- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Breaking Bad
Breaking Bad
dumble
-
- 268 messages
- 225 votes
Hoi,

Ik zag dat er hier op moviemeter nog geen vermelding van breaking bad stond, ik dacht daar moet verandering in komen aangezien dit 1 van de betere series is. Hier is een leuke recensie (in het NL) te lezen:
Recensie van de televisieserie Breaking Bad - Lurven
Season 2 is net weer begonnen (in amerika), ik zou zeggen bekijk de pilot eens 
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Jup, erg leuke serie. Echt weer zo'n serie die je maandenlang op de plank laat staan omdat je er niet zoveel over leest op internet en dus niet kan meten met andere topseries maar achteraf even goed blijkt te zijn (beter zelfs).
Heerlijke, cynische rol van Cranston (Malcolm's vader uit MITM) en erg leuke verhaallijnen. Even kort opgesomd, chemie leraar ondergaat een midlife crisis en besluit na ontdekking dat die longkanker heeft geld te gaan verdienen door een methlab te starten met een voormalige studente (Aaron Paul).
louisvf
-
- 1462 messages
- 2523 votes
Top serie!
Telkens weer en enorm leuk bedachte storyline mooi tot in de puntjes uitgewerkt met een heerlijke rol van Cranston en een aangename soundtrack!
Top vermaak (als het onderwerp je aanspreekt: Meth)
5
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Ik heb hier de helft van de eerste aflevering van gezien. Dat zag er goed uit. De rest van de seizoenen druppelt langzaam binnen. Dit wordt mijn nieuwe serie om te kijken in 2010.
Samen met Chuck, laat daar geen misverstand over bestaan
.
scanner
-
- 60 messages
- 0 votes
Wat vreemd dat deze serie nog niet uitgezonden wordt op de Nederlandse televisie. Bijna niemand kent de serie hier maar 't is veel beter dan een "24" of een "Dexter".
Erg verslavende serie met zeer goede schrijvers...zit me nu al te verheugen op het nieuwe seizoen. Seizoen 1 komt in maart uit op blu-ray.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Seizoen drie is sinds gister weer van start gegaan op AMC.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Hoe geniaal kun je een seizoen laten beginnen, seizoen 3 is weer awesome. Kan makkelijk mee met vele HBO series deze.
louisvf
-
- 1462 messages
- 2523 votes
Hoe geniaal kun je een seizoen laten beginnen, seizoen 3 is weer awesome. Kan makkelijk mee met vele HBO series deze.
Ga hem vanavond bekijken, door u comment heb ik nu nog meer zin gekregen 
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Mijn interesse is gewekt, lijkt me een ideaal script!
louisvf
-
- 1462 messages
- 2523 votes
Mee eens, kan niet wachten op de 2de aflevering
!
louisvf
-
- 1462 messages
- 2523 votes
Wat vreemd dat deze serie nog niet uitgezonden wordt op de Nederlandse televisie. Bijna niemand kent de serie hier maar 't is veel beter dan een "24" of een "Dexter".
Erg verslavende serie met zeer goede schrijvers...zit me nu al te verheugen op het nieuwe seizoen. Seizoen 1 komt in maart uit op blu-ray.
Vreemd, in België hebben ze het op prime vertoond heb ik zo vernomen...! Nuja, vind dat je ook niet moet ook wachten tot zoiets op televisie komt! Anders haak je waarschijnlijk makkelijker af vanwege da lange wachttijd...!
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Erg fijn weer de nieuwe ep, zitten ook opvallend vaak meesterlijke shots in deze serie.
Raapsteel
-
- 17 messages
- 15 votes
Eerst vond ik Dexter de beste serie. Dexter vind ik nog steeds goed maar deze serie vind ik beter. Het is verslavend. Uiteraard kan je de 2 niet vergelijken behalve dat ze zogenaamd 'bad' zijn, dwz mensen die slechte dingen doen maar eigenlijk goed zijn.
De humor waarmee BB gebracht wordt is briljant. Soms is het net als Laurel & Hardy. Goede acteurs ook. De verhaallijnen blijven interessant en wisselend waarbij in Dexter toch vaak hetzelfde weer terug komt, bijv. dat er in elk seizoen weer een (extra) seriemoordenaar moet zitten.
In ieder geval leuk dat er momenteel goede series te zien zijn. Helaas is BB nog niet op de NL televisie, wie weet later?
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Ga zo aan ep 7 beginnen van seizoen 1. Wat een koningsserie. Actie, humor, drama en nog eens actie. Super origineel idee, geweldig gemaakt.
Ep 7 is seizoenfinale, ben beniewd.
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Ik ga deze serie ook eens even proberen. Zeker aangezien ik Dexter geweldig vind (mijn lievelingsserie), en dit toch een beetje een soortgelijk verhaal is. Ben erg benieuwd, seizoen 1&2 staan in de download. Ik laat wel weten wat ik er van vind 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Lijkt vrijwel helemaal niet op Dexter sorry man.
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Een man die een dubbelleven leidt, crimineel wordt en zijn expertise gebruikt om misdaden te plegen.. Daarnaast een mix is van misdaad en komedie.. Ik zie het een soortgelijk genre waar ik wel van hou.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Humor is hier echt een stuk minder in te vinden, en wat erin zit is vrij andere humor. Zijn dubbelleven is ook totaal anders, ivm spoilers kan ik daar niet verder op ingaan maar geloof me. En hij maakt alleen maar hele goede drugs, hij vermoord geen mensen.
Natuurlijk moet je deze serie zien en Dexter is ook super, maar je moet geen Dexter verwachten dan kom je echt bedrogen uit.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Direct vermoord hij geen mensen nee, maar er zijn al aardig wat mensen overleden in de serie.
Qua humor is het ZEKER niet te vergelijken. In Dexter zitten veel meer grappen, en is de sfeer veel luchtiger dan in deze serie, die erg serieus wordt aangepakt met een paar hele diepe thema's.
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Ik heb de eerste aflevering gezien, en ik weet niet echt wat ik er van moet vinden. Op zich wel een leuk onderwerp dat voor veel rare situaties kan zorgen, zoals ook in de Pilot. Maar nog erg aangrijpend is het niet, en ik heb het idee dat de humor die erin moet zitten absoluut niet overkomt. Daarnaast is de hoofdrolspeler nou ook niet echt een hoogvlieger, die in Malcolm in the Middle al niet erg overtuigend overkwam. Ik kijk het nog even aan, series worden vaak beter naarmate het vordert.
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Ik heb de eerste aflevering gezien, en ik weet niet echt wat ik er van moet vinden. Op zich wel een leuk onderwerp dat voor veel rare situaties kan zorgen, zoals ook in de Pilot. Maar nog erg aangrijpend is het niet, en ik heb het idee dat de humor die erin moet zitten absoluut niet overkomt. Daarnaast is de hoofdrolspeler nou ook niet echt een hoogvlieger, die in Malcolm in the Middle al niet erg overtuigend overkwam. Ik kijk het nog even aan, series worden vaak beter naarmate het vordert.
Ik en de halve TV-wereld zijn het niet met je eens: Bryan Cranston heeft de afgelopen twee jaar de emmy (en nog eens reeks andere awards) gewonnen voor beste acteur in een dramaserie.
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Daarom is het ook een mening
Misschien was die in die drama-serie erg goed, misschien is die in BB ook wel fantastisch, maar ik vond hem in de 1e aflevering niet superovertuigend. Daarnaast vond ik hem in Malcolm in the Middle gewoon belachelijk zwak acteren.
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Oh ok, je zei een dramaserie dus ik dacht wat anders 
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Ik kwam er laatst achter dat die ook in HIMYM speelde
.
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Ik zie het staan ja, 2 afleveringen, met deze geweldige quote:
Druthers: [about the model trees Ted made] Too green.
Ted Mosby: Too green?
Druthers: I want them to be more of a natural brown color. Almost a burnette. Also, they need to be bushier.
Ted Mosby: Bushier?
Druthers: I want this tower to emerge from a thicket of unkempt burnette shrubbery. Can you picture it, Ted?
Ted Mosby: I can't unpicture it.
Wie is die Druthers dan, zijn baas?
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Ik ben gestopt met kijken, midden in de 2e aflevering. Als ze na een half uur nog niet hebben beslist wat er met de half-dode moet gebeuren, wat eigenlijk een humoristisch tafereel moet opleveren (en dat in mijn ogen niet is), wordt het mij een beetje te veel. 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Hoewel ik het op me klompen al aanvoelde dat je er met totaal de verkeerde verwachtingen in ging. Zou ik toch nog heel even doorkijken anderhalve episode is wel erg snel om de handdoek al in de ring te gooien. Hoewel als je zegt dat Bryan Cranston slecht acteert je inderdaad misschien beter weg kan blijven van deze serie.
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Ik zeg niet dat ik Cranston slecht vind acteren in deze serie, maar wel in Malcolm in the Middle
Normaal vind ik anderhalve episode ook te kort om te oordelen, maar aangezien seizoen 1 sowiezo maar 7 afleveringen kent, en ik geen enkele behoefte heb om nog verder te kijken betwijfel ik of ik hem nog op ga pakken