- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Mooi verhaal, nclo! Zulke sfeerreportages lees ik altijd graag.
Zoveel derby's kent Nederland toch niet? Arnhem-Nijmegen, Heerenveen-Leeuwarden en Zwolle-Deventer leven denk ik wel het meest. Als we tenminste het hoogste niveau tellen.
. Daarbij worden er ook genoeg derby's gemaakt, als Willem II - RKC en Heracles - FC Twente. Geweldig trouwens dat er in één jaar tijd twee nieuwe derby's in de eredivisie zijn verschenen. Ik geniet tenminste altijd van de wedstrijden Vitesse - NEC en Heerenveen - Cambuur.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Want noem eens drie recente voorbeelden van spelers waarbij dat goed is uitgepakt, en die nu vaste waarde zijn bij een Engelse subtopper of middenmotor. Voor het gemak, pak België en Denemarken er ook maar bij.
Vaste waarden zijn ze nog niet maar in de toekomst zal er genoeg over gepraat worden. Januzaj (Man. United), Musonda (Chelsea) en Marcos Lopes (Man. City).
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Derby's maak je niet, die zijn er en blijven voor altijd. Zoals de enige echte topwedstrijd van Nederland ook Ajax vs Feyenoord is, ook al staan beiden 17e en 18e. Zoiets is gegroeid van vroeger uit. Als Vitesse failliet gaat is NEC-De Graafschap ook niet plots een derby. Willem II-RKC vind ik een regionaal potje, maar Willem II-NAC is daar DE derby. Al doet Willem II het zo slecht de laatste jaren dat ie nog weinig wordt gespeeld. Twente-Heracles leeft inderdaad ook nog wel. Al is dat meestal de grote tegen de kleine, terwijl in andere derby's het niveau dichter bij elkaar ligt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ibrahimovic levert kritiek op voedsel: Paris Saint-Germain ontslaat koks - voetbalzone.nl

Die man is echt ontastbaar.
Stekelenburg trouwens gewoon op de bank, Pijnlijk.
Ze konden die koks niet wat andere instructies geven? Beetje lullig dit. Denk ook niet dat Zlatan op ontslagen uit was.
Zlatan is wel de enige speler in Europa die ik een baas noem. Dat woord vind ik normaal kansloos, maar niet bij Zlatan. Die man is een baas. Met grote afstand de coolste speler in de wereld.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Blijft toch raar. Als zo'n Ronaldo met uitspraken komt die Zlatan doet is die arrogant. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Blijft toch raar. Als zo'n Ronaldo met uitspraken komt die Zlatan doet is die arrogant.
Ja, klopt. Zlatan heeft op 1 of andere manier wel iets sympathieks over zich. Het zal ook iets persoonlijks zijn.
PS: Magath heeft Stekelenburg vandaag wissel gezet bij Fulham. Dat kan Steek wel eens het WK gaan kosten...
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Derby's maak je niet, die zijn er en blijven voor altijd. Zoals de enige echte topwedstrijd van Nederland ook Ajax vs Feyenoord is, ook al staan beiden 17e en 18e. Zoiets is gegroeid van vroeger uit. Als Vitesse failliet gaat is NEC-De Graafschap ook niet plots een derby. Willem II-RKC vind ik een regionaal potje, maar Willem II-NAC is daar DE derby. Al doet Willem II het zo slecht de laatste jaren dat ie nog weinig wordt gespeeld. Twente-Heracles leeft inderdaad ook nog wel. Al is dat meestal de grote tegen de kleine, terwijl in andere derby's het niveau dichter bij elkaar ligt.
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Maar ondertussen mag Zlatan de vetertjes van Ronaldo nog niet eens strikken...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik vind het ook maar een walgelijke kerel die Ronaldo. Waarom niet in afgeragde kleren uit de outlet store lopen, lelijke wijven neemt waar je je hond nog van af zou trappen, waarom zo goed voor je lijf zorgen, er verzorgd uit zien, als eerste het trainingveld opstappen en er als het laatst weer van af gaan en hoe durf je als beste all-round voetvaller van de wereld vrije trappen op te eisen. Zum kotsen.
Insignificance
-
- 3220 messages
- 5588 votes
Zo wordt Cambuur - FC Groningen ook als een derby bestempeld, maar als je iedereen maar daarmee lang genoeg gaat indoctrineren dat het zo is, lopen de gemoederen daardoor ook op en krijg je nog daadwerkelijk rivaliteit.
Los van wel of geen derby, er zit wel wat haat en nijd tussen beide provincies.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Ik vind het ook maar een walgelijke kerel die Ronaldo. Waarom niet in afgeragde kleren uit de outlet store lopen, lelijke wijven neemt waar je je hond nog van af zou trappen, waarom zo goed voor je lijf zorgen, er verzorgd uit zien, als eerste het trainingveld opstappen en er als het laatst weer van af gaan en hoe durf je als beste all-round voetvaller van de wereld vrije trappen op te eisen. Zum kotsen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Haha. Zeg dan hier gewoon dat je 'm niet moet omdat ie alles is wat jij niet bent, zijn we van dit gezever ook af. De eerste die hij bekritiseerd bij een verlies is zichzelf, en niemand anders. Je staat er niet helemaal objectief in, dat is wel vaker als je een hekel aan een persoon hebt maar zeg dat dan gewoon.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Waarom steeds naar jezelf wijzen na een doelpunt, nooit naar zichzelf wijzen na een nederlaag en waarom dat idiote gedrag van hem als het wat minder gaat? Zum kotsen.
Ronaldo leeft voor zijn sport, doet er alles aan om te winnen en als hij scoort mag hij best naar zichzelf kijken. 100 keer liever zie ik iemand feesten na een doelpunt en het publiek erop "wijzen" dat hij dit doelpunt gemaakt heeft, dan de vingertjes richting de lucht " ik dank dit allemaal aan god".
Onlangs weer nog maar eens een dure operatie betaalt voor een jongetje. Een andere jongen, het incident in de preseason tour in Amerika, heeft hij geholpen door een brief te sturen om zo niet verder vervolgd te worden. Een heel goed mens die Ronaldo, maar ja hij ziet er goed uit, hij is succesvol en hij neukt een heerlijk kutje. Dat wekt ergernis.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Heeft die brief eigenlijk nog effect gehad? Niets gehoord meer erover verder?
Maar erg mooi mens idd, kan me geen voetballer bedenken die zoveel voor zijn sport en gemeenschap doet.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
maar ja hij ziet er goed uit, hij is succesvol en hij neukt een heerlijk kutje. Dat wekt ergernis.
Net als Beckham, en die werd niet onderworpen aan internationale kruistochten richting zijn persoon. Het zijn de maniertjes die ergernis wekt bij het gros; niets meer en niets minder.
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
En het feit dat hij voetbalt bij Real Madrid, de aartsrivaal van Barca-beffend Nederland.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Maar erg mooi mens idd, kan me geen voetballer bedenken die zoveel voor zijn sport en gemeenschap doet.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
En het feit dat hij voetbalt bij Real Madrid, de aartsrivaal van Barca-beffend Nederland.
Wederom net als Beckham.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Barca-beffend Nederland.

Maar goed, gelukkig hebben Zlatan en Suarez geen 'maniertjes'...
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Ik neem aan van wel. Ik vraag het me ook af. De jongen kon uitgezet worden aangezien hij geen echte "Amerikaan" is, wat dat ook mag betekenen, en dat zou nefast geweest zijn voor zijn studies. Als hij was uitgewezen hadden we er wel iets van opgevangen als een voetnoot tussen de voetbalberichten, ale, dat neem ik toch aan.
Edit: mijn computer werd even gek.
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Haha. Zeg dan hier gewoon dat je 'm niet moet omdat ie alles is wat jij niet bent, zijn we van dit gezever ook af. De eerste die hij bekritiseerd bij een verlies is zichzelf, en niemand anders. Je staat er niet helemaal objectief in, dat is wel vaker als je een hekel aan een persoon hebt maar zeg dat dan gewoon.
Daarbij is het gewoon geweldig aan zo'n persoon te ergeren.
Ronaldo leeft voor zijn sport, doet er alles aan om te winnen en als hij scoort mag hij best naar zichzelf kijken. 100 keer liever zie ik iemand feesten na een doelpunt en het publiek erop "wijzen" dat hij dit doelpunt gemaakt heeft, dan de vingertjes richting de lucht " ik dank dit allemaal aan god".
Onlangs weer nog maar eens een dure operatie betaalt voor een jongetje. Een andere jongen, het incident in de preseason tour in Amerika, heeft hij geholpen door een brief te sturen om zo niet verder vervolgd te worden. Een heel goed mens die Ronaldo, maar ja hij ziet er goed uit, hij is succesvol en hij neukt een heerlijk kutje. Dat wekt ergernis.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Maar ondertussen mag Zlatan de vetertjes van Ronaldo nog niet eens strikken...
Ronaldo is nog net een klein tikje beter, met Messi (die is weer een tikje de beste van allemaal), maar Zlatan hangt daar dicht bij. Zlatan heeft ook nooit in dreamteams gespeeld. Ajax-Juventus-Inter-Barca-Milan-PSG. Alleen Barcelona was in zijn periode echt wereldtop, maar daar speelde hij maar een jaartje. Ik ben benieuwd of Ronaldo en Messi bij Zlatan zijn clubs ook die cijfers halen. Anderzijds, Zlatan werd met al zijn ploegen kampioen. Op 1 jaartje Ajax na en 1 jaartje Milan na zelfs in elk seizoen van zijn loopbaan landskampioen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dank je. Mooi
.
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Bij Barcelona moest hij ook als schaduwspits dienen van Messi volgens Guardiola. Ik vond het ook maar een rare aankoop, want dan heb je de gedeeld beste speler van de wereld in de spits staan en dan moet een andere geniale voetballer het vuile werk opknappen. Als je Ronaldo, Messi of Zlatan haalt moet je hen ook het centrum van de ploeg maken, want anders kan je moeilijk van hen optimaal profiteren.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wederom net als Beckham.
Niemand in Nederland heeft een hekel aan Beckham denk ik. Dat vond ik een wereldspeler en 1 van de aardigste spelers die ik (uit interviews etc) ken.
Ronaldo is gewoon te ijdel, te patserig, te decadent en zijn uitstraling is naar. Neemt niet weg dat hij werelds is en ongetwijfeld een prima kerel is. Maar zijn image werkt hem tegen. Heeft hij natuurlijk ook zelf aan mee gewerkt.
Dat heeft Ronaldo overigens ook beseft: Ronaldo: 'Ik had niet moeten zeggen dat ik jong, knap en rijk was' - voetbalzone.nl
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Wederom net als Beckham.
Beckham hoefde niet te concurreren met Messi. otherfool heeft hier eens een heel sterk bericht over geplaatst waarom Messi zo geliefd is en Ronaldo niet. Zoek het eens op, of vraag het eens heel lief aan hem.
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
Was die haat toen niet veel minder? Volgens mij had Cheque (als erelid, voorzitter en spreekbuis van de fanclub) toen alleen nog maar een Barca pyjama en slaap hij tegenwoordig onder een dekbed van de Catalanen en heeft hij zijn kamer behangen met het logo van die club.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.