• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.537 actors
  • 9.376.793 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kos wrote:

(quote)

LOL, ja in zn eerste wedstrijd. Toen zijn Swansea speeltstijl nog werd aangehaald.

Het is niet voor niets dat passers als Coutinho en Gerrard onder deze Rodgers weer belangrijk en bepalend zijn geworden. Zijn stijl is gewoon verzorgd positiespel spelen. Dat ze ook nog wel regelmatig scoren door scherpe counters doet daar niks aan af.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Inderdaad, Coutinho en Gerrard verzorgen al die ballen naar voren.

Zie alle links hierboven. Het is juist opmerkelijk dat Rodgers die befaamd werd om zn verzorgde Swansea spel bij Liverpool nu is afgestapt op de counter attack.

mjk87 (moderator films)

• 14534 messages
  • 4518 votes

j0enne wrote:

Geen vijfenhalf jaar voor Uli maar drieënhalf jaar.

(afbeelding)

Tja, maar dat lijkt vooral op de man gespeeld om eens met een bekende kop als slachtoffer te tonen wat je kan overkomen als je je belasting niet betaalt. Er zullen duizenden anderen zijn (zo niet nog meer) die belasting ontduiken. Sterker: iedereen die een ander laat zwart werken doet aan belastingontduiking. Moeten die ook het gevang in? Want wat een paar miljoen is voor Hoeness is enkele honderden euro's voor de gewone man.

Maar goed, zoals Animosh zegt, hier los je niets mee op. Je wekt angst in om aangifte te doen, niet angst om je belasting af te dragen. Want dat gaat echt niet veranderen. Dat Hoeness fout is, is een tweede, maar dan zou een voorwaardelijk gevangenisstraf plus volledige terugbetaling en een boete van 100% ruim voldoende zijn.

j0enne

• 9607 messages
  • 3776 votes

Jammer. Mertens op de bank.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Dit is het overzicht van het aantal punten dat de Nederlandse clubs afgelopen 10 jaar binnengehaald hebben (winst is 2 punten vanaf groepsfase en 1 punt in voorrondes; gelijkspel is 1 punt vanaf groepsfase en 0,5 punt in voorrondes; 4 bonuspunten voor CL-groepsfase (t/m 2009 3 bonuspunten); 1 bonuspunt voor kwartfinale, halve finale en finale CL/EL):

PSV 136

Ajax 107

AZ 103,5 (nog actief)

Twente 63,5

Heerenveen 34

Feyenoord 19,5

Utrecht 12

NEC 7

Groningen 4

NAC 4

ADO Den Haag 3

Vitesse 2

Willem II 0

PS: Van die 19,5 heeft Feyenoord er nog 16 gehaald van 2004-2007. De laatste 7 seizoenen maar 3,5.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Tja, maar dat lijkt vooral op de man gespeeld om eens met een bekende kop als slachtoffer te tonen wat je kan overkomen als je je belasting niet betaalt. Er zullen duizenden anderen zijn (zo niet nog meer) die belasting ontduiken. Sterker: iedereen die een ander laat zwart werken doet aan belastingontduiking. Moeten die ook het gevang in? Want wat een paar miljoen is voor Hoeness is enkele honderden euro's voor de gewone man.

Maar goed, zoals Animosh zegt, hier los je niets mee op. Je wekt angst in om aangifte te doen, niet angst om je belasting af te dragen. Want dat gaat echt niet veranderen. Dat Hoeness fout is, is een tweede, maar dan zou een voorwaardelijk gevangenisstraf plus volledige terugbetaling en een boete van 100% ruim voldoende zijn.

Aha, dus voortaan allemaal maar de belasting ontduiken en dan hopen dat we niet gepakt worden. Worden we gepakt hoeven we alleen maar terug te betalen. Laat em maar lekker rotten in een cel.

j0enne

• 9607 messages
  • 3776 votes

Ook hier weer uitstekende arbitrage. Kuch.

Een zuivere goal van Porto wordt afgekeurd vanwege buitenspel.

mjk87 (moderator films)

• 14534 messages
  • 4518 votes

Lefgozer wrote:

(quote)

Aha, dus voortaan allemaal maar de belasting ontduiken en dan hopen dat we niet gepakt worden. Worden we gepakt hoeven we alleen maar terug te betalen. Laat em maar lekker rotten in een cel.

Dat is het punt niet, je moet mensen wel straffen naar wat ze geflikt hebben. Bij Hoeness krijg ik het vermoeden dat men vooral een daad wil stellen. Dat is ten eerste kwalijk (omgekeerde klassejustitie) en daarnaast werkt dat volledig averechts. Hoeness was het ook zelf die aangifte deed (al wist hij dat een journalist aan het graven was, maar dan nog).

En zoals gezegd, iedereen de cel in die weleens (of vaker) iemand zwart laat werken? Belastingontduiking is immers belastingontduiking.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Dat is het punt niet, je moet mensen wel straffen naar wat ze geflikt hebben. Bij Hoeness krijg ik het vermoeden dat men vooral een daad wil stellen. Dat is ten eerste kwalijk (omgekeerde klassejustitie) en daarnaast werkt dat volledig averechts. Hoeness was het ook zelf die aangifte deed (al wist hij dat een journalist aan het graven was, maar dan nog).

En zoals gezegd, iedereen de cel in die weleens (of vaker) iemand zwart laat werken? Belastingontduiking is immers belastingontduiking.

Hoeness heeft alles ontkend, totdat de feiten zo goed als op tafel lagen. Toen heeft hij maar meegewerkt.

Die man wordt gewoon terecht in de gevangenis gezet. Gewoon zware fraude. Niet voor een miljoen, maar voor bijna 30 miljoen! De Duitse overheid dient gewoon een signaal af te geven dat ook bekende mensen dezelfde straf krijgen. Als jij of ik het had gedaan hadden we waarschijnlijk nog wel een zwaardere straf gehad. Hoeness komt nog goed weg.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Nou, Basel laat zien hoe het wel moet tegen Red Bull. Beide backs staan dieper en vormen prima combinatiespel en driehoekjes met de middenvelders en centrale verdedigers, waardoor Red Bull zich te pleuris loopt bij het druk zetten. Mocht het soms niet lukken peren ze een bal naar die snelle balvaste Afrikaan die constant langs de lijn de back opzoekt, omdat hij daar geen dubbele dekking heeft. Buiten dat heeft Basel net wat meer tempo in hun spel dan Ajax.

Niet vreemd dat Basel de betere kansen heeft, want achterin is het niet veel bij RB.

mjk87 (moderator films)

• 14534 messages
  • 4518 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Hoeness heeft alles ontkend, totdat de feiten zo goed als op tafel lagen. Toen heeft hij maar meegewerkt.

Die man wordt gewoon terecht in de gevangenis gezet. Gewoon zware fraude. Niet voor een miljoen, maar voor bijna 30 miljoen! De Duitse overheid dient gewoon een signaal af te geven dat ook bekende mensen dezelfde straf krijgen. Als jij of ik het had gedaan hadden we waarschijnlijk nog wel een zwaardere straf gehad. Hoeness komt nog goed weg.

Prima, maar dus iedereen die een Pool inhuurt om zwart een muurtje te metselen ook de cel in?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Asaharo wrote:

(quote)

Ik wacht op de dag, en met zichtbaar genoegen, dat mag je aannemen, dat er een of andere Sjeik of oligarch zijn vingertje op Amsterdam laat rusten en zegt: Dit ploegje heeft toch ooit meegedaan met de grote jongens, niet?

Wanneer Ajax verandert in een Arabische club zeg ik per direct mijn seizoenskaart op. En een heleboel anderen ook kan ik je vertellen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Prima, maar dus iedereen die een Pool inhuurt om zwart een muurtje te metselen ook de cel in?

Ik hoop dat je het verschil tussen beide zaken snapt.

Maar ik ga er geen discussie van maken. Niet zo'n zin in.

mjk87 (moderator films)

• 14534 messages
  • 4518 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Ik hoop dat je het verschil tussen beide zaken snapt.

Maar ik ga er geen discussie van maken. Niet zo'n zin in.

Dan niet, maar jij snapt ook wel dat er in wezen geen verschil zit. Voor beide zijn regels, en bij beide wordt dat overtreden en beide gaan toevallig over belastingen. En die 23 miljoen voor Hoeness is nog geen 7% van zijn geschatte vermogen. De gemiddelde Nederlander met huis en hypotheek en wat spaargeld zit daar wat betreft percentage al sneller overheen. Dus nee, er is geen verschil. Sterker, Hoeness zou dat geld in het buitenland verdiend hebben (en heel weinig Zwitserse belasting hebben betaald - dus wel Belasting), ergo: hij heeft geen geld uit Duitsland weggesluisd. Het punt is echter dat, omdat hij inwoner is van Duitsland, daar had moeten betalen.

Maar goed , dat zijn details, het gaat om de strafmaat en of dat werkt. Hoeness was fout ja, want de regels overtreden. Dat ben ik absoluut met je eens. Dan vind ik een straf gelijk aan die verkrachters krijgen wel erg. En vooral de vraag is of deze straf werkt. Dat denk ik niet. Ik zou nu wel drie keer uitkijken mezelf te melden, ook als een stel journalisten mijn naam zou gaan noemen. Want zelfs dan bij een bekentenis ga ik alsnog de bak in, want op die clementieregeling zou ik ook niet durven gokken. Als je echter denkt dat mensen door die hoge straffen geen belasting meer ontduiken dan zou ik dat zacht gezegd naïef noemen.

mjk87 (moderator films)

• 14534 messages
  • 4518 votes

Lefgozer wrote:

Dit is het overzicht van het aantal punten dat de Nederlandse clubs afgelopen 10 jaar binnengehaald hebben[...]

PSV 136

Ajax 107

AZ 103,5 (nog actief)

.

Dat is al één reden waarom ik de halve finale AZ-Ajax jammer vind. Ik wil graag eens de dubbel, maar zie ook zeer graag AZ weer Europees spelen. Die doen het eigenlijk altijd heel goed, zeker gezien het budget, nu al jaren achtereen.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

mjk87 wrote:

En vooral de vraag is of deze straf werkt. Dat denk ik niet.

Precies. Nu zullen er waarschijnlijk toch niet zoveel mensen zijn die zich vrijwillig zullen aangeven bij de Duitse belastingdienst, maar de mensen die daartoe bereid waren kijken nu wel uit. En daar komt nog bij dat de pakkans onnoemelijk klein is, waardoor zelfs een gevangenisstraf weinig afschrikking teweegbrengt. Ja, Hoeness behoort gestraft te worden, maar waarom het isoleren van een individu dat prima functioneert in de samenleving en geen gevaar (meer) vormt voor die samenleving een gepaste straf is ontgaat me.

Al verdient hij wat mij betreft wel levenslang voor die worstfabriek van hem.

Waar ik wel benieuwd naar ben is wat dit met Bayern gaat doen. Guardiola zei onlangs dat Hoeness de belangrijkste persoon van de club was, en dat hij individueel betrokken was bij de spelers, dus dit zal er bij hen wel flink in gehakt hebben. Al kan die energie uiteraard ook positief worden gebruikt.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Hup AZ. Ik denk dat ze best wel kans maken tegen dit Anzhi dat sportief en financieel niet al te veel meer is.

Met wat mazzel sta je dan gewoon in de kwartfinale. Not bad. AZ-Genk was trouwens leuker geweest. Als nog 1 club nietszeggend is, dan is het Anzhi wel.

Vanavond maar 1-0 en uit 1-1.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Iemand wel eens een wedstrijd Millwall FC bezocht? Tips om te zitten als toerist? Dockers Stand?

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Vreemde uitslagen weer. Valencia wint uit met 3-0 ondanks een rode kaart, Porto lijkt weer in vorm te komen na het vertrek van de vorige trainer en Salzburg houdt het uit knap gelijk (Basel uit is niet makkelijk).

En Juventus staat al meteen voor. Maar dat is niet verrassend.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Haha, die bal van Anzhi was echt wel over de lijn. Geweldige reflex van Esteban trouwens, dat wel.

j0enne

• 9607 messages
  • 3776 votes

Duidelijk over de lijn en nog ziet die drol langs 't doel het niet.

Komt AZ weer goed weg.

j0enne

• 9607 messages
  • 3776 votes

Animosh wrote:

Vreemde uitslagen weer. Valencia wint uit met 3-0 ondanks een rode kaart, Porto lijkt weer in vorm te komen na het vertrek van de vorige trainer en Salzburg houdt het uit knap gelijk (Basel uit is niet makkelijk).

En Juventus staat al meteen voor. Maar dat is niet verrassend.

Sevilla in eigen huis ook al 0-1 achter tegen de nummer laatst Real Betis.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wauw, wat is dit saai. En wat een vreselijke sfeer in Alkmaar zeg.

Dat is dan een 8ste finale van de Europa League. Spijtig.

j0enne

• 9607 messages
  • 3776 votes

Dat AZ heeft wel dikke mazzel zeg.

Die vorige 2 wedstrijden al, nu weer, en even een pingel die slecht is maar er alsnog in rolt.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ach, geluk dwing je ook wel af vind ik. AZ doet het uitstekend in de EL. Ik hoop van harte dat ze volgend jaar weer EL spelen. Pakken veel punten voor ons landje. Ben blij dat ik nog naar 1 Nederlandse club in Europa kan kijken.

j0enne

• 9607 messages
  • 3776 votes

Nu weer een snoeiharde vrije trap op de lat.

Dat ze in de beker maar van Ajax weten te winnen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Joenne heeft wel gelijk. Wat mazzelt AZ vanavond, haha. Maar prima hoor. Nog onverdiend 2-0 maken en het is goed.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Lefgozer wrote:

PS: Van die 19,5 heeft Feyenoord er nog 16 gehaald van 2004-2007. De laatste 7 seizoenen maar 3,5.

Niet gek als je een aantal seizoenen geen Europees hebt gespeeld en anders in de voorronde uitgeschakeld wordt. Tegen clubs als Kuban en Dinamo Kiev met een hogere begroting ook niet zo gek, trouwens.

Wel ondermaats voor een clubs als Feyenoord uiteraard.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.