• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

De Wereld Draait Door - DWDD

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

De Wereld Draait Door: Biografie Fernando Ricksen - 30-10-2013 - Uitzending Gemist - dewerelddraaitdoor.vara.nl

Oud voetballer Fernando Ricksen heeft de spierziekte ALS, wat je binnen een paar jaar fataal gaat worden. Heftig.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

The Oceanic Six wrote:

De Wereld Draait Door: Biografie Fernando Ricksen - 30-10-2013 - Uitzending Gemist - dewerelddraaitdoor.vara.nl

Oud voetballer Fernando Ricksen heeft de spierziekte ALS, wat je binnen een paar jaar fataal gaat worden. Heftig.

Dank je voor deze link, indrukwekkend.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Nou, hoe duidelijk wil je het hebben. NOOIT meer Jan Mulder en NOOIT meer Frenk van der Linden uitnodigen als je een politiek item maakt, alsjeblieft zeg. Chiel Beelen die daar als sidekick zit snapt meer van politiek dan deze idioten.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Frenk is een eng mannetje en Mulder moet zich gewoon bij voetbal houden. Het rode gloeide gewoon uit mijn tv.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Dat zijn idd geen mensen die een kabinet moeten beoordelen op tv.

En dat heeft op zich niks met politieke voorkeur te maken maar met kennis.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Gewoon kappen met die items lijkt me het beste.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Voor de liefhebbers, de schoondochter van Van Nieuwkerk zit aan tafel vanavond met Halina. Voor de rest, jullie zijn gewaarschuwd.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Met Halina? Dan sla ik het sowieso over.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

moviemafketel wrote:

Frenk is een eng mannetje en Mulder moet zich gewoon bij voetbal houden. Het rode gloeide gewoon uit mijn tv.

Je vergeet erbij te zeggen dat Prem ook een ontzettend vervelend ventje is, bah.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

De drummer had storingsdienst

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Sylvana Simons

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

depri83 wrote:

Sylvana Simons

Ah, ik moet het terugkijken Ging het over racisme toevallig?

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Als ik weet dat Sylvana komt zoek ik wel alvast een leuke film op. Wat was haar probleem deze keer? Zwarte Piet? Te weinig blinde zangeressen in de Top2000? Of zat haar pruik weer niet goed?

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Een of andere idioot had een poster gemaakt met de tekst ' Wij hebben genoeg van alle Marokkanen, c'est ca' met een logo van de knvb erbij.

Sylvana was geschokt en in de veronderstelling dat dit echt was. Gelukkig beschikte zij over internet en kwam er zo achter dat de knvb er gelukkig niks mee te maken had.....

Dus het enige wat ze nu gedaan heeft is een idioot een podium geven.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

H'm, je verwacht toch dat ze gewoon de hele uitzending aan Nelson Mandela wijden, maar nee, nu switchen ze van een indrukwekkend koor naar de loting van het WK.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Diep triest inderdaad dat in Nederland altijd alles moet wijken voor dat achterlijke voetbal.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Kudo's voor DWDD wat dat betreft dan.

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

SelmaDuim wrote:

Diep triest inderdaad dat in Nederland altijd alles moet wijken voor dat achterlijke voetbal.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Even teruggekeken, inderdaad vrij bizarre keuzes. Gênant trouwens ook dat een hoogbejaarde Youp van 't Hek iets mag zeggen over een voetballoting? Waar gaat dat dan weer over...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

SelmaDuim wrote:

Zo zeg, schandalig. Poe. Dat ze kort na de loting van het grootste voetbaltoernooi van de wereld en het 1 na grootste sportevenement van de wereld er aandacht aan besteden bij een mainstream programma als DWDD. Het is een grote schande. Bah. Puh.

Ben het wel met otherfool eens trouwens. Als je dan over het WK wil praten, nodig dan kenners uit. En niet Youp vh Hek en die Jakhals.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Idd, dat paard had ik na 5 seconden al wel weer gezien lol.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

The Oceanic Six wrote:

Zo zeg, schandalig. Poe. Dat ze kort na de loting van het grootste voetbaltoernooi van de wereld en het 1 na grootste sportevenement van de wereld er aandacht aan besteden bij een mainstream programma als DWDD. Het is een grote schande. Bah. Puh.

Het is vooral het moment natuurlijk, en het willen combineren van zo'n item met een memorial voor Mandela. Op zo'n dag moet je gewoon een radicale keuze maken in plaats van een beetje halfslachtig net niks te doen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

eRCee wrote:

(quote)

Het is vooral het moment natuurlijk, en het willen combineren van zo'n item met een memorial voor Mandela. Op zo'n dag moet je gewoon een radicale keuze maken in plaats van een beetje halfslachtig net niks te doen.

Ze besteden aan beide zaken tijd, wat terecht is. Mandela zijn dood is wereldnieuws, maar de loting, hoe erg voetbalhaters hier als SelmaDuim het ook niks vinden, net zo goed. Je moet het allebei behandelen. Misschien had de programmaindeling gisteravond beter gekund, maar het is onzin dat het WK daar achtergrond had moeten zijn omdat er nieuws is dat ook zeer belangrijk is, misschien nog iets meer.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Nee. In het journaal hoort al het wereldnieuws samen te zitten. DWDD had de kans om een memorabel eerbetoon aan Nelson Mandela te maken (ze hadden nota bene dat koor, dat was de perfecte omlijsting), maar kiest voor halfslachtigheid en middelmaat. Heel jammer.

(Dat voetbalitem had dan, nood breekt wet, naar de maandag kunnen worden doorgeschoven.)

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

eRCee wrote:

(Dat voetbalitem had dan, nood breekt wet, naar de maandag kunnen worden doorgeschoven.)

Dan heeft Studio Voetbal er al over gesproken en op de Maandag VI. Oftewel: DWDD nutteloos (/nog nuttelozer..).

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

eRCee wrote:

Nee. In het journaal hoort al het wereldnieuws samen te zitten. DWDD had de kans om een memorabel eerbetoon aan Nelson Mandela te maken (ze hadden nota bene dat koor, dat was de perfecte omlijsting), maar kiest voor halfslachtigheid en middelmaat. Heel jammer.

Ja hoor. Vrijdagavond de WK loting en er pas maandag over praten terwijl er wel een uitzending al was.

Dat slaat gewoon nergens op. Ze hadden de aflevering gewoon in tweeën moeten splitten. Eerste helft Mandela, tweede helft de WK loting. Jammer voor die paar voetbalhaters hier, maar een groot deel van Nederland vind de loting wel interessant.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

The Oceanic Six wrote:

Jammer voor die paar voetbalhaters hier, maar een groot deel van Nederland vind de loting wel interessant.

Het dringt blijkbaar niet door dat dat niet het punt is.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

eRCee wrote:

(quote)

Het dringt blijkbaar niet door dat dat niet het punt is.

Maar moet je dan een hele uitzending over Mandela maken? Net als alle andere media waar je niks nieuws hoort? Dieptepunt was Pauw en Witteman die natuurlijk overvallen werden, maar ook eigenlijk niks ermee konden maar toch probeerden (iedereen aan tafel mocht wat zeggen, na een kwartier was ook dat klaar). Nu zeg ik niet dat dat stukje van Posthuma zo geweldig was, maar het was tenminste iets anders (al had het langer gemogen en dan de andere media bespreken). of men ha een originele, misschien wel wat schurende invalshoek moeten nemen. Ook interessant. Daarnaast muziek en de tv draait door. Lijkt me genoeg en een uitstekende keuze.

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

eRCee wrote:

DWDD had de kans om een memorabel eerbetoon aan Nelson Mandela te maken (ze hadden nota bene dat koor, dat was de perfecte omlijsting), maar kiest voor halfslachtigheid en middelmaat. Heel jammer.

Dit is hetgeen wat ik sowieso vind van DWWD, ik kijk het normaliter nooit (op enkele items na). Zo zag ik een stukje over 'the voice of 2014' met een aantal dj's erbij, die elk een halve zin mochten spuien over hun keuzes. Zonde.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

mjk87 wrote:

Maar moet je dan een hele uitzending over Mandela maken?

Wat mij betreft wel ja. Een "hele" uitzending over misschien wel de grootste man die we onder ons hadden is goed beschouwd niet zo heel veel hoor...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.