• 178.349 movies
  • 12.227 shows
  • 34.007 seasons
  • 647.593 actors
  • 9.377.538 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

Ajax heeft helemaal geen prijs gekregen voor beste Europese jeugdopleiding, maar heeft in Europa de meeste spelers rondlopen uit hun jeugdopleiding. Lijkt me ook niet zo gek aangezien tot 10 jaar terug Ajax' jeugdopleiding in Nederland op eenzame hoogte stond. Die tijd is alleen voorbij. Feyenoord staat daar nu 4 jaar op rij op kop en Ajax heeft die prijs al 8 jaar niet meer gewonnen. Bovendien ging het hier om de vraag waarom de jeugd van Feyenoord eerder zou vertrekken, het zal zeker meespelen dat Feyenoord die prijs elk jaar wint als City en Chelsea komen shoppen. Dan ga je toch eerder naar de beste jeugdopleiding lijkt me?

In 2010 kreeg Ajax nog in Italie een award voor beste opleiding.

Jeugdopleiding Ajax In De Prijzen | NUsport - Altijd Sport

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

Aha.. Nou goed ook alweer even geleden. En aangezien de namen Van Basten, Bergkamp en Sneijder vallen zou het best een soort oeuvreprijs kunnen zijn?

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Ahja. Vandaag dat half Europa bv Eriksen wilde, al voor en net na zijn debuut, maar dat hij toch jaren bij Ajax bleef inclusief contractverlenging

Geef nou gewoon toe dat Ajax de zaken op dat vlak beter voor elkaar heeft.

Eriksen kun je ook moeilijk echt eigen jeugd noemen. Dat Ajax het beter voor elkaar heeft op sportief en financieel vlak zal ook niemand ontkennen toch?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Eriksen kun je ook moeilijk echt eigen jeugd noemen. Dat Ajax het beter voor elkaar heeft op sportief en financieel vlak zal ook niemand ontkennen toch?

Je mag Eriksen noemen zoals je wil, maar het verandert het verhaal natuurlijk niet dat Europese clubs ook jagen op jonge Ajacieden. Alleen blijven de meeste van die jongens, waarschijnlijk omdat ze weten dat ze in Nederland nog genoeg kunnen winnen. Ik vind de Eriksen weg het meest verstandig. Doorbreken, hier een grote jongen worden, prijzen pakken en als gearriveerde naam vertrekken. Snap ook niet waarom zo'n Kongolo in godsnaam Feyenoord wil verlaten. Uiteindelijk zien ze toch ook bij jongens als Rekik, Bruma en Kyle Ebecilio dat ze daar bijna nooit door kunnen breken en uiteindelijk jaren later alsnog bij Nederlandse clubs belanden? Dom.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

Ajax heeft met Eriksen precies hetzelfde gedaan als City nu met Kongolo. Halen voor de laatste 1 a 2 jaar jeugdopleiding. Vind dat je dan toch niet echt kan spreken van een zelf opgeleide speler, dat Eriksen goed is geworden kun je dan ook amper aan het niveau van de jeugdopleiding toeschrijven, en daar ging het uiteindelijk om in deze discussie.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

Ajax heeft met Eriksen precies hetzelfde gedaan als City nu met Kongolo. Halen voor de laatste 1 a 2 jaar jeugdopleiding. Vind dat je dan toch niet echt kan spreken van een zelf opgeleide speler, dat Eriksen goed is geworden kun je dan ook amper aan het niveau van de jeugdopleiding toeschrijven, en daar ging het uiteindelijk om in deze discussie.

De discussie was toch dat ook hier spelers in de belangstelling staan? Helemaal eigen jeugd zou ik Eriksen ook niet noemen nee, al heeft hij wel een deel meegepakt. Maar hebben Clasie, De Vrij, Indi en de rest dan allemaal vanaf hun 5e bij Feyenoord meegelopen? Ik heb geen idee.

Ander voorbeeld is Daley Blind. Die kon jaren terug al naar Arsenal toe. Heeft hij ook geweigerd, wilde bij Ajax slagen.

Ik kan me van bijvoorbeeld de laatste 10 jaar eigenlijk geen speler herinneren bij Ajax die als gigantisch talent al voor het debuut is weggekocht. Volgens mij hebben we alle talenten wel een jaar of 3 minimaal in Ajax 1 kunnen zien spelen, hoe erg het buitenland ook aan ze zat te trekken.

En bij een aantal spelers hoopte ik dat er snel een club kwam, maar die kwam dan weer niet

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Eriksen is in Nederland eerder slechter dan beter geworden. Kwam als grootste talent van Europa, maar is 6 jaar later veelvuldig bankzitter in de Engelse subtop, daar zal hij toch niet voor getekend hebben als voormalig toptalent. Hij had achteraf gezien ook beter op zijn 16e naar een grote club kunnen gaan.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

Was het probleem niet eerder dat Chelsea en Barcelona Eriksen te klein vonden dat hij daarom bij Ajax terecht kwam?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

otherfool wrote:

Eriksen is in Nederland eerder slechter dan beter geworden. Kwam als grootste talent van Europa, maar is 6 jaar later veelvuldig bankzitter in de Engelse subtop, daar zal hij toch niet voor getekend hebben als voormalig toptalent. Hij had achteraf gezien ook beter op zijn 16e naar een grote club kunnen gaan.

Speelt regelmatig daar hoor. Verder is het echt onzin wat je beweert. Eriksen is vertrokken met oa 3 landstitels en een interland of 30-40 al voor Denemarken. En dan is hij een jaar of 22 pas. Hij is hier alleen maar beter, sterker en constanter geworden. Ik denk ook niet dat jij Eriksen kende, voordat hij door Ajax gehaald werd, dus waar je het op baseert dat hij slechter is geworden...

Ik zie Eriksen sowieso nog wel een stap omhoog maken, net als Vertonghen. Spurs is zeker niet hun eindstation qua niveau. Wel een prima club voor een tussenstap.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Relatief slechter natuurlijk. Van internationale top in zijn leeftijdscategorie naar één van de velen nu. Die interlands zeggen me niet zoveel, die landstitels nog minder.

Montorsi wrote:

Was het probleem niet eerder dat Chelsea en Barcelona Eriksen te klein vonden dat hij daarom bij Ajax terecht kwam?

Barcelona en iemand te klein vinden? Nee, dat weet ik zo niet, ik meende dat de internationale topclubs echt in een rij stonden toen Eriksen 16 was. Da's nu wel anders, het kan snel gaan met een voormalig wereldtalent. Al is-ie nog jong, misschien dat hij toch nog aan kan haken bij de Spurs.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

De discussie was toch dat ook hier spelers in de belangstelling staan? Helemaal eigen jeugd zou ik Eriksen ook niet noemen nee, al heeft hij wel een deel meegepakt. Maar hebben Clasie, De Vrij, Indi en de rest dan allemaal vanaf hun 5e bij Feyenoord meegelopen? Ik heb geen idee.

Op je 5e mag je nog geen lid worden van een voetbalclub, maar Clasie was 9, De Vrij 10. Alleen Indi was iets ouder, die kwam er pas in de C-tjes bij.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

otherfool wrote:

(quote)

Barcelona en iemand te klein vinden? Nee, dat weet ik zo niet, ik meende dat de internationale topclubs echt in een rij stonden toen Eriksen 16 was. Da's nu wel anders, het kan snel gaan met een voormalig wereldtalent. Al is-ie nog jong, misschien dat hij toch nog aan kan haken bij de Spurs.

Zoiets stond me wel bij hoor, dat die clubs hem fysiek te licht vonden. Staat op wiki wel iets over zie ik, maar dat gaat specifiek over Chelsea.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Daar had 15e moeten staan, '1' vergeten. Maar ok, die jongens zijn dus echt eigen kweek merk ik.

@ otherfool, dit is wel erg makkelijk concluderen. Waarschijnlijk als hij naar Chelsea was gegaan, had hij nooit een speelminuut gekregen (we kennen allemaal Mourinho en jeugdspelers...) en dan had hij niks. Nu is hij prima opgeleid, was succesvol, heeft een flinke interlandloopbaan en een mooie vervolgstap. Al snap ik nooit waarom goede spelers toch allemaal naar Tottenham willen. Die hangen al jaren net onder de top maar zetten die volgende stap niet. Wel een mooie club, dat wel.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Zoiets stond me wel bij hoor, dat die clubs hem fysiek te licht vonden. Staat op wiki wel iets over zie ik, maar dat gaat specifiek over Chelsea.

Eriksen wees Chelsea zelf af, omdat hij er niet klaar voor was om meteen naar zo'n topcompetitie te gaan. Hij wilde zijn loopbaan geleidelijk aan opbouwen. Bij Ajax wees hij vorig jaar ook clubs als Zenit en Leverkusen af, omdat hij gewoon een club en competitie zoekt die echt bij hem past.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Eriksen wees Chelsea zelf af, omdat hij er niet klaar voor was om meteen naar zo'n topcompetitie te gaan. Hij wilde zijn loopbaan geleidelijk aan opbouwen. Bij Ajax wees hij vorig jaar ook clubs als Zenit en Leverkusen af, omdat hij gewoon een club en competitie zoekt die echt bij hem past.

'Chelsea thought he [Eriksen] was too weak and not that great,' claimed Eriksen's father Thomas.

Don't join Chelsea: Christian Eriksen's dad fires stark warning to world's top teenagers | Mail Online - dailymail.co.uk

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Eerste keer dat ik dat lees, maar ok. Ieder geval slim dat hij het niet deed. Dan had hij nu nog in hun beloftenploeg gespeeld.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Gaat weer uitstekend bij City... Is het die paardenstaart een keer niet is 't Kompany.

Staat daar enorm te kloten met de bal als laatste man, verliest 'm en trekt Jelavic neer en dus rood.

Wat een ellende.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

David Silva. Wat een held. Wat een schot. 0-1.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Met 10 man voor komen.

Insignificance

• 3220 messages
  • 5588 votes

otherfool wrote:

En heeft dat perfide Cambuur nu gewoon wéér gewonnen, manmanman

Ha! Hoe sjieker je bijvoeglijke naamwoorden, hoe groter de felicitatie. Derhave een welgemeende dank. Ja zeg, de blauw-gele furie ronselt meer punten dan de PVDA aan stemmen. Al een recordaantal van 34 met nog 6 helse ontmoetingen op het programma. We zullen zien of deze ongekende weelde een juk of een zegen is. Duivelse tongen beweren dat we op weg zijn naar de play-offs, dat wilde je toch zo graag?

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Ahja. Vandaag dat half Europa bv Eriksen wilde, al voor en net na zijn debuut, maar dat hij toch jaren bij Ajax bleef inclusief contractverlenging

Geef nou gewoon toe dat Ajax de zaken op dat vlak beter voor elkaar heeft.

Haha. Eriksen is niet eens een Ajax-talent (uit de eigen opleiding).

Verder ben je nogal naïef: als een club als Man. City een jeugdspeler echt wil, dus echt goed is, lukt het ze wel om ze over te nemen.

nclo

• 1494 messages
  • 157 votes

Net ff naar de laatste training geweest voor de altijd beladen IJsselderby voor morgen en nu giert de spanning door mij heen. Dit is dus één van die redenen waarom ik de Eagles liever zie vertrekken dan komen, alleen de voorbereiding op zo'n wedstrijd kost mij al 10 jaar van mijn leven. Morgen rond deze tijd zal de spanning niet meer te harden zijn. Ik geloof in een goed resultaat, zeker met Mokotjo er bij, maar dat geloof moet natuurlijk wel bevestigd worden. Daarbij, als wij morgen winnen zijn wij zo goed als veilig en kunnen wij eindelijk naar boven kijken. COME ON ZWOLLE!!

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Pfff. Bijna gewoon 0-2. Zabaleta met een poeier tegen de lat en net niet helemaal over de lijn.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

Haha. Eriksen is niet eens een Ajax-talent (uit de eigen opleiding).

Dat weer

iedere speler, die tussen zijn 15de en 21ste, voor drie achtereenvolgende jaren bij dezelfde vereniging speelt, ongeacht zijn nationaliteit, mag men beschouwen als eigen jeugd volgens de UEFA.

Wat dat betreft heeft Eriksen er zes jaar opzitten. Altijd leuk wanneer mensen een eigen interpretatie eraan gaan geven, want zou iemand ook geen eigen jeugd zijn wanneer hij bij de E-tjes instroomt? Die persoon heeft dan immers de F-jes gemist.

Eriksen is ingestroomd bij de B-jeugd; het mag duidelijk zijn.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

nclo wrote:

alleen de voorbereiding op zo'n wedstrijd kost mij al 10 jaar van mijn leven.

Heerlijk toch Dat zijn de beste emoties die je als supporter kunt ervaren ( na de euforie van een overwinning uiteraard).

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

Tsja die regels. Gek genoeg krijg je wel weer een doorverkooppercentage als je bijv. tussen je 7e en 16e bij een club hebt gespeeld, maar volgens de Uefa ben je dan blijkbaar niet opgeleid en geen eigen jeugd.. Eriksen heeft een heuze transfer gemaakt, heeft krap anderhalfjaar in de jeugd gespeeld, het gros van de mensen zal dat niet als eigen jeugd zien lijkt me. Of is Zivkovic straks ook een exponent van de grootse Ajax jeugdopleiding?

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

The Oceanic Six wrote:

@ otherfool, dit is wel erg makkelijk concluderen. Waarschijnlijk als hij naar Chelsea was gegaan, had hij nooit een speelminuut gekregen (we kennen allemaal Mourinho en jeugdspelers...) en dan had hij niks.

Ja hoor, Mourinho was er niet eens coach de afgelopen 6 seizoenen... En Eriksen had helemaal niet misstaan in het team van Veulens dat The Special One tegenwoordig heeft gesmeed.

Nu is hij prima opgeleid, was succesvol, heeft een flinke interlandloopbaan en een mooie vervolgstap.

Die interlands had-ie sowieso wel gespeeld (Dennis Rommedahl speelde er ook al 150 ofzo), bij Ajax heeft hij jaren met kneuzen moeten spelen en van overwinningen tegen RKC en NAC leer je ook al niks. Het enige voordeel wat Ajax heeft geboden is substantiële CL-ervaring. Al met al kan iedereen echter zien dat Eriksen er niks mee is opgeschoten, bij de top 10 van 16-jarigen en nu niet eens bij de top 50 van 22-jarigen schat ik zo. Chelsea en Barcelona zullen hem nu al niet meer willen, zelfs bij Tottenham is hij er al door 2 coaches na een beloftevolle start naast gezet. Het houdt nog niet over.

Als je maar laag genoeg inzet kun je de huidige status van Eriksen wel prima noemen, maar we hebben het hier over wat ooit een exceptioneel talent was. En we zullen het nooit zeker weten, maar ik denk dat hij bij Chelsea, Man City of Barcelona in de jeugd nu veel beter af was geweest.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

otherfool wrote:

Daar zou hij 'one of many' zijn in een soort van survival of the fittest, en lijkt het me dat je mentaal sterker in je schoenen moet staan dan in Amsterdam; geen plek voor een destijds verlegen knul als Eriksen dus. De individuele aanpak die hij onder Frank heeft ervaren (zowel in de jeugd als bij de selectie) heeft hem gevormd tot wie hij nu is; gelukkig zagen zijn ouders dat goed.

Iemand als Kishna zou dat beter kunnen in Manchester. Branie, lef en maniertjes.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Eriksen eindigde ruim een jaar terug nog in de top 5 van de Golden Boy verkiezing, ofwel de grootste talentenverkiezing van Europa

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Komaan Hull, dat moet toch te doen zijn tegen 10 man...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.