- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
j0enne
-
- 9607 messages
- 3776 votes
Zou het kunnen dat die hele EPL schromelijk overschat wordt? Arsenal en Man City kansloos uitgeschakeld, Man U 2-0 in het krijt tegen ocharme Olympiakos, Tottenham op eigen veld voetballes gekregen van Benfica... Eigenlijk enkel Chelsea dat het nog behoorlijk heeft gedaan in Europa.
Tuchtcommissie en aanklager niet op een lijn: Coutinho vrijgesproken - voetbalzone.nl
Van 4 en 1 voorwaardelijk naar vrijspraak. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Tijd voor een overzichtje:
Dit seizoen:
Arsenal eruit tegen Bayern 8e finales.
Man City eruit tegen Barcelona 8e finales.
Chelsea tegen Galatasaray ???
Man Utd tegen Olympiacos ???
2012-2013:
Arsenal eruit tegen Bayern 8e finales.
Man Utd eruit tegen Real Madrid 8e finales.
Man City eruit tegen Ajax/Real Madrid/Dortmund groepsfase.
Chelsea eruit tegen Shaktar Donesk/Juventus groepsfase.
2011-2012:
Man City eruit tegen Bayern/Napoli groepsfase.
Man Utd eruit tegen Basel/Benfica groepsfase.
Arsenal eruit tegen AC Milan 8e finales.
Chelsea wint de CL finale van Bayern.
2010-2011:
Arsenal eruit tegen Barcelona 8e finales.
Tottenham eruit tegen Real Madrid kwartfinales.
Chelsea eruit tegen Man Utd kwartfinales.
Man Utd verliest de CL finale van Barcelona.
2009-2010:
Liverpool eruit tegen Fiorentina/Lyon groepsfase.
Chelsea eruit tegen Inter 8e finales.
Man Utd eruit tegen Bayern kwartfinales.
Arsenal eruit tegen Barcelona kwartfinales.
2008-2009:
Liverpool eruit tegen Chelsea kwartfinales.
Arsenal eruit tegen Man Utd halve finales.
Chelsea eruit tegen Barcelona halve finales.
Man Utd verliest de CL finale tegen Barcelona.
Zeg het maar. Na 2008-2009 hebben de Engelse clubs op Man Utd (2011) en Chelsea (2012) na helemaal niks meer laten zien van echt bijzondere waarde, helemaal als je kijkt naar hun ploegen en geld.
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
Kun je ook even zo'n overzicht maken van de Duitsee en Spaanse clubs voor de volledigheid?
j0enne
-
- 9607 messages
- 3776 votes
D'r zitten dan ook wel veel potjes tegen Bayern, Barcelona en Real Madrid bij.
Van de 20 wedstrijden na 08-09 11x tegen één van bovengenoemde tegenstander.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja hallo, dit kostte me al flink wat Wikipedia tijd 
Ik wilde een punt maken over de falende ploegen uit Engeland.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8159 votes
3 keer CL-finale in de laatste 4 jaar, waaronder 1 keer winst en ook dit jaar kan dat nog altijd gehaald worden. Zo slecht is dat nu ook weer niet.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
D'r zitten dan ook wel veel potjes tegen Bayern, Barcelona en Real Madrid bij.
Maar je moet wel bedenken dat Bayern en Real lang niet zo goed waren als ze de laatste 2 jaar zijn.
Buiten dat, normaal zouden de Engelse topteams ook tegen Real en Bayern op moeten kunnen boksen lijkt me. Maar het is weer geen schande om tegen zulke teams eruit te vliegen, klopt. Anderzijds sneuvelden ook genoeg Engelse teams in de groepsfase of tegen veel mindere tegenstanders.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Engeland doet het dus gewoon uitstekend. Even de UEFA ranking van de laatste 5 seizoenen:
Engeland 2, 2, 2, 3, 2
Duitsland 1, 4, 3, 1, 3
Spanje 3, 3, 1, 2, 1
Dat ontloopt elkaar dus niet zoveel.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Engeland doet het dus gewoon uitstekend. Even de UEFA ranking van de laatste 5 seizoenen:
Engeland 2, 2, 2, 3, 2
Duitsland 1, 4, 3, 1, 3
Spanje 3, 3, 1, 2, 1
Dat ontloopt elkaar dus niet zoveel.
Die hele Uefa ranking heeft geen snars met dit punt te maken. De top 3, 4 landen zullen altijd hoog scoren op de Uefa ranking, omdat ze vooral veel groepsduels winnen. Als je de resultaten bekijkt, dan heeft Engeland gewoon een flinke dip in de CL Knock out fase de laatste pakweg 4, 5 jaar.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik vind het nogal overdreven. Misschien dat het de laatste jaren ietsjes minder gaat maar het zou me niks verbazen als er volgend jaar weer 'gewoon' een Engelse CL finale zou zijn. Van Bayern en Barcelona kun je verliezen, sterker nog, dat is gezien de budgetten te verwachten.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik zeg ook niet dat het nooit meer goed komt, maar de Engelse dominantie is volledig weg. Laatste 3 jaar is het sowieso dramatisch, op Chelsea dat ene seizoentje na dan. Al kwamen zij ook met meer geluk dan wijsheid verder, want bijna elke ronde lagen ze er bijna uit. Maar de tijd dat Man Utd nog een echt klasseteam had is al een jaar of 2, 3 voorbij, Arsenal doet nooit echt mee, Liverpool speelt niet eens CL meer, City is al jaren een lachertje met hun budget en dan hou je alleen Chelsea over, dat met saai spel ieder geval nog resultaten boekt. Vergelijk dat eens met pakweg 5 jaar terug. Ik vind dat toch wel vrij opvallend.
Ook jammer, want ik vind Engelse teams vaak leuk. Die combineren meestal aanvallend spel aan lekker vrijuit voetballen (minus Chelsea). Zie ik liever dan dat Spaanse getik of Italiaanse defensieve gekloot.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
AZ met heel veel fortuin gewonnen van de nummer laatst van Rusland. Dat zegt toch wel weer genoeg over onze MML. En Gouweleeuw, in de MML een goede verdediger, valt ook geregeld door de mand als er Europees gespeeld wordt. Schrijnend. Wat dat betreft is de Europa League wel degelijk belangrijk voor je ontwikkeling (was hier laatst nog een discussie over geloof ik). Het lijkt me dat Gouweleeuw nu ook snapt dat ie er nog lang niet is.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
het zou me niks verbazen als er volgend jaar weer 'gewoon' een Engelse CL finale zou zijn.
Meen je dat serieus? Dat zou mij echt enorm verbazen. Chelsea en Manchester City maken wel een kans, maar Bayern, Barcelona, Real Madrid en PSG zijn momenteel allemaal beter. En Dortmund en Atletico misschien ook wel. De Engelse clubs zullen vast wel weer terugkomen, maar volgend jaar is nog wel erg vroeg gezien de huidige stand van zaken. En een finale met clubs uit één land is sowieso zeer zeldzaam.
Zie ik liever dan dat Spaanse getik of Italiaanse defensieve gekloot.
Spaans getik? Je weet dat Real Madrid en Atletico heel anders spelen dan Barcelona, hè? En Juventus, Napoli en co zijn nu niet bepaald verdedigend te noemen. Italië speelt al lang geen catenaccio meer.
Joy4ever
-
- 4611 messages
- 1834 votes
Italië speelt al lang geen catenaccio meer.
Dat wou ik zeggen ja.
Hoewel defensief gekloot soms wel klopt, met name bij Milan
.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zie ik liever dan dat Spaanse getik of Italiaanse defensieve gekloot.
Spaans getik? Je weet dat Real Madrid en Atletico heel anders spelen dan Barcelona, hè? En Juventus, Napoli en co zijn nu niet bepaald verdedigend te noemen. Italië speelt al lang geen catenaccio meer. [/quote]
Ik overdrijf expres een beetje. Al is het Spaanse voetbal wel meer gericht op positiespel en het Italiaanse op zo weinig mogelijk weggeven. Engels voetbal is de leukste mix. Spelen vaak aanvallend (op Chelsea na) en zijn verdedigen niet super, waardoor we veel goals zien. Als ik puur kijk naar wat ik het knapste vind, dan is het wel Spaans voetbal. Dat sluit het beste aan bij wat ik als Ajacied graag zie. Maar als ik neutraal ben zie ik liever spektakel.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Engels voetbal is de leukste mix. Spelen vaak aanvallend (op Chelsea na) en zijn verdedigend niet super, waardoor we veel goals zien.
Spaanse en Duitse clubs spelen ook aanvallend en zijn verdedigend ook niet super. Het grootste verschil tussen de EPL en de andere competities (zeker de Spaanse) is volgens mij dat het een stuk fysieker is. Dat spreekt mij persoonlijk niet zo aan (doe mij liever Duits of Spaans voetbal), maar soit.
Maar mijn voorkeur voor andere competities heeft waarschijnlijk ook gewoon met het Engelse Europese dipje te maken. Als clubs relatief matig spelen worden ze vanzelf minder interessant om te volgen.
En ik heb het even nagezocht, en de doelpunten per wedstrijd in de topcompetities zijn als volgt:
Bundesliga: 3.16
La Liga: 2.82
Premier League: 2.68
Serie A: 2.66
Ligue 1: 2.43
Dus Engeland staat wat dat betreft pas op de derde plaats, achter Spanje en Duitsland (de Eredivisie staat trouwens nog hoger met 3.23 doelpunten per wedstrijd).
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Wie is dit? Als ik in zoekbalk op deze gebruiker zoek, komt er geen resultaat.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Wie is dit? Als ik in zoekbalk op deze gebruiker zoek, komt er geen resultaat.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Zijn kat is overleden, dus je moet hem nu even niet lastig vallen haha
Joy4ever
-
- 4611 messages
- 1834 votes
Prachtig
al is het voor de kat zelf wat minder
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
Zijn boek is wel leuk om te lezen trouwens.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Spelen vaak aanvallend (op Chelsea na)
Chelsea speelt aanvallend voetbal. Je blijft in het verleden leven hé?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Haha hou op. Zie ze dit seizoen ook regelmatig. Niet om aan te gluren. Galatasaray-Chelsea was wel het beste voorbeeld.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Een uitwedstrijd in de KO fase van de CL is je beste voorbeeld?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Een goed voorbeeld. Niet eens onbegrijpelijk, maar wel exemplarisch voor ploegen van Mourinho.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Dat valt niet uit te leggen aan mensen die aanvallend voetbal definiëren als 'de bal gaat van de linker centrale verdediger naar de rechter centrale verdediger naar de linker centrale verdediger naar de rechter centrale verdediger naar de linker centrale verdediger naar de rechter centrale verdediger naar de linker centrale verdediger naar de rechter centrale verdediger naar de linker centrale verdediger naar de rechter centrale verdediger naar de linker centrale verdediger naar de rechter centrale verdediger naar de linker centrale verdediger naar de rechter centrale verdediger naar de linker centrale verdediger naar de rechter centrale verdediger naar de linker centrale verdediger naar de rechter centrale verdediger naar de linker centrale verdediger naar de rechter centrale verdediger naar de linker centrale verdediger naar de rechter centrale verdediger naar de linker centrale verdediger naar de rechter centrale verdediger naar de linker centrale verdediger naar de rechter centrale verdediger naar de linker centrale verdediger naar de rechter centrale verdediger naar de linker centrale verdediger naar de rechter centrale verdediger naar de linker centrale verdediger naar de rechter centrale verdediger naar de linker centrale verdediger naar de rechter centrale verdediger naar de keeper'.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Otherfool moet alleen nog leren interpuncties te gebruiken. Deze zin is natuurlijk veel te lang 
Mourinho en een aanvallende speelstijl gaan verder sowieso niet samen in 1 zin...
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Bwa, ik kan wel genieten van Chelsea. De organisatie, iedereen die zowel zijn aanvallende als verdedigende taken op zich neemt en de flitsen van Hazard natuurlijk 
Edit: de manier waarop ze in Man City gingen winnen was fenomenaal bijvoorbeeld.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.