- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Fredje gaat het tot aan het nieuwe jaar fantastisch doen, en dan moet je hem ontslaan, want op een of andere manier gaat het daarna vaak mis.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes

Waar hebben we het nog over. Als supporter zijnde ken ik de ranglijst van buiten, en weet meestal nog zo op te drammen bij wie de drie topclubs punten hebben laten liggen. Denk dat Frank zoiets nooit zou accepteren, en zou je subiet bij JONG stallen.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
De FA wil wel heel graag dat Liverpool kampioen wordt... wat een schande.
Bingo!
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes

Waar hebben we het nog over. Als supporter zijnde ken ik de ranglijst van buiten, en weet meestal nog zo op te drammen bij wie de drie topclubs punten hebben laten liggen. Denk dat Frank zoiets nooit zou accepteren, en zou je subiet bij JONG stallen.
""Erwin Mulder, ik neem hem even als voorbeeld,"
Dan noem je ook iemand. Heb je die holle ogen van hem weleens gezien? Daar zit weinig licht en intelligentie in. Ik denk dat zelfs dat één en één optellen nog te lastig is voor die jongen, laat hem paar lekker ballen proberen tegen te houden en verder nergens mee vermoeien.
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Had gehoopt dat iemand deze had geplaatst. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat maakt dat nou uit, Nicky Hofs was volgens de Grote Ziener 10 klassen beter...
En, genoten van jouw profeet, otherfooltje? 1-2, mhuhaha. Dag titel. Ik zie dat het aan de scheids ligt? Dat zijn weer mooie teksten voor het archief, voor als je weer eens Quido aan probeert te pakken. Uiteraard ben je 1 grote act, maar mocht je hier echt van balen dat de titel weg is, dan is het je gegund 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Chelsea in de touwen voor de K.O en OF in de lokale pub bij Geldenkirchen zijn verdriet aan het wegdrinken. Fijn pasen iedereen 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Hij is fijn 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vergeet de CL toto niet in te vullen, dinsdag en woensdag halve finales.
Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
PSG heeft zojuist de eerste prijs van het seizoen binnengehaald (de Coupe de la Ligue, één van de twee Franse bekertoernooien; met 2-1 tegen Olympique Lyon), al is de landstitel ook al zou goed als binnen.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
He bah, net te laat. Maar hij is fijn
Ook die assistent die door drie man in bedwang gehouden moest worden; wat een farce. En dat terwijl de penalty gewoon volledig terecht was.
YouTube - Chelsea vs Sunderland penalty 19.04.2013
Raakt de bal totaal niet en veegt met zijn linkerbeen de linker van Jozy onderuit.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vind het huidige seizoen het mooiste om aan te tonen hoe treurig Mourinho als persoonlijkheid is. Hij is weg bij Madrid en daar zit nu echt een super aardige kerel als coach die ook gewoon sportief is en de schuld bij zichzelf durft te zoeken. In Engeland zit nu weer die man bij een stinkend rijke club die weer de financieel veel minder krachtige Wenger moet beledigen. Dat is een beetje als je kleine, zielige broertje elke dag een pak slaag geven. Je weet dat er niks terug gedaan wordt. Ondanks de prijzenkast van Mourinho blijft het een zielige vent (wel een geweldige coach en motivator overigens). En dan zit otherfool een fijne kerel als van Basten te fileren. Tsja.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
He bah, net te laat. Maar hij is fijn
Ook die assistent die door drie man in bedwang gehouden moest worden; wat een farce. En dat terwijl de penalty gewoon volledig terecht was.
YouTube - Chelsea vs Sunderland penalty 19.04.2013
Raakt de bal totaal niet en veegt met zijn linkerbeen de linker van Jozy onderuit.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Hij slide, en positioneert zijn voet dusdanig (onbewust) dat Altidore zijn balans kwijt raakt en valt. Laatstgenoemde is niet op zoek naar een pingel, of laat zich bewust vallen. Naar mijn respectabele mening een terechte pingel. Als je zo'n sliding maakt hoor je de bal te toucheren, dan is er niets aan de hand.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Het is nog altijd Altidore die op zijn voet gaat staan en niet andersom. Terwijl hij de sliding al lang en breed heeft ingezet, kan hij nota bene nog een extra stap maken en daarna stapt hij pas op z'n voet. Ik snap niet hoe je dat een verdediger aan kan rekenen.
Sowieso hoef je echt niet per se de bal te raken. Je kan ook een sliding voorlangs maken om te voorkomen dat de aanvaller niet langs je kan komen (behalve over je heen).
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Het is nog altijd Altidore die op zijn voet gaat staan en niet andersom. Terwijl hij de sliding al lang en breed heeft ingezet, kan hij nota bene nog een extra stap maken en daarna stapt hij pas op z'n voet. Ik snap niet hoe je dat een verdediger aan kan rekenen.
Ik snap je punt, maar ik vind het gewoon een terechte pingel op basis van mijn argumenten. Door het rare inkomen van Azipicupicollo brengt hij Jozy uit balans, die er totaal niet op uit was om een pingel te verdienen. Beter gezegd; hoe kun je dit de aanvaller aanrekenen?
Sowieso hoef je echt niet per se de bal te raken. Je kan ook een sliding voorlangs maken om te voorkomen dat de aanvaller niet langs je kan komen (behalve over je heen).
Klopt. Als iemand dan een duikeling maakt zoek je het bewust op, en is het geen pingel. Bovenstaande heeft dan ook niets met het uit de balans halen van de tegenstander.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ik zou het persoonlijk gooien op domme pech. In dit geval in het nadeel van de aanvaller. Voor een penalty moet er imo ook wel daadwerkelijk (bewust of onbewust) schuld zijn van de verdediger. Ik vind niet dat het hier gaat om een onbesuisde tackle met een hoog risico.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Onbesuisde tackel; nee. Hoog risico; ja. Pech was het zeer zeker.
j0enne
-
- 9606 messages
- 3773 votes
Ik zie nu de hele samenvatting van Chelsea, maar wat Dean allemaal aan 't doen was...
Johnson doet Nigel de Jong na, geen kaart.
Ramires met een slaande beweging, geen kaart. Hij staat d'r gewoon 2 meter vanaf.
Chelsea verdiende een pingel vanwege hands.
Die afgekeurde goal was in mijn ogen wel terecht afgekeurd na dat duwtje van Matic.
En die pingel van Sunderland, tja.
Altidore zet gewoon heel erg slim z'n voet neer, bewust of onbewust, tussen 't glijdende been van die Spanjaard.
depri83
-
- 6802 messages
- 1490 votes
Vind het ook lastig, Altidore maakt die beweging met z'n voet om de bal te beschermen, maar Azpilicueta's tackle was wel een halve meter verwijderd van zowel Altidore als de bal.
Vind het zwaar, erg zwaar.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
'Mijn felicitaties aan scheidsrechter Mike Dean. Hij heeft het fantastisch gedaan vandaag. Zijn manier van leidinggeven was echt voortreffelijk. Ik wil ook mijn complimenten uitdelen aan Mike Riley (scheidsrechtersbaas, red.). Hij heeft het dit seizoen allemaal op grootse wijze georganiseerd. Ontzettend knap gedaan, zeg', stelde Mourinho ogenschijnlijk onbewogen. (VI)
Schitterend. De Pet of Koetjeboe zijn er niks bij.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Dat zie ik ook ja. Azipicupicollo maakt een sliding bijna een volstrekt andere richting uit (of die tackle nodig is daar is een tweede overigens), en wat dat been van Alitidore daar dan doet? Afschermen? Allicht, maar hij gaat wel op een been staan, wat per definitie inhoudt dat Azipicupicollo er dus eerder was op die plek. Volledig met je eens.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Dat zie ik ook ja. Azipicupicollo maakt een sliding bijna een volstrekt andere richting uit (of die tackle nodig is daar is een tweede overigens), en wat dat been van Alitidore daar dan doet? Afschermen? Allicht, maar hij gaat wel op een been staan, wat per definitie inhoudt dat Azipicupicollo er dus eerder was op die plek. Volledig met je eens.
Of: Azipicupicollo gaat in de baan van Jozy liggen, en laatstgenoemde heeft geen mogelijkheid meer om dat te ontwijken. Daar waar Azipicupicollo de bal volledig mist dus een terechte pingel. Dat de verdediger eerder op die plek was is niet relevant.
Maar goed, het feit dat wij er al zo lang over discussiëren mag een aanwijzing zijn over hoe lastig het voor Dean wel niet te beoordelen was in die split second.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Of: Azipicupicollo gaat in de baan van Jozy liggen, en laatstgenoemde heeft geen mogelijkheid meer om dat te ontwijken. Daar waar Azipicupicollo de bal volledig mist dus een terechte pingel. Dat de verdediger eerder op die plek was is niet relevant.
Is daar überhaupt een eenduidige uitleg voor? Ik meen me een Neymar te herinneren die de facto in de baan van Ramos liep (hij was sneller), per ongeluk werd aangetikt (waar moest Ramos immers heen?) en een pingel kreeg.
Obstructie is ook zo zoiets. Soms zie je iemand gewoon stil blijven staan (dus niet nog een stapje maken) en dan loopt de tegenstander ertegenaan met een vrije schop tot gevolg en vaak nog een kaart. Dat vind ik sowieso altijd een absurde overtreding, dat iemand die ergens al staat de overtreding tegen krijgt. Zie je ook vaak met hoge ballen, dat diegene die springt om erbij te komen nog een vrije trap meekrijgt en diegene die al goed gepositioneerd stond de vrije trap dus tegen.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Terugvallen dan wel inhouden. Natuurlijk doe je dat als verdediger niet wanneer iemand richting doel gaat, en in dat geval gooi je er een Hail Mary in (zoals Azipicupicollo). En ja, dan loop je het risico de bal niet te raken.
Obstructie is ook zo zoiets. Soms zie je iemand gewoon stil blijven staan (dus niet nog een stapje maken) en dan loopt de tegenstander ertegenaan met een vrije schop tot gevolg en vaak nog een kaart.
Klopt. Is ook belachelijk.
Klopt ook.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Vandaag alweer 6 jaar geleden...
Vier keer Eindhoven, vier keer!
Karma dat na die jofele uitspraak het begin van de grote Eindhovense droogte werd ingeluid 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.