- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- De Wereld Draait Door - DWDD
De Wereld Draait Door - DWDD
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Het begon allemaal met Lakeman die ergens over uitweidt en Jaspers die aangeeft er niks van te begrijpen. Lakeman is vervolgens zo vriendelijk het een en ander te verhelderen, maar wat doet Jaspers? Ze onderbreekt 'm (hou dan voortaan gewoon je klep als je iets niet snapt) en vraagt hoe Lakeman zich voelt nu hij een bank omver heeft gegooid.
Meneer verantwoordt zich (dat mag toch hopelijk wel na zo'n beschuldiging), wordt weer onderbroken, geeft antwoord op de oorspronkelijke vraag ("Ik voel daar niks bij want ik heb niks gedaan"), wordt nog een paar keer onderbroken en geeft dan aan het faillissement van DSB versneld te hebben.
Jaspers: "maar hoe voelt dat dan?"
Lakeman: "gewoon alsof ik m'n werk doe"
Jaspers: "u heeft daar geen enkele extra gedachte over?"
Lakeman: "ik denk aan honderdduizend slachtoffers."
"Ik denk aan honderdduizend slachtoffers".
Daar doen we het voor. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Volgens mij denkt hij vooral aan zichzelf, heeft een flinke blunder begaan die hij niet wil toegeven. Zijn oproep was puur anti Scheringa, maar de slachtoffers zijn heus niet beter af met een fallissement.... Alleen dat wil Lakeman nog net toegeven....
En honderdduizenden slachtoffers...
het is geen Holocaust, enkel domme mensen die graag meer wilden uitgeven dan ze verdiend hadden....
Vind Scheringa verder een lul en hoop dat we nu verlost zijn van die vervelende commercials, maar al die mensen zijn er zelf ingetrapt. Hoe kom je er uberhaupt op om met de DSB in zee te gaan?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Juist. En dat antwoord had je op geen enkele andere manier gekregen, zeker niet met de emotie die er nu bij vrij kwam. Wat ook weer een hoop over Lakeman zegt. Goed doorgevraagd dus.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Juist wel. Dat hij op een eenvoudige vraag zo uit zijn slof schiet zegt veel over hoe hij zich werkelijk voelt.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Maar even serieus.. ''Hoe voelt u zich nou?'', dat vind jij een relevante vraag? En wat als hij had gezegd: ''Ik voel me kut'' of ''Ik voel me heerlijk''. Had dat wat uitgemaakt wat betreft de kwestie zelf?
Nee dus.
Dus absoluut een irrelevante vraag.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Als je puur en alleen de zakelijke feiten wil weten wel maar voor dat soort gortdroge interviews moet je bij andere programmas zijn.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Kom nou, dit was veel meer dan alleen geprikkeld reageren.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Als je puur en alleen de zakelijke feiten wil weten wel maar voor dat soort gortdroge interviews moet je bij andere programmas zijn.
Is ook weer waar. Maar in dit geval was het niet alleen daadwerkelijk irrelevant, maar vooral (en dat stoort mij ook het meest) hoe op zo' n simplistische manier de zwarte piet volledig bij Lakeman wordt gelegd).
En hoi Menni
.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Wat betekent die smiley? 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Volgens mij denkt hij vooral aan zichzelf, heeft een flinke blunder begaan die hij niet wil toegeven. Zijn oproep was puur anti Scheringa, maar de slachtoffers zijn heus niet beter af met een fallissement.... Alleen dat wil Lakeman nog net toegeven....
En honderdduizenden slachtoffers...
het is geen Holocaust, enkel domme mensen die graag meer wilden uitgeven dan ze verdiend hadden....
Vind Scheringa verder een lul en hoop dat we nu verlost zijn van die vervelende commercials, maar al die mensen zijn er zelf ingetrapt. Hoe kom je er uberhaupt op om met de DSB in zee te gaan?
Ha fijn, eindelijk iemand die doorheeft hoe het zit. Het werd hoog tijd dat die Lakeman eens op z'n nummer gezet zou worden en Yvon Jaspers heeft met haar vraag (hoe 'onzinnig' die in de ogen van sommigen van jullie ook mag zijn) die afschuwelijke man wel uit zijn tent gelokt. Heel Nederland heeft nu kunnen zien wat de daadwerkelijke beweegredenen zijn voor deze man. Hij wil heus niet al die gedupeerden redden, hij doet het alleen maar uit eigenbelang. Walgelijke vent.
Je mag Scheringa een gladjanus vinden die over de rug van anderen rijk is geworden, maar Lakeman is geen haar beter! En mensen die met DSB in zee zijn gegaan hebben nog altijd zelf hun handtekening onder dat contract gezet, niemand heeft hen een mes op de keel gezet.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Maar daarom mag hij wel fatsoenlijk zijn antwoord geven en moet hij niet steeds in de rede worden gevallen.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Sorry hoor, maar 75 procent van Nederland is tamelijk dom.
Dan kun je wel mekkeren over '' eigen schuld'' etc. maar de meeste mensen kunnen totaal niet inschatten hoe al die instellingen werken en wat uiteindelijk consequenties zijn.
En foute organisaties als DSB buiten dat uit.
Maar er zit zeker ook een heel groot probleem bij toezichthouders.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ja, maar als je zo dom bent om in zee te gaan met een instantie die al zo lang te boek staat als 'fout' en dagelijks tientallen debiele commercials de ether in strooit heb ik geen medelijden met je... Je moet ook sowieso geen geld lenen als je dat niet makkelijk kan terug betalen.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Dat is voor jou makkelijk praten, maar andere mensen hebben door diverse omstandigheden andere behoeften.
En kijken eerder de andere kant om in plaats van de realiteit onder ogen te zien.
Niemand van hen zal zeggen dat het enorm slim was om zulke producten af te nemen, maar soms doe je dat soort dingen.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ja, en als je dat soort dingen doet, dan moet je de consequenties daarvan ook aanvaarden. Wie meer geld uitgeeft dan hij heeft en meer geld leent dan hij kan terugbetalen, is gewoon niet slim bezig. Dan maar geen nieuwe duur huis, dan maar geen nieuwe auto. Sorry hoor, ik kan daar echt geen medelijden mee hebben.
Je hebt gelijk dat driekwart van de Nederlandse bevolking dom is maar dat maakt het er niet minder erg om. En zelfs domme mensen zouden moeten kunnen aanvoelen dat de reclames van Leen van Frisia etc. op zijn zachtst gezegd een dubieus karakter hebben. Dat ligt er zó dik bovenop!
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ja, en als je dat soort dingen doet, dan moet je de consequenties daarvan ook aanvaarden. Wie meer geld uitgeeft dan hij heeft en meer geld leent dan hij kan terugbetalen, is gewoon niet slim bezig. Dan maar geen nieuwe duur huis, dan maar geen nieuwe auto. Sorry hoor, ik kan daar echt geen medelijden mee hebben.
In tegenstelling tot wat de reclames je doen geloven is het echt niet alleen maar alsof mensen een 2de auto of duur huis kopen van zo'' n lening...
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Maar daarom mag hij wel fatsoenlijk zijn antwoord geven en moet hij niet steeds in de rede worden gevallen.
Fatsoenlijk... Als deze man fatsoen had dan had hij wel anders gereageerd op Yvons vraag. Dan had hij erboven gestaan dat zij hem interrumpeerde. Maar omdat ze een gevoelige snaar bij hem raakt, schiet hij uit zijn slof.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Nee hoor, het is voor zijn functie juist de bedoeling helemaal niet met dat soort sentimenten om te gaan. Daarom huur je bijvoorbeeld ook een incassobureau in.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
In tegenstelling tot wat de reclames je doen geloven is het echt niet alleen maar alsof mensen een 2de auto of duur huis kopen van zo'' n lening...
Dat geloof ik ook wel. Het maakt ook niet uit waar ze het geld voor gebruiken. Feit is dat een groot deel van de mensen die zo'n lening afsluit boven zijn stand leeft en beter zijn uitgavenpatroon eens zorgvuldig zou moeten analyseren, in plaats van geld te lenen.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Nee hoor, het is voor zijn functie juist de bedoeling helemaal niet met dat soort sentimenten om te gaan. Daarom huur je bijvoorbeeld ook een incassobureau in.
Als je zo vaak met je kop op de tv komt, dan weet je dat vroeger of later andere vragen gaan komen.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Als je zo vaak met je kop op de tv komt, dan weet je dat vroeger of later andere vragen gaan komen.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Dat geloof ik ook wel. Het maakt ook niet uit waar ze het geld voor gebruiken. Feit is dat een groot deel van de mensen die zo'n lening afsluit boven zijn stand leeft en beter zijn uitgavenpatroon eens zorgvuldig zou moeten analyseren, in plaats van geld te lenen.
Dat het ' zou zou moeten'' weet ik ook wel, maar de realiteit is nu eenmaal anders. Je zou eens moeten weten op wat voor idiote manieren mensen in de schulden komen..
Maar om dat nog eens extra te gaan stimuleren, zoals wat die Frisia criminelen doen, is weer een ander uiterste. Ze lokken als een drugsdealer de mensen hun graf in.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Feit is dat een groot deel van de mensen die zo'n lening afsluit boven zijn stand leeft en beter zijn uitgavenpatroon eens zorgvuldig zou moeten analyseren, in plaats van geld te lenen.
Hier moet je uitkijken, want je bent bijna aan het generaliseren. Dat jij het geluk hebt dat je je zaakjes goed op rij hebt, hoeft niet te betekenen dat anderen dat (bijv. door ongelukkige beslissingen of van 2 naar 1-verdieners) ook hebben. Het zal jou ook zo maar kunnen overkomen, ondanks dat je je staatje goed bijhoudt.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ik heb het toch ook over een groot deel van de mensen, niet allemaal.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
En waar baseer je dat op? Ik denk namelijk eerder dat het groot deel van de mensen in schulden zit door wat ik zei.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Meest hilarische (als het niet zo enorm zielig was) is wel dat die Scheringa iedereen de schuld zit te geven behalve zichzelf.
Durft ie Bos de schuld te geven dat z'n bank failliet gaat. Die is toch niet gek. En dan zouden alle klanten ook nog eens aandeelhouders moeten worden.
.
Die man leeft op een andere planeet denk ik.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Lijkt me nogal duidelijk dat het succes hem naar het hoofd is gestegen.