat te veel en dat mag niet, want Broerse is door zijn gebrek aan snelheid en motoriek wel een zeer kwetsbare speler wanneer er met veel ruimte achter hem wordt gespeeld.
Wat j0enne terecht zegt, wij zitten nu ook in een behoorlijke trieste periode. De komende paar wedstrijden bedragen Feyenoord, NAC en Vitesse dus het licht zal pas hierna misschien verschijnen.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Zwolle staat toch gewoon waar het hoort nu.. zoals verwacht. Wordt uiteindelijk plek 12-13 ofzo, er zijn een stuk of 5 ploegen minder, de rest is gelijkwaardig of beter. Zou mooi zijn als de Eagles over ze heen gaan dit weekend.
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Zou mooi zijn als de Eagles over ze heen gaan dit weekend.
. Tevens gun ik die ''Britse'' schaaltjespikkende Calimero's een dikke nederlaag toe na die rare actie van die lui. Maar je ziet het ook bij ons, hoe langer je in de eredivisie zit, hoe minder sympathie je krijgt. Over een jaar rond deze tijd heeft gelukkig iedereen hier ook een pesthekel aan Deventer.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Het is wat, een schaaltje pikken (en netjes teruggeven). Jullie zijn er al weken totaal van van de leg lijkt het wel 
Pesthekel is ook niet aan de orde, maar het lijkt me voor de hand te liggen dat Go Ahead toch wat sympathieker wordt gevonden. Ook omdat ze er nu net bijkomen, maar vooral ook qua onderkomen, ploeg etc.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Ajax staakt onderhandelinge...
Een van de grootste talenten weigert te tekenen, waarbij Ajax op zijn beurt weigert een beter bod te doen. Meneer zal ongetwijfeld wel meer hebben geëist dan zijn leeftijdsgenoten. Rioolrat trouwens als zaakwaarnemer, zegt ook wel weer veel.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Zie net VI terug ... dat interview van Narsingh na die wedstrijd van afgelopen donderdag 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
. Tevens gun ik die ''Britse'' schaaltjespikkende Calimero's een dikke nederlaag toe na die rare actie van die lui. Maar je ziet het ook bij ons, hoe langer je in de eredivisie zit, hoe minder sympathie je krijgt. Over een jaar rond deze tijd heeft gelukkig iedereen hier ook een pesthekel aan Deventer. Ik heb niet het idee dat Zwolle sympathie aan het verliezen is. Iedereen is juist positief over je club, maar je moet nou niet denken dat Zwolle topmateriaal heeft. Ze zullen onderaan het linkerrijtje of bovenaan het rechterrijtje eindigen. Daar horen ze, ondanks dat ze prima voetbal spelen.
Maar jullie rivaal verdient ook credits voor het aardige spel, de mooie sfeer in hun stadion en de resultaten. Misschien krijgen zij nu even meer aandacht, maar dat hebben nieuwkomers altijd wel. En Zwolle zit nu eenmaal in een wat slechte periode. Maar uiteindelijk zie ik ze er graag allebei in blijven. Dat gaat Zwolle sowieso wel lukken, maar de Eagles zijn er nog lang niet.
Sowieso zijn er dit jaar niet echt clubs die ik perse kwijt zou willen raken. Ja, ADO eruit zou prima zijn, maar dat zal wel niet gebeuren. Maar RKC, Cambuur, Zwolle, Eagles, NEC...ik heb met geen van die teams een probleem. RKC is wel de minst leuke van het stel doordat het weinig publiek trekt en Cambuur voegt voetballend weinig toe, maar heeft wel weer een behoorlijke achterban.
Even mijn topteamtoto van dit weekend:
Twente-Eagles: 2-0
Cambuur-Ajax: 0-2
Feyenoord-Groningen: 2-1
Heracles-AZ: 1-2
Vitesse-NAC: 3-0
Utrecht-PSV 1-1
Ik zie weinig veranderingen dit weekend. Alleen PSV gaat denk ik niet winnen. Maar ik zie ze op mentaliteit wel een punt pakken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bij Ajax loopt er trouwens ook weer zo'n ondankbaar jong mormel rond die denkt dat hij alles kan maken als talentje.
?Ajax bereikt geen overeenstemming met bijna transfervrij supertalent? - voetbalzone.nl
Het is graag of niet. Anders lekker opzouten. Lekker Ouasim Bouy volgen, die ergens bij Juventus nu zijn carrière ziet mislukken. Die Raiola is me ook een vreselijk irritante zaakwaarnemer zeg. Denkt alleen aan geld, nooit aan de loopbanen van die jongens. Je zou denken dat zulke talenten het pad van spelers als Veltman en Klaassen zouden willen volgen.
depri83
-
- 6803 messages
- 1490 votes
Door al die dure talenten die uit het buitenland worden
gehaald ziet hij misschien maar weinig perspectief. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.