• 178.145 movies
  • 12.219 shows
  • 33.992 seasons
  • 647.196 actors
  • 9.373.705 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

In de EL kunnen ze anders ook pittig loten. Napoli, Spurs, Lazio, Valencia, Benfica, Shaktar bijv. Maargoed Ludogorets, Esbjerg, Genk kan dan ook weer..

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

The Oceanic Six wrote:

Balotelli is inderdaad een hele matige, overschatte speler. Maar dat riep ik al ruim voor de wedstrijd. Hij is fysiek beresterk, maar is voetballend wel ontzettend matig. Zoveel kan hij niet, maar hij heeft zijn naam een beetje meezitten door 1 of 2 goede wedstrijden. Maar als je zegt, welke topduels besliste hij nou? Dan is Italië-Duitsland zo ongeveer de enige pot die mensen kunnen noemen. Buiten dat, wat een vreselijk naar figuur. Heeft niks meer met voetbal te maken wat hij doet. Ik misgun spelers niet vaak wat, maar die Balotelli mag van mij allebei zijn benen breken na dat smerige gedrag van gister.

Hij zou denk ik nog beter renderen op 10; is zo ontzettend goed in de bal vast-/ophouden op het middenveld om zo ruimte te creëren voor anderen. En krijgt-ie die ruimte niet, dan loopt-ie zich wel vast en laat-ie zich vallen. Hij is zo belangrijk voor dit Milan.

Verder staat-ie op iets van 18 goals uit 23 wedstrijden in de Serie A, dus ook geen misselijke cijfers.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

merijn82 wrote:

Ik zat me steeds te bedenken hoe vreselijk het moet zijn om tegen die gast te moeten spelen.

Echt? Balotelli was op 3 dingen uit: een vrije trap, een hoekschop of een ingooi. Dus wat je dan niet moet doen, is met 2 man in z'n rug staan terwijl hij bij de cornervlag de bal afschermt. Als je dan de bal probeert te bereiken, raak je ofwel z'n been, waardoor hij gelegitimeerd is te gaan liggen, of de bal gaat over de zij- of achterlijn. En dat is precies wat Blind en Denswil constant deden. Ze hadden hem van 2 kanten moeten insluiten. Voor de speler aan de buitenkant was het dan veel makkelijker geweest om de bal weg te tikken zonder dat die uitgaat en het spel verder kan gaan. Maar goed, ik heb die Denswil wel 's een interview zien geven. Die gast is te simpel voor woorden. Daar kan je dat misschien niet van verlangen. En Blind is gewoon een hele matige linksback. Daarom reken ik dit resultaat De Boer ook aan. Het is geen toeval dat de eerste wedstrijd in weken zonder Blind als controleur ook de slechtste wedstrijd in weken is.

Ik vond het trouwens geen rode kaart voor Balotelli. Hij had niet de intentie om de bal te raken, en daarom was de gele kaart ook terecht, maar het was een zacht tikkie en echt geen doodschop.

En Ajax verhoudt zich tot Milan als Cambuur tot Ajax? Na deze CL-campagne is toch wel duidelijk dat Ajax nauwelijks voor Milan onderdoet? Helaas is nauwelijks net het verschil tussen verder in de Champions League of verder in de Europa League.

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

Wesley Sneijder (number 10) scored on 11.12.13 at 14:15 GMT to put them in the last 16.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Met dit vertoonde spel moet Ajax een keer de Uefa cup kunnen winnen

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Wat ik me altijd afvraag wanneer spelers de cornervlag opzoeken, is waarom de tegenpartij dan niet van buiten het veld richting speler gaan. Dus zeg maar vanuit de positie waar de grens meestal dan staat. Er staat geen straf op om even buiten de lijnen te lopen.

Altijd dat geklungel met twee man in de rug...

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ja dat zeg ik net.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Volgens mij mag je je niet aan het spel onttrekken. Je mag bijv. ook niet over de achterlijn lopen om buitenspel op te heffen. Kan best dat die regel op gaat bij het cornervlag-verhaal.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Harco wrote:

(quote)

Hij zou denk ik nog beter renderen op 10; is zo ontzettend goed in de bal vast-/ophouden op het middenveld om zo ruimte te creëren voor anderen. En krijgt-ie die ruimte niet, dan loopt-ie zich wel vast en laat-ie zich vallen. Hij is zo belangrijk voor dit Milan.

Verder staat-ie op iets van 18 goals uit 23 wedstrijden in de Serie A, dus ook geen misselijke cijfers.

Hij heeft uiteraard wel kwaliteiten, maar ik vind hem zeer overschat. Behoort voor mij niet tot de pakweg 15 beste spitsen van de wereld. Maar met zijn fysiek en het feit dat hij een bal vast kan houden doet hij best wat nuttigs. En hij scoort in de Serie A wel redelijk, maar dat is tegenwoordig niet echt een kunst. Daarbij zitten ook vrij veel penalty's en vrije trappen. Heb je ook cijfers van zijn aantal veldgoals?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

In de EL kunnen ze anders ook pittig loten. Napoli, Spurs, Lazio, Valencia, Benfica, Shaktar bijv. Maargoed Ludogorets, Esbjerg, Genk kan dan ook weer..

Doe mij maar een zware loting, maar wel tegen een ploeg uit west Europa die een beetje zelf probeert te voetballen. Om nu van Barcelona en Milan plots tegen ploegen als Ludogorets te moeten voetballen is ook weer niks. Ajax-Spurs/Benfica/Valencia zou prima zijn. Benfica zou prima zijn, dan kan ik een keer Lissabon bezoeken

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

effe tellen dan. 15 beste spitsen ter wereld?

spelers als Messi, Rooney en CR7 vind ik geen spitsen.

in willekeurige volgorde.

1. Falcao

2. Aguero

3. Van Persie

4. Ibra

5. Cavani

6. Neymar

7. Lewandowski

8. Dzeko

9. Suarez

10. Drogba

11. Benzema

12. ??

verder?

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

Higuain

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Huntelaar, wedden

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

Higuain idd

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Neymar, Aguero vind ik net zo min spitsen als de bovenste 3. En Dzeko/Benzema zijn toch niet beter dan Balotelli..?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik reken jongens als Messi en Rooney wel degelijk mee.

Verder vergeet je nog oa Tevez, Manzukic, Higuain, Soldado....

Alle kwalificatieduels EK en WK Oranje bij NOS - AD.nl

Top!

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Pelle niet te vergeten..

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

The Oceanic Six wrote:

Top!

Ik dacht dat de publieke omroep moest bezuinigen op sport?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Ik dacht dat de publieke omroep moest bezuinigen op sport?

Ik geloof dat ze hun prioriteiten verleggen. Dus ik gok dat ze nog wel op de Eredivisie gaan bieden, maar niet meer op de CL. Eredivisie en Oranje past weer wel bij de NOS.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Ja dat staat me ook bij. Opzich wel logisch ook, maar ik vrees dat CL niet meer op het open net gaat blijven op deze manier.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

Ja dat staat me ook bij. Opzich wel logisch ook, maar ik vrees dat CL niet meer op het open net gaat blijven op deze manier.

Ik gok dat Fox die rechten neemt. Dat zou wel een gigantisch gemis zijn. Maar dan hoop ik dat de Nederlandse CL duels ieder geval op Fox nationaal komen en de rest op Fox Internationaal. Anders moet ik een abbo gaan afsluiten.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Materny wrote:

Wat ik me altijd afvraag wanneer spelers de cornervlag opzoeken, is waarom de tegenpartij dan niet van buiten het veld richting speler gaan. Dus zeg maar vanuit de positie waar de grens meestal dan staat. Er staat geen straf op om even buiten de lijnen te lopen.

Altijd dat geklungel met twee man in de rug...

Wat mij betreft laten ze extreme vormen hiervan onder spelbederf vallen en is het in het vervolg een vrije trap voor de andere partij. Zou het voetbal flink ten goede komen.

Een andere regel die ik allang wens is het wisselen zonder dat daarvoor het spel stil hoeft te liggen.

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

Jullie vergeten Di Natale. Wat een held. En al 36.

En Naomi z'n favoriet: Diego Costa.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Kai wrote:

(quote)

Wat mij betreft laten ze extreme vormen hiervan onder spelbederf vallen en is het in het vervolg een vrije trap voor de andere partij. Zou het voetbal flink ten goede komen.

Een andere regel die ik allang wens is het wisselen zonder dat daarvoor het spel stil hoeft te liggen.

Tsja je mag toch de bal op het speelveld houden waar je zelf wilt? Anders moeten ze misschien maar met een rond veld gaan werken ofzo.

Wat vonden jullie van dat tijdrekken bij de cornervlag van Klaassen tegen Barcelona trouwens?

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Tsja je mag toch de bal op het speelveld houden waar je zelf wilt?

Nu nog wel, maar wat mij betreft straks niet meer.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Tja, dan kan je de bal achteraan rondspelen ook verbieden. Dan ga je naar een systeem zoals in het basketbal. Eens je de middellijn gepasseerd bent kan je niet meer terug en heb je x-aantal seconden tijd om het doel van de tegenstander te bereiken.

Even serieus blijven aub.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Jawaddedadde wrote:

Tja, dan kan je de bal achteraan rondspelen ook verbieden.

Ik voorzie ineens een zee aan rode kaarten in de Arena.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Jawaddedadde wrote:

Tja, dan kan je de bal achteraan rondspelen ook verbieden.

(...)

Even serieus blijven aub.

Slechte vergelijking aangezien je dit met een andere veldbezetting kunt voorkomen.

Je kunt de regel niks vinden dat mag, persoonlijk denk ik dat het spel er leuker op wordt. Dus invoeren wat mij betreft.

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

The Oceanic Six wrote:

Top!

Geen Leo Oldenburger meer.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Apollinisch wrote:

Ja dat zeg ik net.

Sorry, had ik gemist

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.