• 178.092 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.531 votes
Profile

Chuck

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

e14 was erg matig.

Ik denk inderdaad dat het beter had kunnen stoppen bij e13

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Chuck vs the Role Models was weer erg leuk. Leunt vooral meer naar de fun kant maar dat mag ook wel weer een keer.

Erg tof vond ik hoe ze de storyline van Chuck/Sarah, Casey/Morgan en de Ellie/Awesome verhalen tegelijkertijd lieten afspelen. Het begin is erg leuk, vooral door de ode aan de serie Hart to Hart, erg leuke reference. Na deze Morgan droom ontstaat eigenlijk één van de leukste Morgan momenten in de geschiedenis van de serie, die blik als hij Sarah betrapt in haar slaapkleding .

De mainstory line gaat over de training die Chuck/Sarah genieten van een ander CIA koppel (heerlijke gastrollen van Willard en Kurtz), die elkaar niet uit kunnen staan. Die wisselwerking met Chuck/Sarah is gewoon echt heerlijk. Die spy training van Morgan is ook erg priceless, wat is die kerel droog en clumsy. Ook het koppelen van Casey en Morgan is één van de briljante zetten van de schrijvers die Chuck toch weer iets vernieuwends geven. Benieuwd waar dit heen gaat.

Gewoon een erg leuke episode, niet veel diepe ontwikkelingen maar gewoon erg leuk deze episode. En fijn dat Ellie en Awesome weer bij het verhaal betrokken worden .

Revolt

• 1385 messages
  • 374 votes

Net vs. The Role Models gezien!

Erg leuke aflevering, die inderdaad iets meer is gefocust op de ontwikkelingen van Chuck & Sarah, Morgan en Ellie & Awesome, en daarnaast gewoon heel vermakelijk is.

Wat ik wel een beetje matig vind, in tegenstelling tot NW, is de wisselwerking tussen Casey en Morgan, en Morgan specifiek. Morgan als CIA vind ik gewoon niet logisch, en niet kunnen. Daarnaast vind ik de zogenaamd ontstane vriendschap tussen Casey en Morgan matig, en Casey dreigt zijn karakter die hem zo een leuk personage maakt in deze serie een beetje kwijt te raken.

Ben wel erg benieuwd naar de rol van de Ring-agent bij artsen zonder grenzen, en de reden waarom die nou per se Awesome moest vergiftigen, en zoiezo het koppeltje daar al weg wilde krijgen.

Als dit niveau wordt aangehouden, heb ik nog wel zin in een aantal afleveringen

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Revolt wrote:

Morgan als CIA vind ik gewoon niet logisch, en niet kunnen. Daarnaast vind ik de zogenaamd ontstane vriendschap tussen Casey en Morgan matig

Wel deels eens hoor. Dat Morgan niet logisch is als CIA agent is ook zo, maar dat maakt het ook zo leuk. Hun vriendschap komt nog niet geheel uit de verf maar dit is wel een aspect waar ik veel toekomst in zie.

Al is het duidelijk dat dit 'filler' episodes zijn maar als liefhebber van de serie moet je daar niet over gaan mekkeren.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik kon al bijna niet door 314 heenkomen, die moet ik nog afkijken. Daarna kan ik 315 pas zien.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik dacht al, waar blijft AHWA nou? .

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Naomi Watts wrote:
Al is het duidelijk dat dit 'filler' episodes zijn maar als liefhebber van de serie moet je daar niet over gaan mekkeren.
Niet kritisch zijn, lekker de roze bril opzetten? Als de kwaliteit niet meer is wat het geweest is, mag dat best gezegd worden.

315 Was weer een redelijke aflevering, maar het nivieau is veel te ver gezakt. Voor mijn gevoel is de serie Chuck afgelopen bij 313 en is dit nu After Chuck geworden. Een andere serie, waarbij ook de acteurs niet meer in hun oorspronkelijke rol zitten. Alleen Yvonne lijkt nog haar best te doen om de Sarah te blijven van de 'originele' serie, verder acteert de rest veel te nonchalant.
En de verhaallijn van Awesome en Ellie heeft ook niets nieuws meer te bieden en is zelfs niet interessant te noemen. Geforceerd The Ring erbij halen, been there, done that.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

riesma wrote:

Niet kritisch zijn, lekker de roze bril opzetten? Als de kwaliteit niet meer is wat het geweest is, mag dat best gezegd worden.

Het gaat om het feit dat die additionele episodes veel later kwamen, waardoor het schrijfwerk dus al grotendeels verricht was. Het is niet reëel, en niet vreemd dat je het dus moet doen met veel minder "red thread" storyline. Niets roze bril opzetten maar die kritieken van Chuck kijkers mogen ook wel eens minder kort-door-de-bocht en nadenken dat de schrijvers te maken hebben met inconvenient circumstances.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Dan nog is het voor de schrijvers hun vak om er wat 'bijzonders' van te maken, niet zo'n rechtoe-rechtaan verhaal te verzinnen, in oude cliché's te vervallen of vreemde narratieve sprongen te maken. Dat lukt ze helaas niet, waardoor de oorspronkelijke kwaliteit van Chuck niet meer (zo) aanwezig is. Toegegeven, het is moeilijk om dit vol te houden en een serie als Chuck vergt veel inspanning om alles aspecten op hoog niveau te houden.

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Qua verhaallijn verwachtte ik niet zoveel meer van deze laatste (achteraf bijgezette zal ik ze maar noemen) afleveringen dus op dat punt geef ik Naomi Watts gelijk en ben ik hier ook wel minder kritisch dan anders, de echte finale van dit seizoen hebben we al gehad.

Zolang het nu gewoon boeiend blijft ben ik tevreden en dat valt goed mee. Ik verwachtte dat ze Ellie en Awesome gewoon gingen wegwerken dus het verbaasde me dat we hen te zien kregen in Afrika en dat ze meteen nog proberen om daar even een grotere verhaallijn in te steken ivm de Ring. Is dat dé beste verhaallijn? Kan je nu toch echt nog niet zeggen want we hebben er amper iets van gezien, het doet wel een poging om de kijker erin te houden en wat spanning te brengen dus dat vind ik positief.

Voor de rest niet één van dé beste afleveringen maar ook nooit vervelend, persoonlijk kijk ik uit naar een volgend seizoen waarin we Sarah en Chuck als spy koppel kunnen aan het werk zien met Casey als side kick (ok Morgan als spy is idd wel vergezocht en ongeloofwaardig, dat hoefde voor mij ook niet), maar een serie mag toch wel evolueren Riesma? Hier direct gaan afhaken omdat een paar afleveringen niet meer de top zijn, terwijl je dat ook kon verwachten van deze afleveringen, dat is toch wel iets overhaast vind ik.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Ik zeg ook niet dat ik afhaak, alleen dat ik de serie niet meer als de oorpsronkelijke Chuck zie en waardeer, meer als een zijtak 'After Chuck'. Zie het als Joey ten opzichte van Friends, in zekere mate.

Waar het mij om gaat is dat het feit dat de schrijvers het moeilijk hebben met het toevoegen van afleveringen achter een 'afgesloten' verhaal, niet mijn kritiek verzacht. Ik kijk de serie zoals ik hem zie - as is - en wat er achter de schermen gebeurt, maakt mij niet uit. Stel dat Levi's vader overlijdt waardoor hij slecht acteert. Moet ik mijn kritiek dan bagatelliseren als die aflevering daardoor niet goed is? Ik vind van niet, hoe lullig het ook voor hem is.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Ik vond 315 wel weer leuk moet ik zeggen, de training van Morgan haha.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Chuck vs the Tooth was helaas een episode waar ik eigenlijk totaal niet tevreden mee ben. De turn to the dark direction is welkom maar dit moet natuurlijk veel beter uitgewerkt worden. Wel leuke rol van Lloyd trouwens. De relatie struggles voelen in deze episode unfulfilling en nogal vergezocht. Dat hele gedoe met Chuck's nachtmerries velt aan als één grote farce. Al de gebeurtenissen in deze episode zijn eigenlijk gewoon heel onlogisch, en dat is jammer. De serie zit duidelijk in een transition phase, en hier kan veel mee gedaan worden maar de schrijvers weten hier nog niet goed mee om te gaan. Ik hoop dat het komt omdat het hier o mde extra episodes gaat, ik hoop dat, als seizoen 4 komt, dat ze hier wel mee om weten te gaan.

Revolt

• 1385 messages
  • 374 votes

Ik heb de aflevering gisterenavond gezien, en hij beviel mij wel aardig.

Ik vind de richting met de Intersect-dromen juist leuk en vernieuwend, ook al kan de intersect niet weten dat Saw nog leeft, aangezien deze niet is geupdate in de laatste periode.

De relatie tussen Chuck en Sarah voelt goed aan en begint echt vaste vormen aan te nemen, en de manier waarop Morgan ontwikkelt is ook leuk om te zien.

Wel jammer dat ze Casey op deze manier gebruiken in het Ring-verhaal, ik vrees dan ook voor een aanstaand vertrek van Casey, aangezien hij de cover van Chuck en Sarah niet mag verpesten. Dat zou misschien wel de grootste teleurstelling tot nu toe in de serie zijn.

Ben benieuwd welke richting we op gaan, op naar "vs. The Living Dead" !

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Revolt wrote:
al kan de intersect niet weten dat Saw nog leeft, aangezien deze niet is geupdate in de laatste periode.
(...) op naar "vs. The Living Dead" !
Op wie zou dit duiden?
Ik denk dat ook papa Bartowski weer om de hoek komt kijken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Jup. Dat zag ik al op NBC.

Revolt

• 1385 messages
  • 374 votes

Ben benieuwd wat die kan inbrengen in de serie op dit moment. Uiteraard is hij de oplossing van het probleem van Chuck.

Ik vind het maar 3x niks dat Shaw nog leeft, beetje zwakke vertoning van de schrijvers in mijn ogen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat sloeg idd nergens op.

AchmedATM

• 1507 messages
  • 0 votes

Het kan ook maar een nachtmerrie zijn, aangezien zijn Intersect niet wordt geupdate. Het feit dat shaw dood is gegaan nadat chuck de intersect in zich kreeg. Betekent dat hij niet kan weten of hij ook echt dood is, die info zit niet in de intersect. En als dat dan wel zo is, zit er een grote plothole in de serie. Of heb ik iets gemist over de intersect?

Tot nu ben ik niet teleurgesteld met de seizoen dus hopen dat het een perfecte seizoen wordt

Revolt

• 1385 messages
  • 374 votes

De intersect kan niet weten dat Shaw dood is, en hij kan ook niet weten dat Shaw toch nog leeft. Ik heb de intersect dit seizoen geen een keer upgedate zien worden, dus volgens mij is het echt een ontzettende plothole.

Revolt

• 1385 messages
  • 374 votes

Dus nog niet helemaal officieel, en ik weet niet of dit echt goed is voor de serie. Hopen dat ze nog een hoop ideeen hebben, want het is allemaal wat minder momenteel.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Maar wel iig goed nieuws, seizoen 3 is gewoon erg goed, en dat ze soms de mist in gaan met de 'extra' episodes moet je ook maar voor lief nemen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Precies. Misschien zijn we te streng. Er zijn zelden series waarvan elke aflevering een hit is. Je moet overall naar het seizoen kijken, en ook al is 3 minder dan 2, het blijft zeer vermakelijk en goed.

Revolt

• 1385 messages
  • 374 votes

Seizoen 3 was super, tot de serie eigenlijk tot een soort einde was gekomen. Daarna vind ik het gewoon een beetje zwak. Wat de serie nodig heeft is óf een definitief einde, of een hele verfrissende inval.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Als je nu nog niet ziet dat ze bezig zijn met een frisse inval, alleen door die extra scenes voelt het dat ze blijven steken in een transition phase. Dan zou je toch echt geduld moeten hebben tot het volgende seizoen.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Erg goeie aflevering. Met de definitieve renewal in het achterhoofd, lijkt dit een erg gave ontwikkeling. Even kijken hoe de season finale afloopt, maar een mogelijke terugkeer van Shaw die de Intersect voor slechte dingen gaat gebruiken lijkt me erg gaaf.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Na een matige episode toch weer een erg sterke episode. Ook mede door Bakula, good to have him back. Wat bovendien ook nog eens een aantal toffe scenes oplevert. Leuke Buymore crew momenten ook, vooral e sequences met lester en Big Mike. Toch wel een essentieel element in de serie to get the edge off. ook weer wat leuke Awesome momenten.

Vooral de Shaw ontwikkelingen zijn super, en kunnen Chuck nog naar een hoger niveau tillen. Ideale villain, met een ijzersterk motief. Het wordt bijna Graphic Novel-ish. Pretty fucking sweet! Al weten we natuurlijk niet of het daadwerkelijk Shaw was (we zien zijn gezicht niet). In seizoen 2 zagen we Bryce meegesleept worden door the Ring, misschien zijn ze hun eigen project Nemesis begonnen . Dat kan natuurlijk een optie zijn of Routh was gewoon niet available voor deze episode. Ze willen ons Chuck fans in het ongewis laten, leuke move ook.

Al met al, erg sterke ontwikkelingen dienen zich aan, en het lijkt erop dat we toch nog een slopende season finale krijgen. Niks filler episodes, this is the real deal. Chuck gaat nu een kant op wat ik niet verwacht had, en het is een welkome progressie. En gelukkig weten wen u waar we volgend seizoen aan toe zijn, seizoen 4 komt er. De bedankjes aan sponsor Subway die dit mogelijk maakte en bijna heel seizoen 4 gaat financieren (net als dit seizoen) is natuurlijk geweldig.

Revolt

• 1385 messages
  • 374 votes

Gelukkig is de draad inderdaad, zeker qua verhaallijn, weer wat opgepakt. De afleveringen krijgen weer wat ruggengraat en hangen er niet echt meer tussenin. En toch kan ik de serie niet meer zo goed vinden als op het begin. Maar dat zullen we voor lief moeten nemen.

We zijn inderdaad op weg naar een grote finale van seizoen 3, en ik ben benieuwd hoe ze seizoen 4 willen gaan aanpakken (weer een vernieuwde intersect?).

Wel vond ik de Buy-More momenten ongeïnspireerd overkomen, en ook nog is zwaar overhaast.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Bijna door 317 heen, maar uiteraard door de aanwezigheid van Scott Bakula een dijk van een aflevering, met weer dat heerlijke slot-van-seizoen-2-gevoel. 316 met de tooth was weer zo'n typische tussenaflevering, maar 317 is weer veel beter.

Jeff met dat keyboard

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.