• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.388 votes
Profile

De Wereld Draait Door - DWDD

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

In ieder geval mooi op tijd zomervakantie...

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Minder DWDD asjeblief.

Minder tot geen.

Hier heb ik op gewacht.

Eindelijk gaan ze het afbouwen.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

want je moet het verplicht kijken van je moeder?

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Dergelijke reactie zat wel in de pijplijn.

Het lukt inderdaad nooit helemaal om het te vermijden nee, of je hoort weer iets over een of andere mislukte grap wat al lichtelijk stoort.

Of je knikt even achterover en ontwaakt ergens middenin de bespreking van een of ander onderwerp waar je absoluut niks over wil weten.

Sowieso is het al jammer wanneer je actief inspanning zou moeten blijven leveren om iets buiten je perceptie te houden.

Programma heeft gewoon z'n beste tijd gehad, ooit was het wel aardig maar de laatste jaren is er vooral een vervelend sfeertje rond komen te hangen.

Het hele 'aan tafel' dat voor mij al een bepaalde pretentie behelst, de soms plaatsvervangende schaamte rond het maar vreemd blijvende concept van de bemoeizuchtig gespreksonderbrekende 'tafelheer' of dame.

De 'huisdichter' waarbij vergeleken zelfs een laaggeschoolde jongen als ik nog enige poëtische kwaliteit zou bezitten.

Ja:

Al met al denk ik dat ons land weer een stukje mooier is als dit programma er maar eens het bijltje bij neergooit.

Wanneer er iets nieuws, misschien zelfs iets beters voor in de plaats zou komen.

Je moet stoppen op je hoogtepunt, en dat is toch alweer even geleden.

Kan ik mijn pijlen enkel nog beginnen te richten op RTL Late Night.

Humberto lijkt me een prima peer maar die show mogen ze van mij ook wel van de kaart vegen.

Barend & Van Dorp, dat was een mooi programma.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Waar heb je dat gelezen, dat ze gaan "afbouwen" (whatever that means)?

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Het was mij ook ontgaan. Ach, als het de kwaliteit ten goede komt, hoor je mij niet klagen. Er is nu wel erg veel DWDD en ik heb inderdaad het gevoel dat er de afgelopen paar seizoenen wat de rek uit was.

Ebenezer Scrooge

• 2150 messages
  • 3092 votes

Dat geblondeerde haar van Van Nieuwkerk is toch ook geen porum.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Kensington in De Arena en The Cult in 013 waar gaat het heen!

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Hmm ja, ik heb Kensington vorig nog gratis gezien in Polen. Dat was best aardig, maar Arenawaardig?

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1832 votes

Ik ben één keer in de Arena geweest bij Rogers Water The Wall een paar jaar terug. Het ziet er mooi uit en er passen zeker wat mensen in, maar het geluid was toen erg matig.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het gevoel dat het programma zijn relevantie volledig kwijt is. Tot vorig jaar was er toch over het algemeen wel een item per uitzending met een zekere inhoud, toch? Nu gaan ze met Nelie Kroes praten over welke series ze kijkt of pluggen ze een boek dat nog maar half geschreven is. Ik kijk vaak alleen nog de aankondiging en soms een los item.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een hele uitzending heb gekeken van DWDD.

Ik ben er al jaren op uitgekeken. Het is al een poos ingedut.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

eRCee wrote:

Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het gevoel dat het programma zijn relevantie volledig kwijt is. Tot vorig jaar was er toch over het algemeen wel een item per uitzending met een zekere inhoud, toch? Nu gaan ze met Nelie Kroes praten over welke series ze kijkt of pluggen ze een boek dat nog maar half geschreven is. Ik kijk vaak alleen nog de aankondiging en soms een los item.

Ja, echt heel soms zit er nog een mooi interview of een relevant item tussen, maar het programma staat al een poos op de automatische piloot.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Ik kijk al jaren niet echt meer, sowieso niet voor ik eerst heb gecheckt welke onderwerpen en gasten ze hebben.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Als ik de kijkcijfers mag geloven toch nog steeds zo'n beetje 1,2 miljoen kijkers per aflevering.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Tot een paar jaar geleden wilde ik best nog wel eens gaan zitten voor DWDD, maar het is inderdaad niet relevant meer. Toen Matthijs van Nieuwkerk begon met rare dingen te verkondigen als "Een Van Gogh stelen, laten we eerlijk wezen, het is geen dubbele moord" en nog wel meer dingen, was voor mij wel duidelijk dat het klaar was met het programma.

Pecore

• 923 messages
  • 1691 votes

Dat is het toch ook niet? Een bankroof of museuminbraak is veel romantischer dan een brute moord, laat staan een dubbele.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Donkerwoud wrote:

(quote)

Ja, echt heel soms zit er nog een mooi interview of een relevant item tussen, maar het programma staat al een poos op de automatische piloot.

En uitgerekend op de dag dat ik dit typ, zit er een behoorlijk item tussen over de erfenis van het slavernijverleden, met Karwan Fatah-Black, Taco Dibbits en Piet Emmer. Een gepolariseerd debat uiteengezet, maar iedere spreker krijgt rustig de tijd om zijn argumenten toe te lichten. Zelfs de tafeldame schiet een paar keer raak met scherpe vragen.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Pecore wrote:

Dat is het toch ook niet? Een bankroof of museuminbraak is veel romantischer dan een brute moord, laat staan een dubbele.

Maar om die man nou én in DWDD én in Pauw langs te laten komen (en ik meen n.a.v. docu op die betreffende dag), dat is wat veel van het goede: het blijft een crimineel.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Het ging mij er om dat hij criminele activiteiten aan het goedpraten was. Van Nieuwkerk zegt wel vaker foute dingen bij dat soort gasten. Ik zit niet op dat soort mensen te wachten en ook niet de onzin die van Nieuwkerk soms uitkraamt.

Bovendien, ik zap maar al te graag weg als er weer een clown als Marc Marie weer eens tafeldame is. Er zit nog maar zelden een interessant figuur op die stoel. Nico Dijkhoorn's houdbaarheidsdatum is ook al tijden verstreken.

nummer2

• 447 messages
  • 29 votes

Donkerwoud wrote:

(quote)

En uitgerekend op de dag dat ik dit typ, zit er een behoorlijk item tussen over de erfenis van het slavernijverleden, met Karwan Fatah-Black, Taco Dibbits en Piet Emmer. Een gepolariseerd debat uiteengezet, maar iedere spreker krijgt rustig de tijd om zijn argumenten toe te lichten. Zelfs de tafeldame schiet een paar keer raak met scherpe vragen.

Was sinds lange tijd dat ik toevallig ook weer iets van DWDD voorbij zag komen. Het verbaasde me eigenlijk al dat Karwan Fatah-Black daar zat, een van de weinige mensen met daadwerkelijk interessante bijdragen aan het debat over het Nederlands slavernij verleden. Z'n interviews zijn ook de moeite waard om te lezen. Academisch, licht activistisch, maar vooral fraai genuanceerd hoe hij tussen verschillende posities heen beweegt.

Pecore

• 923 messages
  • 1691 votes

Maar om die man nou én in DWDD én in Pauw langs te laten komen (en ik meen n.a.v. docu op die betreffende dag), dat is wat veel van het goede: het blijft een crimineel.

Eens, en de man was ook niet bepaald een groot spreker. Met de opmerking van Van Nieuwkerk had ik echter geen moeite. Een samenleving zonder stouterikken wordt wel erg saai en voorspelbaar.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

voor hen die geïnteresseerd zijn in Buying the Band: staat op een bekende tube.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Typisch weer dit interview van Van Nieuwkerk over Oxfam. Dit zijn de momenten dat hij wél kritisch durft te zijn, tegen een organisatie die al op de grond ligt. Vervolgens gaat hij heel stoer Dolf Jansen aanpakken, wuift alle rationele overwegingen weg en zit dan 10 minuten op het gevoel van het publiek te spelen. Alles om duidelijk te maken dat hij als rechtgeaarde Westerling afstand neemt van seksueel wangedrag. Treurige vertoning.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

eRCee wrote:

Typisch weer dit interview van Van Nieuwkerk over Oxfam. Dit zijn de momenten dat hij wél kritisch durft te zijn, tegen een organisatie die al op de grond ligt. Vervolgens gaat hij heel stoer Dolf Jansen aanpakken, wuift alle rationele overwegingen weg en zit dan 10 minuten op het gevoel van het publiek te spelen. Alles om duidelijk te maken dat hij als rechtgeaarde Westerling afstand neemt van seksueel wangedrag. Treurige vertoning.

Al vond ik het item over het paardenvlog van Britt Dekker erger. Van een nikserig item onaangekondigd overgaan in een ideologisch getint gesprek over die op handen zijnde orgaandonatiewet.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

eRCee wrote:

Sneu voor Dolf Jansen, voor wie ik best respect hebt, omdat hij zich hierdoor nog harder gaat inzetten.

En paus van Nieuwkerken: kom op, er zit vast wel een zweempje romantiek. Ik bedoel, laten we eerlijk zijn, het is geen dubbele moord.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Heb er nog eens over na zitten denken, maar volgens mij heeft MvN respect voor succes. Daarom zit hij altijd stroop te smeren als er iemand aan tafel zit die op wat voor gebied dan ook succes boekt, en is er op zo'n moment geen kritische vraag te bekennen. Maar gaat het juist wat minder met iemand, dan gaat Van Nieuwkerk daar nog eens goed overheen. Eigenlijk het omgekeerde van wat je als journalist hoort te doen (hij is dan ook geen journalist, maar toch).

Het paardenvlog item heb ik niet gezien.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

eRCee wrote:

Het paardenvlog item heb ik niet gezien.

Houden zo, dat was een nieuw touwtje uit een brievenbus, maar dan een onverwachte. Zo oprecht! Zo intiem! Zo ontroerend! Zo belangrijk!

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Hij zit hier vooral net zo gluiperig te wezen als een Bert Maalderink en probeert hem uit te lokken tot uitspraken die voor Dolf alleen maar nadelig kunnen zijn en geen enkel nut hebben anders dan een mooie reactie voor MvN. Ik was er wel klaar mee toen hij vervolgens maar het antwoord uit van Duijn (die gelukkig er niet in mee ging) en Mulder probeerde te trekken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.