- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Big Bang Theory
The Big Bang Theory
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Shelsons uitleg van Rock, Paper, Scissors, Lizard, Spock

Leuke nieuwe aflevering. Die basketbalcontest tussen Sheldon en Kripke was hilarisch!
Kijkt niemand dit trouwens meer? Blijft hier rustig qua reacties.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Tsjah, tis een beetje als Whoppers eten bij de Burgerking, wel aardig, maar daarna ook weer vergeten. Kijk het nog wel ja.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bijna alle sitcoms geven je toch wel dat gevoel na een tijdje? Althans, heb ik. Maar het is vaak wel 20 minuten ontspannend.
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
ik kijk zeker ook nog steeds maar vind het niet meer zo hilarisch als de eerste seizoenen, vind dat Sheldon in het begin leuker was als nu, nu vind ik het wat over the top en overdreven....en dat is jammer, juist in het begin was hij zo leuk! toen was hij leuk, nu willen ze hem leuker maken en dat werkt vaak verkeerd vind ik, en ik vind Raj best irritant over het algemeen en Amy al helemaal, met haar adoraite voor Penny, dat werkt niet, en is irritant.....
maar blijf wel kijken want vooral de eerste seizoenen waren geniaal en geweldig......
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
@Ajax: Niet echt. Kan je zo een rijtje van 10 opnoemen die iets slimmer in elkaar zitten en me dus meer voldoening geven.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
@Ajax: Niet echt. Kan je zo een rijtje van 10 opnoemen die iets slimmer in elkaar zitten en me dus meer voldoening geven.
Geef ze eens, ben wel benieuwd.
En ik ken er ook wel een paar, maar ook die gaan na een tijdje op elkaar lijken en worden wat minder origineel.
Vind alleen wel dat TBBT zich weer wat meer op het nerdgedrag moet richten en wat minder op relaties. Tegenwoordig heb je ook steeds 2 kampen. De dames en de nerds. Penny zie ik steeds minder bij de groep jongens, wat ik jammer vind.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Beetje off topic, maar ok, ff snel dan.
Bedoel dan echt series als:
Arrested Development (ok, grensgevalletje, bijna geen sitcom)
Community
Titus
Lucky Louie
Twitch City
Seinfeld
It's Always Sunny in Philadelphia
Dingen als Scrubs en Friends zijn bijv. leuk, maar hebben de diepgang van een uitgehold kameel
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Van die reeks ken ik alleen Seinfeld en Friends
Arrested Development heb ik wel, moet er nog mee beginnen.
Maar die series blijven tot het einde toe verrassend en origineel?
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Community en Sunny zijn nog niet klaar, waar Sunny zelfs een contract heeft voor 10 jaar, dus ik betwijfel of dat origineel blijft. Het is wel meer pushing the envelope ja. Community had een half seizoen nodig om goed te worden.
Arrested Development, Titus. Lucky Louie en Twitch City zit sowieso geen slappe aflevering tussen. Seinfeld moet ik zelf nog veel meer van zien, dus dat zou ik je ook nog niet kunnen zeggen..
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Maarja, een serie als A.D. heeft ook maar 3 seizoenen. Dan is het ook makkelijker. Series als HIMYM en Big Bang hebben er al 5 of meer.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
helaas ja. HIMYM
Begon nog wel leuk. 
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Beetje off topic, maar ok, ff snel dan.
Bedoel dan echt series als:
Arrested Development (ok, grensgevalletje, bijna geen sitcom)
Community
Titus
Lucky Louie
Twitch City
Seinfeld
It's Always Sunny in Philadelphia
Dingen als Scrubs en Friends zijn bijv. leuk, maar hebben de diepgang van een uitgehold kameel
Titus diepgang?
Die afleveringen heb ik dan zeker gemist. 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
HIMYM komt voor mij persoonlijk al een tijd niet verder meer dan alleen maar leuk vermaak.
Big Bang Theory vind ik nog wel erg gaaf, al vind ik tot zover seizoen 4 iets sterker als 5 
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
@Goto: In zekere zin wel. Het was een portret van een disfunctionele familie, en autobiografie van Chris Titus zn leven. Lomp, hard, sarcastisch en cynisch ja, maar zeker geen hap-slik-weg humor. Moet gezegd worden dat zn standup (vooral Love Is Evol) nog wel een stuk scherper was, maar het Fux netwerk was dan ook helemaal niet geschikt voor het type komedie dat hij wilde brengen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Vergeet Happy Endings ook niet. Zwaar onderschatte serie en ze zijn pas bij 214, maar nog steeds heel heel heel goed. New Girl had ook even opstartproblemen, maar die laatste aflevering was ook weer erg goed.
Maar niets kan tippen aan Arrested Development.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
We hebben t over eigenwijze/slimmere sitcoms, kom op AHWA, kan Deschanel wel tot 2 tellen?
Happy Endings wil ik nog wel es proberen.
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
de laatste 2 afleveringen wel wer erg grappig!! inderdaad de basketbal contest, en in de afl erna, Sheldon die doordraait omdat zijn haar niet geknipt kan worden was erg leuk om te zien!
alleen Amy gaat me meer en meer storen met haar obsessie voor Penny.....niet grappig!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Sheldon en zijn zweep-app 
Leuke aflevering, draaide tenminste weer eens om echte nerd-zaken.
Die speech van Raj op het einde 
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Eens en die app opzich viel wel mee, maar die lach er dan ook zo slecht getimed na 
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
In tegenstelling tot Chuck Lorre's andere hitserie Two and a Half Men, zie ik hier totaal de humor niet van in. Amerikanen lijken, voor de zoveelste keer, niet verder te komen dan het portretteren van nerds als zijnde stereotype, contactgestoorde en a-sociale lieden die de hele dag onbegrijpelijke wiskundige vraagstukken bezigen, mits ze niet bezig zijn met het neerkijken op de ordinaire, werkende mens.
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Scrubs heeft in de negen seizoenen toch aardig wat (on)ethische vraagstukken van de medische en psychologische wereld behandeld. Weliswaar is de serie doorspekt met een aparte humor, dat neemt niet weg dat er, wanneer je er goed naar kijkt, wel degelijk meer diepgang in zit dan in een uitgholde kameel.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
In tegenstelling tot Chuck Lorre's andere hitserie Two and a Half Men, zie ik hier totaal de humor niet van in. Amerikanen, voor de zoveelste keer, niet verder te komen dan het portretteren van nerds als zijnde stereotype, contactgestoorde en a-sociale lieden die de hele dag onbegrijpelijke wiskundige vraagstukken bezigen, mits ze niet bezig zijn met het neerkijken op de ordinaire, werkende mens.
Bij mij is het net omgekeerd, Two and a half men meerdere keren geprobeerd maar het is gewoon niet zo grappig voor mij, TBBT ben ik nu voor de 3e keer aan het herbekijken en ik kan er nog altijd echt mee lachen!
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
Ik vind bigbang ook veel grappiger dan two and a half men. Stereotype of niet, het is gewoon allemaal erg komisch (vooral sheldon natuurlijk). Het is in veel gevallen ook wel een beetje over de top maar dat moet eigenlijk wel om het grappig te maken. Two and a half men is vooral erg droog en ik kan beide hoofdrolspelers niet uitstaan.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hahaha, Sheldon die Howard smeekt en alles voor hem doet om Stephen Hawking te ontmoeten 
Vond het een vrij leuke aflevering. Maar ik vind deze serie eigenlijk altijd wel leuk. Scheelt ook dat Amy al een paar weken niet mee doet. Wat een vreselijk irritant personage is dat zeg.
Grappig dat zo'n man een cameorol in de serie doet. Tenminste, ik ken hem niet echt maar het was toch de echte SH?
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Yep het was de echte, en onlangs ook al de echte Leonard Nimoy die z'n stem verleende, toch wel teken dat de serie goed bezig is!
Ik lig nog altijd strijk met de whip app van een paar weken terug, schitterend

The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ka-tsjjjjjj! Haha, ja lachen die app.
Klopt, de stem van ik meen dr Spock was ook de echte vorige aflevering. Maar dat las ik op fora, want ik kijk series als Star Trek niet.
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
De aflevering van afgelopen donderdag was weer erg leuk net zoals de voorgaande afleveringen. Ik vind dat ze na een paar matige afleveringen in het begin van seizoen 5 toch weer de goede lijn te pakken hebben. Ik hoop dat ze dan ook gewoon verder gaan met seizoen 6 want deze serie mag wat mij betreft nog wel wat seizoenen doorgaan, beste komedie van de laatste jaren al denk ik dat ze friends nooit gaan overtreffen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Leuke nieuwe aflevering, vooral dat gesprek tussen Howard en zijn schoonvader 
Volgende aflevering is de bruiloft, volgens de kleine preview. Ik blijf dat hele trouwen-ding zonde vinden, past totaal niet bij een serie als deze.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Mhow, vond de seizoensafsluiter niet geweldig. Al waren de kleine speeches tijdens de bruiloft wel erg grappig. Maar die raketgrappen zijn wat voorspelbaar en Amy moet zo snel mogelijk oppleuren uit de serie, zo niet grappig of leuk.
Serie is nog steeds erg leuk, maar het wordt nu wel wat Friends achtig met al die relaties en nu zelfs een huwelijk met in principe een enorme nerd en een lekker ding.
Wel een geinig beeld als ze uitzoomen vanaf het dak