- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
In de EL kunnen ze anders ook pittig loten. Napoli, Spurs, Lazio, Valencia, Benfica, Shaktar bijv. Maargoed Ludogorets, Esbjerg, Genk kan dan ook weer..
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Balotelli is inderdaad een hele matige, overschatte speler. Maar dat riep ik al ruim voor de wedstrijd. Hij is fysiek beresterk, maar is voetballend wel ontzettend matig. Zoveel kan hij niet, maar hij heeft zijn naam een beetje meezitten door 1 of 2 goede wedstrijden. Maar als je zegt, welke topduels besliste hij nou? Dan is Italië-Duitsland zo ongeveer de enige pot die mensen kunnen noemen. Buiten dat, wat een vreselijk naar figuur. Heeft niks meer met voetbal te maken wat hij doet. Ik misgun spelers niet vaak wat, maar die Balotelli mag van mij allebei zijn benen breken na dat smerige gedrag van gister.
Hij zou denk ik nog beter renderen op 10; is zo ontzettend goed in de bal vast-/ophouden op het middenveld om zo ruimte te creëren voor anderen. En krijgt-ie die ruimte niet, dan loopt-ie zich wel vast en laat-ie zich vallen. Hij is zo belangrijk voor dit Milan.
Verder staat-ie op iets van 18 goals uit 23 wedstrijden in de Serie A, dus ook geen misselijke cijfers.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik zat me steeds te bedenken hoe vreselijk het moet zijn om tegen die gast te moeten spelen.
Ik vond het trouwens geen rode kaart voor Balotelli. Hij had niet de intentie om de bal te raken, en daarom was de gele kaart ook terecht, maar het was een zacht tikkie en echt geen doodschop.
En Ajax verhoudt zich tot Milan als Cambuur tot Ajax? Na deze CL-campagne is toch wel duidelijk dat Ajax nauwelijks voor Milan onderdoet? Helaas is nauwelijks net het verschil tussen verder in de Champions League of verder in de Europa League.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Wesley Sneijder (number 10) scored on 11.12.13 at 14:15 GMT to put them in the last 16.

Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Met dit vertoonde spel moet Ajax een keer de Uefa cup kunnen winnen 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Wat ik me altijd afvraag wanneer spelers de cornervlag opzoeken, is waarom de tegenpartij dan niet van buiten het veld richting speler gaan. Dus zeg maar vanuit de positie waar de grens meestal dan staat. Er staat geen straf op om even buiten de lijnen te lopen.
Altijd dat geklungel met twee man in de rug...
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Volgens mij mag je je niet aan het spel onttrekken. Je mag bijv. ook niet over de achterlijn lopen om buitenspel op te heffen. Kan best dat die regel op gaat bij het cornervlag-verhaal.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hij zou denk ik nog beter renderen op 10; is zo ontzettend goed in de bal vast-/ophouden op het middenveld om zo ruimte te creëren voor anderen. En krijgt-ie die ruimte niet, dan loopt-ie zich wel vast en laat-ie zich vallen. Hij is zo belangrijk voor dit Milan.
Verder staat-ie op iets van 18 goals uit 23 wedstrijden in de Serie A, dus ook geen misselijke cijfers.
Hij heeft uiteraard wel kwaliteiten, maar ik vind hem zeer overschat. Behoort voor mij niet tot de pakweg 15 beste spitsen van de wereld. Maar met zijn fysiek en het feit dat hij een bal vast kan houden doet hij best wat nuttigs. En hij scoort in de Serie A wel redelijk, maar dat is tegenwoordig niet echt een kunst. Daarbij zitten ook vrij veel penalty's en vrije trappen. Heb je ook cijfers van zijn aantal veldgoals?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
In de EL kunnen ze anders ook pittig loten. Napoli, Spurs, Lazio, Valencia, Benfica, Shaktar bijv. Maargoed Ludogorets, Esbjerg, Genk kan dan ook weer..
Doe mij maar een zware loting, maar wel tegen een ploeg uit west Europa die een beetje zelf probeert te voetballen. Om nu van Barcelona en Milan plots tegen ploegen als Ludogorets te moeten voetballen is ook weer niks. Ajax-Spurs/Benfica/Valencia zou prima zijn. Benfica zou prima zijn, dan kan ik een keer Lissabon bezoeken 
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
effe tellen dan. 15 beste spitsen ter wereld?
spelers als Messi, Rooney en CR7 vind ik geen spitsen.
in willekeurige volgorde.
1. Falcao
2. Aguero
3. Van Persie
4. Ibra
5. Cavani
6. Neymar
7. Lewandowski
8. Dzeko
9. Suarez
10. Drogba
11. Benzema
12. ??
verder?
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Neymar, Aguero vind ik net zo min spitsen als de bovenste 3. En Dzeko/Benzema zijn toch niet beter dan Balotelli..?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik reken jongens als Messi en Rooney wel degelijk mee.
Verder vergeet je nog oa Tevez, Manzukic, Higuain, Soldado....
Alle kwalificatieduels EK en WK Oranje bij NOS - AD.nl
Top!
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Top!
Ik dacht dat de publieke omroep moest bezuinigen op sport?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik geloof dat ze hun prioriteiten verleggen. Dus ik gok dat ze nog wel op de Eredivisie gaan bieden, maar niet meer op de CL. Eredivisie en Oranje past weer wel bij de NOS.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Ja dat staat me ook bij. Opzich wel logisch ook, maar ik vrees dat CL niet meer op het open net gaat blijven op deze manier.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja dat staat me ook bij. Opzich wel logisch ook, maar ik vrees dat CL niet meer op het open net gaat blijven op deze manier.
Ik gok dat Fox die rechten neemt. Dat zou wel een gigantisch gemis zijn. Maar dan hoop ik dat de Nederlandse CL duels ieder geval op Fox nationaal komen en de rest op Fox Internationaal. Anders moet ik een abbo gaan afsluiten.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Wat ik me altijd afvraag wanneer spelers de cornervlag opzoeken, is waarom de tegenpartij dan niet van buiten het veld richting speler gaan. Dus zeg maar vanuit de positie waar de grens meestal dan staat. Er staat geen straf op om even buiten de lijnen te lopen.
Altijd dat geklungel met twee man in de rug...
Wat mij betreft laten ze extreme vormen hiervan onder spelbederf vallen en is het in het vervolg een vrije trap voor de andere partij. Zou het voetbal flink ten goede komen.
Een andere regel die ik allang wens is het wisselen zonder dat daarvoor het spel stil hoeft te liggen.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Jullie vergeten Di Natale. Wat een held. En al 36. 
En Naomi z'n favoriet: Diego Costa.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Wat mij betreft laten ze extreme vormen hiervan onder spelbederf vallen en is het in het vervolg een vrije trap voor de andere partij. Zou het voetbal flink ten goede komen.
Een andere regel die ik allang wens is het wisselen zonder dat daarvoor het spel stil hoeft te liggen.
Tsja je mag toch de bal op het speelveld houden waar je zelf wilt? Anders moeten ze misschien maar met een rond veld gaan werken ofzo.
Wat vonden jullie van dat tijdrekken bij de cornervlag van Klaassen tegen Barcelona trouwens?
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Nu nog wel, maar wat mij betreft straks niet meer.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Tja, dan kan je de bal achteraan rondspelen ook verbieden. Dan ga je naar een systeem zoals in het basketbal. Eens je de middellijn gepasseerd bent kan je niet meer terug en heb je x-aantal seconden tijd om het doel van de tegenstander te bereiken.
Even serieus blijven aub.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Tja, dan kan je de bal achteraan rondspelen ook verbieden.
Ik voorzie ineens een zee aan rode kaarten in de Arena.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Tja, dan kan je de bal achteraan rondspelen ook verbieden.
(...)
Even serieus blijven aub.
Slechte vergelijking aangezien je dit met een andere veldbezetting kunt voorkomen.
Je kunt de regel niks vinden dat mag, persoonlijk denk ik dat het spel er leuker op wordt. Dus invoeren wat mij betreft.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Top!
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Ja dat zeg ik net.
Sorry, had ik gemist 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.