- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Ik ga het naast elkaar leggen
CL: club - aantal punten
Ajax - 8
Anderlecht - 1
EL:
Az - 12
Psv - 7
Genk - 14
Zulte - 7
Luik- 1
Totaal Nederland: 27 punten
Totaal België: 23 punten
Nu weet ik dat NL meer clubs had die waarschijnlijk in de voorronde zijn uitgeschakeld, maar we hebben gewoon wel vier punten meer verzameld dan België en zij staan 12e en wij staan 18e? En als je uiteindelijk in de groepsfase met minder teams speelt dan hoef je dat aantal toch punten toch ook door minder teams te delen? Of blijven teams als Vitesse en Utrecht ook meetellen?
Ook raar dat voor die achterlijke Fifa world ranking het aantal punten dat je krijgt wel wordt bepaald door de sterkte van de tegenstander(je krijgt meer punten als je wint van Brazilië dan wanneer je van Irak wint), maar bij de UEFA ranking maken ze geen onderscheid tussen Fc sheriff of FC Barcelona. Lekker consistent allemaal!
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
We gooiden er dit jaar ook echt met de pet naar...
Vitesse of Feyenoord konden inderdaad hier ook staan, maar nee, die droeftoeters kunnen niet eens het toernooi halen.
Bovendien is PSV nog altijd de club die de meeste punten heeft binnen gehaald voor Nederland.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Lekker nutteloos laatste zinnetje weer trouwens(google er zojuist bij gepakt of gebruik je nog steeds statistidken van 3 jaar geleden?) Voel je je nu ook beter?
Verschil zal niet gigantisch zijn denk ik. En totaal ook niet van waarde.. Het gaat om de laatste 5 jaar en zelfs dan maakt het ook niet uit, zolang er maar redelijk consistent wordt gepresteerd en dat is juist het grootste euvel.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Helaas wel.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Lekker nutteloos laatste zinnetje weer trouwens(google er zojuist bij gepakt of gebruik je nog steeds statistidken van 3 jaar geleden?) Voel je je nu ook beter?
Verschil zal niet gigantisch zijn denk ik. En totaal ook niet van waarde.. Het gaat om de laatste 5 jaar en zelfs dan maakt het ook niet uit, zolang er maar redelijk consistent wordt gepresteerd en dat is juist het grootste euvel.
Die zijn dus de hoofdschuldige.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Zegt genoeg over die niet serieus te nemen ranking met hele vage criteria om punten te sprokkelen.
2 punten voor een overwinning en 1 voor een gelijkspel, wie bedenkt zoiets inderdaad...
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Tellen het spelen van voorrondes ook mee? Standard heeft daar 6 keer in gewonnen, misschien dat die punten daar ook in verwerkt zijn?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Och dat PSV. Karma in optima forma. Ik geniet met volle teugen. Hopelijk zit er nog wat in die gifbeker.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Die zijn dus de hoofdschuldige.
Vanaf 2015-16 raakt Nederland een EL ticket kwijt meen ik te hebben gelezen. Dat is voor onze puntentelling zeer positief, want een ADO of zo'n ploeg dat de EL in gaat presteert toch niks voor ons, maar het aantal punten worden wel gedeeld door het aantal Europese deelnemers.
Ik zeg het al vaker, namens Nederland hebben normaal gesproken alleen Ajax en PSV echt wat in Europa te zoeken, plus daarbij in een goed jaar AZ of Twente. Waarbij ik AZ credits geef, want meestal doen ze het vrij goed Europees. De rest laat gewoon helemaal niks zien. Nou verwacht ik wel dat Vitesse en misschien Feyenoord nog eens wat gaan presteren over de grenzen, maar de afgelopen jaren hebben ze het tegendeel toch wel bewezen. PSV overigens ook, maar zo slecht als het nu is blijft het heus niet daar. Dus een Europees ticket of 4 is eigenlijk zat voor Nederland. Ajax/PSV/AZ en Twente/Feyenoord/Vitesse. Meer moeten we niet sturen.
Overigens complimenten aan AZ, gewoon netjes de groepswinst gepakt met een B team. Jammer dat ze weer seconden voor tijd de 2-2 tegen kregen. Ik snap dat toch nooit, waarom onze teams dat altijd overkomt.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Vanaf 2015-16 raakt Nederland een EL ticket kwijt meen ik te hebben gelezen.
Dan moet het wel heel gek lopen. Dan moeten we aan het eind van dit seizoen niet meer bij de beste 9 landen staan. We staan nu 8e, en de voorsprong op nummer 10 Belgie is ruim 7 punten. Aangezien die nog maar 1 club over hebben is dat niet te doen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik zou zweren dit een paar dagen terug te hebben gelezen....maar ik kan het even niet meer vinden.
Wilfred Genee
-
- 1173 messages
- 669 votes
Het verschil tussen Nederland en Oekraïne is niet groot, en het laatste jaar (5 jaar terug) vervalt steeds.
Dat was nou net een jaar dat Nederland meer punten had gepakt, dit jaar heeft Oekraïne ook nog meer deelnemers dus die zullen er wel voorbij gaan.
Volgend jaar vervalt het seizoen van 2010/2011, toen had NL een kleine 6,5 punten meer dan België, dus als die vervalt en je geen voorsprong pakt de komende tijd heb je wel een probleem ergens rond 2015-16.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Maar de nieuwe indeling loopt dan tot het seizoen 2017-18. Dus je moet naar de drie jaren erna kijken. Waren voor Nederland in ieder geval zeer goeie jaren, dus we mogen aan de bak de komende tijd.
Ik denk dat ik weet waar je op doelt Ajax&Litmanen1. Er komt vanaf 15/16 een max. van 3 teams per land in de Europa League. Dus we verliezen geen plek op de ranking, maar de indeling verandert. Aangezien we er nu 4 in de voorrondes hebben valt er dus een plekje weg.
Wat er dan wel voor in de plaats komt is dat er vanaf dan 16 ploegen zich direct voor de groepsfase EL plaatsen afkomstig van de beste 12 landen. Dus best kans dat we dan 1 directe EL plek krijgen.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
We gooiden er dit jaar ook echt met de pet naar...
Vitesse of Feyenoord konden inderdaad hier ook staan, maar nee, die droeftoeters kunnen niet eens het toernooi halen.
We kunnen niet allemaal het geluk hebben tegen Zulte Waregem te mogen spelen.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
We kunnen niet allemaal het geluk hebben tegen Zulte Waregem te mogen spelen.
Dat was volgens mij de enige goeie wedstrijd die PSV gespeeld heeft. Zou ze graag nu nog eens tegen elkaar zien spelen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat was volgens mij de enige goeie wedstrijd die PSV gespeeld heeft. Zou ze graag nu nog eens tegen elkaar zien spelen.
Als je PSV nu tegen een ploeg uit de Belgische vierde klasse laat spelen, dan verliest PSV net zo hard 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Tegen Kuban Krasnodar zouden ze er toen ook al hard vanaf gegaan zijn.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Jim Bakkum als Berry van Aerle, Chantal Janzen als zijn vrouw en Simone Kleinsma als z'n moeder. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jim Bakkum als Berry van Aerle, Chantal Janzen als zijn vrouw en Simone Kleinsma als z'n moeder.
Wel een mooi figuur die van Aerle. Dat stuk van Theo Maassen over hem was ook fantastisch.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
@PSVStats 14m
PSV vorig seizoen na eerste 28 officiële duels: 86 goals
PSV dit seizoen na 28 officiële duels: 43 goals
Dit zegt genoeg...
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
De jonge jongens deden het zeker niet slecht. Heb een aantal jongens met potentie zien spelen. Zonde weer van die goal in de laatste minuut (waarom moet ons dat altijd overkomen?), maar evengoed nog groepswinnaar dus dan is Materny ook weer tevreden. Vooral verdedigingsduo Hoedt en Lam beviel mij erg. Berghuis kan blijkbaar ook aardig ballen als de druk er af is. De Winter maar in de bekerduels inzetten? Is te goed om geen speeltijd te krijgen.
Eigenlijk viel alleen Avdic (weer) tegen.
Sierd de Vos, ik dacht altijd dat dat de man van de feiten was. Maar nu hij eens op een wedstrijd van AZ is gezet weet ik dat hij blijkbaar veel dingen verzint. Voor de rest wel weer wat geinige verhalen.
depri83
-
- 6803 messages
- 1490 votes
Er was woensdagavond op itv nog een leuke documentaire over de strijd tussen Keane en Vieira te zien.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
FOX-baas houdt het na drie maanden voor gezien - FCUpdate.nl
Lekker hoor. Dat FOX mag van mij kapot.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Nou ja, ik kijk heel veel Fox, wil wel mijn porti voetbal kunnen blijven zien natuurlijk.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
'PSV stuurt verslaggever weg vanwege bedreigingen' - FCUpdate.nl - m.fcupdate.nl
Altijd gemoedelijk, op de Herdgang.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.