- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Anyway, om 19.00 uur PSV-Chernobylgorets of hoe ze heten. Punt is voldoende voor kwalificatie, verlies is exit. Normaal appeltje eitje, maar gezien hun vorm, geen idee. Ik gok dat ze net dat puntje pakken.
AZ uit in Griekenland om 21.05 uur met een B team (AZ is al door) voor de groepswinst, maar dat zal dan wel een nederlaag worden.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Volgens mij mag je je niet aan het spel onttrekken.
Ik zag afgelopen weekend (of het weekend ervoor?) in de Eredivisie ook een speler in een sprintduel 10/20 meter buiten de lijnen rennen. De grensrechter moest volgens mij nog dekking zoeken. Weet even niet meer waar dat bij was.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Anyway, om 19.00 uur PSV-Chernobylgorets of hoe ze heten. Punt is voldoende voor kwalificatie, verlies is exit. Normaal appeltje eitje, maar gezien hun vorm, geen idee. Ik gok dat ze net dat puntje pakken.
AZ uit in Griekenland om 21.05 uur met een B team (AZ is al door) voor de groepswinst, maar dat zal dan wel een nederlaag worden.
Advocaat gaat vrolijk verder waar hij gebleven is; Europa League op het tweede plan zetten. Dom in alle opzichten. PSV gaat vanavond winnen, let maar op.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Italiaanse kranten Ajax onvolwassen tegenstander.
Wrijf het er nog even in 
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
waarom waren onze Ajax fans hier gister eigenlijk niet bij?
YouTube - Ajax Hooligans around Milan's main streets before Champions League match
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Je link doet het niet meer.
Broertje van mij was er gisteren wel bij, maar heeft niet zoveel van het rellen meegekregen zei hij. Desalniettemin jammer dat de naam Ajax dit seizoen al verschillende malen geschaad is. Persoonlijk voel ik niet zo de behoefte om met zulke jongens op pad te gaan, al begrijp ik dat het merendeel geen vlieg kwaad doet.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Daar had je 't geluk dat je dankzij die geweldige pegel van Depay al snel op voorsprong kwam, maar echt in gevaar kwamen we nauwelijks aangezien al die schoten van een belabberde kwaliteit waren.
En die pot van een ronde terug tegen Zagreb werden ze weggespeeld maar met enorm veel geluk wonnen ze die met 1-2.
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
Je link doet het niet meer.
Broertje van mij was er gisteren wel bij, maar heeft niet zoveel van het rellen meegekregen zei hij. Desalniettemin jammer dat de naam Ajax dit seizoen al verschillende malen geschaad is. Persoonlijk voel ik niet zo de behoefte om met zulke jongens op pad te gaan, al begrijp ik dat het merendeel geen vlieg kwaad doet.
Ik zie ook geen rellen in dat filmpje. Gewoon lekker met zn allen op stap. Hoe kun je dat nou missen.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Advocaat gaat vrolijk verder waar hij gebleven is; Europa League op het tweede plan zetten. Dom in alle opzichten.
Hoezo is dat dom in alle opzichten? We zijn al door en of je nou eerste of tweede wordt maakt ook niet zo bar veel uit. Je laat jonge jongens (internationale) ervaring opdoen in het eerste team van AZ. En daarnaast krijgen de basisspelers rust. Als ie het nou had gedaan terwijl we nog niet waren gekwalificeerd had ik je gelijk gegeven.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
In dit geval snap ik Dickie ook wel. AZ is door, nationaal hebben ze een paar matige weken en dan ga je niet je beste kern vanavond opstellen. Al had ik het wel chique gevonden, maar begrijpelijk is het wel.
AZ en PAOK hebben beiden 11 punten. Het werd 1-1 in Alkmaar. Welk resultaat heeft AZ vanavond nodig om de groep te winnen? 2-2 lijkt me dan voldoende, maar waar kijken ze naar als dit ook 1-1 wordt? Ook het doelsaldo is namelijk gelijk (8-4 voor PAOK en 6-2 voor AZ, beiden plus 4).
(Met dank aan Livescore, want deze feiten kende ik uiteraard niet)
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Hoezo is dat dom in alle opzichten? We zijn al door en of je nou eerste of tweede wordt maakt ook niet zo bar veel uit. Je laat jonge jongens (internationale) ervaring opdoen in het eerste team van AZ. En daarnaast krijgen de basisspelers rust. Als ie het nou had gedaan terwijl we nog niet waren gekwalificeerd had ik je gelijk gegeven.
- Je eigen coëfficiënten
- Coëfficiënten van Nederland (voor jullie subtopper van nog groter belang)
- Inkomsten (al is dat weinig in de EL)
- Bij de nummer 1 positie ontloop je de zwaarste tegenstanders dadelijk
- Overwinningen geven altijd vertrouwen.
Nu valt er niks van te zeggen te zeggen als je 3/4 spelers rust geeft die het nodig hebben of met oog op komend weekend, maar schijnbaar speelt alleen Gudelj van de vaste krachten. Zo vlak voor de winterstop even aanzetten is niets mis mee.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Je punten zijn op zich solide, maar ik vind de gedachtegang van Advocaat beter. Volgende week zijn de bekerwedstrijden dus wat dat betreft komt rust ook goed uit (laten we realistisch zijn, dat is de enige prijs waar AZ kans op maakt).
Gudelj is geschorst in de MML, vandaar dat hij wel speelt.
Overigens werkt de EL als volgt: De afvallers uit de CL zitten niet in één Pot, maar worden verdeeld over Pot 1 en Pot 2 op basis van hun aantal punten in de groepsfase. De beste 4 afvallers uit de CL zitten dus in de Pot met de groepswinnaars van de EL, en de andere 4 afvallers bij de nummers 2 van de EL.
@A&L: Geen idee eigenlijk.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Hier een mooi stukje trouwens uit het Noordhollands Dagblad:
Noordhollands Dagblad - AZ terug op legendarische grond - noordhollandsdagblad.nl
PAOK-uit. Begin van een legendarisch Europees seizoen voor AZ. De cirkel is rond.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Overigens werkt de EL als volgt: De afvallers uit de CL zitten niet in één Pot, maar worden verdeeld over Pot 1 en Pot 2 op basis van hun aantal punten in de groepsfase. De beste 4 afvallers uit de CL zitten dus in de Pot met de groepswinnaars van de EL, en de andere 4 afvallers bij de nummers 2 van de EL.
Daarom juist nog belangrijker. Ik schat het op 50% dat je dadelijk een tegenstander loot die een maatje te groot is als je tweede eindigt. Ik noem bijvoorbeeld een Benfica, Juve, Porto, Spurs, Valencia of (jaja
) Ajax.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Ik heb het even uitgezocht, het komt er zo uit te zien (tussen haakjes is het doelsaldo):
Beste afvallers CL:
Napoli 12 (+1)
Benfica 10 (0)
S. Donetsk 8 (+1)
FC Basel 8 (-1)
Slechtste afvallers CL:
Ajax 8 (-3)
Juventus 6 (0)
FC Porto 5 (-3)
V. Plzen 3 (-11)
Zoveel maakt het dus ook weer niet uit. Als je eerste in de groep wordt kan je grootmachten als Juventus en FC Porto loten, maar ook kleine dwergen als V. Plzen en Ajax.
En geef mij maar een aansprekende tegenstander. Dan zit er misschien nog een leuk tripje in.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Waarom wij altijd die Driessen. Pfff. 
Nou. Knallen verdomme!
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Geluk dat die gasten er geen kloot van kunnen. Behalve als je PSV heet, want dan kun je er zelf ook geen kloot van
Dus ja, gaap.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Die Willems he. Zo matig geconcentreerd zie je ze toch zelden op een veld. En ook die misselijke arrogante met steeds van die trucjes die toch mislukken. Wat een schande dat zo'n kneus bij een grote club aan de bak kan komen.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ajax had "op karakter gewonnen" en "gevochten als leeuwen".
Gisteren werd weer pijnlijk duidelijk hoe oncreatief de meeste spelers zijn en dat Ajax eigenlijk alleen goed kan spelen tegen ploegen die daadwerkelijk druk zetten. In dat opzicht hoop ik zeker dat De Jong zijn oude niveau kan halen en een Bojan meer een vaste waarde kan worden.
Nota bene Poulsen kwam gisteren met de grootste, en een van de schaarse, kansen. Achteraf gezien heb ik daar toch wel een beetje hetzelfde gevoel bij als met Robben en...
.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Alleen Depay en Narsingh laten wat zien, de rest is een collectie faalhazen (waarbij Willems, Maher, Locadia en Hendrix de kroon spannen).Toch gaat dit nog wel goed komen.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Alleen het verschil dat Ajax gewoon in beide wedstrijden de underdog hoort te zijn (gezien de selecties en het budget). Maar mij hoor je niet mopperen over een Milan dat 'slap is en niks durft'. Is hun goed recht als ze aan een puntje voldoende hebben.
PEN15
-
- 1281 messages
- 637 votes
Geen tweede helft meer voor mij. Waarom moet Leo Driessen altijd PSV van commentaar voorzien, wat heeft die gast toch schijnbaar ooit gedaan dat hij tot aan mijn pensioengerechtigde leeftijd op tv te horen is? Hij verziekt het zo erg voor mij dat ik bijna geen EL meer kijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Gisteren werd weer pijnlijk duidelijk hoe oncreatief de meeste spelers zijn en dat Ajax eigenlijk alleen goed kan spelen tegen ploegen die daadwerkelijk druk zetten. In dat opzicht hoop ik zeker dat De Jong zijn oude niveau kan halen en een Bojan meer een vaste waarde kan worden.
Nota bene Poulsen kwam gisteren met de grootste, en een van de schaarse, kansen. Achteraf gezien heb ik daar toch wel een beetje hetzelfde gevoel bij als met Robben en...
.
Gelul dit. Want Ajax tikte Barcelona de eerste helft scheel. Dat ze dat na de rust niet konden was omdat we een man minder kregen tegen een ploeg dat behoort tot de wereldtop. Milan trof een ploeg uit Nederland, totaal niet te vergelijken. Als Ajax tegen Cambuur zondag een man minder krijgt verwacht ik ook niet dat ze achteruit gaan hangen. Dan nog moeten ze domineren.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
@Materny Buiten Kaka en Balotelli denk ik niet dat Ajax als geheel slechter is dan Milan. Zeker niet dit ongeïnspireerde zooitje.
Individueel hebben ze op bijna iedere positie meer klasse joh. Alleen collectief is het een zooitje. Denk dat alleen Cillessen en Blind (op LB) daar in de basis zouden staan. Want van Abbiati en Constant wordt niemand vrolijk.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Maar effe wat anders, Koeman heeft niks gehoord van de KNVB, terwijl volgens dezelfde KNVB de kandidaat wel is benaderd. 1+1=Hiddink bondscoach dus?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.