- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Beelden zien er ook niet lekker uit (op youtube al te vinden overigens). Beenbreuk an sich hoeft niet echt pijn te doen, maar vooral vleeswonden kunnen vervelend zijn.
De pijn komt altijd vanuit het periost (vliesje wat over het bot zit). Daarom is de mate van pijn bij het breken van beenderen nooit consistent. Het bot staat volledig los van de pijn die je ervaart.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
''Ik wist dat Feyenoord bij rust met 1-0 voor stond, maar verder had ik er totaal geen behoefte aan me met dat duel bezig te houden. Toen wij klaar waren hoorde ik dat het daar 2-0 geworden was. Of ik het knap vind van Feyenoord? Je kunt het ook minder knap noemen van PSV, dat toch ook nog ergens om speelde...''
Heerlijk die Veltman. 
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Je speelt eigenlijk het hele jaar om niets als beetje normale ploeg in België. Of je nu 15 punten voor staat of 5, ach. Halvering en het is bijna weer gelijk. Ons oude CL play off systeem was ook ruk ja, maar nog altijd beter dan dit gedrocht.
Nou, het maakt natuurlijk nogal uit of je aan het einde 15 dus 8, of 5 dus 3 punten punten voor staat. Maar dat hoeft van mij niet zo. Je kan evengoed allemaal de punten behouden als je het mij vraagt, ook dan is het spannend zat die laatste 10 wedstrijden.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Toch lekker weer in Eindhoven weten te winnen (vrij gemakkelijk ook trouwens). Lijkt me heerlijk als die boertjes geen Europees voetbal halen. Kampioenschap ook een weekje (twee dus eigenlijk ) weten uit te stellen, ook niet verkeerd.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Was trouwens wel onder de indruk van Ligeon vandaag. Aanvallend zeer nadrukkelijk aanwezig; op verdedigend vlak kon bij bijna naar het UWV voor een uitkering aan te vragen. Maar wat een verschil met Ricardo 'tikkie terug' van Rhijn.
Deed hij trouwens ook al prima tegen Feyenoord begin dit seizoen.
depri83
-
- 6803 messages
- 1490 votes
Doet me denken aan deze.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
En wie is er nou overleden ? Die minuten stilte zijn ook een hype tegenwoordig, net als stille tochten e.d.
Niet lullig bedoeld verder... Maar het gebeurt altijd zo ontzettend random
Ik ken hem al sinds 1983, toen ik met mijn vader naar het zomeravondvoetbal op Tegenbosch ging. Als je dan een frikadel moest bestellen bij ome Harrie was dat bijna een mentale training.

The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nou, het maakt natuurlijk nogal uit of je aan het einde 15 dus 8, of 5 dus 3 punten punten voor staat. Maar dat hoeft van mij niet zo. Je kan evengoed allemaal de punten behouden als je het mij vraagt, ook dan is het spannend zat die laatste 10 wedstrijden.
Je treft elkaar 2x in die play offs, dus een gat van 12 punten achterstand in de competitie wordt 6 punten en die punten kan je weer goedmaken door je tegenstander 2x in die play offs te verslaan. Snap je mijn punt? Je speelt een 3 kwart seizoen om eigenlijk niks en wordt dan plots de helft van je punten afgenomen en dan begin je opnieuw. Had dan ieder geval de kampioen nog vrijgelaten van die play offs...
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Wat wil je horen dan? Ik had inderdaad een makkelijke titel voor City verwacht en geen titelkans voor Liverpool. Kan van jouw ook wel wat quotes erbij zoeken hoor. Oa over de kansen van Arsenal. Misschien dat je dan weer stil bent.
Als je me niet gelooft: League Table | Barclays Premier League current & previous standings - premierleague.com
Des te pijnlijker dat er 2 punten gehaald zijn uit de daarop volgende 4 wedstrijden. En daar Everton er maar liefst 5 won, komt zelfs het CL-ticket (voor het eerst in hoeveel jaar?) in gevaar.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Dat van Diego Costa is ontzettend jammer. Een smaakmaker die het WK hoogstwaarschijnlijk gaat missen.
Voor de rest wel goed van Atletico, benieuwd of ze dat de laatste wedstrijden over de streep kunnen trekken.
En in Engeland gun ik het Gerrard toch wel.
Oh ja,
@rep_robert,
schaf je een goed toestel en goede provider aan, dan heb je Nederlands netwerk tot vijf kilometer over de grens in Duitsland.

The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De verhalen gaan al via berichtgeving uit Spanje dat Costa slechts een vleeswond heeft en meer niet. Lijkt allemaal wel mee te vallen.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Je speelt eigenlijk het hele jaar om niets als beetje normale ploeg in België. Of je nu 15 punten voor staat of 5, ach. Halvering en het is bijna weer gelijk. Ons oude CL play off systeem was ook ruk ja, maar nog altijd beter dan dit gedrocht.
Je moet toch in het begin van het seizoen genoeg scoren om in die Play-Off 1 terecht te komen.
Dat zorgt ook voor extra spanning binnen de competitie: Racing Genk stond 6de, en AA Gent 7de op slechts 1 punt.
Gevolg: Racing Genk speelt in Play-off 1 (Anders uitgedrukt: de Champions League van het Belgische voetbal), AA Gent moet het met Play-Off 2 doen.
En het kan gewoon nog alle kanten uit. Anders weet je vaak al maanden op voorhand wie de kampioen wordt, en worden er op de laatste speeldag vaak nog oninteressante wedstrijden afgewerkt. (VB: De 1ste tegen de laatste).
Spanning blijft er in omdat er enkel topwedstrijden worden gespeeld van ploegen die aan mekaar zijn gewaagd. Veel kans dat we pas op de laatste speeldag weten wie er nu echt wint.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
De verhalen gaan al via berichtgeving uit Spanje dat Costa slechts een vleeswond heeft en meer niet. Lijkt allemaal wel mee te vallen.
Gelukkig maar als dat inderdaad zo is.
In de NHL in de VS met de playoffs: daar kun je seizoen slecht spelen, als lage middenmoter in de playoffs komen en alsnog de Stanley Cup winnen.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Je treft elkaar 2x in die play offs, dus een gat van 12 punten achterstand in de competitie wordt 6 punten en die punten kan je weer goedmaken door je tegenstander 2x in die play offs te verslaan. Snap je mijn punt? Je speelt een 3 kwart seizoen om eigenlijk niks en wordt dan plots de helft van je punten afgenomen en dan begin je opnieuw. Had dan ieder geval de kampioen nog vrijgelaten van die play offs...
Ik snap je punt, ik ben het er alleen niet echt mee eens. Er kleven natuurlijk nadelen aan, maar daar staat tegenover dat ze in België 10 speelrondes lang 3 topwedstrijden hebben waarin alles weer open ligt. Dat is toch gewoon vooral erg leuk? Overal ter wereld spelen ze playoffs waarbij je na de reguliere competitie nog helemaal niks hebt, dus zo uniek is het nou ook weer niet dat je na driekwart van het seizoen aan het einde met lege handen kan komen te staan.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
De pijn komt altijd vanuit het periost (vliesje wat over het bot zit). Daarom is de mate van pijn bij het breken van beenderen nooit consistent. Het bot staat volledig los van de pijn die je ervaart.
Had zoiets al eens gehoord van mijn fysio toen, maar helder in ieder geval.
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Een gestolen punt. Laat ik het daar maar op houden, want het was weer drama. Het ernstige is dat ik geen stijgende lijn kan ontdekken als ik eind 2013 als beginpunt neem dat toch als de meest rampzalige periode van het seizoen wordt beschouwd door iedereen. De inzet was compleet weg en Van Hintum en Benson
. Ik bied mijn excuses aan voor alle neutrale kijkers, want het ging oprecht niet om wie de beste was, maar om wie de minst slechte was en dat was eigenlijk Rkc, dus met dit puntje ga ik tevreden slapen.
Leuk stadionnetje heeft dat RKC trouwens. Ik was er vandaag voor het eerst, maar het heeft een prima uitvak, goede catering, vriendelijk lui, je wordt er hartelijk ontvangen. Ik hoop in dat opzicht dat RKC er in blijft, want dit soort uitwedstrijden bevalt mij wel.
depri83
-
- 6803 messages
- 1490 votes
Hij was wel weer bezig he vanmiddag, Luis...
En Skrtel die gewoon de bal wegbokst uit de eigen 16 
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
Proficiat Ajacieden.
Gigantisch knappe prestatie. Tegen alle verwachtingen in en vooraf nauwelijks toegedichte kansen tegen de andere 17 tegenstanders. Top!
En tuurlijk zijn we bezig met nec, alleen niet zoveel als jij met Ajax. 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Rare reacties idd. Psv leek toch de gedoodverfde favoriet aan het begin van dit seizoen. Voor veel Ajacieden werd dit toch vooral als een tussenseizoen beschouwd. Dat maakt deze titel nog enigszins mooi 
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Psv leek toch de gedoodverfde favoriet aan het begin van dit seizoen.
Nou dat lijkt me niet, dat was vorig jaar misschien zo. Stond een compleet nieuw elftal aan de start van het seizoen waarbij de achterhoede gevormd werd door de voormalig keeper van RKC, drie nieuwelingen, een back uit het tweede van een Portugese middenmoter, een bankzitter van HSV, en een talent van net 18, een compleet nieuw middenveld waar Strootman en Van Bommel waren vertrokken, en een beoogde aanval met totaal geen ervaring.
De euforie kwam na een week of 3 wel, toen Bakkali ze er vanuit alle hoeken in ging schieten. Toen zag het er allemaal prima uit, maar vooraf zal PSV voor een plek bij de eerste 4 zijn gegaan.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Ik bedoel ook eigenlijk het begin van het seizoen. Niet vooraf... Al waren die voorronde CL wedstrijden volgens mij ook al voor de competitie en toen was iedereen ook al onder de indruk
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Gezien de tegenstand denk ik dat PSV wel
wat beters had verwacht dit seizoen. Als we nou Bayern hadden hier die gewoon 10 maten te groot is. Kan ik het me nog voorstellen. Maar dit seizoen kon de gehele top 5 kampioen worden. Duidelijke structuur van de Boer en mentale sterkte van de spelers maakte het verschil. Qua voetballen is Ajax net zo aan het opbouwen als de rest. Misschien wel meer dan sommige, bijv Feyenoord.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Gerbrands dus aan 't einde van het seizoen weg. 1+1=2?
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
Ik heb niks met de club Liverpool maar wat gun ik Steven Gerrard de titel... Heeft tot dusver alles wat je nationaal en internationaal kunt winnen al een keer gewonnen maar nog nooit een landstitel. Heerlijke speler. Lijkt me ook zeker één van de sympathiekste jongens die er in Engeland rondlopen.
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
Maar Suarez had allang rood moeten hebben, penalty na actie Sakho, penalty na handsbal Skrtl.
En dan voetballend gezien de open kansen voor Silva en de ongelooflijk once in a lifetime fout van Kompany.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
@thijsslegers 45s
Officieel: #willems enkele maanden eruit. Beschadigde binnenband
Pfff. Lekker met Tezzy Tamata en Brenet de play-offs in...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.