- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Breaking Bad
Breaking Bad
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Maar dat kwam toch alsnog door Lily of the Valley en niet door ricen dus ik snap het niet 100%
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Jesse is een junk, mentaal van de kaart en er knakte op dat moment iets, dus zijn actie is dan ook niet zo maar te snappen. Er zullen aardig wat theorieën in zijn hoofd rondspoken.
Man man, waar werkt dit naar toe! Ik probeer een verhaallijn uit te stippelen naar de flashforward in het begin van aflevering 1 dit seizoen, waar Walt (met haar!) in zijn uppie zijn 52ste verjaardag in een wegrestaurant viert. Het lukt me tot nu toe niet. 
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Maar dat kwam toch alsnog door Lily of the Valley en niet door ricen dus ik snap het niet 100%
Het punt is dat Jesse nu weet dat Walt had GELOGEN over het feit dat Fring het jongetje had vergiftigd. Huell had de ricin sigaret toendertijd gejat en Jesse was het niet kwijtgeraakt. Huell werkte niet (!) voor Fring, maar voor Saul, die weer voor WALT werkt.
Nu jat Huell zijn wiet. Hierdoor weet Jesse zeker dat hij zijn ricin sigaret niet zomaar was kwijtgeraakt, maar was gerold. Walt vertelde Jesse dat Fring hun relatie probeerde te verslechteren en Brock had vergiftigd en later was zijn suggestie dat Jesse de sigaret moet zijn kwijtgeraakt. Walt maakt zelf een neppe ricin sigaret en doet alsof Jesse het gewoon thuis had verloren.
Wat betreft die Lily of the Valley...Ik zie het op deze manier: Jesse realiseert zich dat Fring er niets mee te maken had. Wie is dus wel de dader? Walt (het kan niemand anders zijn), omdat hij zei dat Fring het had gedaan. En hem kennende, is hij er wel in staat om van allerlei stoffen iets dodelijks te maken.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
P.s. Wie was dat hulpje van de oom van Todd? Mega bekende kop.
Duurt bijna een jaar, maar dan weet je het. Herc, uit Friday Night Lights.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
De diner scene was ook mooi. Ik vind dat Hank echt sterk speelt de laatste tijd. Iedereen overigens.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Al met al weer een echt goede aflevering. Ben blij dat ik deze serie mee mag maken tijdens zijn hoogtepunt.
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Het was een sterke aflevering al vind ik dat einde een beetje té ver gaan. Dat had wel op een manier mogen gaan waardoor je weer precies weet wat er ook alweer aan de hand was. Maar goed altijd leuk om Jesse weer goed boos te zien.
Westania
-
- 20 messages
- 177 votes
Dit is toch wel hilarisch en zelfs briljant.
YouTube - Hank and Marie Watch The Video Music Awards
Degene die episode 11 van seizoen 5 hebben gezien zullen wel begrijpen waarom.
Edit: Youtube comments lezen op eigen risco, straks zit er een spoiler tussen.
heibert
-
- 14 messages
- 183 votes
Wat een super aflevering weer van de geweldige serie, ben erg benieuwd waar dit heengaat.....
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Vannacht is het weer zo ver. Zullen Walt en Jesse elkaar tegenkomen voordat Hank bij Jesse komt? Hmmmmmmmm...
JustMike
-
- 3218 messages
- 751 votes
Dit is toch wel hilarisch en zelfs briljant.
YouTube - Hank and Marie Watch The Video Music Awards
Degene die episode 11 van seizoen 5 hebben gezien zullen wel begrijpen waarom.
Edit: Youtube comments lezen op eigen risco, straks zit er een spoiler tussen.
Haha, geniaal filmpje, doet me een wel een beetje denken aan deze. Ik heb ook weer erg veel zin in de aflevering van morgen 
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Spannende episode weer, ben benieuwd wat Walt in gedachten heeft nu hij Todd's familie wil inhuren.
JustMike
-
- 3218 messages
- 751 votes
Spannende episode weer, ben benieuwd wat Walt in gedachten heeft nu hij Todd's familie wil inhuren.
Volgens mij wordt er iemand naar Belize gestuurd

En voor de mensen die Dexter ook kijken, is dit wel een grappig plaatje. Spoiler van aflevering 11.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Minder sterke aflevering, vond ik. Vond het vooral storend dat bepaalde, mijn inziens belangrijke, elementen niet worden vertoond. Zoals het moment waarop Hank zijn collega Gomez heeft ingelicht. Een paar afleveringen lang zien we hem met het dilemma strijden of hij het zijn collega's zal vertellen en ineens weet Gomez het. En we kregen destijds ook al niet te zien hoe Marie 'het grote geheim' werd verteld. En als je dan de impact wil zien hoe Hank en Gomez reageren op het complete verhaal van Jesse, krijgen we daar ook niets van te zien. Vier en een half seizoenen lang zien we Hank puzzelen en op het moment dat hij alles in detail te horen krijgt, zien wij er niets van. In plaats daarvan krijgen we wat onzinnig geneuzel rondom Marie bij een psychiater en te lange scènes van Walt, Skyler en Walter Jr in een hotel. Had aan het einde van de aflevering ook niet het gevoel dat we echt iets waren opgeschoten ten opzichte van aflevering 11. Desondanks weet ik zeker dat de serie voor de komende vier afleveringen in een stroomversnelling zal schieten. Ik hoop maar dat het Gilligan lukt om alles bij elkaar te knopen en er een bevredigend einde aan te geven. De lat ligt hoog na het einde van seizoen 4, maar een hoge lat heeft Gilligan er nooit van weerhouden om de kijker weer te verrassen.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Beste- serie-ooit... (?)
Ik ben waarschijnlijk een van de weinige personen op aarde
maar om één of andere reden deze serie nooit gevolgd. Maar tegenwoordig blijkt het een onvermijdelijk gespreksonderwerp te zijn, vooral nu het einde nadert, en ja ik ben het beu om steeds de kring te verlaten of vragen voor een nieuw onderwerp om spoilers te vermeiden
omdat ik het wel graag ooit eens wou zien.
Dus ben er eindelijk enkele weken geleden aan begonnen en ben bijna doorheen SE1, met enkel de finale nog te gaan. U leest het goed, 'enkele weken geleden' ja.. wil dus zeggen dat ik er niet echt achter zit en af en toe eens een aflevering kijk uit verveling. Niet echt een goed teken bij een serie. Nu het is verre van slecht, soms zelf echt grappig maar om eerlijk te zijn zie ik het echt niet wat hier nu zo geweldig aan is. Ik heb nog niets bijzonder goed gezien. Is het een type serie dat tijd vraagt en beter wordt met de seizoen? Hoewel sommige zeggen dat seizoen 1 de beste is? Het belangrijke 'ik MOET weten wat er in de volgende aflevering gaat gebeuren' gevoel ontgaat me hier ook volledig. En buiten Cranston is er ook geen enkel echt interessant personage, en zelfs bij hem schreeuwt het nog niet dat ik er alles van moet weten.
Wat mis ik hier?
Blijven kijken?
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Een beetje een opbouwende aflevering. Minder intens als de vorige afleveringen, maar wel interessant voor het verloop van het einde van de serie en het seizoen. De poppetjes zijn nu opgesteld waarbij Jesse en Hank de handen in één slaan en Walt samenwerking zoekt met de immer gezellige familie van Todd. Wel enigszins een logische reactie van Walt aangezien zijn familie wordt bedreigd door Jesse, maar het pijnlijke is dus dat de bedreiging van Jesse onnodig was. Een explosief vervolg ligt in het verschiet de komende aflevering.
Volgens mij wordt er iemand naar Belize gestuurd

En voor de mensen die Dexter ook kijken, is dit wel een grappig plaatje. Spoiler van aflevering 11.
De vraag is nu of hij die bestemming zal bereiken... Walt heeft duidelijk de intentie om een enkeltje voor hem te boeken.
Leuke afbeelding. So true (helaas).

Minder sterke aflevering, vond ik. Vond het vooral storend dat bepaalde, mijn inziens belangrijke, elementen niet worden vertoond. Zoals het moment waarop Hank zijn collega Gomez heeft ingelicht. Een paar afleveringen lang zien we hem met het dilemma strijden of hij het zijn collega's zal vertellen en ineens weet Gomez het. En we kregen destijds ook al niet te zien hoe Marie 'het grote geheim' werd verteld.
Muah, die beelden hoef ik niet zo nodig te zien en voor de vaart van de aflevering wel fijn dat die momenten achterwege werd gelaten. Marie en Gommie zijn op dit moment toch iets minder relevant als personages. Dat zij nu op de hoogte zijn van Walt’s daden is voldoende voor mij.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat mis ik hier?
Blijven kijken?
Niks aan het handje. De meeste die ik ken waren alles behalve onder de indruk na het eerste seizoen. Je pas druk gaan maken als je na het tweede seizoen niet overtuigt ben, vooral na "Over" (seizoen 2, aflevering 10), waar de beste scene van heel de reeks in zit. Komt goed.
Al is de beste serie ooit vooral afkomstig van hyperbolerige fanboys hoor, iets te veel eer. Maar wel heel erg goed. Mooie cinematografie ook, word ook gewerkt met heel veel visual cues. Character development is de grootste troef van de serie, duurt dus even voordat dat zichzelf uit betaald.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Rommelige aflevering met (spoiler): iets te weinig diepgang in de juist belangrijke scenes. Verder vind ik dat Jesse een beetje gehooked overkomt, eigenlijk een beetje TE gehooked. Maar goed, hopelijk laat hij zich niet weer imponeren door Walt of juist wel? want het zijn toch 2 figuren met een liefde en haat verhouding. Afgezaagd komt het bij mij tot nu toe nog niet over, maar het neigt er wel naar toe te gaan.
Anyway, nog 4 afleveringen te gaan? 
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Beste- serie-ooit... (?)
Ik ben waarschijnlijk een van de weinige personen op aarde
maar om één of andere reden deze serie nooit gevolgd. Maar tegenwoordig blijkt het een onvermijdelijk gespreksonderwerp te zijn, vooral nu het einde nadert, en ja ik ben het beu om steeds de kring te verlaten of vragen voor een nieuw onderwerp om spoilers te vermeiden
omdat ik het wel graag ooit eens wou zien.
Dus ben er eindelijk enkele weken geleden aan begonnen en ben bijna doorheen SE1, met enkel de finale nog te gaan. U leest het goed, 'enkele weken geleden' ja.. wil dus zeggen dat ik er niet echt achter zit en af en toe eens een aflevering kijk uit verveling. Niet echt een goed teken bij een serie. Nu het is verre van slecht, soms zelf echt grappig maar om eerlijk te zijn zie ik het echt niet wat hier nu zo geweldig aan is. Ik heb nog niets bijzonder goed gezien. Is het een type serie dat tijd vraagt en beter wordt met de seizoen? Hoewel sommige zeggen dat seizoen 1 de beste is? Het belangrijke 'ik MOET weten wat er in de volgende aflevering gaat gebeuren' gevoel ontgaat me hier ook volledig. En buiten Cranston is er ook geen enkel echt interessant personage, en zelfs bij hem schreeuwt het nog niet dat ik er alles van moet weten.
Wat mis ik hier?
Blijven kijken?
Het geheel is beter dan één seizoen of een enkele aflevering. Sommige afleveringen zijn zeker saai maar het geheel is sterk. Beste serie ooit is altijd subjectief. Ik vind het duo Walt en Jesse geweldig. Ik weet niet precies wanneer Heisenberg zijn intrede doet maar dan vind ik het nog beter worden. De verandering en contrast die de protagonist doormaakt is wel het sterkste ooit in een serie, subjectief, jawel maar wat mij betreft sterker en donkerder dan Tony Soprano. Als we het dan hebben over series met anti-helden, het is niet te vergelijken met The Fresh Prince of Bel Air. Het is een protagonist en antagonist ineen. De psychologie en motieven achter Walter White zijn ontzettend sterk geschreven.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Was na seizoen 1 ook nog niet zo onder de indruk.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik weet niet precies wanneer Heisenberg zijn intrede doet maar dan vind ik het nog beter worden.
De scene waar naar ik refereerde. Eindscene van Over ("Stay out of my territory"). Let op de blikken in de hand van Walt (Kilz White). Duidelijker kunnen ze het niet maken, qat hou ik van deze show. Komt de cinematografische beeldtaal nog eens bovenop.
En dan ook nog DLZ van Tv on the Radio
.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Het geheel is beter dan één seizoen of een enkele aflevering. Sommige afleveringen zijn zeker saai maar het geheel is sterk.
Volledig mee eens. @t synec: Gewoon blijven kijken het wordt alsmaar sterker 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Totaal mee oneens. Elke aflevering is onlosmakelijk verbonden met de karakteruitdieping. Kan me geen enkele saaie aflevering herinneren. Zelfs niet bottle episode "Fly". Zoals Gilligan zelf ook al aangaf (helaas missen sommigen deze big picture):
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Elke aflevering is onlosmakelijk verbonden met de karakteruitdieping.
De karakteruitdiepingen zijn nu al zo een beetje duidelijk, ist niet?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Goede karakteruitdieping houdt nooit op met evolueren. Er moet vaker buiten de narratie gekeken worden, wat veel te weinig gebeurd overigens. Juist de beeldtaal is bij Br.Ba zo nadrukkelijk aanwezig, hoor je bijna nooit iemand over.
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Totaal mee oneens. Elke aflevering is onlosmakelijk verbonden met de karakteruitdieping. Kan me geen enkele saaie aflevering herinneren. Zelfs niet bottle episode "Fly". Zoals Gilligan zelf ook al aangaf (helaas missen sommigen deze big picture):
Dat zeg ik ook helemaal niet. Eigenlijk moet je het ermee eens zijn met wat ik zeg want als het geheel beter is dan een aflevering dan heeft dat juist betrekking op de karakter uitdiepingen.
En The Fly was best een grappige aflevering verder, leuk gefilmd. Ik ben echt niet bij elke aflevering geïntrigeerd aan het kijken. Vooral het seizoen dat Walter die gasten omver rijdt, volgens mij kwamen daar 7 afleveringen vooraf waarin er alleen maar opgebouwd wordt.
Ik vind het wel vet gefilmd hoor, vooral de intense Jesse momenten, audiovisueel genieten vaak.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ben het er wel mee eens dat de gehele picture alles nou zo sterk maakt (het grote voordeel van een serie) maar niet met dat er afleveringen saai zijn. Er zijn afleveringen die temporiseren, maar dat is iets compleet anders dan saai zijn.
Al is dat per individu verschillend, maar zal echt niet weten naar welke episodes je refereert als je het over saai hebt. Puur omdat elke aflevering onmiskenbare significantie voor de character development heeft.
edit: zie in je edit dat je nu wel een verwijzing geeft. Vind juist een hele ruime build up de acceleratie later alleen maar versterken. Al is dat persoonlijk, al vind ik geen enkele episode saai en zal ik het woord helemaal niet in mijn mond nemen als ik iemand wil overtuigen verder te kijken
.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Om eerlijk te zijn heb ik wel een beetje het "Big Brother" gevoel bij de meeste personage's. Zelfs zo goed dat het net lijkt of de acteurs hunzelf spelen ipv een rol. Karakteristiek vind ik het in ieder geval heel erg sterk en hoeft van mij verder niet meer uitgediept te worden. Aan alles komt een eind, en ook aan deze serie