- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Breaking Bad
Breaking Bad
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Dus jij snapt niet dat iemand als Jesse (of eender wie) die daar opgesloten zit in dat hok er liever uit wil
Geef eerlijk toe, dat is toch de normaalste zaak ter wereld dat je daar weg wil!! Ik vond altijd dat jij veel zinnige commentaar gaf bij films enzo maar dit slaat werkelijk nergens op. (zucht) echt..... hij wordt nota bene gechanteerd via Brock en zijn moeder (die foto)!
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Afgelopen week het gehele 5e en laatste seizoen bekeken en vooral die tweede helft is waanzinnig goed. Geen pauzes meer. Strap in en enjoy the ride. Enorm genoten.
Joy4ever
-
- 4609 messages
- 1832 votes
Zojuist Felina gezien. Breaking Bad zit erop
. Maar wat een serie was dit zeg
.
Na seizoen één was ik nog totaal niet onder de indruk. Maar man, man, man.. Seizoen twee was al een stuk beter maar daarna gingen de remmen pas echt los. Ik kom bijna superlatieven tekort. Zonder uitzondering ging iedereen beter en beter acteren. Briljante scenes en dialogen volgden elkaar maar op. De vaart die er steeds meer in kwam. Fantastisch. Persoonlijk vond ik het beste gedeelte de tijd waarin Walt en Jesse kookten in het lab van Gus. Pakweg seizoen drie en vier. Dat vond ik de beste seizoenen. Die verslond ik echt. Met name vanwege de briljante acteerprestatie van Giancarlo Esposito (Gus). GEWELDIG. "Now, thank me and shake my hand". Verder was ik zeer gecharmeerd van de acteerprestatie van Aaron Paul (Jesse). Thumbs up. Maar iedereen groeide en groeide maar in zijn of haar rol. Heerlijke side characters ook, oa Badger en Skinny Pete. Top serie. Beste aflevering vond ik Salud, met oa deze scene:
Prachtig. De scene daarna bij de pool was niets minder dan epic. Wat een serie. Damn. Maar wat blij dat ik ben blijven kijken. Niet ben afgehaakt tijdens het matige eerste seizoen.
Felina was een machtig slot. No loose ends BITCH!
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
1 loose end.
Joy4ever
-
- 4609 messages
- 1832 votes
1 loose end.
Daar is neem ik aan ook wel een scheikundige formule op los te laten 
Ik baal wel dat het er nu opzit. Pfff... Toch wel heel erg van de diverse characters gaan houden...
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Echt niet met opzet hoor. Walter weet toch wel of er navigatie/GPS in die auto zit? Dat hoort zo'n meesterbrein toch te checken? En die zie je toch niet over 't hoofd? In ieder geval Walter toch niet? En als dat geld van levensbelang is (het doel: de kinderen) , waarom wil ie het dan later net zo makkelijk weggeven om de verwoester van zijn leven vrij te kopen?[
En vinden jullie het niet raar dat Walter aan Hank bekent, zonder te vragen wat voor bewijs ie heeft? En waarom zou ie vervolgens dit soort miniem bewijs erkennen? En waarom geeft z'n vrouw zich dan ook maar meteen gewonnen? Waarom checkt ze niet eerst bij'/wacht ze niet eerst op Walter na de mededeling van haar zus dat 'Walter gearresteerd is'. Waarom neemt Walter's schoonzus aan dat Walter een topcrimineel is aan de hand van een gelijkend stukje handschrift? (volgens mij nog off-screen ook) En waarom gaat de zoon niet eerst op onderzoek? Waarom vraagt niemand Walter om uitleg, motivatie en bombarderen ze deze jarenlange levensgezel tot aartsvijand nummer 1!? Zonder enige twijfel. Waarom ONTKENT Walter niet gewoon als Hank 'm confronteert? Er is geen enkel ander bewijs dan dit stukje circumstantial evidence, als 't dat al is. En hij was nooit een verdachte. Waarom wil ie als een gek vluchten (er is geen enkel bewijs en de twee cops zijn dood)? Waarom is het dan opeens de tijd voor Skyler om haar man met een mes te belagen? Waarom mag ie daarna wel gewoon inbreken en 5 min uitleg geven aan Skyler? Waarom begint ie haar aan de telefoon uit te schelden en wijst ie zichzelf aan als 'de moordenaar van Hank'? Waarom ontkent ie niet gewoon (want dat is de waarheid)?
Dat vind ik slecht schrijfwerk. Dat betekent niet dat je er met heel veel goodwill geen functionele trui van kan breien, maar er zitten te veel haken en ogen aan.
Fijn om ook eens een kritische blik te zien in dit topic. Ik ben het niet helemaal met jou eens, want ik heb me goed vermaakt met deze serie, maar het is voor mij niet het beste ooit op televisie. Ik vind het ook belachelijk dat je hier zo wordt aangevallen door fanboys die denken dat BB niks fout kan doen. En vooral het gedeelte over aartsvijand nummer 1 is spot on. De slimme Walter zegt om een of andere reden niet dat hij Hank niet heeft vermoord . Erg raar schrijfwerk, waarbij ze naar mijn idee iets teveel forceerde, maar dat vergeef ik ze maar even, want ik heb toch erg genoten van het laatste gedeelte van het laatste seizoen.
De serie had voor mij hele sterke momenten, maar ook heel veel momenten die voor mij opvulling leken. Ik had een betere beoordeling gegeven als ze er 3 of 4 seizoenen van hadden gemaakt, want na uren Skyler, JR en Marie te zien janken vergeet je bijna dat het toch wel een mooie serie is. Dus als ze het soapgehalte hadden beperkt dan was deze serie nog onvergetelijker geworden.
Voor mijn gevoel had deze serie dus niet alleen pieken en dan heb ik het zowel over afleveringen als over personages. Maar ik moet wel zeggen dat deze serie prachtig is gefilmd, denk aan momenten zoals dat de camera boven Jesse zweeft in het speeltuintje. Deze serie zat vol met dit soort mooie momenten.
Maar het lijkt wel of ik de enige ben die zich heeft geërgerd aan het hoge soapgehalte of zijn er ook andere mensen die liever wat minder uitmelking van deze mooie serie hadden gezien? Want voor mijn was het misdaadgedeelte erg interessant.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Nog zo'n sensatie mannetje die alle vormen van drama als soap beschrijft.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Hoewel ik het er mee eens ben dat niet alle scenes met Walt's familie even sterk waren hadden ze zeker hun nut. Ik zie ze zelfs als onlosmakelijk verbonden met de misdaad scenes, aangezien het gezin nu juist de reden was voor de daden van Walt. Zonder dat aspect was BB een heel andere serie geweest. Dat Flynn wel wat meer in de serie had mogen doen (of minder) dan ontbijten of dat Marie een zeur was doet daar niets aan af. Het 'gewone mensen' aspect daarvan kan ik zelfs wel waarderen.
Het had misschien nog iets minder of beter gemogen, maar uitmelken of overbodig zou ik het toch zeker niet noemen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Ooh men ik mis Walt enco echt zeg. Ik heb heel veel afleveringen achter elkaar gekeken. Ben met andere series bij en dan moet ik gaan wachten/andere dingen gaan doen. En veel beter dan BB wordt het niet. Of toch alles opnieuw kijken...?
Joy4ever
-
- 4609 messages
- 1832 votes
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Leuk stukje, en terecht! Cranston heeft zich gewoon volledig op laten nemen in zijn rol. Meesterlijk gewoon!
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Ooh men ik mis Walt enco echt zeg. Ik heb heel veel afleveringen achter elkaar gekeken. Ben met andere series bij en dan moet ik gaan wachten/andere dingen gaan doen. En veel beter dan BB wordt het niet. Of toch alles opnieuw kijken...?
Gewoon nog een keer kijken, joh! Over een jaar ofzo. Dat ga ik zelf zeker ook doen. We zijn nu met The Killing(Forbrydelsen) bezig. Ook erg goed, maar kan niet tippen aan BB!
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Kan het niet laten, toch maar even weer een episode aan het kijken op Canvas. God wat mis ik die serie! Echt weer het gevoel om hem weer opnieuw vanaf het begin te bekijken!
mcnulty
-
- 4 messages
- 1 votes
Een zeer mooi afgewerkte serie qua muziek, beeld, e.d.
Het is een goede serie, zonder dat het echt een topper is.
Na de aanslag op Hank door de broertjes Salamanco, verliest de serie de pedalen had ik het gevoel. Plottwists die minder logisch lijken, gebeurtenissen die per toeval het hele verhaal op zen kop zetten, meer gratuit geweld en vergrijp naar sensatie.
De slotaflvering kon me eigenlijk maar weinig boeien, Het ineen geknutselde machinegeweer dat uit de koffer sprong was een finaal bewijs, dat je alles kan maken met wat materiaal uit den Brico of de Gamma zoals dat ook kon door knutselsmurf in smurfenland. Allemaal wel leuk gevonden en leuke TV maar als meerwaarde zoekende Seriekijker stoort het mij mateloos. Het realisme was in de eerste seizoenen voldoende aanwezig maar de serie verliest gaandeweg de geloofwaardigheid. Series waar de Sky(ler) the limit is, daar weet je nooit waar je eindigt omdat alles nu éénmaal kan en op te lossen valt. En dit is, nogmaals, pijnlijk weergegeven in de laatste shoot-out.
Het enige echte round-character dat ik terugvind is Saul, zijn jokes krikten de serie de hoogte in. Buiten Saul is er eigenlijk niemand, buiten eventueel Hank, die een interne strijd levert. Zelfs Jesse blijft steeds in het zelfde steegje wandelen, zoals mooi wordt opgemerkt door Uncle Jack's “whining like a pussy” in de slotaflevering. De meeste personages maken slechts gebruik van 2 of 3 gezichtsuitdrukkingen gedurende de gehele serie.
Neen, Breaking bad was sterk op weg om zich tussen de beste series te mogen zetten, maar verliest gaandeweg kwaliteit, afwerking en geloofwaardigheid. Ik houd er enkele mooie beelden, liedjes en vooral Bob Odenkirk aan over.
Groetjes
Pepino
-
- 473 messages
- 826 votes
Moest "Seriesmeter" bestaan, ik had elk seizoen vijf sterren gegeven. Breaking Bad is perfect.
Flavio
-
- 4893 messages
- 5225 votes
Geweldige serie maar had toch iets meer verwacht van de laatste episode. Zoals hij als een McGyver iets in elkaar knutselt past niet bij Heisenberg vind ik.
Flavio
-
- 4893 messages
- 5225 votes
Geweldige serie maar had toch iets meer verwacht van de laatste episode. Zoals hij als een McGyver iets in elkaar knutselt past niet bij Heisenberg vind ik. Sowieso ook jammer dat de "showdown" met de nazi´s is, dan waren eerdere vijanden toch meer tot de verbeelding sprekend.
Joy4ever
-
- 4609 messages
- 1832 votes
Met dat laatste ben ik het wel een beetje eens. Ik vond die nazi's als characters wat misplaatst. Dan had ik liever weer een kartel gezien. Hoewel daar niet veel van over was uiteraard. Er zullen altijd wel dingen in een serie blijven waarbij je denkt: ik had het iets anders willen zien. Zoals hier eerder gemeld het nog meer gebruikmaken van de psychologische strijd tussen Hank en Walt. Die shoot-out waarbij Hank het leven liet vond ik te abrupt. Persoonlijk had ik een happy end ook niet erg gevonden. Laatste beeld van Jessie vond ik ook een beetje jammer. Voor mij toch degene voor wie ik het meeste sympathie kreeg gedurende de serie. Maat wat "zeur" ik nou. Dit blijft een waanzinnige serie. Let's cook heeft nu een totaal andere dimensie gekregen
. En iedere keer als ik een Kentucky Fried Chicken passeer zal ik even glimlachen. Wellicht even snel een blik naar binnen werken om een glimp van een Gus op te vangen. Een serie die nog lang doorwerkt. Dat zijn voor mij de series die er toedoen. Over het geheel bezien dik 4,5*.
Flavio
-
- 4893 messages
- 5225 votes
Mee eens, maar toch net niet niveau the Wire of the Sopranos, voor mij de top 2 in serieland- en Twin Peaks natuurlijk, naast de al genoemde punten in de slotaflevering komt het allemaal iets te mooi samen op het eind, tm de persoonlijke wraak van Jesse op zn aartsvijand Todd toe, en ik hou juist wel van losse eindjes. Maar blijft wel een zeer goed geschreven, prima geacteerde en mooi geschoten serie.
Moest "Seriesmeter" bestaan
Wel een idee eigenlijk, al werkt dit forum natuurlijk ook prima, op het geven van sterren na.
TO53
-
- 1 messages
- 0 votes
In Overigen > Televisie > laatste aflevering BB, serie 4, afgelopen zaterdag/zondagnacht:
Help! Ik heb de laatste aflevering van seizoen 4 gemist...wie weet waar ik die nog zou kunnen terugzien? Uitzending gemist heeft hem niet in de collectie.
En als dat niet lukt, kan iemand me dan zo gedetailleerd mogelijk uitleggen wat er gebeurd?
Ik heb het gezien tot na de "discussie" van Mr. Saramanga en Hank.
Ik zou er erg blij mee zijn! Alvast bedankt!
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Zo, Breaking Bad zit er nu ook voor mij er op. En wat een geweldige serie was dit toch! 
Reijersen
-
- 520 messages
- 4226 votes
Seizoen 1, het valt me allemaal maar tegen. Al die positieve verhalen van iedereen doen mij nog gissen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Seizoen 1, het valt me allemaal maar tegen. Al die positieve verhalen van iedereen doen mij nog gissen.
Doorkijken. Seizoen 1 en 2 zijn, ook al zijn ze best goed, gewoon even inkomen in de serie. Maar je mist iets als je daarna stopt.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Vind de combinatie Jesse en Walter White in het eerste seizoen al geweldig eigenlijk, of in ieder geval goed genoeg om verder te kijken.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes