- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Ancelotti heeft er bijna patent op om een riante uitgangspositie te verkwanselen. CL-finale Milan - Liverpool 2005, 4-0 oorwassing van Deportivo nadat het in San Siro 4-1 werd in 2004. Hij zal wel even aan die avonden hebben teruggedacht. 
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Nou het is ook wel des Reals hoor.
@ depri zoals Chelsea vocht zie ik toch erg weinig bij topclubs hoor. Inter onder Mourinho was ook al zo.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Als je niet gelovig bent dan snap je inderdaad niet hoe goed werkt voor een gelovige.
Oh, ze mogen best in God geloven van mij, hoor. Maar serieus geloven dat God ingrijpt in de wereld om het verloop van een voetbalwedstrijd te beïnvloeden, dat is gewoon te belachelijk voor woorden. God, een moreel perfect, almachtig en alwetend opperwezen, dat zich bemoeit met een betekenisloos spelletje? Pff. Ik weet dat de gemiddelde mens niet bijster rationeel is, maar daar blijf ik me soms toch over verbazen.
Bovendien zegt hij "God is great! Tk u everyone!" en niet "Everyone is great! Tk u God!"
Nee, maar daarmee bedankt hij God natuurlijk wel impliciet - en eerst, voor zijn teamgenoten en fans. Dat hij God überhaupt betrekt in het winnen van een voetbalwedstrijd is belachelijk imo.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Laatste daarover (niet juiste topic):
maar als je je in bijvoorbeeld een Christen zou verdiepen en hoe God voor zo iemand werkt dan is de opmerking van Luiz hartstikke logisch.
Maar jij kijkt er als niet gelovige naar en vat het dus anders op dan als een gelovige dit ervaart.
Het kan goed zijn dat hij voor de wedstrijd gebeden heeft in de trant van:
God, Onze Heer, laat mijn team en mij naar beste vermogen voetballen zodat wij de volgende ronde kunnen bereiken. Etc.
Iets in de geest van dat. Dan heeft in zijn optiek als gelovige God iedereen geholpen.
Enfin, geen idee hoe gelovig Luiz is. Haha.
Zandkuiken
-
- 1746 messages
- 1431 votes
Het slaat toch gewoon nergens op dat God Chelsea helpt te winnen in plaats van PSG? Waarom zouden zij dit meer verdienen?
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Barça zet zaken op scherp en klaagt bij UEFA over opponent Atlético - voetbalzone.nl
Hebben ze in ieder geval al een excuus als 't mis gaat vandaag...
![]()
Zandkuiken
-
- 1746 messages
- 1431 votes
Nou ja, het is in ieder geval nog idioter om het gras te laten groeien omdat er zo minder goed gevoetbald kan worden... In een sport die uiteindelijk voetbal heet.
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
Barça zet zaken op scherp en klaagt bij UEFA over opponent Atlético - voetbalzone.nl
Hebben ze in ieder geval al een excuus als 't mis gaat vandaag...(afbeelding)
Zie de treffende gelijkenis met Ajax 
Wat een huilebalken. Niet dat je anders verwacht. Hoe een prachtige club zo is afgegleden, doodzonde. Waar is de tijd gebleven met Stoichkov, Laudrup, Bakero, Salinas etc.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12845 votes
Het slaat toch gewoon nergens op dat God Chelsea helpt te winnen in plaats van PSG? Waarom zouden zij dit meer verdienen?
Daarom is God ook alwetend. Hij weet wél het antwoord op zulke vragen.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Omdat Luiz daar voor bidt. Duh.
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
Er worden baby's dood geboren maar god houd zich bezig met een voetbal wedstrijd.
Enfin,
Real kan het voor de tiende keer winnen.
Mourinho Ok vooruit (The Special One) kan het winnen voor de derde keer bij een derde club.
Bayern kan de CL voor het eerst prolongeren.
Atleti kan het voor het eerst winnen toch?
Manchester kan het winnen na het rampzaligste seizoen in jaren.
Ben voor deze vijf en zal het alles behalve erg vinden als Messi en CO het winnen!
Kortom wat een CL jaar. 
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Als Luiz erin geloofd, en wellicht nog wat team genoten ook, dat is wat telt voor de prestatie.
Zandkuiken
-
- 1746 messages
- 1431 votes
Maar daar gaat God zich toch nooit in moeien? Waarom zou hij andere mensen verdriet aandoen omdat sommigen daar voor bidden?
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Maar daar gaat God zich toch nooit in moeien? Waarom zou hij andere mensen verdriet aandoen omdat anderen daar voor bidden?
Lees nog eens wat ik schrijf.
Het gaat om het perspectief van Luiz.
Zandkuiken
-
- 1746 messages
- 1431 votes
En wat met het perspectief van pakweg een Thiago Silva die zich tot God heeft gericht voor een overwinning van PSG?
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Het slaat toch gewoon nergens op dat God Chelsea helpt te winnen
Jose wordt er anders vorstelijk voor betaald (inkoppertje).
Wat een huilebalken. Niet dat je anders verwacht. Hoe een prachtige club zo is afgegleden, doodzonde. Waar is de tijd gebleven met Stoichkov, Laudrup, Bakero, Salinas etc.
Xavi ook alweer met zijn gehuil dat Atletico zo verdedigend speelt en dat dat toch echt niet zou moeten mogen. Echt vreselijk inderdaad, ooit zo'n fantastische club en het enige wat ze nu nog kunnen is huilen, vallen, kaarten aansmeren, klagen en duikelen. Van de geniale gekte van Stoichkov idd (wat een speler!) naar de ultieme valsspeler en crybaby Busquets. Wat een verval, doe deze club weg aub.
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
Vallen kaarten aansmeren klagen duikelen doet me denken aan Drogba en Ballotelli die werden geprezen door mensen die nu Barca afzeiken, hahahaha.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Iedereen heeft recht op een duikelingetje op z'n tijd (De Sa blijft bijvoorbeeld een classic, Moura had gisteren een mooie poging) maar als je hele clubfilosofie er al 10 jaar op gebaseerd is dan haak ik af.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
maar als je je in bijvoorbeeld een Christen zou verdiepen en hoe God voor zo iemand werkt dan is de opmerking van Luiz hartstikke logisch.
Dat hangt van de Christen in kwestie af. Sommige Christenen geloven in een "onpersoonlijke God" die niet ingrijpt in de wereld. De meeste Christenen geloven inderdaad wel in een persoonlijke God (zo'n God is immers een stuk leuker: aan een onpersoonlijke God heb je niet zoveel, zolang je leeft althans), en geloven zelfs dat ze zijn handelen kunnen beïnvloeden door te bidden en wat-niet, maar serieus geloven dat God meehelpt te bepalen welke van twee voetbalclubs wint ... nu ja, voor mij is dat gewoon absurd.
Je bedoelt dat het functionele nonsens is? Het is onzin, maar het helpt te motiveren? Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Je hoeft toch niet in God te geloven om gemotiveerd te zijn om te alles te geven om te winnen?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Atleti moet toch het gras gaan maaien. Haha Barca.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Maximaal 3cm? Dan zou ik het tot 0,5cm maaien. ...
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
Doe dat gelul over god ff op een andere forum goddammit.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Dit waren gister ook mooie beelden. 
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Adrian Ramos gaat in de zomer naar Dortmund (bevestigd op hun Twitter). Ze zijn er in ieder geval op tijd bij om een vervanger van Lewandowski te vinden! Een goede aankoop denk ik, al moet het nog blijken of dit seizoen zijn doorbraakseizoen is of een uitzondering die hij niet meer zal kunnen reproduceren.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Het stond 48 minuten geleden op Twitter:
Adrian Ramos joins BVB in the summer.
Er waren inderdaad al wel langer geruchten over, maar het is pas net bevestigd.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Sommige Christenen geloven in een "onpersoonlijke God" die niet ingrijpt in de wereld.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Ook die kunnen God dankbaar zijn. En dus is het niet uitgesloten dat David Luiz er zo één is.
Uitsluiten kan ik het niet, maar erg waarschijnlijk lijkt dat me niet aangezien hij dat net schreef nadat zijn team een zeer belangrijke wedstrijd heeft gewonnen. Dat hij op zo'n moment dankbaar is voor het feit dat God in zijn ogen de wereld geschapen heeft en blah lijkt me weinig voor de hand liggend. Plus, de meeste Christenen geloven in een persoonlijke God, dus all things equal is het waarschijnlijk dat hetzelfde voor hem geldt. Van mij mag hij, hoor (er zijn wel ergere dingen in de wereld dan schadeloze irrationaliteit), maar ik verbaasde me er gewoon over dat mensen God verbinden met de uitslag van een voetbalwedstrijd.
Het is trouwens een zwarte dag voor de Portugal-fans: Bentó langer bondscoach Portugal Ik heb nog geen enkele Portugal-fan gezien die enthousiast over hem is.
%%%%%%
-
- 2543 messages
- 1234 votes
Portugal zit in een best lastige poule met o.a. De VS en Duitsland. Ik zie ze daar best nog uitvliegen en dan ben ik benieuwd hoelang hij nog zeker is van het bondscoachschap.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.