- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
De grote schuldige gisteren was de scheidsrechter. Al in de eerste 5 minuten zag je dat die man de wedstrijd niet onder controle zou houden, terwijl er weinig gebeurde. Die blunderde consistent de hele match door. Barca had een penalty moeten krijgen, City ook, alle (!) fysieke duels van City werden bestraft, ongelooflijk vond ik dat. Nouja, Beide ploegen hebben er tenminste om gestreden en City bleef op karakter vechten voor zijn eer. Was een relatief aangenaam potje voetbal, toch in vergelijking met de match daarvoor waar de meester der eentonigheid zelfs een heerlijk spelertje als Götze weet om te vormen tot een inwisselbaar pionnetje op een schaakbord.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3776 votes
Geen vijfenhalf jaar voor Uli maar drieënhalf jaar. 
http://static.voetbalzone.nl/images/photos/originelen/2013/11/18788505058572000.jpg
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
De grote schuldige gisteren was de scheidsrechter. Al in de eerste 5 minuten zag je dat die man de wedstrijd niet onder controle zou houden, terwijl er weinig gebeurde. Die blunderde consistent de hele match door. Barca had een penalty moeten krijgen, City ook, alle (!) fysieke duels van City werden bestraft, ongelooflijk vond ik dat. Nouja, Beide ploegen hebben er tenminste om gestreden en City bleef op karakter vechten voor zijn eer. Was een relatief aangenaam potje voetbal, toch in vergelijking met de match daarvoor waar de meester der eentonigheid zelfs een heerlijk spelertje als Götze weet om te vormen tot een inwisselbaar pionnetje op een schaakbord.
Als de scheidsrechters hun werk goed hadden gedaan had Barca sowieso 2x vaker gescoord en was City met 0-3 thuis als kansloos geweest.
Dat City is echt niks. Alleen in Engeland waar ze allemaal weinig kaas hebben gegeten van tactiek kunnen ze aardig mee
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Vraag me altijd af wanneer zulke figuren de bak indraaien, of ze dan net zo erbij zitten als Henry Hill uit Goodfellas toen die de bak indraaide. Zulke figuren kunnen toch wel wat privileges kopen dat het meer hotel dan gevangenis wordt.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Als de scheidsrechters hun werk goed hadden gedaan had Barca sowieso 2x vaker gescoord en was City met 0-3 thuis als kansloos geweest.
Dat City is echt niks. Alleen in Engeland waar ze allemaal weinig kaas hebben gegeten van tactiek kunnen ze aardig mee
In Engeland waar ze weinig kaas gegeten hebben van tactiek... Blablabla
Reppie trek het je niet zo aan. Een tactische blunder van de minst capabele man op het veld, zo heb ik het toen denk ik omschreven en gisteren gebeurde het opnieuw. Het is een knock-out fase en tegen een Barca of Bayern bestaat nu eenmaal de kans dat het niet zal lukken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Engelse teams zijn tactisch vrij dom ja. De enige 2 die ik daar tactisch echt goed vond waren Ferguson en Mourinho. Waarvan die eerste gestopt is. Mourinho is niet mijn type trainer, maar die man weet wel hoe hij een ploeg moet voorbereiden en ook kan presteren. De rest is tactisch vrij matig ja. Pellegrini is trouwens geen verkeerde trainer, maar schijnbaar raakt die man ook in paniek als hij tegen topteams moet. Dan is het weer alles en iedereen terugtrekken en hopen op de counter.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Geen vijfenhalf jaar voor Uli maar drieënhalf jaar.
Je moet er maar van kunnen genieten. Het is uiteraard zijn eigen schuld, maar hem de gevangenis in sturen lost toch niets op? Hij vormt geen gevaar voor de maatschappij, dus isolatie van de samenleving is geen logische straf. En hem opsluiten kost de samenleving nog een hoop geld ook. Laat hem dan gewoon het bedrag terugbetalen maal twee of zo. Dit heeft mogelijk wel een meer afschrikwekkende werking, maar anderzijds gaat er nu al helemaal niemand meer zelf aangifte doen. Daarmee voorkom je blijkbaar niets.
Verder ben ik er geen voorstander van om te genieten van andermans lijden, hoezeer ze het ook op henzelf gebracht hebben, maar zoals ik al eerder zei: ik ben waarschijnlijk minder wraakzuchtig dan jullie.
Pellegrini is trouwens geen verkeerde trainer, maar schijnbaar raakt die man ook in paniek als hij tegen topteams moet.
Geef de man gewoon wat tijd. City is dit seizoen al veel beter dan het was onder Mancini, en Pellegrini heeft met Villareal een keer de halve finales van de CL gehaald en met Malaga de kwartfinales, dus met versterkingen op een paar cruciale posities en wat mentale groei komen die er echt wel.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je moet er maar van kunnen genieten. Het is uiteraard zijn eigen schuld, maar hem de gevangenis in sturen lost toch niets op? Hij vormt geen gevaar voor de maatschappij, dus isolatie van de samenleving is geen logische straf. En hem opsluiten kost de samenleving nog een hoop geld ook. Laat hem dan gewoon het bedrag terugbetalen maal twee of zo. Dit heeft mogelijk wel een meer afschrikwekkende werking, maar anderzijds gaat er nu al helemaal niemand meer zelf aangifte doen. Daarmee voorkom je blijkbaar niets.
Verder ben ik er geen voorstander van om te genieten van andermans lijden, hoezeer ze het ook op henzelf gebracht hebben, maar zoals ik al eerder zei: ik ben waarschijnlijk minder wraakzuchtig dan jullie.
Dan kan je je hele rechtssysteem wel opdoeken met die redenatie. Verkrachting? Ga maar gewoon een jaar lang straten aanvegen. Belastingontduiking? Betaal het maar dubbel terug.
De man wist wat hij deed, dus de straf is terecht. Sterker, die man zou je naast de straf ook gewoon het hele bedrag terug moeten laten betalen. Heeft niks met wraak te maken, maar met gerechtigheid. Anders zou iedere miljardair kunnen frauderen, als de gevolgen slechts een financiële boete zijn.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Mensen iets gunnen bij een gedrocht als City is sowieso al verkeerd.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Geen gevaar voor de samenleving zegt u? Eens kijken wat er gebeurt met een landje dan wel samenleving wanneer iedereen belasting gaat ontduiken. Snel het gevang in met dit geboefte; bij vrijkomst mag hij terugbetalen met factor twee.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
De rest is tactisch vrij matig ja.
Geen idee waar je het over hebt eerlijk gezegd. Liverpool, Southampton, Swansea. en dan nog, er bestaan verschillende speelstijlen, verschillende manieren om je ploeg te laten renderen. Betekent dit dat je ploeg hoort te kamperen op de eigen helft, het zij zo. Tactiek is tactiek. Sluit die tactiek aan bij jouw eigen spelvisie, dat is een andere vraag.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Mensen iets gunnen bij een gedrocht als City is sowieso al verkeerd.
Ik wacht op de dag, en met zichtbaar genoegen, dat mag je aannemen, dat er een of andere Sjeik of oligarch zijn vingertje op Amsterdam laat rusten en zegt: Dit ploegje heeft toch ooit meegedaan met de grote jongens, niet? 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Geen idee waar je het over hebt eerlijk gezegd. Liverpool, Southampton, Swansea. en dan nog, er bestaan verschillende speelstijlen, verschillende manieren om je ploeg te laten renderen. Betekent dit dat je ploeg hoort te kamperen op de eigen helft, het zij zo. Tactiek is tactiek. Sluit die tactiek aan bij jouw eigen spelvisie, dat is een andere vraag.
Ik heb het uiteraard over de teams in de top die Europees zijn gegaan. Ook Wenger vind ik tactisch geen genie. Ben wel erg benieuwd naar Rodgers zijn Liverpool volgend jaar in de CL. Maar de huidige coach van Man Utd is matig, die van Tottenham kan er niks van, Wenger faalt me iets te vaak als het echt moet, Pellegrini laat het niet zien. Hou je alleen Mourinho over die wel de regels van het Europese voetbal begrijpt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik wacht op de dag, en met zichtbaar genoegen, dat mag je aannemen, dat er een of andere Sjeik of oligarch zijn vingertje op Amsterdam laat rusten en zegt: Dit ploegje heeft toch ooit meegedaan bij de grote jongens, niet?
Dat ploegje staat nog altijd bij de beste ploegen ooit qua aantal EC1's....
Verder zal geen sjeik ooit Ajax overnemen. Liever een Europese middenmoter dan je ziel verkopen en omhoog gekocht worden richting de top door oliegeld erin te stoppen. Er komt vanzelf een tijd dat deze hele Europese zeepbel ontploft en ploegen als PSG, Chelsea, City en Vitesse weer een middenmotertje worden.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Dan kan je je hele rechtssysteem wel opdoeken met die redenatie.
Verkrachters vormen duidelijk een gevaar voor de samenleving. Belastingontduiking is uiteraard ook verkeerd, maar ik zou dat toch niet op hetzelfde niveau plaatsen als verkrachting of moord (en anders kun je de CEO's van alle multinationals ook wel gaan opsluiten). Maar soit, ik vind wel dat we mensen veel te makkelijk opsluiten, wat veel geld kost zonder dat het de rehabilitatie van de dader in kwestie bevordert (en zonder dat het mensen er effectief van weerhoudt om misdaden te begaan).
Da's niet mijn soort gerechtigheid. Mensen mogen opgesloten worden als dat het belang van de samen-leving duidelijk dient, maar niet puur en alleen omdat ze dat "verdienen". Daar zijn betere straffen voor.
Dat doen ze toch ook? Alleen de meesten zijn slim genoeg om (semi-)legale constructies te gebruiken.
En wat betreft tactiek: Roberto Martinez (Everton) schijnt in dat opzicht sterk te zijn.
Eens kijken wat er gebeurt met een landje dan wel samenleving wanneer iedereen belasting gaat ontduiken.
Fair enough, maar hij vormt geen gevaar meer voor de samenleving. Wat mij betreft laat je zelfs zijn financiële zaken op zijn kosten uitgebreid door iemand controleren of zo, maar hem opsluiten? Nah.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik las die statistiek ook ja. Maar bedoelen ze alle thuiswedstrijden of alleen competitie? Heb geen zin om het op te zoeken, maar we verloren oa van Vitesse (2x), AZ (beker), Dortmund, Real en Salzburg de afgelopen 2 seizoenen. Was Moisander daar dan niet 1x bij?
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Liverpool onder Rodgers is nu juist een team dat in tegenstelling tot City altijd en alleen maar op de counter speelt. Wel heel goed, dat wel.
Maar aanvallende tactiek hebben ze werkelijk nooit, ook niet in de PL.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Huh? Ik herinner me de wedstrijd tegen Arsenal waar ze na 20 minuten (of zo?) 4-0 voorstaan. Met aanvallend voetbal toch?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Liverpool onder Rodgers is nu juist een team dat in tegenstelling tot City altijd en alleen maar op de counter speelt. Wel heel goed, dat wel.
Maar aanvallende tactiek hebben ze werkelijk nooit, ook niet in de PL.
Wat een volslagen onzin. Rodgers zijn visie is juist aanvallend ingesteld positiespel en domineren. Dat ze daarbij ook scherp counteren is mooi voor ze meegenomen.
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
Cantona andermaal opgepakt in Londen voor 'assault'.
Maar het verhaal van Bedtner is nog mooier.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Wat een volslagen onzin. Rodgers zijn visie is juist aanvallend ingesteld positiespel en domineren. Dat ze daarbij ook scherp counteren is mooi voor ze meegenomen.
LOL, misschien moet je voor de grap eens een Liverpool wedstrijd kijken. Die spelen NOOIT op domineren. Ballen naar voren op Suarez en Sturridge.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Huh? Ik herinner me de wedstrijd tegen Arsenal waar ze na 20 minuten (of zo?) 4-0 voorstaan. Met aanvallend voetbal toch?
Die wedstrijd valt met geen pen te beschrijven. Maar werd ook met name ingeluid door dode spelmomenten (vrije trap en corner) en daarna op de counter het missen van lange passes door de Arsenal verdediging.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3776 votes
Ik las die statistiek ook ja. Maar bedoelen ze alle thuiswedstrijden of alleen competitie? Heb geen zin om het op te zoeken, maar we verloren oa van Vitesse (2x), AZ (beker), Dortmund, Real en Salzburg de afgelopen 2 seizoenen. Was Moisander daar dan niet 1x bij?
Dus competitie.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Op zich wel een goed voorbeeld die wedstrijd. Zie hier de lange ballen naar voren op de rennende spitsen. Zo gaat het altijd bij Liverpool. YouTube - Liverpool vs Arsenal [ 5 - 1 ] ll Highlights And Goals 8-02-2014 HD
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik heb Liverpool voldoende zien spelen dit seizoen. Ik zei al dat ze wel makkelijk naar voren spelen, maar Rodgers is wel degelijk een goed die speelt op positiespel met veel passing. Dat is het grote verschil met de lange halen, snel thuis stijl van voorganger Dalglish. Dus nee, je hebt geen gelijk kos.
Sportsmail looks at Brendan Rodgers' playing style at Liverpool | Mail Online - dailymail.co.uk
Joy4ever
-
- 4611 messages
- 1834 votes
Schitterend. Sowieso een fantastische club.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Ik heb Liverpool voldoende zien spelen dit seizoen. Ik zei al dat ze wel makkelijk naar voren spelen, maar Rodgers is wel degelijk een goed die speelt op positiespel met veel passing. Dat is het grote verschil met de lange halen, snel thuis stijl van voorganger Dalglish. Dus nee, je hebt geen gelijk kos.
Sportsmail looks at Brendan Rodgers' playing style at Liverpool | Mail Online - dailymail.co.uk
LOL, ja in zn eerste wedstrijd. Toen zijn Swansea speeltstijl nog werd aangehaald. Het is de meest counterende een aantegenstander aanpassende ploeg van de hele bovenste helft van de ranglijst, zoals elke analyst in GB beaamt. Maar je hoeft mij niet te geloven hoor.
en vooral:
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Op zich wel een goed voorbeeld die wedstrijd. Zie hier de lange ballen naar voren op de rennende spitsen. Zo gaat het altijd bij Liverpool. YouTube - Liverpool vs Arsenal [ 5 - 1 ] ll Highlights And Goals 8-02-2014 HD
Lange ballen naar voren is natuurlijk ook een aanvallende tactiek
Zeker als je zo'n kanjers hebt lopen als Suarez, Sturridge en Sterling. Maar serieus, heel wat aanvallende acties beginnen toch bij of gaan over Coutinho en in mindere mate Henderson?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.