- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Big Bang Theory
The Big Bang Theory
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Nee. Maar je moet wel van de Amerikaanse politiek houden wil je TWW leuk vinden. Kun je beter eerst Sports Night kijken. Of Sunset 60 On the Sunset Strip, ook van Sorkin, maar niet zo goed als SN of TWW.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Persoonlijk vind ik Studio 60 on the Sunset Strip redelijk geniaal met een Mathew Perry die uiteindelijk veel beter kan acteren en dialogen spuwen dan we van m gewend zjn. TWW vond ik wat droog en Sports Night nog niet zo gevolgd.
Marcellus
-
- 136 messages
- 825 votes
Valt het jullie ook op dat de serie ieder seizoen sterker lijkt te worden? het 2de seizoen was bijvoorbeeld al een stuk grappiger dan het eerste seizoen, dit vind ik bij two and a half men juist weer het omgekeerde.
Inderdaad, al heb ik er gemixte gevoelens over. Hoewel de serie inderdaad per seizoen in zijn geheel sterker word, gaat er ook steeds meer geekyness af. In seizoen 1 zaten vaak veel originelere uitspraken.
Desondanks is dit de enige (nu lopende) sitcom waar ik graag naar kijk. Seizoen 4 is ook leuk begonnen.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
de eerste aflevering van seizoen 4 was weer hilarisch.
Vooral de scene met Sheldon Penny & Amy in het restaurant 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Community was beter, maar deze was ook wel weer erg leuk. Dinerscene inderdaad beste van de aflevering, de Sheldon/Penny scenes blijven de serie dragen, helaas moet Penny er een paar missen binnenkort omdat ze haar been gebroken heeft of zo.
Nicholas123
-
- 292 messages
- 284 votes
2e aflevering van het seizoen is echt geweldig. Zodra Sheldon begon met zijn Virtual Presence Device kon je me oprapen.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Ja ik denk dat t deze keer wel een beetje omgekeerd was. Erg sterke TBBT en een ietsje mindere Community, al was die ook nog steeds erg goed. Meer omdat deze serie een beetje boven zichzelf uitsteeg hier, wat ze wel vaker doen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Klinkt goed, ik ben benieuwd. Vanavond ff checken.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
The Big Bang Theory was weer goed op dreef, maar de show wordt meer en meer een onemanshow. Help die Raj nou eens van z'n probleem af, laat Howard meer doen, misschien een nieuwe vlam voor Leonard. Het is alleen maar Sheldon Sheldon Sheldon tegenwoordig en dat kan niet goed blijven gaan.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Wat heb ik gister weer gelachen tijdens aflevering 2 
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Ik vond het acteerwerk van Sheldon in het begin van de aflevering wel wat anders overkomen dan in eerdere afleveringen. Het leek wat meer 'gespeeld' dan eerder, minder 'natuurlijk' bedoel ik dan... viel iemand anders dat ook op? Verder natuurlijk wel hillarische scenes. Blijft voor mij de tofste sitcom...
delvohii
-
- 54 messages
- 2 votes
Kijken jullie dit ook online, zonder ondertiteling? Want ik zou denk ik echt niet het (overigens prachtige) taalgebruik van Sheldon kunnen verstaan zonder ondertitelingen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Mwah, je merkt wel dat de serie wat 'makkelijker' gemaakt is de laatse paar seizoenen hoor. In de eerste serie ging het echt nog flink over wetenschap en zo, dat is nu wel iets minder.
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Ik kijk het zelf zonder ondertiteling inderdaad. Dan leidt het ook niet zo af, en daarnaast verklappen de ondertitels de meeste grappen al. Zeer jammer... (zie je ook veel bij Two and a half men op tv... echt alle grappen worden al in de ondertitel verklapt
)
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Dat heeft er vaak mee te maken dat het dialoogtempo hoog ligt. Het mooiste is om de clou pas in beeld te laten verschijnen als die daadwerkelijk gezegd wordt, maar vaak is het tempo zo hoog dat de clou bij de vorige ondertitel getrokken moet worden om genoeg leestijd te genereren. Let maar eens op. Hoe sneller ze praten, hoe meer er weggelaten wordt, en hoe vaker de clou al te vroeg in beeld staat.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Mwah, je merkt wel dat de serie wat 'makkelijker' gemaakt is de laatse paar seizoenen hoor. In de eerste serie ging het echt nog flink over wetenschap en zo, dat is nu wel iets minder.
klopt idd. Ik heb het altijd gekeken zonder ondertiteling en dit was in het begin van de serie soms best een gemis, nu is het allemaal een stuk beter te volgen zonder.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Denk dat het ook wel beter is om het iets gemakkelijker te maken, bovendien zou het op een gegeven moment gaan vervelen. Ze zullen ook andere dingen moeten gaan veranderen, wat mij betreft (is al eerder gezegd hier) mag Raj wel leren met vrouwen te praten of geef Howard een vriendin die net als hij is.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Kijken jullie dit ook online, zonder ondertiteling? Want ik zou denk ik echt niet het (overigens prachtige) taalgebruik van Sheldon kunnen verstaan zonder ondertitelingen.
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Helemaal mee eens. Tis wel even wennen in het begin, maar gezien mijn eigen studie ook technisch is, valt het snappen van de vaktermen wel mee
...
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
aflevering 3 was wat minder dan de vorige 2 maar nog steeds erg leuk.
Die amy is misschien nog wel irritanter dan sheldon
Nicholas123
-
- 292 messages
- 284 votes
Sheldon heeft af en toe nog wel iets menselijks en sympathieks. Amy is nog een graadje ernstiger.
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
geweldige serie!!! ik volg het nu op veronica maar ga ze maar eens allemaal binnenhalen...Sheldon is echt mijn favoriet, lig in een deuk om hem...vorige week die aflevering met de Penny blossoms...dat liedje wat hij en Penny zingen 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Aflevering 4 
Wat lag ik in een deuk toen Sheldon zijn kantoor binnen kwam lopen en Raj daar achter zijn nieuwe bureau zat
Ik lach daarna nog 2 minuten in een deuk
Ze hadden er ook geen beter bureau voor kunnen uitzoeken, geniaal!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Dat bureau

Hoe meer tijd voor Raj, hoe beter. Sheldon weer wat minder screentime, en de rest wat meer. Zo hoort het. Beste aflevering van het seizoen tot dusver.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Niet dé beste voor mij, maar wel leuk om te zien dat de serie ook kan werken zonder dat Sheldon de show moet stelen omdat alle personages gewoon sterk zijn, vooral in combinatie met elkaar. Hetzelfde wat ik bij Friends ook altijd had, teveel van 1 persoon zou nooit werken maar zet die samen en dan is het pas grappig.
Los daarvan blijft Sheldon voor mij wel het beste personage van allemaal 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zo, nu ik alles van Two and a half Men heb gekeken, ga ik deze of volgende week beginnen aan The Big Bang Theory. Ben benieuwd hoor.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik kom juist te weten dat Kaley Cuoco (Penny) 2 jaar lang een geheime relatie met Johnny Galecki (Leonard) heeft gehad.
De gelukkige klootzak 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Zo, nu ik alles van Two and a half Men heb gekeken, ga ik deze of volgende week beginnen aan The Big Bang Theory. Ben benieuwd hoor.
Heel goed
Enjoy! Ik vond het in het begin niet meteen hilarisch maar wel erg vermakelijk en het word zeker nog erg leuk.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Briljante aflevering weer. Miste penny wel een beetje. kan niet wachten op eliza dushku