• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.158 actors
  • 9.373.535 votes
Profile

Chuck

Amel M.

• 85 messages
  • 0 votes

Pas in januari

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Pfff, korte winterstop dus. Het is de eerste keer dat ik rechtstreeks een serie volg dus het allemaal wat nieuw

Nicholas123

• 292 messages
  • 284 votes

Heb deze serie in een noodtempo doorheen geramd en dat mag het absoluut als een compliment opvatten. Altijd heerlijk wanneer je als laatkomer in één keer alle seizoenen voor je kiezen krijgt en niet hoeft te wachten. Verschrikkelijk verslavend en de ontwenningsverschijnselen zijn dan ook behoorlijk wanneer je bij de laatste aflevering beland bent en nog bijna twee weken moet wachten op een nieuwe.

De naam Whedon is hier al eerder genoemd en daar kan ik me prima in vinden. Een ontzettend soepel geschreven serie met een perfecte balans tussen drama, actie, comedy en romantiek. De romance tussen Chuck en Sarah wordt perfect opgebouwd in een rustig tempo zodat je tegen de tijd dat het echt serieus wordt al volledig mee voelt met de personages.

Die comic relief van de Buy More blijft gewoon uitstekend werken. Alleen al dat zo'n volstrekt belachelijk personage als Jeff daar vrij mag rondlopen is onbetaalbaar. De rest van de cast behandeld hem ook gewoon alsof ie bij het meubilair hoort en kijken nergens meer van op. Voorbeelden zijn er te veel om op te noemen: Dat belachelijke spookhuis, het feit dat ie denkt dat Glau rondloopt met een staart, de alcoholverslaving die in de loop van de serie maar uitgebouwd wordt naar chloroform en alles wat hij verder in zijn handen kan krijgen, de stalkerfotocollage van Morgan's vriendin Anna Op zichzelf staand zou het waarschijnlijk net te weinig inhoud hebben, maar met Lester er bij als aangever werkt het perfect.

Chuck zelf heeft een geweldige mimiek en is perfect in de slapstick momenten terwijl hij ook nog eens geloofwaardig charmant en likeable over weet te komen. Binnen de setting die volledig "over the top" is, komt de romance tussen Chuck en Sarah wonder boven wonder ontzettend geloofwaardig en naturel over. Nu helpt Strahovski daar ook een heel eind in met haar geweldige acteerwerk. Sowieso mag zij zich wat mij betreft de onomstreden actieheldin in serieland van minstens de laatste tien jaar noemen.

Acteerprestaties zijn sowieso prima. Alleen Ellie (Lancaster) wil nog wel eens een ontzettend zeikwijf zijn en blijft wat mij betreft ook te vaak steken in dezelfde gelaatsuitdrukkingen en delivery. Natuurlijk is dat ook een keuze van de schrijvers. Ellie is verreweg het meest "down-to-earth" en moederlijk van allemaal. Hoewel ze dit gegeven prima onderbouwen vanuit haar jeugd zit ik hier als kijker tussen al die fun eigenlijk niet op te wachten.

Nu ik de pagina's hier zo doorlees zie ik dat ik waarschijnlijk maar 40 procent van de pop culture references heb meegekregen, maar dat maakt niet eens zo veel uit. Wel voel je echt aan alles dat de makers ontzettende liefhebbers zijn van het genre waar deze serie in zit (of eigenlijk de verschillende genres waar ze tussendoor aan het zwemmen zijn).

De plotontwikkeling op de lange termijn is perfect. Men is zelfbewust genoeg om te weten wat de sterktes van de serie maar ziet tegelijkertijd in dat vooruitgang en character-development noodzakelijk is om de serie fris te houden. Je hebt als kijker dan ook echt het gevoel dat het geheel ergens heen gaat. Prachtig zelfbewust moment van de serie trouwens wanneer de General vanuit het niets aankomt met "It's about time". Heerlijke knipoog naar de kijker.

Als deze serie in de onvoorzienbare toekomst ooit nog eens in de problemen komt en voortijdig van de buis wordt gehaald door lage kijkcijfers mag het tv-kijkende publiek in de VS (want daar draait het toch om) zich wat mij betreft wel eventjes diep gaan schamen.

p.s. En inderdaad, episode 0409 mag zich tot één van de beste rekenen van de serie. Prachtig om te zien hoe Sarah's liefde voor Chuck haar verandert in een meedogenloze vechtmachine (great blonde she-male ) die moeiteloos een rovershol binnenstebuiten keert. Erg mooie emotionele scene ook wanneer ze hem uiteindelijk vindt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ah, nog een fan .

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Leuk stukje tekst Nicolas!

Herkenbaar, ik kwam er denk ik in ten tijde van seizoen 3 of 4, alles achter elkaar kijken is echt heerlijk.

Ik heb net pas Ep 09 gekeken, en damn wat een eyecandy! Dat stukje waarin Wolfmother voor het eerst gedraaid wordt, heerlijk .

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Chuck is terug. Een aflevering die van de ene emotie iijn de andere rolt. Spanning, super actie, Jeffster humor en optreden, romantiek en heel wat drama. Awesome en Ellie worden gemist, maar het is wel een zeer verrassende aflevering, waar je niet noodzakelijk blij van word, of toch weer wel?

Ben benieuwd hoe dit verder gaat en dan moeten we weer een hele week wachten!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Forget about the balcony, all you need is the girl

Chuck is eindelijk terug, en nu eindelijk weer tijd voor mijn wekelijkse Chuck fix. Heerlijke episode weer. Toffe references, Jeffster time, Morgan weer in topvorm, weer een leuk onderonsje tussen Morgan en Sarah en veel romantiek. Erg veel fijne ontwikkelingen weer. Fijne twist op het einde, had mij eigenlijk verzoend met een mooi aanzoek, dit kwam dus totaal out of the blue. Fijn einde ook, en klinkt veelbelovend voor de rest van het seizoen. Strahovski laat weer zien dat het een sterke actrice is. Dit beloofd veel goeds.

Erg benieuwd naar volgende week, en tegelijkertijd naar 13, dat schijnt volgens Fedak, Schwartz en Strahovski de beste episode te zijn tot nu toe. It's Sarah time!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik moet morgen alleen nog maar een Engels mondeling voorbereiden dus de nieuwe episode staat dan al op me te wachten als afsluiter van een zware examenreeks. Ik kijk er naar uit!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sweet!

Lauren Cohan and Robin Givens have reportedly signed up to join the cast of Chuck.

TV Line says that Cohan, who is currently starring as Rose in The Vampire Diaries and previously appeared in Supernatural, has signed up for a major recurring role in the show.

She is expected to play Vivian, a beautiful socialite who is studying history at Oxford. However, Vivian is said to be the daughter of a criminal mastermind.

Meanwhile, Givens has landed a multi-episode arc as a "powerful and controlling" agency boss who makes an offer to Casey (Adam Baldwin). The actress has previously appeared in shows including House of Payne and My Parents, My Sister & Me.

Nicholas123

• 292 messages
  • 284 votes

Heerlijke aflevering weer. Veel focus op Chuck en Sarah met veel romantiek. Het zijplotje met Lester was echt weer heerlijk pijnlijk. Op het moment dat Jeffster ten tonele verschijnt werd het gewoon pijnlijk om naar het scherm te kijken vanwege de plaatsvervangende schaamte. Verder ook lollig gehannes met een Franse stereotiepe wijnliefhebber. De aanloop naar het aanzoek was ontzettend aandoenlijk en mooi in beeld gebracht. Ook leuk dat ze Sarah het al vrij snel door lieten krijgen waardoor je als kijker allang niet meer in spanning zit in afwachting van het antwoord. De twist tegen het einde voelde dan ook echt als een klap in het gezicht. Wel van het goede, indrukwekkende soort maar op zich niet direct datgene waar je als kijker direct op hoopt. Maar gelukkig is het de taak van de schrijvers om de kijker te geven wat hij nodig heeft en niet wat de kijker graag wil. De situatie ontstaan aan het einde van deze aflevering bied immers de bodem voor een in potentie zeer indrukwekkende story-arc in de rest van dit seizoen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

http://chucktv.net/2011/01/...

Klinkt erg veelbelovend, veel leuke ideeën van Fedak en Schwartz. En my oh my, volgende week Sarah in catsuit . Pretty fucking sweet!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Toch maar eens 410 afkijken dan en 411. Ik ondertitel nu 201 en dat brengt toch fijne herinneringen terug.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Chuck vs the First Date . Good times, toen Chuck nog zo'n übernerd was. Zelfs 10 nog niet afgekeken AHWA? Ik kijk FNL niet eerder dan dat jij bij bent met Chuck . Wel lastig te ondertitelen zeker?

Blijf Morgan briljant vinden in met zijn briefing.

Compound level from "Call of Duty". After our last battle with those Large Mart douches I started to work on this, planning on how we can take them all out. Alright listen up, here are the specs. Are you ready? 23 infantry troopers, 16 snipers, 7 heavy gunners, 4 demolition experts, and enough ammunition to orbit Arnold Schwarzenegger, 50 gamers, one call, all ready for battle. With this team assembled and my plan I think we can beat them.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ja, dat is een leuk stukje Kon helaas de Arnie reference er niet in krijgen.

Dan zal ik Chuck maar heel gauw gaan kijken dan.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

411 lijkt me trouwens ook erg vervelend ondertitelen haha. Zitten een aantal woordgrappen in, die in het Nederlands gewoon niet grappig zijn. Toch, altijd lastig. Dan zie ik dat ze bij de ondertiteling of worden weg gelaten ofwel worden aangepast, maar dan mis je toch de humor.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sowieso erg lastige serie om te ondertitelen. Dan mis je inderdaad veel grappen. Big Bang Theory lijkt me al helemaal vervelend.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

410 had wat leuke momenten, en ik vond het toch niet echt een light episode. Leuke Die Hard-references, dat soort dingen miste ik een beetje, dus hooray dat die weer even terug waren.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

411 zette de plot weer wat verder in gang, maar geweldig vond ik het niet. De teaser met het mislukte aanzoek was echt totaal niet grappig. Het is allemaal veel te serieus geworden. Maar goed, ik ben toch benieuwd naar die tien minuten uit 413.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Je wordt een oude chagrijn AHWA .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik snap dat we blij moeten zijn dat Chuck en Sarah bij elkaar zijn, omdat de aanloop ernaartoe zo lang leek te duren, maar daardoor zijn ze nu zo lovey-dovey dat het een beetje slap wordt. Ik mis de mysterieuze Sarah, die niets over haarzelf of haar verleden losliet, snap je? Voordeel aan deze plotontwikkeling is dat ze nu af en toe wel kickass kan zijn, maar toch...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik vind ze wel heel erg adorable samen, en het net niet relatie plotje had niet eeuwig kunnen duren natuurlijk. Als je S1 pakt en nu S4 ziet, zie je echt dat ze als personages enorm gegroeid zijn. Ik ken geen serie met een grotere character development. Ook evolueert de serie per seizoen. Nu krijgt Strahovski ook veel meer gelegenheid om haar acting skills te tonen nu ze zichzelf 'bloot' geeft. Ik mis ook wel elementen van de eerdere seizoenen maar daar krijg je zoveel voor terug. Al is dat persoonlijk natuurlijk.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik ben het met je eens wat character development betreft, maar daar zitten helaas ook wat nadelen aan. Maar goed, ik kan het ook niet kijken, maar dan begin jij nooit aan FNL

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vanavond de pilot, dat beloof ik.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vooruitblikken met Yvonne op Maandagavond/nacht. Jammer dat ze dat accent moet verbergen, zo cute .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Lol, leuk dat Roan Montgomery terugkomt, sluit mooi aan op de episode waar ik nu aan werk

En dat accent...

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

We missen hier echt het hartje smiley op dit forum. Anyway, that was fun.. Spontane, mooie, vrolijke, (vul de rest maar in hier) vrouw blijft het toch. Natuurlijk morgen gelijk kijken weer.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Damn e11 veel te laat gekeken! Had ik dit geweten had ik niet tot het weekend gewacht.

Wát een aflevering!

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Was niet kapot van 4.12. Nuja een beetje overdreven misschien, maar de serie gaat een donkere kant op die van mij niet zo hoeft. Liever nerdy, vol film-references en een hoog comic universe gehalte, met foute badguys en geweldige gevechten. Nu is er opeens plaats voor psychologische spelletjes en zwaar drama.

Toegeven, Sarah in een Underworld/Tomb Raider achtig pakje was wel gaaf, mja. Het mag allemaal weer wat vrolijker en meer in balans.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Ik vond 412 erg tof hoor!

Ik vond dit juist 1 van de meer grappige aflevering.. Back to the Future, Buymore actie, dat gedoe met die babynaam. Ik heb redelijk wat zitten lachen vergeleken met de rest van dit seizoen.

Afgezien van het wat zware einde, gewoon een typische Chuck aflevering.

Positief puntje: het kapsel van Ellie zit weer snor

En dat in een serie met zulke goede muziek eindelijk eens de beste band van 2010 is meegenomen! The National.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Bah The National, misschien was dat het wel, wat me zo donker stemde. Overgewaardeert bandje! Maar je hebt gelijk, leuke aflevering, alleen het climaxt wat donker en denk dat het me niet helemaal lekker zat haha.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.