• 178.079 movies
  • 12.210 shows
  • 33.981 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.888 votes
Profile

Breaking Bad

TomPSV

• 503 messages
  • 445 votes

Wat een fenomenaal einde aan een fantastische serie zeg. Een beter einde had ik eigenlijk ook niet kunnen bedenken. Alle eindjes werden in de laatste aflevering aan elkaar geknoopt zodat je niet met vragen blijft zitten. Erg goed gedaan weer door de schrijvers, die sowieso een compliment verdienen met het feit dat het eigenlijk per seizoen beter is geworden. Bij seizoen 1 zat ik er al meteen helemaal in, maar daarna is het alleen nog maar spannender geworden. Ook echt een serie waar je meeleeft met de verschillende personages. En natuurlijk het fantastische acteerwerk van Bryan Cranston als Walt. Zo enorm overtuigend een karakter neerzetten heb ik eigenlijk nog nooit gezien

Ik ga het wel enorm missen zeg. Een vergelijkbare serie is er ook niet jammer genoeg. Hopelijk komen de schrijvers van BB ooit met een tweede topserie. Maar zo goed als Breaking Bad zie ik het eigenlijk nooit meer worden.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

't Waren vijf mooie seizoenen. Dankjewel, Gilligan en co.

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Oef dit was mooi! De laatste twee seizoenen waren toch echt het best en het spannendst. Hele mooie serie! Kan nu al niet wachten op de spin off: Better call Saul. Met zelfde producer en writer! Vince Gilligan en Peter Gould! Kan niet anders dan dat die ook top word!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Erg mooi en passend slot. Walter heeft alle zaken opgelost. Skyler zal vrijuit gaan, de kinderen krijgen geld, Pinkman heeft zijn leven terug en de Nazi's zijn heerlijk bruut afgemaakt. Niet in ondoordachte Rambo stijl, maar erg intelligent en stoer. En ik ben blij dat het einde ook eindigt met de dood van Walter zelf. Zoals het hoort bij zo'n soort serie. En dat met ondersteuning van geweldige bijpassende muziek, de hele aflevering door. Wat een geweldige serie zeg. Cranston was zo fenomenaal goed in zijn rol.

Dit was het dan

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Nog een serie die zijn einde heeft gevonden, maar het was van begin tot eind geweldig. De werkelijke ontwikkelingen van een persoon, in dit geval het personage Walter White, zie je niet vaak zo sterk weergegeven. Van het acteerwerk, tot de soundtrack en al het filmwerk, de dialogen, stuk voor stuk briljant. Eén van de beste series ooit.

Dit is het einde, maar in een toekomstige herziening die er zeker aan zit te komen, Walter White will break bad at least once more

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Mooie laatste aflevering. Kan me eigenlijk niet heugen dat ik ooit een serie tot het laatst zo goed gevonden heb.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Nou, dat was het dan. Nadat ik laatst met een enorm leeg gevoel overbleef na (het veel te vroegtijdig gestopte) Deadwood te hebben gezien, ben ik dit keer zeer tevreden met het slot. Iedereen mocht nog even komen opdagen, hoe lang hebben we Badger en Skinny Pete bijvoorbeeld al niet meer gezien? Uiteraard had de serie van mij langer door mogen gaan, mits ze dit niveau konden volhouden. Maar ik heb nu een voldaan gevoel en geen zin meer in een toetje, het is goed zo. (Erg jammer dat het uitmelken is begonnen met Saul die - net als Joey - niet een hele serie in zijn eentje kan dragen zonder het contrast van de andere sterke personages.)

Magistraal! Het enige woord dat mij te binnen schiet. Een FIN! zoals die wilt hebben.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Vond het vooral tragikomisch. Zonder bewust te spoileren had het nog veel meer actievol, dramatischer of spannender kunnen wezen, wat mij betreft zeer onderkoeld en juist daarom zo goed.

Juist de kleine dingen die het bij mij deden, zoals de truc met de laserlampjes, het grappige en beklemmende "more Stevia please" voorspelde al niet veel goeds, het verhalende countrynummer in de auto, Uncle Jack met zijn laatste poging tot "cool zijn" en de eindmontage is haast 80's throwback haha . Zo waren er nog wel meer van die kleine meta-grapjes die deze afsluiter nogal wat luchtige tintjes gaf.

Natuurlijk was het ook ontroerend en dat was het dan. Erg goede serie, met een constant hoog niveau, waar ook voor mij de laatste 2 seizoenen wel het best waren, denk ik.

DBTim

• 854 messages
  • 1151 votes

De laatste aflevering was geen spektakelstuk maar wel een hele mooie afsluiting. Alles wordt heel mooi afgerond en ik was echt blij dat Jesse er - relatief - goed uit is gekomen.

Lange tijd geleden dat ik zo meeleefde met karakters in een serie. Dit heb ik eigenlijk alleen maar zo gehad bij The Wire en The Sopranos. Ik ga deze serie nog heel vaak terug kijken. Echt fenomenaal!

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Overigens passen de lyrics van de endsong extreem goed bij Walter en de gehele situatie an sich. Opvallend dat ze zo'n oud nummer hebben gevonden dat er voor geschreven lijkt.

JanDahler

• 199 messages
  • 262 votes

Wat een fantastisch einde van een geweldig serie. By far de beste serie ooit, en zodra deze uitkomt als blu-ray box ga ik nog eens een herziening doen.

Fortune

• 4313 messages
  • 2772 votes

Huh, hoe lang duurt de laatste aflevering nou? 75 min of 55 min?

ace leader

• 3343 messages
  • 0 votes

55 min exclusief reclame

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

Jordy wrote:

Mooie laatste aflevering. Kan me eigenlijk niet heugen dat ik ooit een serie tot het laatst zo goed gevonden heb.

Ok....Maar, wat nu?

ace leader

• 3343 messages
  • 0 votes

Volgend jaar Better Call Saul proberen?

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

freek_93 wrote:
Oef dit was mooi! De laatste twee seizoenen waren toch echt het best en het spannendst. Hele mooie serie! Kan nu al niet wachten op de spin off: Better call Saul. Met zelfde producer en writer! Vince Gilligan en Peter Gould! Kan niet anders dan dat die ook top word!

Mwah, Gilligan heeft al eerder een spin-off gehad die verre van kwalitatief en succesvol was en sinds Alan Ball hou ik toch mijn adem in bij nieuwe projecten van producers die een fantastische reeks hebben gehad.

Maar we gaan het zien, maar gezien de ontwikkelingen in BB zal het sowieso een prequel moeten worden met hopelijk de focus op de cliënten en niet op Saul zelf.

Maar prachtig einde.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

JanDahler wrote:

Ik moet de laatste aflevering nog zien maar ben zeer blij te horen dat het een goed einde is, dat verdient deze serie echt. Ook op IMDB scoort de laatste aflevering 9,8/10.

Fanboys

Treme scoort 7,4 op IMDB, gaat natuurlijk helemaal nergens meer over.

YAH87

• 230 messages
  • 0 votes

Voortreffelijk en bevredigend einde van de beste serie die ik tot heden heb gezien. Het grandioze Walter White/Heisenberg saga is in de loop van vijf, of zes hoe je het maar wilt zien, seizoenen verteld, waarin we zijn getrakteerd op onder meer uitmuntende acteerprestaties, prachtige cinematografie, interessante personages en memorabele, boze Latino bazen.

De laatste aflevering kon haast niet teleurstellen gezien het constante hoge niveau en dat gebeurde ook niet. Een uiterst donker moment gedurende de confrontatie met Elliot en Gretchen die voor mijn gevoel alle kanten op kon gaan en dan weer een uiterst lief moment met de baby. Sowieso een pluim voor de schrijvers om op een niet geforceerde en effectieve wijze het gezin, en zelfs Skinny Pete, Badger, Elliot en Gretchen, in het slot te verwerken. Een kleine Saul Goodman momentje zou het feest compleet hebben gemaakt, maar zou wellicht niet hebben gepast in deze aflevering. Het moment suprême is natuurlijk wanneer de machine geweer los gaat a la Scarface waardoor ook Walt geraakt wordt en uiteindelijk het loodje legt en Jesse zijn vrijheid in ieder geval weer heeft. Een passende finale, die (gelukkig) geen happy end mag hebben voor Walt.

(afbeelding)

Het was genieten geblazen met deze serie. Van episode 1 tot en met 62. Ik kijk ernaar uit om de complete serie op Blu-ray toe te voegen aan de collectie en alles weer te bekijken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

“Breaking Bad was 62 episodes. The 62nd element on periodic table is samarium. Samarium is used 2 treat lung cancer. Every little detail.”

Vlimmie

• 4 messages
  • 2 votes

All hail the KING!! fenomenale, meeslepende, indrekwekkende televisie.

Het beste wat ik ooit op tv heb gezien dat is wat Breaking bad voor mij is.

Een mooier einde had het niet kunnen zijn! Thanks Vince for creating this masterpiece.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Niets minder dan episch deze laatste aflevering. Zo sluit je een serie pas goed af. Mijn maandagavond zal nooit meer hetzelfde zijn.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

The Oceanic Six wrote:

“Breaking Bad was 62 episodes. The 62nd element on periodic table is samarium. Samarium is used 2 treat lung cancer. Every little detail.”

Zo ook de titel van de laatste aflevering:

Fe-Li-Na = Iron-Lithium-Sodium = Blood-Meth-Tears

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Heb gewoon genoten van de afgelopen seizoenen. En net als mij vele anderen. Hoop dat deze serie dan ook de weg verder opengooit, voor nog meer series met deze kwaliteit want er is zeker een publiek voor.

Leuk om weer eens een serie te zijn met een finale die eens niet teleurstelt.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Nog weinig aan toe te voegen, maar ook ik heb genoten van de laatste aflevering. Erg mooi. Ook fijn om eindelijk eens een serie met meer dan 3 seizoenen te zien die een constant hoog niveau weet aan te houden. Misschien wel de beste serie van de afgelopen 10 jaar!

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Roel- wrote:

Overigens passen de lyrics van de endsong extreem goed bij Walter en de gehele situatie an sich. Opvallend dat ze zo'n oud nummer hebben gevonden dat er voor geschreven lijkt.

De songtekst moet wel het enige selectiecriterium zijn geweest, want wat een kutnummer was dat zeg. Enige smet op een verder waardig slot van een geweldige serie.

(Willie) wrote:

(quote)

Fanboys

Treme scoort 7,4 op IMDB, gaat natuurlijk helemaal nergens meer over.

Op Rotten Tomatoes, waar de critici het voor het zeggen hebben, scoort het hele laatste seizoen 9,8/10: Breaking Bad's final season cements its status as one of television's great series, propelling its narrative to an explosive conclusion with sharp direction and assured storytelling.

De 3 seizoenen van Treme krijgen respectievelijk 9,7/10; 9,4/10 en 8,4/10. Ook niet mis.

bertito

• 208 messages
  • 0 votes

Vlimmie wrote:

All hail the KING!! fenomenale, meeslepende, indrekwekkende televisie.

Het beste wat ik ooit op tv heb gezien dat is wat Breaking bad voor mij is.

Een mooier einde had het niet kunnen zijn! Thanks Vince for creating this masterpiece.

Ik ben het volledig met je eens, heb er niks aan toe te voegen

de-alchemist

• 167 messages
  • 87 votes

Ben diep onder de indruk....Ik wil de makers, van Vince Gilligan tot de fantastastische acteurs, met Bryan Cranston voorop, maar zeker ook de anderen, enorm bedanken. Ze hebben allemaal hun levenswerk afgeleverd waar ze om herinnerd zullen worden.

Ik dacht dat het niet beter kon dan The Sopranos en The Wire maar Breaking Bad is minstens zo goed, ik noem ze dan ook the holy trinity of tv-shows. Walt White is net zo een icoon als tony Soprano, beide series zijn eigenlijk ook verslagen van de twee hoofdpersonen. I'm speechless....I am without speech (haha, even een andere favoriete serie van me aanhalen. Wie het weet: jij bent cool!).

Breaking Bad, klassieker onder de klassiekers!

jokemeistah

• 121 messages
  • 741 votes

Geweldige einde, dikke 10

JanDahler

• 199 messages
  • 262 votes

Breaking Bad, The Complete series komt eind november uit op blu Ray, maakt me niet uit wat die kost, die ga ik halen

(afbeelding)

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
De songtekst moet wel het enige selectiecriterium zijn geweest, want wat een kutnummer was dat zeg. Enige smet op een verder waardig slot van een geweldige serie.

Haha, vind ik wel meevallen. Niet een van de beste nummers die er is, maar vond het eigenlijk best wel passen in de laatste scène qua sound.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.