• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.379 votes
Profile

The Big Bang Theory

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Slechte aflevering inderdaad. Praktisch niet gelachen, al is de professor wel geinig.

En voor Raj moeten ze echt eens een leuk verhaal gaan bedenken, want hij is nu echt een verwijft mietje aan het worden. Kettingen maken en emoties vertellen bij de vrouwen, kom op zeg.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Mescaline wrote:

Had het nooit verwacht maar ik vind Two And a Half Men leuker geworden dan Big Bang Theory in het laatste jaar..

Echt hè. Vind het maar een matig seizoen (op de afleveringen met de scavenger hunt na) in vergelijking met TAAHM. Van de sitcoms die ik nu volg (HIMYM, TAAHM en TBBT) is zowaar good old Harper en co het leukste.

Raj is inderdaad een heel slap aftreksel van een karakter geworden zonder persoonlijkheid. Ontzettend jammer dat die nu zo buiten de groep valt als enige vrijgezel. De chemie tussen Howard en Raj lijkt ook als sneeuw voor de zon verdwenen, terwijl beide toch leuke situaties hebben gehad. Ik hoop maar dat het een dip is in de kwaliteit en dat dit niet structureel zo blijft.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Roel- wrote:

(quote)

Echt hè. Vind het maar een matig seizoen (op de afleveringen met de scavenger hunt na) in vergelijking met TAAHM. Van de sitcoms die ik nu volg (HIMYM, TAAHM en TBBT) is zowaar good old Harper en co het leukste.

Raj is inderdaad een heel slap aftreksel van een karakter geworden zonder persoonlijkheid. Ontzettend jammer dat die nu zo buiten de groep valt als enige vrijgezel. De chemie tussen Howard en Raj lijkt ook als sneeuw voor de zon verdwenen, terwijl beide toch leuke situaties hebben gehad. Ik hoop maar dat het een dip is in de kwaliteit en dat dit niet structureel zo blijft.

Ik vermaak me eigenlijk best goed met TBBT. Dit seizoen is ook best leuk, als je het tenminste niet vergelijkt met de eerste seizoenen. Maar het is best de moeite, al teert de serie meer dan ooit op Sheldon en Penny.

Raj stelt inderdaad niks meer voor. Vroeger zag je hem nog kansloos daten of met Howard dingen doen, maar Howard is een saaie huismus geworden en Raj krijgt nooit meer een leuke verhaallijn. Laatst was er een open kans, door hem bevriend met Stuart te laten zijn, maar die verhaallijn is na 1 aflevering alweer gekilled. Jammer, want op die manier had je weer meer nerd humor terug kunnen laten keren.

Maar nu is Raj echt een wijf qua gedrag, plat gezegd. Hij is niet grappig, niet boeiend en eigenlijk vooral vervelend. Ook erg egoïstisch tegenover zijn vrienden. Ze moeten hier echt wat aan doen. Het beste zou zijn dat Howard weer single wordt. Dan los je een hoop problemen van de serie op.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Zowaar een Raj die iets toevoegt. Best een leuke aflevering al met al, alleen een beetje weinig Penny naar mijn mening

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Roel- wrote:

alleen een beetje weinig Penny naar mijn mening

Nou, in de laatste aflevering kwam dat helemaal goed!

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Nou, in de laatste aflevering kwam dat helemaal goed!

Eindelijk gekeken en het was me een partij smullen geblazen .

Sowieso best een vermakelijke aflevering. Alleen Raj lijkt maar niet van het 'grote sulletje' image af te mogen.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Een duidelijke Penny aflevering ja! Heb er van genoten

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Penny in yogakleding

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Roel- wrote:

Penny in yogakleding

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wat is dit?

Waarom zijn TBBT en Two and a half men er wekenlang niet? Pas 30 januari een nieuwe voor beide series...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Sheldon en James Earl Jones, de man die de stemmen in heeft gesproken van Darth Vader en Mufasa (the Lion King) Geniaal.

Dat Comic Con verhaal was ook de moeite. Prima aflevering dus.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Serieus, ik heb net de laatste 3 afleveringen pas bekeken maar ligt het aan mij of is deze serie behoorlijk saai en voorspelbaar geworden?

Ik weet nog goed dat deze serie in de eerste 3 seizoenen bleef groeien en groeien, en seizoen 4 & 5 waren nog steeds redelijk op niveau, maar dit seizoen het het seizoen hier voor? Sorry hoor, maar soms vind ik Two and a half men nog verrassender uit de hoek komen( met 11 seizoenen!) dan dit met nog maar net 7 seizoenen..

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vind TaahM juist het voorbeeld van een serie waar alle originaliteit uit is. Dat is echt heel slecht momenteel. TBBT mist soms ook wel originaliteit, maar door de nerdhumor, Penny en Sheldon blijft het voor mij nog erg de moeite. Maar elke sitcom loopt na zoveel jaren wel tegen originaliteitsproblemen aan.

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Beide series is de rek uit. Jammerlijk genoeg zijn er nog geen leuke nieuwe alternatieven.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nouja, TBBT blijft ieder geval nog in de buurt van de roots. TaahM is ondertussen een smakeloze, treurige humorloze poep en plashumor serie geworden. Sinds die lesbo erin zit hebben we elke aflevering wel een paar opmerking over homo's of lesbo's. Walden en Alan zijn een homokoppel, hahahoho. Ik kijk het nog puur omdat ik hoop dat het weer leuker wordt. In dat kader blijft TBBT wel goed. Sheldon en Penny zijn nog altijd heerlijk droog en grappig. Sheldon met James Earl Jones, dat was gewoon gemeend grappig. Zulke cameo's zijn sowieso briljant, al blijft Stephen Hawking in de serie krijgen nog wel de knapste move. En Stan Lee heeft er toch ook al ingezeten?

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Ja, maar Stan Lee komt dan ook op elke schnabbel af.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Two and a half men is sowieso zeker te weten niet minder geworden met het nieuwe lesbo personage.. Jake was in dat geval erger..

Big Bang Theory zit trouwens nog maar op seizoen 7 en Two and a half men op seizoen 11.. toegegeven hoop ik wel dat dat het aller laatste seizoen gaat worden.

Maar Big bang theory begon veel briljanter als dat het nu is, die relaties worden trouwens ook wel behoorlijk boring.

Nee, Big bang theory is nog niet super slecht, maar ik hoop dat het wel weer wat beter gaat worden dan het nu is.. zo niet dan geef ik het hooguit nog 1 seizoen.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Hoop dat ze de lijn van de laatste twee afleveringen voortzetten. Beetje karakter ontwikkelingen zouden goed zijn voor de serie. Bovendien vind ik zowaar Amy minder irritant worden.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Serie krijgt nog 3 seizoenen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

I see. CBS Sets Mega 3-Season Renewal for ‘The Big Bang Theory’ | Variety

Lijkt me terecht. De kijkcijfers zijn nog altijd gigantisch en eerlijk is eerlijk, het blijft erg leuk. Ik kijk nog trouw elke vrijdag de nieuwe aflevering. Dat relatiegedoe heb ik maar geaccepteerd. Wel jammer dat Sheldon zich nauwelijks nog echt ontwikkelt en helemaal sneu dat het personage van Raj verpest wordt. Verder vermaak ik me wel hoor. Serie teert wel heel erg op Sheldon en Penny.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

In tegenstelling tot bijvoorbeeld HIMYM lijkt me het voor TBBT wel terecht dat ze er nog nieuwe seizoenen aan plakken. Al is direct drie misschien wat veel van het goede. Ben het overigens niet eens met je dat de serie alleen leunt op Sheldon en Penny, ik vind Howard en Leonard zeker evenveel bijdragen. Wat betreft Raj ben ik het zeker met je eens, kan die eindelijk met vrouwen praten en dan doen ze er dit mee.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Howard is sinds hij een relatie heeft veel minder leuk geworden. In de eerste jaren was hij minstens zo geniaal, maar dat is duidelijk minder geworden. Leonard is wel oke, maar is natuurlijk geen komisch brein. Hij is er meer om de serie een menselijke tint te geven tussen de echte nerds en autisten. Hij is de meest normale van het stel. Raj is net als Howard: ooit geniaal, nu slechts een karikatuur van zichzelf.

De serie zou een rode draad in een seizoen kunnen gebruiken, dat er ook enige veranderingen plaats gaan vinden. Nu krijg je af en toe geklaag van Penny dat haar acteercarrière niks is, maar daar doen ze veel te weinig mee. Zou leuk zijn als we Penny is gaan volgen tijdens audities ofzo.

Maar ik klink vrij negatief, maar kijk de serie nog graag. Het blijft geestig en bij vlagen heel scherp met nerd-zaken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Concept van seizoen 1:

Vier wereldvreemde nerds zijn druk met nerd dingen en snappen weinig van de sociale wereld.

Concept huidig seizoen: 1 nerd is al getrouwd, de andere gaat nu trouwen, de grootste autist heeft zelfs een vriendin en de laatste die alleen was krijgt er nu waarschijnlijk ook 1.

De serie wordt langzaamaan om zeep geholpen door die Chuck Lorre die van een heerlijke serie van de kenners van nerd zaken echt genieten was nu een mainstreamsitcom is waar het ook alleen maar weer om liefde en relaties draait. Zo ontzettend jammer.

Het is geen slechte serie, het is nog altijd regelmatig vermakelijk, maar wel een zeer negatieve verandering de laatste jaren.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik ben dit seizoen afgehaakt, maar ik deel je kritiek in zoverre dat The Big Bang Theory te populair is geworden bij het grote publiek, zodat de vele nerd-references wat minder obscuur zijn geworden. Anderzijds vind ik wel dat er ontwikkeling in een serie moet zitten. Het lijkt me juist het doel van de serie om die nerds te veranderen in wat meer sociaal ingestelde jongens.

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Ook wel eens met de kritiek. Maar het is vooralsnog beter dan het HIMYM afging in het zevende seizoen. En ondanks dat ik me nog week in week uit vermaak met deze geeky sitcom, ben ook ik bang dat het plezierbootje vol nerd-referenties naar de bodem van de serie-oceaan zinkt.

Maar met een beetje mazzel (en een kleine hint in de laatste episode) breien ze er over een jaartje een eind aan. (ziet net op IMDB dat er nog minstens 2 seizoenen aan zitten te komen lol)

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Met Chuck Lorre aan het roer stopt deze serie niet voordat iedereen er schoon genoeg van heeft. Ik kijk zelf vooral uit naar seizoen 10 waar de rol van Sheldon wordt overgenomen door Justin Bieber.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

?

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Je kijkt geen Two and a Half Men neem ik aan?

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Hoewel ik het enerzijds met de kritiek eens ben is het aan de andere kant ook onmogelijk om het 10 seizoenen bij nerd grapjes te houden. Of ze hadden er eerder een einde aan moeten breien of ze moeten wel karakterontwikkelingen laten zien. Al valt er natuurlijk over te twisten of ze keuzes die ze nu maken de goede (lees: leukste) zijn. Kan er nog regelmatig om lachen, maar het vernieuwende en ècht leuke is er ondertussen wel af. Kijk het dan ook niet meer iedere week.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Aan het begin van het seizoen vond ik het gewoon ouderwets goed; misschien wel beter dan ooit!

Gaandeweg is het meer een soort Amerikaanse soap geworden. Grappen worden te vaak voorspelbaar en de karakterontwikkelingen zijn niet altijd even positief. Niettemin was het overall een goed seizoen en op WIW heb ik nog altijd een 7,5 gegeven.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.