- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Breaking Bad
Breaking Bad
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Ik kan dat moeilijk onthouden per aflevering, saaie afleveringen vergeet je ook weer snel natuurlijk, aard van het beestje. Ik heb het gevoel dat jij de serie al voor een tweede keer hebt gekeken 
Ik wil niet de Skylar discussie ter sprake brengen of zeggen dat ik haar irritant vind maar wellicht had dat allemaal wel korter gekund en dit laatste seizoen had van mij wel langer gemogen.
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
De scene waar naar ik refereerde. Eindscene van Over ("Stay out of my territory"). Let op de blikken in de hand van Walt (Kilz White). Duidelijker kunnen ze het niet maken, qat hou ik van deze show. Komt de cinematografische beeldtaal nog eens bovenop.
En dan ook nog DLZ van Tv on the Radio
. Yup, die was erg dope, bad ass Heisenberg moment al staat ie voor mij wel op gelijke hoogte met 'Say my name.'
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik heb het gevoel dat jij de serie al voor een tweede keer hebt gekeken
Wat wil je aangezien ik besloten heb pas seizoen 5 te gaan kijken, als beiden helften uitgezonden zijn
. Al kan het 'm daar ook wel in zitten.
Tuurlijk, ik had het kunnen weten, snap nu wat je bedoelt. Dat i kdaar niet eerder op gekomen bent. Vind nou juist het hele handlen van Skyler één van de meest interessante elementen van de serie.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Yup, die was erg dope, bad ass Heisenberg moment al staat ie voor mij wel op gelijke hoogte met 'Say my name.'
Klinkt veelbelovend. Die moet ik dus nog gaan zien. Nog een paar weekjes. Eindelijk zeg. Erg benieuwd geraakt naar 507 nu.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Wanneer Gus zijn intrede maakt wordt het ook allemaal nog een pak vetter. Box cutter 
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Muah, die beelden hoef ik niet zo nodig te zien en voor de vaart van de aflevering wel fijn dat die momenten achterwege werd gelaten. Marie en Gommie zijn op dit moment toch iets minder relevant als personages. Dat zij nu op de hoogte zijn van Walt’s daden is voldoende voor mij.
Maar het gaat er ook niet enkel om dat zij bijpersonages zijn, het gaat erom dat we al vier en een half seizoen naar deze karakters kijken. En daarnaast is Hank de laatste aflevering toch druk met het dilemma of hij naar zijn collega's moet stappen of niet. Als hij dit dan doet, maar dit volkomen buiten beeld gebeurd, is dit toch raar. En dat we dan wel scènes krijgen tussen Marie en haar psychiater en Walt Jr. bij het zwembad, dat is dan een wat vreemde keuze. Vond het dus niet zo'n ijzersterke aflevering, maar dat zegt gelukkig nog steeds niet zo veel, gezien de kwaliteit van de serie.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Dit gaat nu wel erg interessant worden, Hank die nu dus gaat samenwerken met Jesse. Kan niet wachten op de finale.
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Maar het gaat er ook niet enkel om dat zij bijpersonages zijn, het gaat erom dat we al vier en een half seizoen naar deze karakters kijken. En daarnaast is Hank de laatste aflevering toch druk met het dilemma of hij naar zijn collega's moet stappen of niet. Als hij dit dan doet, maar dit volkomen buiten beeld gebeurd, is dit toch raar. En dat we dan wel scènes krijgen tussen Marie en haar psychiater en Walt Jr. bij het zwembad, dat is dan een wat vreemde keuze. Vond het dus niet zo'n ijzersterke aflevering, maar dat zegt gelukkig nog steeds niet zo veel, gezien de kwaliteit van de serie.
Niet elke personage is op dit punt van het verhaal (nu we het climax van de serie naderen) even interessant om te volgen, ook al kijken we vier en een half seizoen naar ze. Skinny Pete en Badger (geweldige en grappige gasten die ik graag zie) zien we nu ook bijvoorbeeld niet omdat ze nu even niet relevant en praktisch zijn. Prima.
Dat Hank niet zomaar naar zijn collega’s kan stappen wordt haarfijn uitgelegd in de video van Walt en daarbij heeft Hank geen keihard bewijs tegen Walt. Zelfs het handschrift van Gale zegt natuurlijk nog niks.
De scenes van Marie en Walt Jr. had wat mij betreft ook niet gehoeven, maar bied toch weer een stukje diepgang en ontwikkeling voor deze personages. Marie die zich toch ook bedonderd voelt en haar gevoelens kwijt moet en Jr. die pas weer weet dat de ziekte terug is bij zijn pa. Dat gaat ‘m ook niet allemaal in de koude kleren zitten uiteraard.
Het zijn allemaal keuzes van de schrijvers en makers om bepaalde scenes en ontwikkelingen te laten zien of weg te laten, en tot op heden ben ik vrij content met hun keuzes. En inderdaad, mede daarom is de kwaliteit van de serie zo enorm en constant hoog.

PS.
Mijn excuses voor het vergeten van de spoilertags in het laatste stukje van mijn vorige post. Ik zie dat ik nu te laat ben om dat nog te kunnen aan te passen.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Zeer vreemde, matige aflevering die uit de BrBa toon valt. Drie afleveringen lang mes op de keel, en dan ineens zo'n aflevering, om het luchtig te houden? Humor die uit de toon valt, plus wat matige plotkeuzes, plus geen echte speciale shots.. Jammer.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
JustMike
-
- 3218 messages
- 751 votes
Ik krijg maar geen hoogte van Skyler, het ene moment mag ik haar niet en heb ik haar liever naar Belize, maar op andere momenten is ze echt redelijk fantastisch.Die momenten komen niet extreem vaak voor jammer genoeg.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Net wat gruwelijke shirtjes en vesten gezien in een magazine. Even snel een wazige snapshot genomen. Morgen bestellen 

Luppie00
-
- 92 messages
- 347 votes
Net wat gruwelijke shirtjes en vesten gezien in een magazine. Even snel een wazige snapshot genomen. Morgen bestellen 
Haha, daar ga je toch niet in lopen? 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Dat shirt met Heisenberg is wel gruwelijk en Los Pollos Hermanos 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ik heb wel vaker gekeken naar shirts maar ik ben nog geen goede tegengekomen waarmee je er niet uitziet als een totale beta-fagget
Maar ze zullen er heus wel zijn. Shirts die je normaal kan dragen maar die de Breaking Bad kijker begrijpt.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Een 'Magnets Bitch' shirt zou wel lachen zijn, alleen de kijkers begrijpen die.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Shirts die je normaal kan dragen maar die de Breaking Bad kijker begrijpt.
Ja die zijn hard to get ? het liefst draag ik die ook liever.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ja ik zal wel een keer kijken. Is wel leuk voor tijdens het sporten of zo. En ik doe een film opleiding dus sommigen zullen het op die school ook wel kunnen waarderen 
JanDahler
-
- 199 messages
- 262 votes
wat een afschuwelijk lelijke shirts!
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Mwah, eerder iets als zo'n Ceep Calm and Cook Meth shirt of zo. En dan het hoedje van Heisenberg in plaats van die kroon snap je?
Vlimmie
-
- 4 messages
- 2 votes
mijn vermoeden is dat walt de ricine voor zichzelf gaat gebruiken als een soort authenasie omdat de kanker terug is of zeg ik nu iets raars?
Marcellus
-
- 136 messages
- 825 votes
Poeh! Misschien wel de meest heftige paar minuten tv die ik gezien heb, het slot van S05E13. Briljante aflevering weer. Lijkt me sterk dat Gomez en Hank hier ongeschonden wegkomen. Snap echter niet hoe het vinden van Walt's geld de onschuld van Hank zou bewijzen.
Over shirts gesproken, blijf het kookschort van Los Pollos Hermanos nog het leukst vinden.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Walt heeft natuurlijk net van alles telefonisch bekend, dat zal vast opgenomen zijn
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Enige minpunt aan 5.13; iets teveel kogels werden er gelost zonder dat er maar één iemand geraakt werd...
Verder niets minder dan briljant wat Gilligan en Co aan 't doen zijn.

-T-Shirts.png)