- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bwa, ik kan wel genieten van Chelsea. De organisatie, iedereen die zowel zijn aanvallende als verdedigende taken op zich neemt en de flitsen van Hazard natuurlijk 
Edit: de manier waarop ze in Man City gingen winnen was fenomenaal bijvoorbeeld.
Dit was alleen de discussie niet. Maar kom niet aan dat ze aanvallend spelen. Dat doen ze niet.
Dat het volwassen voetbal is, dat is wel waar ja. Maar ik gaf ook al aan dat Chelsea de enige uit Engeland is die nog resultaten boekt.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Nou ja, ze kijken misschien wat meer de kat uit de boom en vertrekken vanuit organisatie. Dat wil nog niet zeggen dat ze verdedigend spelen.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Maar kom niet aan dat ze aanvallend spelen. Dat doen ze niet.
Ze hebben de op drie na meeste doelpunten gescoord in de Premier League (na Liverpool en Manchester City), dus aanvallend spelen ze sowieso. Maar waar jij op doelt (?) is waarschijnlijk dat ze doorgaans op de counter spelen met een vrij lage verdedigende lijn, terwijl teams als Bayern en Barcelona vrijwel altijd de meeste tijd doorbrengen op de helft van het andere team. Maar volgens mij is dat gewoon een andere manier van aanvallen (meer counteren itt bezitsvoetbal), en geen verdedigend voetbal.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Nou dacht ik dat Lefgozer die Gouweleeuw recent nog Oranje in zat te praten. Laten we dat maar niet doen nee.
Hoho, hier toch even op reageren. Volgens mij heb ik iets gezegd in de richting van: als verdedigers als Veltman, De Vrij en BMI al het Nederlands Elftal in worden gepraat vind ik het toch wel opmerkelijk dat Gouweleeuw geeneens genoemd wordt.
Hetzelfde voor Gudelj. Als een Clasie al wordt gezien als de verlosser dan mag je Gudelj ook best een kans geven.
Ik weet ook wel dat ze te kort komen (op het moment). Of ze er komen is nog maar afwachten. Net als Veltman en Clasie.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Tnx! Balen van zijn kat.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Lefgozer, dit waren je woorden over Gouweleeuw:
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Ja, precies. Dus ik verwijs je naar mijn bovenstaande bericht.
Feyenoord heeft opvolger Pellè zelf al in huis:
Feyenoord legt 'gedreven' Te Vrede langer vast - FCUpdate.nl
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Is FC Emmen omgekocht? Gewoon 8-0! achter tegen FC Oss, de één na laatste.
Cambuur gaat ook weer lekker.
En KJH schiet Schalke zo te zien ook weer naar de overwinning met z'n twee goals.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Ja, precies. Dus ik verwijs je naar mijn bovenstaande bericht.
Feyenoord heeft opvolger Pellè zelf al in huis:
Feyenoord legt 'gedreven' Te Vrede langer vast - FCUpdate.nl
Goedkope back-up. Dat betekent dus dat er geen nieuwe back-up komt. Balen. 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Ozil drie tot zes weken eruit, en mist dus sowieso City, Spurs en Chelsea
. Hoop dat ze een parachute hebben bij Arsenal, de val uit de CL-plekken zal pijnlijk en hard zijn.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Hull - Man City
Villa - Chelsea
Man Utd - Liverpool
Spurs - Arsenal
Nu maar hopen dat Liverpool eindelijk weer eens wat puntjes laag liggen...
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
En heeft dat perfide Cambuur nu gewoon wéér gewonnen, manmanman 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
En weer eentje (van Varkenoord):
Martin van Geel heeft tegenover RTV Rijnmond bevestigd dat Rodney Kongolo naar Manchester City vertrekt. Feyenoord zou een basisbedrag van 450.000 euro als opleidingsvergoeding krijgen.
Eeuwig zonde hoor. Maar het begint toch inmiddels wel op te vallen dat jeugdspelers in Rotterdam sneller happen dan in vergelijking met De Toekomst of de Herdgang.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 messages
- 4519 votes
Eeuwig zonde hoor. Maar het begint toch inmiddels wel op te vallen dat jeugdspelers in Rotterdam sneller happen dan in vergelijking met De Toekomst of de Herdgang.
Dat kan een aantal dingen inhouden:
- Varkenoord heeft de betere talenten en daar wordt meer aan getrokken;
- Varkenoord is niet zo een fijne plek om te zijn, ondanks dat je veel leert;
- Feyenoord biedt weinig toekomst (salaris, minder snel CL, et cetera).
Ik denk vooral dan dat laatste. Allicht is Varkenoord beter dan De Toekomst, maar heel veel zullen die twee niet schelen, wie er ook op één staat. Het zal vooral zijn dat Feyenoord als jaren geen CL speelt of überhaupt niets presteert in Europa en ook al jaren niet meer tot de top 3 behoort. Dan is de stap naar een grote buitenlandse club (met alle risico's van dien) toch veel aanlokkelijker.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
- De jeugdspelers in Rotterdam zijn slimmer en laten zich zo'n buitenkansje niet ontglippen?
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Ik wist dat jij met zoiets zou aankomen. Maar ik houd het bij optie drie van mjk87.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
De talenten zijn (op dat moment) wat groter dan die uit A'dam en Eindhoven.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Het zal vooral geld zijn vermoed ik. Als je bij Feyenoord doorbreekt krijg je niet meteen een topsalaris... Terecht eigenlijk, maar het breekt je nu wel op. Dat CL-verhaal geloof ik niet. De kans dat je op je 18/19e Europees voetbal speelt lijkt me ondanks alles bij Feyenoord nog steeds groter dan wanneer je bij City in het tweede speelt.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Een jeugdspeler krijgt bij geen enkele club in Nederland een topsalaris (weet ook niet of je daar op doelt).
Bij Feyenoord heb je normaal gesproken weer een grotere kans om in het 1e te spelen.
Die spelers worden gewoon gek gemaakt door die clubs waar een oliesjeik achter staat. Of beter: ze worden omgepraat door hun zaakwaarnemers: Bij City kun je wel 15 brommers kopen. En 14 gouden tanden. Niet te houden die gassies.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Ik bedoel meer in de trend van 5 a 6 ton. Rond dat bedrag zitten spelers als Clasie en De Vrij nu, die al de nodige jaartjes mee gaan. Ik weet niet of het klopt, maar ik heb het idee dat ze in Amsterdam iets sneller (kunnen) opwaarderen. Kan me zo voorstellen dat Veltman en Fischer bijv al flink meer verdienen. Bij Feyenoord zit je in je eerste seizoenen nog rond het eredivisiegemiddelde geloof ik. Die jonkies en hun zaakwaarnemers weten wel dat je dat praktisch nu al kunt krijgen in Engeland en dat je bij wijze van spreken na je debuut autonatisch het dubbele kunt vangen. Waarvoor je bij Feyenoord eerst drie jaar in het eerste moet spelen..
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
Als je totale salarisuitgaven bekijkt dan kun je inderdaad wel concluderen dat ze in Amsterdam een stuk meer kunnen verdienen.
Salarissen: Ajax boven 50 miljoen, FC Twente naast PSV - AD.nl
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De talenten zijn (op dat moment) wat groter dan die uit A'dam en Eindhoven.
Ja, haha. Dat zal het zijn.
Materny heeft wel een punt. Bij Ajax en PSV happen die jongens nauwelijks, ook al is er veel interesse voor jongens als Depay, Klaassen en Kishna. Waarschijnlijk omdat die 2 clubs itt Feyenoord sportief en financieel wel perspectief hebben.
Trouwens, vanavond Vitesse-PSV. Onze vriendjes uit Eindhoven kunnen ons een grote dienst bewijzen door te winnen. Ben wel enorm benieuwd. Vitesse en PSV zijn redelijk in vorm, wedstrijd met grote belangen. Doe maar 0-2.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Kishna was nota bene nog bijna vertrokken ondat Ajax in eerste instantie nog te weinig bood. Hoe dan ook, ondanks dat er de afgelopen 5/6 jaar aardig wat jeugdspelers zijn vertrokken breken ze nog jaarlijks door. Bovendien staat Varkenoord er qua opleiding gewoon beter op dan De Toekomst, dan is het logisch dat er in Rotterdam meer worden benaderd.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Kishna was nota bene nog bijna vertrokken ondat Ajax in eerste instantie nog te weinig bood. Hoe dan ook, ondanks dat er de afgelopen 5/6 jaar aardig wat jeugdspelers zijn vertrokken breken ze nog jaarlijks door. Bovendien staat Varkenoord er qua opleiding gewoon beter op dan De Toekomst, dan is het logisch dat er in Rotterdam meer worden benaderd.
Ik heb geen idee hoe die onderhandelingen zijn verlopen. Kishna beweerde kort terug dat hij Raiola had bevolen perse bij Ajax te willen blijven en dat hij dat maar moest regelen. Raiola heeft natuurlijk wel alles eraan gedaan om de deal zo gunstig mogelijk te krijgen.
Verder vind ik je verhaal vooral iets wat uit je hart komt, maar of het klopt? Ik zie bij Feyenoord vaak succesvolle jeugdploegen, maar in Feyenoord 1 zetten die spelers die stap bijna nooit door, terwijl de meeste jeugdspelers bij Ajax zich snel opwerken tot bepalende krachten die ook daar beslissend zijn. Dan vraag ik me af welke jeugdopleiding beter is. Feyenoord krijgt de Michels award, Ajax kreeg internationaal een prijs voor beste jeugdopleiding. Ik vind het verder prima hoor, uiteindelijk spreken de resultaten en de spelers voor zich. Feyenoord raakt steeds hun grote talenten kwijt, Ajax weet ze te behouden. Alleen die Bouy is door Juventus weggehaald.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Materny heeft wel een punt. Bij Ajax en PSV happen die jongens nauwelijks, ook al is er veel interesse voor jongens als Depay, Klaassen en Kishna. Waarschijnlijk omdat die 2 clubs itt Feyenoord sportief en financieel wel perspectief hebben.
Voor Klaassen is nu pas interesse, was niet zo'n groot talent in de jeugd. Dus niet te vergelijken.
Verder spelen Clasie, Boëtius, BMI, de Vrij, van Beek, Vilhena, Kongolo, Nelom, etc. in Feyenoord 1 en heb je ook nog spelers als Cabral (rechtsback) en Manu (verhuurd). Dus je theorie klopt ook in dat geval niet.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Feyenoord raakt steeds hun grote talenten kwijt, Ajax weet ze te behouden. Alleen die Bouy is door Juventus weggehaald.
Als die Ajaxtalenten ook zo groot waren geweest, waren ze allang weggeweest natuurlijk. Alleen Kishna is een uitzondering.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 messages
- 4519 votes
Al staan Clasie, De Vrij en BMI al jaren stil en Vilhena is nog heel jong maar ik vond hem beter toen hij wat meer onbevangen was. Enkel Boëtius vind ik echt beter geworden. De rest moet nog komen en het is te hopen voor jullie (en Nederland) dat zij wel doorgroeien.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Die jongens zijn in de jeugd ook al vaak gescout. Ik had nog veel meer namen kunnen noemen, maar dacht dat mijn punt wel helder was.
Ik beweer overigens niet dat Feyenoord geen goede jeugdopleiding heeft. Wel mis ik die laatste stap van al die talenten, dat ze echt geweldig worden in Feyenoord 1. Kom je weer op dat punt van Europees spelen aan denk ik. Ik mis dat punt dat ze echt onmisbare pionnen worden en niet 2 jaar stil blijven staan zoals de Clasie's en De Vrij's van Feyenoord.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Ajax heeft helemaal geen prijs gekregen voor beste Europese jeugdopleiding, maar heeft in Europa de meeste spelers rondlopen uit hun jeugdopleiding. Lijkt me ook niet zo gek aangezien tot 10 jaar terug Ajax' jeugdopleiding in Nederland op eenzame hoogte stond. Die tijd is alleen voorbij. Feyenoord staat daar nu 4 jaar op rij op kop en Ajax heeft die prijs al 8 jaar niet meer gewonnen. Bovendien ging het hier om de vraag waarom de jeugd van Feyenoord eerder zou vertrekken, het zal zeker meespelen dat Feyenoord die prijs elk jaar wint als City en Chelsea komen shoppen. Dan ga je toch eerder naar de beste jeugdopleiding lijkt me?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Als die Ajaxtalenten ook zo groot waren geweest, waren ze allang weggeweest natuurlijk. Alleen Kishna is een uitzondering.
Ahja. Vandaag dat half Europa bv Eriksen wilde, al voor en net na zijn debuut, maar dat hij toch jaren bij Ajax bleef inclusief contractverlenging
Geef nou gewoon toe dat Ajax de zaken op dat vlak beter voor elkaar heeft.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.