- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Tot zo ver reiken de gevolgen van het debutantenbalbeleid van Van Gaal dus dat zelfs een doorsnee voetballer als Gudelj op dit forum al als optie voor Oranje wordt besproken...
Nee, alleen als het kiezen is tussen hem of Clasie. Wat mij betreft gaan ze allebei niet mee. Al denk ik wel dat Gudelj best een goede speler kan worden. Maar dat dacht ik 2 jaar terug van Clasie ook...
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
En jij hapt als eerste... The usueal suspect 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
?Feyenoord gaat over tot verkoop ?irritante? Pellè? - voetbalzone.nl
Jammer, volgend seizoen kunnen wij dus ook niet meer genieten van de verontwaardigde blik van Jan Joost.
Goed voor zijn prijs dat dit bekend is geworden. 
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Nee, alleen als het kiezen is tussen hem of Clasie. Wat mij betreft gaan ze allebei niet mee. Al denk ik wel dat Gudelj best een goede speler kan worden. Maar dat dacht ik 2 jaar terug van Clasie ook...
@RikElfrink 1h
Quote van de week weer voor Van der Gijp. Hij wordt niet blij als hij Park ziet spelen. 33.000 man bij #PSV dachten er zaterdag anders over.

Wat heeft PSV hem aangedaan? Wat een debiel blijft dat toch ook.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12848 votes
Dit zie je ook niet elke dag. Natuurlijk makkelijker als je voorstaat, maar toch ...
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Volgens mij heeft van Gaal al meerdere malen gezegd dat NdJ niet in zijn profiel past van een controleur. Hij zoekt daar meer een voetballende middenvelder. Vrij dom, aangezien Nigel (samen met Strootman) de enige is met enige internationale klasse op die plek. Ik krijg erg het gevoel dat jongens als Clasie hoger op de pikorde staan. En dan gaan we toch wel naar een niveau toe waar we Oranje niet willen zien.
Dit zei Van Gaal: "Ik heb voor die positie ook Jordy Clasie en Stijn Schaars", zei Van Gaal. "Maar ik weet wat ik aan De Jong heb. Deze interland kan ik nog spelers aan het werk zien die zich de afgelopen tijd hebben geprofileerd. Op 13 mei moet ik een lijst van dertig spelers inleveren."
Hieruit maak ik op dat Nigel gewoon mee gaat en waarschijnlijk gewoon speelt.
Beter hoeft Clasie niet te spelen nee, we hebben beter. Jij vind dat uiteraard Klaassen, Anita, Siem de Jong en Blind (en nog een stel andere spelers van Ajax), dat weet ik.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
@RikElfrink 1h
Quote van de week weer voor Van der Gijp. Hij wordt niet blij als hij Park ziet spelen. 33.000 man bij #PSV dachten er zaterdag anders over.

Wat heeft PSV hem aangedaan? Wat een debiel blijft dat toch ook.
Haha als je stofzuiger Park niet graag ziet spelen dan heb je iets tegen PSV... echt een hele normale opmerking voor iemand die fan is van spelers als Ozil, Pirlo, Reus etc lijkt me.
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
En Gijp was natuurlijk zelf ook niet echt een type Park...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Beter hoeft Clasie niet te spelen nee, we hebben beter. Jij vind dat uiteraard Klaassen, Anita, Siem de Jong en Blind (en nog een stel andere spelers van Ajax), dat weet ik.
Welja, ik kraak hier maandag Siem de Jong nog uitgebreid af. Denk je dat ik hem dan als WK optie zou nomineren?
Anita vind ik beter ja. Nou is beter dan Clasie zijn niet al te lastig, maar Anita speelde al veel in de CL en zit al 2 seizoenen in de EPL te ballen. Zijn basisniveau ligt hoger. Maar wees niet bang, Anita is net zo goed geen WK optie voor onze bondscoach.
Trouwens, nu ik discussie hierboven over Park lees....die heeft me nog wel verbaasd. Park doet het prima na de winterstop. Middenveld van PSV is met Hiljemark en Park ook beter in balans. Neemt niet weg dat het allemaal weinig creatief is, maar Park voldoet prima. Heeft natuurlijk ook met zijn PSV verleden te maken dat hij nu zoveel krediet heeft, want voor de winter viel hij een stuk minder op.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Voor wie het nog niet heeft gedaan, vanaf vanavond weer CL voetbal. Vul de toto nog tijdig in!
Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
Heeft natuurlijk ook met zijn PSV verleden te maken dat hij nu zoveel krediet heeft, want voor de winter viel hij een stuk minder op.
Misschien omdat hij pas eind augustus z'n rentree maakte en eind september alweer geblesseerd raakte.
Tegen Ajax was hij trouwens ook uitstekend.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
I know, maar ook in de wedstrijden die hij speelde maakte hij geen grote indruk. Het zag er minder energiek uit in vergelijking met nu.
Hij schijnt trouwens wel fysiek grote problemen te hebben met fit blijven. Kan een dag na de wedstrijd nauwelijks zijn bed uit. Benieuwd of hij er nog een jaar aan gaat plakken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Trouwens, hoe is het met Van Ginkel eigenlijk? Gaat die jongen nog fit raken voor het WK? Als hij nou nog een paar potjes kan spelen in Engeland, dan zou je ook aan hem voor het WK nog kunnen denken. Wel een goede allround middenvelder met diepgang en loopvermogen.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Zo, ik heb even goed nagedacht over wat de grote Louis van Gaal moet gaan doen op het WK. Als ik me aan Van Gaals systeem (4-3-3, punt naar achteren) moet houden zou ik - op dit moment - het volgende meenemen naar Brazilië:
Opstelling 1:
------------------Cillessen------------------
-v.d. Wiel--Vlaar--Rekik--Pieters-
-----------------N. de Jong-----------------
---------Guzman-----Sneijder---------
---Lens-----v. Persie-----Robben---
Opstelling 2:
---------------------Vorm---------------------
-Janmaat--Heitinga--BMI--Blind-
---------------------Anita---------------------
------------Fer--------v.d. Vaart-----------
---Kuyt-----Huntelaar-----Depay---
Keepers: Ligt erg aan de vorm van de dag. Voor Stekelenburg komt die vorm sowieso te laat, als je net je rentree hebt gemaakt en dan constant loopt te blunderen zou ik het niet aandurven om hem mee te nemen. Aangezien je drie keepers (en 23 spelers in totaal) mee moet nemen lijkt me Krul keeper drie. Maar als hij in Brazilië in vorm blijkt kan hij dus gewoon opschuiven naar eerste keeper.
Centrale verdedigers: Van Gaal wil een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links. Vlaar is dan duidelijk als RCV. Voor de stand-in van Vlaar is het nog even afwachten met de vorm van Heitinga, maar op dit moment is hij gelukkig weer basisspeler (bij Fulham). Voor LCV hebben we - volgens mij - geen spelers in het buitenland. De vorm van de dag bepaald dan of Rekik of Martens Indi in de basis staat.
Backs: Lijkt me vrij duidelijk - al hebben we met Urby Emanuelson nog een goede derde linksback. Pieters lijkt me de meest veilige keuze en dat is met zo'n onzekere achterhoede wel nodig.
Punt naar achteren: Basisspeler lijkt me geen twijfel over (ik hoop bij Van Gaal ook niet). Voor de wisselspeler is kiezen tussen beperktere voetballers. Dan kies ik liever voor een beperkte voetballer die basisspeler is bij Newcastle dan Feyenoord of PSV.
Middenvelders: Strootman had hier moeten staan zodat hij Sneijder kon ontlasten en Sneijder dus alleen maar stil hoeft te staan en met mooie passes kan strooien. Maar volgens mij is De Guzman (een van de uitblinkers bij Swansea) een redelijk alternatief, maar wel een flinke kwaliteitsdaling ten opzichte van Strootman. Net als bij de "controleur" is het hier ook wat lastiger voor wat betreft de wisselspelers. In de Eredivisie zijn er eigenlijk geen WK-waardige vervangers te vinden (Siem de Jong niet in deze vorm) of Wijnaldum moet zich snel weer in vorm zien te spelen.
Buitenspelers: Lijkt me duidelijk: Lens en Robben. Van Gaal wil rechtspoten op rechts en linkspoten op links, dus ook de posities lijken me duidelijk. De vervangers zijn ook niet moeilijk te bedenken. Kuyt speelt vaker rechtsbuiten en doet het prima in Turkije, Depay is een van de schaarse Eredivisiespelers die ik WK-waardig vind.
Spits: Van Persie is zo'n klasbak, je zou hem eigenlijk in je basis moeten zetten. Maar Huntelaar staat garant voor doelpunten. Met deze twee topspitsen zou Nederland eigenlijk in een twee-spitsensysteem moeten spelen. Niet alleen zodat je beide spelers kan opstellen, maar ook omdat beiden mijns inziens beter renderen in zo'n systeem. En dan komt het ook nog eens helemaal goed uit dat Van Persie wat meer een meevoetballende schaduwspits is en Huntelaar een echte goalgetter. Eigenlijk vullen ze elkaar perfect aan, maar in het huidige systeem is dit juist het knelpunt van dit team.
Heb ik nog spelers over het hoofd gezien?
EDIT: Van Ginkel schijnt weer te kunnen spelen, dat kan nog interessant worden als hij zich snel in de basis kan spelen. Lijkt me niet waarschijnlijk, maar wie weet...
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Fer. Is in mijn ogen beter dan Schaars, Clasie of Anita.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
De kans dat Jose Mourinho, The Special One, Marco van Ginkel ook maar één keer een basisplek gaat geven nu de strijd om het kampioenschap volop is losgebarsten, schat ik op 0,0%.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Trouwens, hoe is het met Van Ginkel eigenlijk? Gaat die jongen nog fit raken voor het WK? Als hij nou nog een paar potjes kan spelen in Engeland, dan zou je ook aan hem voor het WK nog kunnen denken. Wel een goede allround middenvelder met diepgang en loopvermogen.
Hij heeft enkel potjes meegedaan met jeugd elftallen van Chelsea en uiteindelijk met jong Chelsea. Nu is hij weer aangesloten bij de gewone trainingen, maar wel lastig voor hem om Ramires, Matic, Mikel en Lampard voor zich te hebben op zijn positie. Pluspunt is wel dat ik het gevoel heb dat Mourinho het in hem ziet zitten.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Fer. Is in mijn ogen beter dan Schaars, Clasie of Anita.
Volgens mij speelt hij bij Norwich niet als controleur. Ik heb hem ook gewoon als wisselspeler staan, als stand-in voor De Guzman. Maar Fer zou misschien wel als controleur kunnen fungeren, maar ik heb dan geen idee wie ik voor Fer in de plaats moet zetten. Davy Klaassen? Siem de Jong? Nja, misschien Wijnaldum of Van Ginkel als ze weer in vorm en fit geraken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hij heeft enkel potjes meegedaan met jeugd elftallen van Chelsea en uiteindelijk met jong Chelsea. Nu is hij weer aangesloten bij de gewone trainingen, maar wel lastig voor hem om Ramires, Matic, Mikel en Lampard voor zich te hebben op zijn positie. Pluspunt is wel dat ik het gevoel heb dat Mourinho het in hem ziet zitten.
Jouw laatste zin is iets wat otherfool vergeet ja. Mourinho heeft zich sterk gemaakt om Van Ginkel daar heen te halen.
Overigens kan hij ook ritme op doen met invalbeurten en verder in ''Jong Chelsea''. Geen idee hoe dat daar heet. En afhankelijk van het seizoensslot in Chelsea 1. Ik vind Van Ginkel, zeker nu Strootman weg is gevallen, toch wel een serieuze kandidaat. Maar dan moet hij wel fit zijn.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Nou, geloof me nou maar, zolang Chelsea meedoet om de prijzen mag Ginkeltje blij zijn eens een kwartiertje in te vallen. Zou ook wel gek zijn de ploeg om te gooien voor een verkapte jeugdspeler die er net 8 maanden uit heeft gelegen en daarvoor ook al geen basisspeler was, denk je ook niet...
Dat The Special One ook dit veulentje de volgende seizoenen in wil passen, dat zou kunnen. Maar niet nu.
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
In Engeland kunnen ze spelers op elk moment verhuren toch? Lijkt me de beste oplossing.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nou, geloof me nou maar, zolang Chelsea meedoet om de prijzen mag Ginkeltje blij zijn eens een kwartiertje in te vallen. Zou ook wel gek zijn de ploeg om te gooien voor een verkapte jeugdspeler die er net 8 maanden uit heeft gelegen en daarvoor ook al geen basisspeler was, denk je ook niet...
Dat The Special One ook dit veulentje de volgende seizoenen in wil passen, dat zou kunnen. Maar niet nu.
Nouja, jeugdspelertje. Speler met ruime ervaring in Nederland en aangekocht voor 8 miljoen Euro. ...
Kreeg in de eerste periode van het seizoen tot aan zijn blessure veel speeltijd van The Buying One.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Jouw laatste zin is iets wat otherfool vergeet ja. Mourinho heeft zich sterk gemaakt om Van Ginkel daar heen te halen.
Ja, zoals hij met Debruyne ook gedaan heeft
Heb die Van Ginkel volgens mij nog zelfs niet op de bank zien zitten...
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Kreeg in de eerste periode van het seizoen tot aan zijn blessure veel speeltijd van The Buying One.
Ja, wel 13 minuten in de EPL, 1 basisplekkie in de CL (die ging prompt verloren) en nog eens 9 minuten in de League Cup (toen-ie geblesseerd raakte).
Ginkeltje gaat echt alleen spelen als het seizoen ten einde is, en als mijn ogen mij niet bedriegen doet het Chelsea van Jose Mourinho, The Special One, nog volop mee om het kampioenschap (en de CL).
Maar als jij echt denkt dat Ginkeltje dit seizoen nog een basisplek verovert wil ik er wel een meiertje of wat tussen zetten hoor. Dat is makkelijk verdiend.
Die 8 miljoen zijn trouwens peanuts natuurlijk. Staan in geen verhouding tot Ramires of Matic.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
De kans dat Jose Mourinho, The Special One,
Dat The Special One ook dit veulentje.
![]()
De posters van 'm hangen zeker boven je bed?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja, zoals hij met Debruyne ook gedaan heeft
Heb die Van Ginkel volgens mij nog zelfs niet op de bank zien zitten...
Van Ginkel raakte in september al zwaar geblesseerd, dus dat kan kloppen 
Daarvoor kreeg hij toch wel zijn minuten, niet verkeerd als nieuwkomer uit de Eredivisie. Mourinho was ook wel lovend over zijn potentie, al moest hij vooral mannelijker worden in zijn ontwikkeling.
Overigens had depri het over dat men in Engeland spelers tijdens een seizoen kan verhuren nog? Is dit serieus?
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
Wil je niet alles kansloos verliezen dan zou je dat moeten overwegen maar ja we kunnen met zijn allen veel roepen maar Van Gaal volgt toch wel zijn gedachten.
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
Oranje is trouwens zoiezo niet zo goed als we allemaal willen, ook niet in 2010 waar je goed stand hield in de finale en zelfs kon winnen maar in feite maar 1 helft tegen Brazilie goed heb gespeeld.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.