• 178.366 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.593 actors
  • 9.377.700 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

otherfool wrote:

(quote)

J

(quote)

en nu niet eens bij de top 50 van 22-jarigen schat ik zo.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

The Oceanic Six wrote:

Eriksen eindigde ruim een jaar terug nog in de top 5 van de Golden Boy verkiezing, ofwel de grootste talentenverkiezing van Europa

Dat was eind 2011, toen-ie was genomineerd met Thiago Alcántara (Barcelona), Mario Götze (Borussia Dortmund), Eden Hazard (Lille) en Jack Wilshere (Arsenal).

Nou 3x raaien wie zich het minst heeft ontwikkeld...

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Ja want bij Chelsea en City breken geregeld jeugdspelers door Die jeugdopleidingen daar zijn een farce. Een speler als Eriksen was volledig in anonimiteit verdwenen als hij op jonge leeftijd naar een van die clubs was gegaan.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Vorig weekend een pak slaag voor Ajax en nu is Feyenoord aan de beurt. 4-0.

PSV B1 is lekker bezig.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Materny wrote:

(quote)

Top 25 dan

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

otherfool wrote:

(quote)

Dat was eind 2011, toen-ie was genomineerd met Thiago Alcántara (Barcelona), Mario Götze (Borussia Dortmund), Eden Hazard (Lille) en Jack Wilshere (Arsenal).

Nou 3x raaien wie zich het minst heeft ontwikkeld...

Lekkere vergelijking. Kijk eens bij welke teams die spelers spelen en waar Eriksen het mee moest doen. Overigens, al zijn die andere 4 beter, dan nog eindigde Eriksen bij de beste 5 van de 50. Oftewel, in het buitenland schalen ze hem nog steeds hoog in.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

otherfool wrote:

Hij had achteraf gezien ook beter op zijn 16e naar een grote club kunnen gaan.

Want noem eens drie recente voorbeelden van spelers waarbij dat goed is uitgepakt, en die nu vaste waarde zijn bij een Engelse subtopper of middenmotor. Voor het gemak, pak België en Denemarken er ook maar bij.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

otherfool wrote:

Komaan Hull, dat moet toch te doen zijn tegen 10 man...

Ze beginnen in ieder geval goed.

Wel ongelofelijk hoe slecht de passing is van Hull.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Nou, neem alleen al het lijstje van de Golden Boy. Die speelden allemaal in de jeugd bij een grote club. Daar leer je 100x meer dan in Nederland, het is nu eenmaal zo.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Oftewel, in het buitenland schalen ze hem nog steeds hoog in.

Mede door zijn ijzersterke optreden tegen City en de wedstrijd tegen het nationale team van Engeland. Hij speelde iedereen zoek die avond, en dat is iedereen bijgebleven.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

otherfool wrote:

Nou, neem alleen al het lijstje van de Golden Boy. Die speelden allemaal in de jeugd bij een grote club. Daar leer je 100x meer dan in Nederland, het is nu eenmaal zo.

En dan toch kiezen ze zo'n prutser uit de Eredivisie bij de beste 5. Ongelofelijk he.

Je kan trouwens beter met Ajax in de Eredivisie en CL spelen, dan ergens bij Jong Chelsea ballen voor 100 man.

nclo

• 1494 messages
  • 157 votes

Materny wrote:

(quote)

Heerlijk toch Dat zijn de beste emoties die je als supporter kunt ervaren ( na de euforie van een overwinning uiteraard).

Ik vind het een verschrikking. Als Eagles-supporter is het misschien leuk, omdat zij toch met weinig verwachtingen naar Zwolle komen. Zij hebben tenslotte hier al sinds 1989 niet meer gewonnen. Wij kunnen alleen maar verliezen. Daarbij overheerst bij mij helaas altijd de angst dat het fout zal gaan van de hoop op een goed resultaat.

mjk87 (moderator films)

• 14534 messages
  • 4519 votes

nclo wrote:

Als Eagles-supporter is het misschien leuk, omdat zij toch met weinig verwachtingen naar Zwolle komen. Zij hebben tenslotte hier al sinds 1989 niet meer gewonnen.

Het lijkt mij wel mooi als de Eagles winnen net als eerder dit seizoen. Ik werk in Zwolle en veel chagrijnige mensen toen en het halve pand beplakt met krantenknipsels met het wedstrijdverslag. Heerlijk om dat als 'buitenstaander' dan te zien

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

nclo wrote:

(quote)
Ik vind het een verschrikking. Als Eagles-supporter is het misschien leuk, omdat zij toch met weinig verwachtingen naar Zwolle komen. Zij hebben tenslotte hier al sinds 1989 niet meer gewonnen. Wij kunnen alleen maar verliezen. Daarbij overheerst bij mij helaas altijd de angst dat het fout zal gaan dan de hoop op een goed resultaat.

Dit hebben Ajacieden ook met Feyenoord. Ajax kan eigenlijk alleen maar verliezen, omdat ze altijd winnen

En ach, als je een keer verliest, boeiend. Da's een week kut, maar daarna ga je weer verder. Zwolle doet het prima, lekker naar jezelf kijken.

Leeft die IJsselderby trouwens heel erg? Weet dat het rivaliteit is, maar ken niemand die voor Zwolle of GAE is.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

The Oceanic Six wrote:

Je kan trouwens beter met Ajax in de Eredivisie en CL spelen, dan ergens bij Jong Chelsea ballen voor 100 man.

Misschien, maar nu moet-ie wel het Nederlandse bejaardentempo weer afleren. Nee, voor z'n carrière is Ajax uiteindelijk niet zo handig geweest.

Mooi Suarezje van die Boyd...

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

The Oceanic Six wrote:

Lekkere vergelijking. Kijk eens bij welke teams die spelers spelen en waar Eriksen het mee moest doen.

Lille was een grijze middenmoter (met soms eens een Europees avontuurtje) tot het moment dat Hazard ze kampioen heeft gemaakt en het jaar daarop de beker heeft gepakt. Hun laatste titel dateerde uit de jaren 50 en ze zijn zelfs eind jaren negentig geloof ik gedegradeerd. Helemaal geen kampioenenploeg dus die ieder jaar meedoet voor de prijzen.

mjk87 (moderator films)

• 14534 messages
  • 4519 votes

otherfool wrote:

Mooi Suarezje

Nu je hem toch noemt, die had beter direct naar Liverpool kunnen gaan, was die nu beter geweest dan Messi en Ronaldo samen, want die 4,5 jaar in Nederland kunnen niet goed voor hem zijn geweest.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

otherfool wrote:

(quote)

Misschien, maar nu moet-ie wel het Nederlandse bejaardentempo weer afleren.

Je leert toch ook eerst kruipen voor je gaat lopen.

Nee, voor z'n carrière is Ajax uiteindelijk niet zo handig geweest.

Ik wacht nog steeds op die drie namen

nclo

• 1494 messages
  • 157 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Dit hebben Ajacieden ook met Feyenoord. Ajax kan eigenlijk alleen maar verliezen, omdat ze altijd winnen

En ach, als je een keer verliest, boeiend. Da's een week kut, maar daarna ga je weer verder. Zwolle doet het prima, lekker naar jezelf kijken.

Leeft die IJsselderby trouwens heel erg? Weet dat het rivaliteit is, maar ken niemand die voor Zwolle of GAE is.

Het leeft behoorlijk. Meer in Deventer dan in Zwolle, maar dat komt natuurlijk omdat (1. het voetbal meer leeft in Deventer en (2. de Eagles al meer dan 15 jaar onder Zwolle zijn geëindigd. De situatie is dus vergelijkbaar met Ajax en Feyenoord, waar een Feyenoord soms liever Ajax ziet verliezen dan zijn eigen ploeg winnen. Volgens Menno Pot (bekend van het boek ''de Derby'', misschien zegt jou dat wat) wordt de IJsselderby gezien als de grilligste en puurste derby van Nederland. Te pas en te onpas gaan supporters van beide ploegen met elkaar op de vuist en de grap met die schaal eerder dit jaar was nog maar het topje van de ijsberg wat die lui in hun mars hebben. Want de B-side staat niet alleen bekend om hun fanatieke aanhang, maar dat er ook een groot aantal gekken tussen lopen. Toen ik nog jong, onbezonnen was en ik weinig met voetbal had en alleen maar Pokémon speelde had ik altijd een roodgele broodtrommel mee naar school en mijn moeder moest het arme voorwerp geregeld uit de vuilnisbak vissen omdat mijn vader er weer bezig was geweest. Er werd altijd een vies gezicht getrokken bij het woord ''Deventer'' of ''Eagles'' (men gaf de voorkeur aan ''Koekdorp'' en de egeltjes (ook zonder hoofdletter)) en wanneer wij naar de dierentuin gingen, sloegen wij altijd de adelaar over. Er zijn verhalen bekend van mensen die bijvoorbeeld in Apeldoorn werken, maar om niet langs Deventer te hoeven komen kruisen ze heel Nederland door. Je mag wel zeggen dat de rivaliteit tussen Eagles en PEC misschien nog wel groter is dan elke andere derby in Nederland aangezien het hier echt gaat om twee ploegen die de voorbije 20 jaar min of meer altijd op hetzelfde niveau actief zijn gebleven. Daarbij waren de Eagles altijd de grote club van het oosten, maar omdat wij ze de afgelopen 20 jaar hebben ingehaald is de rivaliteit alleen maar groter. Zwolle was altijd al een stad geweest van het aristocraat. Wij hebbe hier Holtenbroek dat als een semi-probleemwijk wordt aangekaard, maar dat is niets vergeleken met de achterbuurten van Deventer waar wekelijks mensen worden opgepakt vanwege drugshandel, wapenbezit of andere gevallen. Het gaat niet alleen maar om een burenruzie, maar dit is een echte derby die je ook veelal tegenkomt in Spanje en Engeland. Uniek in zijn soort en daarom voor de neutrale toeschouwer prachtig om het in de eredivisie te hebben.

Hopelijk beantwoord ik hiermee jouw vraag

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Materny

Ik heb je er net 4 gegeven...

mjk87 wrote:

(quote)

Nu je hem toch noemt, die had beter direct naar Liverpool kunnen gaan, was die nu beter geweest dan Messi en Ronaldo samen, want die 4,5 jaar in Nederland kunnen niet goed voor hem zijn geweest.

Toch iets anders omdat Suarez niet een erkend toptalent was. Maar die 4,5 jaar zijn wel behoorlijk verspilde tijd geweest natuurlijk, zonde.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

nclo wrote:

(quote)
Het leeft behoorlijk. Meer in Deventer dan in Zwolle, maar dat komt natuurlijk omdat (1. het voetbal meer leeft in Deventer en (2. de Eagles al meer dan 15 jaar onder Zwolle zijn geëindigd. De situatie is dus vergelijkbaar met Ajax en Feyenoord, waar een Feyenoord soms liever Ajax ziet verliezen dan zijn eigen ploeg winnen. Volgens Menno Pot (bekend van het boek ''de Derby'', misschien zegt jou dat wat) wordt de IJsselderby gezien als de grilligste en puurste derby van Nederland. Te pas en te onpas gaan supporters van beide ploegen met elkaar op de vuist en de grap met die schaal eerder dit jaar was nog maar het topje van de ijsberg wat die lui in hun mars hebben. Want de B-side staat niet alleen bekend om hun fanatieke aanhang, maar dat er ook een groot aantal gekken tussen lopen. Toen ik nog jong, onbezonnen was en ik weinig met voetbal had en alleen maar Pokémon speelde had ik altijd een roodgele broodtrommel mee naar school en mijn moeder moest het arme voorwerp geregeld uit de vuilnisbak vissen. Er zijn verhalen bekend van mensen die bijvoorbeeld in Apeldoorn werken, maar om niet langs Deventer te hoeven komen kruisen ze heel Nederland door. Je mag wel zeggen dat de rivaliteit tussen Eagles en PEC misschien nog wel groter is dan elke andere derby in Nederland aangezien het hier echt gaat om twee ploegen die de voorbije 20 jaar min of meer altijd op hetzelfde niveau actief zijn gebleven. Daarbij waren de Eagles altijd de grote club van het oosten, maar omdat wij ze de afgelopen 20 jaar hebben ingehaald is de rivaliteit alleen maar groter. Zwolle was altijd al een stad geweest van het aristocraat. Wij hebbe hier Holtenbroek dat als een semi-probleemwijk wordt aangekaard, maar dat is niets vergeleken met de achterbuurten van Deventer waar wekelijks mensen worden opgepakt vanwege drugshandel, wapenbezit of andere gevallen. Het gaat niet alleen maar om een burenruzie, maar dit is een echte derby die je ook veelal tegenkomt in Spanje en Engeland. Uniek in zijn soort en daarom voor de neutrale toeschouwer prachtig om het in de eredivisie te hebben.

Hopelijk beantwoord ik hiermee jouw vraag

Leuk stukje:)

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

nclo wrote:

IJsselderby

Mooi verhaal

nclo

• 1494 messages
  • 157 votes

Dank u . Ik voorspel trouwens dat deze strijd binnen nu en 3 jaar (mits beide ploegen in de eredivisie blijven natuurlijk) een serieuze rol zal krijgen in de lijst van de derby's van Nederland. Ik hoop het tenminste

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Hull kreeg de meeste kansen, City de beste..

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Pfff dat Hull toch

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Hoppa. Over en uit. 0-2. 3 puntjes!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Mooi verhaal, nclo! Zulke sfeerreportages lees ik altijd graag.

Dank u . Ik voorspel trouwens dat deze strijd binnen nu en 3 jaar (mits beide ploegen in de eredivisie blijven natuurlijk) een serieuze rol zal krijgen in de lijst van de derby's van Nederland. Ik hoop het tenminste

Zoveel derby's kent Nederland toch niet? Arnhem-Nijmegen, Heerenveen-Leeuwarden en Zwolle-Deventer leven denk ik wel het meest. Als we tenminste het hoogste niveau tellen.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

chevy93 wrote:

Hull kreeg de meeste kansen, City de beste..

Wisten ze trouwens wat buitenspel was?

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Ibrahimovic levert kritiek op voedsel: Paris Saint-Germain ontslaat koks - voetbalzone.nl

Die man is echt ontastbaar.

Stekelenburg trouwens gewoon op de bank, Pijnlijk.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Een (jaja), smakeloze actie!

Blijft een koning en dwaas tegelijkertijd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.