• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.194 votes
Profile

De Wereld Draait Door - DWDD

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Het zijn allebei entertainment programma's die inhaken op de actualiteit en beide van de publieke omroep. Verder gaat het ook niet om het vergelijk, het zijn twee afzonderlijke stellingen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Plaatsvervangende schaamte tijdens het kijken naar zulke interviews.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

danuz wrote:

Ben zelf verder geen fervent DWDD kijker, maar al die haat richting van Nieuwkerk heb ik nooit helemaal begrepen. Blijft volgens mij toch een prima host voor een show die zich over de gehele breedte van het culturele/politieke spectrum wilt profileren.

Tuurlijk, hij doet dat uitstekend. Je moet DWDD alleen niet zien als een interview/discussie-programma maar veel meer als een nieuws-entertainment programma.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Iedereen heeft het over Rutger die van zijn voetstuk valt en over Rutger die eens goed op zijn plaats word gezet maar ik had het te druk met me irriteren aan die kale smeerlap die op de achtergrond geniepig zit te lachen. Het is natuurlijk sowieso niet erg slim van Rutger om naar een programma als DWDD, het hol van de PVDA, te gaan net nadat Cohen aangeeft te kappen, aangezien Rutger zelf maar al te graag aangeeft daar aan mee te hebben geholpen...

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Plaatsvervangende schaamte tijdens het kijken naar zulke interviews.

Plaatsvervangende schaamte voor Matthijs of Rutger?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Voor beiden (en gooi Mulder en die twee venten achter Rutger er ook maar bij). Voor dit soort kinderachtig haantjesgedrag kijk je toch beter naar Oh Oh Cherso ofzo?

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Wist niet dat jij uberhaupt naar beiden programma's kijkt

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Wij hebben thuis geeneens een TV-aansluiting, ik beperk me enkel tot het meekijken elders of fragmenten via YouTube. Als er hier commotie ontstaat over één of ander fragment wint de nieuwsgierigheid het vaak.

Vind het gewoon weinig stijl om twee partijen over elkaar te zien, die duidelijk een imago hoog te houden hebben en koortsachtig proberen elkaar de loef af te steken. Een paar jaartjes geleden was er geloof ik zelfs een heel programma rond dit soort onzin. Had je zogenaamde komieken die tekstjes van een blaadje scandeerden om een centraal figuur zo hard mogelijk aan te pakken. Een gekunstel dat het niet mooi meer was.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Woensdag Gehaktdag of zo, een mislukte poging om the roast na te doen.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

The Oceanic Six wrote:

Ehm, ik zeg toch juist dat ik vind dat die vrouw fout zit? De privacy van de patient gaat boven alles. Zeker een BN-er moet je juist beschermen, aangezien ze altijd opgejaagd worden en iedereen alles meteen wil weten. Ik dacht overigens dat je met die 2 arten de 2 mensen aan tafel bij DWDD bedoelde.

Neurochirurg naar inspectie door Friso-nieuws | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Terecht dat die man eens aangepakt wordt.

Maar die vrouw is journalist. Die heeft niet in haar takenpakket zitten dat privacy boven alles gaat. Die twee artsen wel.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Onderhond wrote:

Vind het gewoon weinig stijl om twee partijen over elkaar te zien, die duidelijk een imago hoog te houden hebben en koortsachtig proberen elkaar de loef af te steken.

Vind DWDD ook nooit op z'n sterkst als ze gasten met tegenovergestelde standpunten uitnodigen. Wordt vaak ordinair rellen en degene met de grootste mond wint, onder andere omdat er gewoon te weinig tijd is voor een gedegen uitwisseling van argumenten.

Daarbij is een aantal vaste gasten, waaronder Felix Rottenberg, ook niet geschikt voor dat format. Rottenberg is veel te agressief in zijn toon, misschien als je hem alleen aan tafel zet dat er wel wat zinnigs uitkomt maar met anderen erbij werkt het niet.

Eigenlijk het enige programma op de Nederlandse tv waarin je discussies op niveau ziet is Buitenhof voor zover ik weet.

DWDD moet dat ook niet nastreven, gewoon de actuele nieuwsfeiten belichten, wat muziek erbij, paar grapjes, dan is het een prima programma.

joepp

• 149 messages
  • 1157 votes

rottenberg vraagt gewoon om tikken hier... gaan ze t daarna over fatsoensnorm hebben, nadat ie eerst op t laagste niveau rutger probeert "terug" te pakken, met iets waar hij helemaal geen fuck te maken heeft.

Uitzending sowieso met veel fails, allemaal laag gelul... maja ik hou wel van entertainment, dus genoten heb ik wel. ik snapte alleen de "wedstrijd" niet echt. Waarom moest er geklapt worden na de (3e herhaling) opmerking van jan mulder?

Er werd gedaan alsof t een soort links vs. rechts was... maar ik heb t gevoel dat powned juist alles en iedereen aanpakt en daarom ook wel een bepaald zelfreflexief vermogen heeft, iets wat ik er ook aan waardeer.

Maar rutger ook veel te veel in de aanval en voelde zich ook te veel aangevallen. Volgens mij probeerde hij (logisch) z'n woede in te houden, omdat achter hem 2 van die grachtengordelkwallen het zogenaamd "fatsoenlijk" beter wisten. Die toon van Rottenberg met vervolgens dat lachje, bloed onder mn nagels vandaan...

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Huh? hoezo geen fuck mee te maken? Cohen is zijn politiek leider, als PvdA coryfee

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

joepp wrote:

Er werd gedaan alsof t een soort links vs. rechts was... maar ik heb t gevoel dat powned juist alles en iedereen aanpakt en daarom ook wel een bepaald zelfreflexief vermogen heeft, iets wat ik er ook aan waardeer.

Rutger begon natuurlijk met de wedstrijd. Eerste wat hij zei was dat Cohen niet hard was aangepakt in DWDD. Dan moet je niet gek opkijken als ze je even terugpakken.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Rutger was daarvoor uitgenodigd, het was Rotterberg die achter hem zat en zich er vanaf de tribune plots mee ging bemoeien. Had 'm dan gewoon aan tafel gezet, dan was had het een mooie discussie kunnen opleveren. Nu werd hij een beetje laf vanuit de rug aanvallen. Al behoeft Rutger weinig medeleven en redde hij zich er inderdaad vrij slecht uit de situatie. Maar het was vooral een hoop geklungel van alle kanten.

joepp

• 149 messages
  • 1157 votes

mikey wrote:

Huh? hoezo geen fuck mee te maken? Cohen is zijn politiek leider, als PvdA coryfee

als hij niet aan tafel zit, moet ie zn mond houden, klaar.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Reinbo wrote:

Rutger was daarvoor uitgenodigd, het was Rotterberg die achter hem zat en zich er vanaf de tribune plots mee ging bemoeien. Had 'm dan gewoon aan tafel gezet, dan was had het een mooie discussie kunnen opleveren. Nu werd hij een beetje laf vanuit de rug aanvallen. Al behoeft Rutger weinig medeleven en redde hij zich er inderdaad vrij slecht uit de situatie. Maar het was vooral een hoop geklungel van alle kanten.

Rutger was uitgenodigd voor zijn boek. Was namelijk al ruim voordat Cohen bekend maakte te stoppen bekend dat Castricum zou komen

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Lijkt me overigens ook geen literair meesterwerk

joepp

• 149 messages
  • 1157 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Rutger was uitgenodigd voor zijn boek. Was namelijk al ruim voordat Cohen bekend maakte te stoppen bekend dat Castricum zou komen

Jah nou nog meer reden voor die twee erachter om zich er niet mee te bemoeien + het onderwerp wordt niet door hemzelf aangekaart (al kan het in de repetitie al best zo besproken zijn), maar van Nieuwkerk zegt: we blijven even bij dit onderwerp. Jah en Rutger wil dat natuurlijk graag. Die voelt zich als het ware ook lichtelijk in zijn ego gestreeld, maar dan alsnog is hij geen pvda ketter of wat dan ook. Powned schopt tegen alles en iedereen en als je een makkelijk prooi bent (Cohen) loopt dat slechter voor je af.

En het vervolg over de interessante politieke nieuwtjes haha, Rutger gaf slecht antwoord, maar ojee echt politiek nieuws, dat zien we inderdaad echt heel vaak op tv of waar dan ook. Ingeprogrammeerde politiek correcte antwoorden, daar zit ik inderdaad écht op te wachten. Sorry, maar dan maar iets minder fatsoen, is het tenminste ook iets eerlijker.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Okay deze rutgerfan raakt overhit

joepp

• 149 messages
  • 1157 votes

?

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Je hebt enorm veel medelijden met een stalker/ pestkop die zelf eens het onderwerp is (vrijwillig) in een praatprogramma. Wie zegt dat rottemberg zijn kop moet houden? Volgens mij beslist de tafelleider dat. Alsof dat nooit eerder is gebeurt trouwens...

ben het ook helemaal met je eens: prooi, het is ook afzeiktelevisie met prooi en jagers dat powned, en als je dat tegen rudger zegt dan is het land opeens te klein.

joepp

• 149 messages
  • 1157 votes

mikey wrote:

Je hebt enorm veel medelijden met een stalker/ pestkop die zelf eens het onderwerp is (vrijwillig) in een praatprogramma. Wie zegt dat rottemberg zijn kop moet houden? Volgens mij beslist de tafelleider dat. Alsof dat nooit eerder is gebeurt trouwens...

ben het ook helemaal met je eens: prooi, het is ook afzeiktelevisie met prooi en jagers dat powned, en als je dat tegen rudger zegt dan is het land opeens te klein.

Laat maar... Ik heb geen medelijden met wie dan ook, alleen in het fragment van gister vond ik Rottenberg onuitstaanbaar. En het klopt, hij mag zeggen wat ie wil, vind het alleen nogal hypocriet om een tafelgesprek te onderbreken en vervolgens je "tegenstander" te beschuldigen van onfatsoenlijk (iets wat ik Rutger ook vaak vind).

Dus voor de duidelijkheid: ik kies geen partij in die zin. Ik vind dwdd een leuk programma, ik vind de insteek van powned ook erg interessant. Alleen in dit filmpje ben ik wel heel duidelijk tegen Rottenberg jah. Zijn houding (armen over elkaar / intellectuele aanvallende blik) en een maatje ernaast die hem bijvalt, wanneer hij stil is. Maar van de andere kant, inderdaad, hebben ze dat recht en zeg ik nogmaals dat Rutger dat inderdaad totaal niet sterk oplost. (dus je hebt niet te maken met een fan, weet ook niet waar dat vandaan komt)

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Gisteren eindelijk weer eens genoten van de show.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Geniet er nog bijna iedere dag van. Nog steeds één van de beste programma's op de Nederlandse tv

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Helemaal eens, heerlijk programma nog altijd. En gisteren was het al helemaal smullen geblazen. Moet normaal weinig hebben van Rottenberg, maar gisteren zette hij Rutger even uitstekend op zijn plek.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11904 messages
  • 5310 votes

merijn82 wrote:

Moet normaal weinig hebben van Rottenberg, maar gisteren zette hij Rutger even uitstekend op zijn plek.

Kraai niet gelijk victorie. Rutger kreeg weliswaar een tegenapplaus, maar dat was eerder omdat hij zich in het hol van de DWDD-leeuw bevond dan vanwege het 'geweldige' optreden van komisch duo Rottenberg & Van der Linden.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

timbo_ wrote:

Geniet er nog bijna iedere dag van. Nog steeds één van de beste programma's op de Nederlandse tv

Dat zegt helaas meer over het niveau van de nl tv dan over DWDD.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

BlueJudaskiss wrote:

et hol van de DWDD-leeuw bevond dan vanwege het 'geweldige' optreden van komisch duo Rottenberg & Van der Linden.

Mwah dat 'generatiekloof' tegengesproken met ' fatsoenskloof' was wel een sterke zet

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.