- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat een wedstrijd. Iedereen vocht voor iedere bal. Wat een prestatie. En dan heb je zo genoten van dit potje voetbal, en kijk je eventjes op het voetbalforum van MM, dan zie je de trouwe voetbal " ik supporter voor een traditieclub want dat is eerlijk" fan huilen over de plaatsing van één of ander Engels clubje uit Londen. Het perfecte toetje.
Aldus de Manchester City huilerd
Zodra er iemand kritiek op die poenclub heeft sta je vooraan met opmerkingen over Ajax.
Dat jij weinig met voetbalwaarden en normen hebt moet je trouwens zelf weten. Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die een opgekocht kutclubje terecht geen succes gunnen. Verder zal het me mijn reet roesten, ik kijk de CL tegenwoordig nog voor de tijdopvulling. Echt boeiend is het allang niet meer, op een incidenteel potje na.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Gister nog even de tweede helft van Chelsea - PSV teruggekeken (via uitzending gemist, wist geeneens dat dat kon) na de lovende berichten hierzo en ik heb inderdaad genoten. Wat een passie en strijd en wat een bedreven mannetje die Mourinho. David Luiz leek overal wel tussen te zitten en speelde een prima pot (de tweede helft dan). Zulk soort voetbalwedstrijden wil ik altijd wel zien, helaas komen ze bijna niet voor (en kan je het van tevoren ook niet voorspellen natuurlijk). Dat walgelijke getik en gejank van Barça laat ik vanavond weer lekker aan me voorbij gaan.
Doe dat gelul over god ff op een andere forum goddammit.
De users met die moeilijke usernames hebben er wel vaker een handje van om met semi-intellectueel geneuzel aan te komen. Laat maar lekker gaan joh.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Verder zal het me mijn reet roesten, ik kijk de CL tegenwoordig nog voor de tijdopvulling.
Uhm, misschien een stomme vraag maar waarom kijk je het dan nog? Ik kijk behalve AZ en wat Eredivisie wedstrijden vrijwel niks. Heerlijk die vrije tijd. Maar ik moet dan ook zeggen dat ik weinig met voetbal heb als er geen spanning en affiniteit vanuit mijn kant komt kijken. Vanuit de kant van de voetballers kan ik strijd op het veld erg waarderen. Het eindeloze getik en gejank (zoals ik net ook zei) van Barça doet me echt helemaal niks.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Verder zal het me mijn reet roesten
Het is te merken
Meer van dit!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Uhm, misschien een stomme vraag maar waarom kijk je het dan nog? Ik kijk behalve AZ en wat Eredivisie wedstrijden vrijwel niks. Heerlijk die vrije tijd. Maar ik moet dan ook zeggen dat ik weinig met voetbal heb als er geen spanning en affiniteit vanuit mijn kant komt kijken. Vanuit de kant van de voetballers kan ik strijd op het veld erg waarderen. Het eindeloze getik en gejank (zoals ik net ook zei) van Barça doet me echt helemaal niks.
Omdat ik op nieuws en sport na eigenlijk geen tv meer kijk. En om nu de hele week series en films op te zetten...
Ik kijk overigens niet met tegenzin hoor, zeker niet. Ik vind het nog steeds vermakelijk. Maar ik verheug me nog maar op heel weinig CL affiches. Ik zie eigenlijk liever een spannende wedstrijd in de Eredivisie van Ajax of een concurrent waarbij ik emoties voel van moeten winnen of juist moeten verliezen.
Vanavond Atletico-Barca. Mooi affiche, vast ook vermakelijk en spannend maar eigenlijk boeit de uitslag me geen reet. Slechts bij een paar clubs in Europa hoop ik nog echt dat ze winnen of juist verliezen. Als Real, Chelsea, Man City of Inter speelt hoop ik standaard op een verlies voor ze. Kwestie van gevoel. Maar als ze winnen slaap ik er niet slechter van. Mijn emoties zijn tegenwoordig alleen bij het voetbal op Ajax gericht. Of op Oranje, tijdens toernooien.
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
Gister nog even de tweede helft van Chelsea - PSV teruggekeken

The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik denk dat joenne en Depri graag in de kwartfinale CL hadden gezeten met hun club, maar (gelukkig) zijn ze niet zo heel goed meer... 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik hoopte op PSG gister, verder maakt het me geen zak uit.
Waar wil je me nou op pakken? Kans is groot dat Ajax dit seizoen 3 prijzen wint. Verder hebben ze Barcelona verslagen. Ik heb een geweldig voetbalseizoen.
depri83
-
- 6803 messages
- 1490 votes
Het is helaas al veel te lang geleden dat we nog CL speelden...
Edit: Ik ben weer de langzaamste van de bijhandjes.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Uitsluiten kan ik het niet, maar erg waarschijnlijk lijkt dat me niet aangezien hij dat net schreef nadat zijn team een zeer belangrijke wedstrijd heeft gewonnen. Dat hij op zo'n moment dankbaar is voor het feit dat God in zijn ogen de wereld geschapen heeft en blah lijkt me weinig voor de hand liggend.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik hoopte op PSG gister, verder maakt het me geen zak uit.
Heerlijk, heerlijk. Misschien nog iets over Mourinho? Gooi het er uit!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Cruijffschaal. Beker. Landstitel.
Toedeloe.
Maar als jij je plezier moet halen uit denken dat ik er enorm mee zit dat Chelsea door ging, ook prima man.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Een giller, hoe zegt Materny dat ook alweer, oh ja:
http://static.gamespot.com/uploads/original/1510/15104833/2392455-0901727116-13546.jpg
edit: oh wacht het is er ééntje van jezelf. Nog mooier 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat ik al zei, als jij denkt dat ik er mee zit, fine. Je snapt schijnbaar geen reet van de betekenis van die meme 
Leuke beelden nog gisteravond met Zlatan en Mourinho.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Tja, de grootste der aarde lopen met hem weg. Zelfs een Zlatan blijkbaar, die normaliter schijt heeft aan alles en iedereen. Dat zegt veel, en is maar weinig trainers gegeven. Neemt niet weg dat zijn manier van doen afstotelijk overkomt soms. Zoals hij bijvoorbeeld een Wenger te kakken zet; professional-onwaardig in mijn beleving.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Oh, was ik maar een oliesjeik in een ver land hiervandaan,
met een clubje uit Europa, door intelligente wolven bijgestaan,
en zij die kritiek uiten, laat ik verhangen op een plein,
met het opschrift "hier hangt de moraliteit", omringd door de woestijn.
Voetbalwaarden en normen, doe me niet lachen zeg.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Wat ik al zei, als jij denkt dat ik er mee zit, fine.
Gezien je 2897 hoogst gefrustreerde postjes over Chelsea in het algemeen en The Special One in het bijzonder zou ik het best een educated guess durven noemen...
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Portugal zit in een best lastige poule met o.a. De VS en Duitsland. Ik zie ze daar best nog uitvliegen
Nee, die poule overleven ze waarschijnlijk wel. De VS en Ghana zijn een stuk minder. Portugal kan er inderdaad best uitvliegen (zo inconsistent zijn ze wel, al doen ze het op toernooien doorgaans een stuk beter dan bij de kwalificatie), maar ze zijn wel de grote favorieten voor de tweede plaats imo.
Een euforische stemming leent zich daar anders uitstekend voor.
Yeah, misschien is het voor gelovigen inderdaad meer een uitdrukking van blijdschap dan het letterlijke bedanken van God voor zijn bijdrage aan de overwinning. Geen idee. Op mij komt het over als wereldvreemd geneuzel (net als dat kruisje slaan waaraan veel spelers zich schuldig maken), maar zoals ik al zei: ik begrijp er gewoon niet veel van dat mensen godsdienst en voetbal zo nauw met elkaar verbinden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Gezien je 2897 hoogst gefrustreerde postjes over Chelsea in het algemeen en The Special One in het bijzonder zou ik het best een educated guess durven noemen...
Gelukkig ken je me slecht. Waar ik overigens blij mee ben. Iemand iets misgunnen is wat anders dan er een probleem mee hebben. Ik vind Mourinho zelfs wel een toffe kerel, maar zijn asociale gedrag richting mensen en clubs staat me tegen, omdat Mourinho altijd zakken met geld te besteden had. En dan bv een beetje Wenger iedere maand uitlachen. Tsja. En dan werkt die man bij Real Madrid en dan bereikt hij geen reet, al vind jij die ene landstitel ongetwijfeld een groot succes.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
En dan werkt die man bij Real Madrid en dan bereikt hij geen reet, al vind jij die ene landstitel ongetwijfeld een groot succes.
Geen reet? Zijn derde seizoen liet een nare nasmaak achter door de grote achterstand op Barcelona in de competitie, de terechte uitschakeling door Dortmund in de Champions League, de thuisnederlaag tegen Atletico in de Copa del Rey (al was het met een tweede plaats in de competitie, halve finales in de CL en de finale van de Copa del Rey nu ook weer niet zo'n rampseizoen) en de conflicten met spelers, maar de andere twee seizoenen waren geen falen imo. In zijn eerste seizoen won hij de Copa del Rey, die Real Madrid al jaren niet gewonnen had, en bereikte hij met RM voor het eerst in jaren weer de halve finales van de CL, waar hij uitgeschakeld werd door Barcelona; en in zijn tweede seizoen won hij La Liga ten koste van Barcelona door een recordaantal punten binnen te halen en het meeste doelpunten ooit te scoren, en werd hij in de halve finales van de CL uitgeschakeld op penalty's. Zijn het uitzonderlijke seizoenen waarover nog jaren zal worden nagepraat? Nee. Maar zeggen dat hij "geen reet bereikt heeft" slaat nergens op.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Een 2e plek in de competitie en een halve finale CL is wat je elk jaar van Real Madrid minimaal mag eisen.
Hij heeft in 3 jaar 1 serieuze prijs gewonnen en met het jaar slechter gaan voetballen. Prestatie van formaat hoor.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
won hij La Liga ten koste van Barcelona door een recordaantal punten binnen te halen en het meeste doelpunten ooit te scoren, en werd hij in de halve finales van de CL uitgeschakeld op penalty's.
En hij maakte Real bijkans onverslaanbaar in de onderlinge wedstrijden met 'het beste team aller tijden'.
Jose Mourinho, the Special One, heeft eigenhandig van Real Madrid weer een internationale speler van formaat gemaakt. Zijn ultieme beloning, la décima, was hem alleen niet gegund (door Barca Bjorn). Dat gebeurt soms in het voetbal op het allerhoogste niveau, dan dit jaar maar de CL pakken.
Maarja leg dat maar aan iemand uit die de Johan Fruitschaal tegen AZ of de Gouden Mickey met verreweg het rijkste team van de MML wel 'serieuze prijzen' vindt...
Inmiddels 2899 hoogst gefrustreerde postjes trouwens 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Achja, was even vergeten dat je afhaakte als het te inhoudelijk werd. Succes met je trollpoging, ben daar op uitgekeken dus ik geef je die aandacht maar niet meer. Ondertussen moet je toch een leeftijd hebben bereikt dat je ook inhoudelijk wat zou moeten kunnen zeggen zou je denken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Geen Costa is een ding maar ook geen Arda is een ander. Op hoop van zegen.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Yeah, misschien is het voor gelovigen inderdaad meer een uitdrukking van blijdschap dan het letterlijke bedanken van God voor zijn bijdrage aan de overwinning. Geen idee. Op mij komt het over als wereldvreemd geneuzel (net als dat kruisje slaan waaraan veel spelers zich schuldig maken), maar zoals ik al zei: ik begrijp er gewoon niet veel van dat mensen godsdienst en voetbal zo nauw met elkaar verbinden.
Waar maak je je eigenlijk zo druk om?
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Een 2e plek in de competitie en een halve finale CL is wat je elk jaar van Real Madrid minimaal mag eisen.
Een tweede plek ja (al is dat nu een stuk moeilijker geworden met de opkomst van Atletico), maar de halve finales van de Champions League halen is niet zo makkelijk als jij lijkt te denken. Opnieuw: voordat Mourinho Real Madrid ging trainen was Real Madrid jarenlang niet voorbij de kwartfinales gekomen. Mourinho heeft ze in Europa inderdaad weer een speler van formaat gemaakt.
De Copa del Rey is geen serieuze prijs? Kom op zeg. Dat RM met het jaar slechter ging voetballen is ook niet waar. Het derde jaar was teleurstellend, maar het tweede seizoen was zijn meesterwerk imo. Één van de beste teams in de geschiedenis van voetbal verslaan met een recordaantal punten is geen eenvoudige taak. Opnieuw: wat hij bij Real Madrid gepresteerd heeft is niet uitmuntend, maar hij heeft het welzeker goed gedaan. RM heeft twee belangrijke prijzen gewonnen en was zeer consistent in alle competities.
Waar maak je je eigenlijk zo druk om?
Maak ik me druk dan?
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
voordat Mourinho Real Madrid ging trainen was Real Madrid jarenlang niet voorbij de kwartfinales gekomen. Mourinho heeft ze in Europa inderdaad weer een speler van formaat gemaakt.
Niet voorbij de achtste finales zelfs, en dat zes jaar op rij. The Special One heeft (samen met Ronaldo) het team Europees weer helemaal op de kaart gezet, een ongekende prestatie waar (helaas) de ultieme beloning net aan heeft ontbroken.
Enfin, hup Atleti!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.