• 178.040 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.658 votes
Profile

Breaking Bad

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

JanDahler wrote:

Breaking Bad, The Complete series komt eind november uit op blu Ray, maakt me niet uit wat die kost, die ga ik halen

(afbeelding)

Zag 'm ook. Die is echt . Hij is wel prijzig maar een no-brainer qua aanschaf (dat Los Pollos schort ). Tel die $ 210 lachend neer.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

JanDahler wrote:

Breaking Bad, The Complete series komt eind november uit op blu Ray, maakt me niet uit wat die kost, die ga ik halen

(afbeelding)

Super stoer

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Als ik rijk was had ik die collection vrolijk gekocht. Zo gaaf. Gaat niet werken hier, helaas.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Mooi einde!

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Wat een series finale! Zit nog na te trillen...misschien ook wel omdat het echt voorbij is
Kippenvel bij Jesse's laatste scène....alle emoties door elkaar....wat een talent die Aaron Paul! En had Walt nu een vaag glimlachje op zijn mond? En Baby Blue van Badfinger wat een goed gekozen slot song!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Harsher Ending

Was ook wel een heel bruut einde geweest trouwens, toch wel erg knap hoe indrukwekkend zijn schrijfwerk is welke richting hij ook op gaat.

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Ik vond het perfect zo! Walt is zo geniaal terwijl hij er niet zo uit ziet. Ik vond scène met Lydia ook mooi...blij dat ze gepakt is...door ricine nog wel; briljant!

YAH87

• 230 messages
  • 0 votes

Prachtig hoe dit nu ineens zoveel meer betekenis heeft na de laatste aflevering:

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Inderdaad , ik was dat bijna alweer vergeten.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Shinobi wrote:

Inderdaad , ik was dat bijna alweer vergeten.

Nee toch? Dat was de sleutel tot die scéne in Felina !

Wat een geweldige finale. Ik kreeg ook echt wel een krop in mijn keel toen Jesse werkte aan het kistje waarover hij tijdens therapie had verteld. Ook het afscheid van Skylar, zijn dochter en zoon (al was dat op afstand). Mooi hoe Jesse wraak kon nemen op Todd.
Deze laatste aflevering was een goede afsluiting van de hele reeks, zeer bevredigend. Breaking Bad zal moeilijk overtroffen kunnen worden. Ik ga maar eens beginnen aan Homeland.

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

chipnibbler wrote:

Ik ga maar eens beginnen aan Homeland.

Vanaf Pilot?! Jaloers!

laundromat wrote:

(quote)
Vanaf Pilot?! Jaloers!

Ik heb de pilot van Homeland gezien maar was niet direct enthousiast. En misschien ga ik The Sopranos ook kijken. Na Breaking Bad heb ik met series wel de smaak te pakken. Hoewel van Six Feet Under heb ik ook een aantal seizoenen gezien.

Voordeel van oudere series is wel dat je alles achter elkaar kunt kijken. Breaking Bad heeft me soms uren uit mijn slaap gehouden. Maar wat was Breaking Bad toch verschrikkelijk goed!

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Het eerste seizoen van Homeland is wel goed, het tweede gigantisch veel minder. Het is mij dan ook een raadsel hoe ze een Emmy hebben kunnen winnen.

The Sopranos vind ik een van de beste series ooit!

Ik ben gisteren pas aan het tweede seizoen van Breaking Bad begonnen.

DBTim

• 854 messages
  • 1151 votes

Er heeft een aantal dagen geleden in een krant in Albuquerque een overlijdingsbericht gestaan voor Walter White haha!

Foto's daarvan zijn op internet te vinden

hoffhaan

• 773 messages
  • 2149 votes

Na seizoen 1 wordt deze serie alleen maar beter en volwassener. Bezig met seizoen 3 van een erg goede serie.

caelers8

• 83 messages
  • 178 votes

Seizoen 1/2/3 geweldig, seizoen 4 vond ik persoonlijk wat inzakken en misschien was het dus maar goed dat ze er met seizoen 5 een einde aan hebben gemaakt. Het laatste seizoen was wel geweldig overigens, maar ik vond de laatste aflevering toch niet fantastisch. Het plot van die aflevering zou ook zomaar in een willekeurige actiefilm gebruikt kunnen worden, zo voelt het tenminste. Had er wat meer van verwacht gezien het hoge niveau van de rest van de serie.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Mooie eerbetoon/samenvatting aan/van de serie. Deels ook hartverwarmend en ook zo tragisch tegelijk;

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6FwrXed7Aqo[/embed]

(bevat spoilers!!!)

eppo349

• 874 messages
  • 4063 votes

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Breaking Bad (de gehele serie): 2,5 sterren!

Ik vind 't echt een matige serie. Vooral het schrijfwerk juist: weinig diepgang, weinig karakterontwikkeling, regelmatig ongeloofwaardige plotontwikkelingen/ handelingen van personages, een paar echt irrtante personages, veel saaie momenten (vooral in de eerste 4 seizoenen) en regelmatig een trage gang (al zat de vaart er in de laatste 8 afleveringen wat meer in). In de eerste 2 afleveringen van dat laatste seizoen ging het al weer fout wat mij betreft. Niemand van de liefhebbers die wat kritiek op de serie heeft?

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

In sommige van je kritiekpunten kan ik mij best vinden in een bepaalde mate hoor. Toch heeft niets daarvan mij erg gestoord, sterker nog heb een zeer meeslepende, interessante en kwalitatief hoogwaardige serie gezien met een zeer hoge entertainmentwaarde. Blijkbaar was de diepgang me steeds voldoende, de karakterontwikkeling me diep genoeg etc. om hier heel erg van te genieten.

Een 2,5*-serie blijf ik persoonlijk niet 5 seizoenen kijken.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

merijn82 wrote:

In sommige van je kritiekpunten kan ik mij best vinden in een bepaalde mate hoor. Toch heeft niets daarvan mij erg gestoord, sterker nog heb een zeer meeslepende, interessante en kwalitatief hoogwaardige serie gezien met een zeer hoge entertainmentwaarde. Blijkbaar was de diepgang me steeds voldoende, de karakterontwikkeling me diep genoeg etc. om hier heel erg van te genieten.

Een 2,5*-serie blijf ik persoonlijk niet 5 seizoenen kijken.

Ik kijk dan ook nooit series tegenwoordig. Dit was een uitzondering 'aangeleverd' door een vriend. Jij zal een 2,5* film toch ook niet afzetten neem ik aan?

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Nee die zit ik wel uit hoor, tijdskwestie.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik kijk vrijwel alles af, waar ik aan begin. En normaal begin ik nooit aan series maar omdat de 'druk' (alle lofuitingen in de media, aansporingen van vrienden en kennissen) zo groot was heb ik dus een keer (ik denk voor de eerste keer buiten een paar mini-series om) een serie afgekeken.

En een 2,5* (tussen de 5/10 en 5,5/10) is verder kijkbaar hoor, dus zo vreemd is het niet.

Maar om eens inhoudelijk op de finale van deze serie in te gaan (spoilers!): zit 't iedereen dan bijvoorbeeld lekker dat crimineel meesterbrein Walter, na net zijn geld begraven te hebben en als enige in het bezit van de coordinaten van de 'schat', in zo'n simpele list van Hank trapt? Of dat Jesse, terwijl ie gruwelijk kwaad is op Walter vanwege het opzettelijk in gevaar brengen van Brock, een poging doet om te ontsnappen en zo de levens van dat vrouwtje en kind in gevaar brengt? En dat na een uitdrukkelijke waarschuwing via een foto?

Is toch gewoon slecht?

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Ramon K wrote:

Breaking Bad (de gehele serie): 2,5 sterren!

Ik vind 't echt een matige serie. Vooral het schrijfwerk juist: weinig diepgang, weinig karakterontwikkeling, regelmatig ongeloofwaardige plotontwikkelingen/ handelingen van personages

Ik dacht al dat het aan mij lag, aangezien iedereen hier deze serie helemaal de hemel in prijst. Vooral de ongeloofwaardige handelingen van de vele personages vind ik steeds meer gaan irriteren. Enige wat nog een klein plusje geeft is het sounddesign. Graphicdesign vind ik veel te arty-farty aan doen met veel te veel verzadiging in de kleuren.

Ik moet toegeven, seizoen 2 is al beter dan seizoen 1, maar nog steeds niet zo vreselijk hoogstaand als hier word beweerd.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Meh. Wel wat flauw om een heel ding weg te laten als je iets slecht vindt geschreven. Hij had met een huur auto de buit begraven. Uiteindelijk hadden zijn geen gps op de auto maar dat wist Walt niet. Dit samen met zijn woede dat hij zij geld kwijtraakt maakt het al een stuk geloofwaardiger. Dat je probeert te ontsnappen als je zaak zo uitzichtloos is, begrijp ik we eigenlijk. Hij wou vast zijn geliefde ook redden als het wel lukt.

Mag best kritiek zijn op brba. Natuurlijk is het DE serie de naast the wire wordt gezet. Dat moet men niet doen. Het zijn andere series. Maar goed hoge bomen vangen uiteraard veel wind. Je moet ook wel een beetje uitkijken dat niet bijna alles wat je schrijft bij films negatief is. Lees zelden een positief, leuk verhaal bij een film Ramon.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Meh. Wel wat flauw om een heel ding weg te laten als je iets slecht vindt geschreven.

Echt niet met opzet hoor. Walter weet toch wel of er navigatie/GPS in die auto zit? Dat hoort zo'n meesterbrein toch te checken? En die zie je toch niet over 't hoofd? In ieder geval Walter toch niet? En als dat geld van levensbelang is (het doel: de kinderen) , waarom wil ie het dan later net zo makkelijk weggeven om de verwoester van zijn leven vrij te kopen?[

En vinden jullie het niet raar dat Walter aan Hank bekent, zonder te vragen wat voor bewijs ie heeft? En waarom zou ie vervolgens dit soort miniem bewijs erkennen? En waarom geeft z'n vrouw zich dan ook maar meteen gewonnen? Waarom checkt ze niet eerst bij'/wacht ze niet eerst op Walter na de mededeling van haar zus dat 'Walter gearresteerd is'. Waarom neemt Walter's schoonzus aan dat Walter een topcrimineel is aan de hand van een gelijkend stukje handschrift? (volgens mij nog off-screen ook) En waarom gaat de zoon niet eerst op onderzoek? Waarom vraagt niemand Walter om uitleg, motivatie en bombarderen ze deze jarenlange levensgezel tot aartsvijand nummer 1!? Zonder enige twijfel. Waarom ONTKENT Walter niet gewoon als Hank 'm confronteert? Er is geen enkel ander bewijs dan dit stukje circumstantial evidence, als 't dat al is. En hij was nooit een verdachte. Waarom wil ie als een gek vluchten (er is geen enkel bewijs en de twee cops zijn dood)? Waarom is het dan opeens de tijd voor Skyler om haar man met een mes te belagen? Waarom mag ie daarna wel gewoon inbreken en 5 min uitleg geven aan Skyler? Waarom begint ie haar aan de telefoon uit te schelden en wijst ie zichzelf aan als 'de moordenaar van Hank'? Waarom ontkent ie niet gewoon (want dat is de waarheid)?

Dat vind ik slecht schrijfwerk. Dat betekent niet dat je er met heel veel goodwill geen functionele trui van kan breien, maar er zitten te veel haken en ogen aan.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Dat uitschelden deed ie bewust om Skyler onschuldig te doen laten lijken voor de cops..

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Je moet ook wel een beetje uitkijken dat niet bijna alles wat je schrijft bij films negatief is. Lees zelden een positief, leuk verhaal bij een film Ramon.

Dat vind ik op dit moment een flauwe opmerking; er is bij op deze serie amper of geen kritiek geleverd en je geeft mijn kritiek nu, waarschijnlijk onbewust, een bepaalde ongeldigheid mee.

Als algemene vraag vind ik het gestelde wel redelijk. De reden; ik vind dat er te veel zooi opgehemeld wordt. Ik vind dat men hier te weinig kritisch is op MM. Een positief verhaal doen vind ik enkel nuttig bij films die ik hoog waardeer terwijl het gemiddelde cijfer de indicatie geeft dat het om een kutfilm gaat. Dan heeft zo'n film een boost nodig. Ik heb geen zin om een lang verhaal te schrijven bij een film die toch al flink gewaardeerd wordt; dan herhaal ik enkel de 50 posts die boven me staan. Wie zit daar nu op te wachten?

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ga morgen op in. Zoveel dingen kloppen amper aan je stuk. Vraag me af of je wel hebt opgelet. Walter ontkent in eerste instantie ook. En weet dat Hank niks heeft. Maar zijn trots is door de gehele serie al een ding bij hem. Nadat Hank hem aanvalt wil hij wel even laten zien dat hij niet die sul is die iedereen denkt...ga nog wel even door morgen.

Flauw valt wel mee. Je mag zoals ik ook schrijf best kritiek leveren. Deel een heel groot deel totaal niet. Maar op bepaalde punten moet het scenario zeker in leven worden gehouden om uit te komen bij de climax. Daar kun je wellicht een andere keus liever gezien hebben. Maar dan benader je een scenario te oppervlakkig. Een scenario als deze is eigenlijk het lastigst. Je moet karakters keuzes laten maken om uiteindelijk ergens te komen zonder dat het out of the blue is of out of character. Daar is Gillian heel knap mee omgegaan. Je mag zeker liever andere afslagen gezien hebben. Dat kan met elk scenario. Maar de meeste beslissingen uit je post passen binnen de karakters hun persoonlijkheid.

Vraag me af of niemand daar op zit te wachten. Van uitgaand dat iemand uberhaupt op iemand hier op de site zit te wachten. Zie 4 sterren voor Long Good Friday. Film die niet echt "hot" meer is. Een review waarom die vrij goed is zou mij wellicht warm maken om die film eens te gaan kijken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.