- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Breaking Bad
Breaking Bad
JVD
-
- 82 messages
- 72 votes
Pffff, dit is één van die weinige series die per seizoen alleen maar beter wordt.....ongelooflijk!!!
De laatste aflevering (307) was gewoon verschrikkelijk goed....één van de beste.
Het probleem met deze serie is dat ie in seizoen 1 en 2 enkele afleveringen in kakt, qua "familie" drama gehalte.....
Seizoen 3 is i.m.o. nergens storend.....
En ja, seizoen 3 tot nu toe komt in de buurt van Dexter wat vermakelijkheid betreft.......in de buurt......that`s it....
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
AMC 
Na Mad Men lijkt dit ook weer een sterke serie te worden, zeker ook gezien alle positieve reacties hierboven. Dat einde van afl. 2
. Cranston en Paul zijn ook een lekker zwartgallig duo met en tegen elkaar. Ja erg leuk!
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Ik zeg niet dat ik Cranston slecht vind acteren in deze serie, maar wel in Malcolm in the Middle
Normaal vind ik anderhalve episode ook te kort om te oordelen, maar aangezien seizoen 1 sowiezo maar 7 afleveringen kent, en ik geen enkele behoefte heb om nog verder te kijken betwijfel ik of ik hem nog op ga pakken
Dat zou echt heel dom zijn. Ik vind Cranston super gecast, precies het juiste type voor een stoffige scheikundeleraar.
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Net de nieuwste gezien. Verreweg de minste. Maar wel belangrijk als overgangsaflevering, als dat een woord is.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Heel, heel erg goed. Ik kan deze serie zo hard aanraden aan alle serie liefhebbers op MM. Ik denk wel het beste wat ik sinds The Wire heb gezien. Seizoen 1 net afgekeken en ik vind het in veel opzichten perfect. Er wordt tijd genomen om het (zeer sterke) verhaal te vertellen, personages krijgen diepgang en kleur, humor is heerlijk zwart, cameravoering is soms echt prachtig, de muziek klopt en Cranston en Paul zijn werkelijk een koningsduo. Daarnaast is Cranston Zo 'bad'. Looptie daar met zijn kale kop door een achterbuurt met een zak vol geld en duizend respect!
.
Nu nog ff seizoen 2 openen en dan slapen! Anderhalve pagina discussie over deze serie is veel te weinig mensen, kijken dus!!
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
"My name is Heisenberg"
Coole moviemeter nickname, ik heb 'm nu verzonnen, 100 euro voor de rechten.
Vincent!
-
- 70 messages
- 523 votes
Pffff, dit is één van die weinige series die per seizoen alleen maar beter wordt.....ongelooflijk!!!
De laatste aflevering (307) was gewoon verschrikkelijk goed....één van de beste.
Het probleem met deze serie is dat ie in seizoen 1 en 2 enkele afleveringen in kakt, qua "familie" drama gehalte.....
Seizoen 3 is i.m.o. nergens storend.....
En ja, seizoen 3 tot nu toe komt in de buurt van Dexter wat vermakelijkheid betreft.......in de buurt......that`s it....
Seizoen 3 is inderdaad goed maar de laatste (the fly) vond ik weer wat minder vergeleken met de voorgaande afleveringen. Maar goed, de nieuwe episode is nu online dus ik ben benieuwd.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Opvallend genoeg was die aflevering (The Fly) wel geregisseerd door Rian Johnson (Brothers Bloom, Brick).
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Seizoen zit er weer op, genoeg (goede) cliffhangers om je bij vast te haken voor een vierde seizoen, die vanochtend officieel is aangekondigd.
louisvf
-
- 1462 messages
- 2523 votes
Hoe goed is het einde van Seizoen 3 wel niet!!!
Dat en serie na 3 seizoenen lang nog zo'n kwaliteit kan bieden...
Top!!!
Hectometersnor
-
- 299 messages
- 168 votes
Na wat tips deze serie gaan kijken en ben er zeer over te spreken, hier word vooral goed geacteerd en daarnaast word er ook echt tegen het briljante aan geschreven, Zit nu halverwege seizoen twee en ondanks dat ik de serie niet echt spannend vind, vind ik hem wel uiterst boeiend. Wel vind ik Skyler echt een mega irritant mens, ik irriteer me kapot aan haar. Ze zeurt, ze zuigt (not the good king), ze is hypocriet, egoistisch maar vooral een afschuwelijk irritant karakter. Hopelijk word die eruit geschreven, Walt is veel te cool voor dat huiselijke trutje.
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Zit seizoen 2 ff uit aub. Seizoen 3 is veel beter. Net 3-13 gezien, 12 en 13 zijn echt mega heftig! Wo, vooral het einde van 12
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Beste serie van afgelopen tv-seizoen! Geniaal einde van S3. Dit kan zich echt meten met de hoge HBO standaards. Rubicon nieuwe serie van AMC lijkt na de eerste episode ook al een groots niveau te gaan behalen!
Overigens was the Fly juist heel sterk, prachtig hoe een episode helemaal rond een vlieg zich kan afspelen.
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
The Fly vond ik als idee wel leuk. Het was alleen wel een hele rustige tussenaflevering. Ik zat juist net op wat actie te wachten. Maar ja, zeuren van mij om iets te zeuren te hebben, lekker Nederlands dus.
De beste serie ooit als je 't mij vraagt. Erg moeilijk om in dit genre zo goed te zijn. Drugs en actie, dat wordt snel heel erg A-team. Dit is zó goed geschreven dat het een echt drama wordt.
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Voor diegene die het einde van s3 heeft gezien:
Heeft Jesse 'm doodgeschoten, of is het een misleiding?[\spoiler]
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Voor diegene die het einde van s3 heeft gezien:
Heeft Jesse 'm doodgeschoten, of is het een misleiding?
Volgens mij is dat de bedoeling van een zogenaamde 'cliffhanger', je laten afvragen tot het nieuwe seizoen begint.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Heeft Jesse 'm doodgeschoten?
Serie zit scripttechnisch knap in elkaar, geweldig hoe seizoen twee naar de climax toewerkt, en steekt ook audiovisueel ver boven het maaiveld uit. De rouwverwerking van Jesse bijvoorbeeld had niet zonder de prachtige ambientmuziek gekund en het dorre New Mexico geeft in de vele fraaie vergezichten een visitekaartje af.
En Heisenberg is gewoon bad-ass.

(bovenstaande afbeelding is inmiddels het middelpunt van het altaar waar ik elke morgen mijn rek- strek- en kruipoefeningen uitvoer)
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Volgens mij is dat de bedoeling van een zogenaamde 'cliffhanger', je laten afvragen tot het nieuwe seizoen begint.
Ja, duh. I ain't stupid. Ik vroeg me gewoon af wat jullie denken. Ik denk en hoop van wel nl.
Hectometersnor
-
- 299 messages
- 168 votes
Zit inmiddels al weer halverwege seizoen 3 en ik begin deze serie steeds beter te vinden, zo jammer dat het al weer bijna voorbij is en dat het dan wachten geblazen word. De vrouw van Walt is nog steeds erg irritant maar gelukkig wel iets minder. Scene in het ziekenhuis tussen Jesse en Walt vond ik erg aangrijpen maar 10 minuten later was dat effect weer helemaal weg omdat hij in kwestie van pakweg 1 uurtje totaal van gedachte veranderd en de volgende dag nog lollig loopt te doen in het Lab. Misschien vind ik dat wel het enige minpuntje van dit seizoen, Hij is misschien net een tikkeltje te divers, maar misschien is dat ook juist zijn rol. Desondanks weet ik nu al gewoon dat Jesse voor problemen gaat zorgen omdat hij gewoon een magneet voor problemen is. Kan niet wachten op het einde, van wat ik gehoord heb is het behoorlijk spectaculair.
delvohii
-
- 54 messages
- 2 votes
Iedereen prijst hem hier erg aan, en ik zit nu bij 308, dus nog 5 afleveringen. Het is een aardige serie, maar op vele punten ongeloofwaardig en over the top. Na mijn idee is Dexter toch veel sterker en beter, net als The Sopranos.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Na mijn idee is Dexter toch veel sterker en beter, net als The Sopranos.
Wederom, wat heeft Dexter hiermee te maken?
delvohii
-
- 54 messages
- 2 votes
het zijn allemaal series van hoog niveau, net als The Wire, maar die heb ik (nog) niet gezien, dus kan ik daar over niet oordelen. Maar ik kan bijvoorbeeld niet Breaking Bad met series als CSI ofzo vergelijken.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Breaking Bad weer opgepakt nadat het door tijdgebrek stil heeft gelegen. Was al een eind op weg in seizoen 2 en mijn aandacht begon wat te verslappen, maar vanaf 2.09 lijkt het weer helemaal de goede kant op te gaan. Wat een heerlijke mysterieuze intro scenes met dat roze beertje in het zwembad . Einde van 2.10 is echt geniaal, wat een lijpo begint Cranston te worden op de paarkeerplaats. Stay out of my territory. [/spioler]. Heerlijke muziek ook altijd. Snel S2 afkijken.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Dat einde van 2.12 is echt sick . Geniaal! Breaking Bad seizoen 2 is briljant, kan niet anders stellen. Zo goed geschreven, geacteerd en gefilmd. Klasse!
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Skylar: I fucked Ted 
En die Bad-Ass Mexicanen, dit gaat zo vet worden.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Overigens was the Fly juist heel sterk, prachtig hoe een episode helemaal rond een vlieg zich kan afspelen.
Gisteren the Fly gezien. Vond em ook steengoed. Bijna de hele aflevering speelt zich af in één ruimte en die twee gasten vervelen geen seconde. Ook fijn dat ze na de climax van 3.07 even wat gas terug hebben genomen om er weer wat zwarte humor in te gooien . Heel benieuwd naar de laatste drie.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Diepe buiging voor Breaking Bad.
S3 is net zo geniaal als S2. Sta er elke keer van te kijken wat ze nu weer bedacht hebben. Ook zo fijn dat er zorg wordt besteed aan het audiovisuele aspect van serie/film.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Zo, de serie schoot wel gelijk een ster omhoog toen het geen meth maar kwikfulminaat bleek te zijn.
Nu op 4*, kijken of het inderdaad beter wordt. Het lijkt er op dat het na ep 6 pas echt goed begint.