• 177.938 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.588 votes
Profile

Bassie en Adriaan

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Wouter wrote:

En leg mij even uit wat het niveauverschil is met Bassie solo.

De series van Bassie en Adriaan (en dan met name de series middenin, zoals De Verdwenen Kroon en De Verzonken Stad) hebben een boeiend en spannend verhaal met een kop en een staart, waar grappen, liedjes, leerzame momenten en leuke bij- personages in zijn verwerkt. Ideaal voor kinderen én voor de volwassenen die 'moeten' meekijken.

Bij de solo van Bassie bestaat slechts uit een aantal flauwe sketches, waarbij geen grappen worden gemaakt en geen personages in voor komen. Het is enkel 90 minuten lang kijken naar een moddervette Bassie en één of andere lelijke pop. Érg slecht geschreven, zelfs voor kinderen. In tegenstelling tot de oude series van het duo.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

(quote)

Die valt ook vies tegen als je hem herziet. Erg kranterig allemaal.

Alsof ik uberhaupt open sta voor herziening van tv series die ik 30 jaar geleden keek...

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Heel erg slecht, Bassie is uitermate irritant en Adriaan is een saaie zak. Nee niet mijn beste vrienden.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Chainsaw wrote:

De series van Bassie en Adriaan (en dan met name de series middenin, zoals De Verdwenen Kroon en De Verzonken Stad)

Samen met het geheim van de schatkaart ook mijn favorieten. Vanaf dat de baron zijn intrede doet vond ik het eigenlijk pas echt leuk worden. De periode daarvoor vond ik niet zo geweldig.

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Wouter wrote:

Dan was je vast jong toen je het zag. Zeker de laatste series waren van dezelfde dubieuze allooi.

Goed zijn ze nooit geweest.

Voor mij wel. Hun manier van tv maken heeft mijn kijk op films en televisie wel beinvloed. Ik vond ze heel orgineel in het begin vooral naar mate de jaren de 90 was het wel over, maar vooral hun eerste series hadden een goede formule.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Vind dat Bassie & Adriaan wel meer respect verdienen dan hier gegeven wordt door sommigen. Ja, het was vaak herhaalderlijk met de boevenstreken en de grapjes, maar dat maakt series zovaak ook zo leuk. Friends, Married With Children, Sam Sam, Oppassen!!! en Flodder zijn ook altijd hetzelfde, maar ze waren altijd leuk om te kijken. Sommigen nog steeds zelfs. Idem met B&A. Jeugdsentiment, leuke, soms informatieve kinderhumor waar ook volwassenen best wel om konden lachen.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Jammer dat Nickelodeon niet meer s'nachts uitzend; ik keek B&A altijd nog even na het stappen.

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Vanaf januari weer op Nickelodeon te zien.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Verschrikkelijke serie. Mijn zus hield er van, ik haatte het (al dan niet automatisch). Die domme liedjes, die saaie speurtochten en dan de humor van niets. Nee, geef mij maar Pokémon

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Angrod_Pallanén wrote:

geef mij maar Pokémon

Alsjeblieft zeg.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Die Bassie is echt triest geworden zeg. Waarom hij niet gewoon is gestopt is mij een raadsel.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Angrod_Pallanén wrote:

die saaie speurtochten

Vond het toen der tijd alles behalve saaie speurtochten. En dan die muziekjes uit Halloween en the Exorcist eronder. Nee vond er niks saais aan.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

by_the_way wrote:

Alsjeblieft zeg.

Inderdaad, dat had ik dus met B&A.

timbo_ wrote:

Vond het toen der tijd alles behalve saaie speurtochten. En dan die muziekjes uit Halloween en the Exorcist eronder. Nee vond er niks saais aan.

Ik snap ook wel dat iemand dat leuk kan vinden, het was immers populair, maar ik vond het gewoon spannender om animatie figuren tegen elkaar zien te vechten.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

kArIzMa_TuRk

• 3642 messages
  • 0 votes

lol

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Lelijk en goedkoop ingesproken,

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

En niet-grappig.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Moet bekennen te hebben gegniffeld.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Zie ook http://www.moviemeter.nl/forum/13/4617/

Laten we het hier maar weer hebben over 'de echte' Bassie en Adriaan...

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Iemand het nieuwe programma "Bassie & z'n vriendjes"? gezien, dat Bassie voor div. lokale omroepen maakt Briljante televsie .... voor de jaren 50 .

Sneakerjeans29

• 296 messages
  • 0 votes

Nils wrote:

kroket, frikadel......

Bamiehap

1 ... 2 ... 6

ik weet het zo zeker als dat 2+2 5 is

Hiet moeten we zijn.

Wat vind je fijn?

Hier moeten we zijn

Vind je dat dan zo fijn?

Sneakerjeans29

• 296 messages
  • 0 votes

U-96 wrote:

De Baron is trouwens extreem koel.

Welke? er waren er 2 ik vond ze allebei geweldig. De eerste serie met de Baron liep gelijk met Dossier Verhulst, Moordspel en de Eb Oorklep Show. Die uitzendingen waren allemaal op vrijdagen bij de TROS s'middags en s'avonds. Dat was tenminste vermaak toen op tv. Er is tegenwoordig zoveel bagger op.

Sneakerjeans29

• 296 messages
  • 0 votes

GFM wrote:

Kom we gaan er weer tegenaan

nee we laten ons niet verslaan...

tegenslag dat kan gebeuren

maar dan zie je ons niet treuren

we starten weer van voor af aan

en laten ons niet het veld uit slaan....

Wat een draken van acteurs waren dat iddaad....

1 muur?? We zijn echt genaaid als kind...

Toen ik bij de herhaling de dubbelrollen ondekte, storte mijn hele favorite droom in. Ik dacht wel,want kan die ouwe man hard lopen.

Sneakerjeans29

• 296 messages
  • 0 votes

ROOSKY wrote:

Ik geloof het wel inderdaad. Het blijft een schitterend filmpersonage! En Vlugge Japie en B2 natuurlijk ook. De latere boeven B100 en Handige Harrie vond ik niet zo.

Helemaal mee eens. Ik vond het 2 flauwe zakken. De Baron wordt ook meer voor schut gezet, in die laatste 2 series. In de vorige was ie meer de ster en de slechterik, waar niemand tegenop kon. Die stok was ook geweldig, die had ie daarna ook niet meer. Schatkaart,Kroon en Verzonken Stad zijn de beste. Niet alleen B en A, maar de hele tv, na de 80s is drie keer niks meer. Allemaal goedkope flauwekul Niet alles, maar wel veel

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vond anders De Reis vol verrassingen met de baron, B100 en Harrie meer humor bevatten. Vergeet niet dat het immers een kinderserie is.

Sneakerjeans29

• 296 messages
  • 0 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik vond de reis door de VS van hun toch wel het beste. Leuk verhaal, leuke humor, mooie beelden en die nare baron werd op het einde maar lekker eens gearresteerd mhuhahaha

Ik vond die laatste 2 van Europa en Amerika niks. Ok waren wel echte acteurs maar na 2 delen had ik er al genoeg van. Met die boem en altijd pech.

Sneakerjeans29

• 296 messages
  • 0 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Samen met het geheim van de schatkaart ook mijn favorieten. Vanaf dat de baron zijn intrede doet vond ik het eigenlijk pas echt leuk worden. De periode daarvoor vond ik niet zo geweldig.

Dat zijn ook de 3 beste. Toch wel leuk om met de Sleutel en de Diamant te beginnen. De Professor vond ik ook iets minder, maar daar zie je weer hoe Robin geboren wordt en nog een zwaardere stem heeft. Wat ik nog erger vind is dat ze de mooie muziek veranderd hebben.

Sneakerjeans29

• 296 messages
  • 0 votes

[quote]Sneakerjeans29 wrote:

(quote)

Ik vond B2 en Vlugge Japie veel grappiger, dan die flauwe Handige Harry en B100. Zelfs B1 uit eind jaren 70 was nog beter. Omdat dat zo'n zuurpruim was en dan die eerste B2 die hem het bloed onder de nagels uithaalde. Die had helemaal een grappige kop.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.