• 177.948 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.669 votes
Profile

Bassie en Adriaan

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Sneakerjeans29 wrote:

Wat ik nog erger vind is dat ze de mooie muziek veranderd hebben.

Idd, Als ik zelf een film(pje) maak gebruik ik bijna altijd achtergrond muziek uit hun serie's. Niet die nieuwe dreigende bellen ofzo.. Maar gewoon de orginele Spanningsmuziek die veel gebruikt werd in de sleutel en de Diamant.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen .

Sneakerjeans29

• 296 messages
  • 0 votes

by_the_way wrote:

(quote)

Idd, Als ik zelf een film(pje) maak gebruik ik bijna altijd achtergrond muziek uit hun serie's. Niet die nieuwe dreigende bellen ofzo.. Maar gewoon de orginele Spanningsmuziek die veel gebruikt werd in de sleutel en de Diamant.

Op youtube is er één die dat ook altijd doet.Is helemaal weg van Magnetic Fields van Jean Jarre.Dat heeft ie ook veel in zijn eigen filmpjes verwerkt.

Sneakerjeans29

• 296 messages
  • 0 votes

lowhusky wrote:

Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen .

in die auto naar Valkenburg

Bassie stilletjes: hahahaha

B1 tegen B2: Waarom heb jij zo,n pret?

B2: Ik heb geen pet ,ik heb een hoed

B1: Waarom lach je?

B2: Logisch als jij het verschil niet ziet,tussen een hoed en een pet.

Sneakerjeans29

• 296 messages
  • 0 votes

Boef in limburg: Is het jullie nu duidelijk, hoe je in Duitsland komt?

B1: Ja ik snap het helemaal

B2: Ja ik ook ,maar hoe komen we nou in Duitsland?

B1: Er zijn wel 1000 boeven en ik werk uitgerekend met hem.

B2: Oh gaan we met de tram?

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Sneakerjeans29 wrote:

(quote)

Op youtube is er één die dat ook altijd doet.Is helemaal weg van Magnetic Fields van Jean Jarre.Dat heeft ie ook veel in zijn eigen filmpjes verwerkt.

Ja MagneticFieldsB&A en de Geniale schurk.

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Het ging volgens mij alleen om die domme Bassie, ook altijd Overacting in de serie's daar in tegen vond ik Adriaan altijd de drijvende kracht achter de serie's.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Sneakerjeans29 wrote:

Boef in limburg: Is het jullie nu duidelijk, hoe je in Duitsland komt?

B1: Ja ik snap het helemaal

B2: Ja ik ook ,maar hoe komen we nou in Duitsland?

B1: Er zijn wel 1000 boeven en ik werk uitgerekend met hem.

B2: Oh gaan we met de tram?

Zo slecht dat het grappig is

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Ik heb heel lang geloofd dat alles echt was wat er gebeurde, totdat ik de leeftijd kreeg dat ik me af ging vragen hoe het toch kon dat alles ook gefilmd werd . Toen werd het ineens een stuk minder leuk... Maar wat een gave serie. Wat ik de beste aflevering vond/vind is de aflevering waarin het clubhuis van de B&A-boys in vlammen opgaat. Heel emotioneel.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Baas: Hebben jullie alles begrepen?

B1: Alles begrepen, baas.

B2: Alles begrepen baas behalve vanaf toe je zei 'luister'.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Baron: "Japie, maak die brandkast open!"

B2: "Wat zeg ie?"

Baron: "Ik zei, maak die brandkast open!"

B2: "Nee, ík zou het raam open breken en Japie zou die brandkast open maken. Ik wil geen problemen met de vakbond."

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Sneakerjeans29

• 296 messages
  • 0 votes

Observator wrote:

Ik heb heel lang geloofd dat alles echt was wat er gebeurde, totdat ik de leeftijd kreeg dat ik me af ging vragen hoe het toch kon dat alles ook gefilmd werd . Toen werd het ineens een stuk minder leuk... Maar wat een gave serie. Wat ik de beste aflevering vond/vind is de aflevering waarin het clubhuis van de B&A-boys in vlammen opgaat. Heel emotioneel.

Dat het niet echt was wist ik ook wel vroeger.Alleen de dubbelrollen had ik niet gezien in het begin.Toen ik daar achterkwam werd het voormij ook minder.

Sneakerjeans29

• 296 messages
  • 0 votes

Kai wrote:

Baas: Hebben jullie alles begrepen?

B1: Alles begrepen, baas.

B2: Alles begrepen baas behalve vanaf toe je zei 'luister'.

Echt speciale herinneringen aan die weken. De iets ouderen weten dat misschien nog dat de 4 laatste delen van Dossier Verhulst en de 4 eerste van de Schatkaart op dezelfde dagen en dezelfde omroep werd uitgezonden. Het één s'middags en het ander s'avonds. Wie kan zich de enge zolderscene uit Dossier Verhulst nog herinneren? Tenminste ik vond het toen eng als 10 jarige. Op 16 januari 1987, bij de TROS, kwam s'middags deel 3 van de Schatkaart.Waar de boeven in een oud huis de Schatkaart vinden en het clubhuis ingericht wordt.S'avonds deel 11 van Dossier Verhulst, waar de rode porche in het kanaal rijdt d.m.v. sabotage en waar de huishoudster in de villa van Verhulst op zolder iets vreselijks ontdekt. Weer later ook bij de TROS, de tv show, waar het over de nieuwe quiz Moordspel gaat, van Ron Brandsteder, waar hij en Andre van Duin te gast zijn.Van Duin verkleed als inspecteur, met hoed, bril en pijp. Ivo Niehe en Ron Brandsteder liggen onder te tafel van het lachen en Van Duin vertrekt geen spier. Iets met vliegenvangers en vliegen dat het moordwapen en lijk moet voorstellen en een mop over iemand die tijdens een hete zomerdag verdrinkt,maar als ze er een uithalen, blijkt het het niet degene te zijn die pas verdronken is, omdat deze zijn schaatsen nog aanhad.

Hij kijkt in de camera en zegt zijn hond gedag: Hij pakt zijn pijp uit zijn mond en zegt, LIG!!!

Sneakerjeans29

• 296 messages
  • 0 votes

mikoz wrote:

(quote)

Zo slecht dat het grappig is

in iedergeval beter en grappiger dan Europa en Amerika.Die 2 verveelde me al na 2 weken.

Sneakerjeans29

• 296 messages
  • 0 votes

Observator wrote:

Daar speelde ze het mooie Peru Savanne. Ik geloof tenminste dat zo heet. Deze uitzending liep gelijk die dag en zender met het Slot van Dossier Verhulst. Wat nog emotioneler was. De jongen was wees geworden en moest in een pleeggezin. hij liep weg en ging terug naar zijn oud huis, dat leeg stond en sloot zich op in zijn kamer, waar zijn speelgoed en bed nog wel stonden. Op het einde gaat ie bij de advocaat en zijn vriendin wonen. De dvd's zijn sinds vorig jaar te koop echt een aanrader. Ik zat toen echt 12 weken met open mond aan de buis. Elk deel behalve het laatste liep steeds slecht af en dan die prachtige muziek en het draaiboek erachteraan. Echt schitterend

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Baron: Kijk die clown dansen...en vrolijk zijn. Eens kijken of die straks net zo vrolijk is...als die ons ziet.

B100: Wat zal die schrikken, als die mij ziet.

Handige Harry: Ja dat kan ik me voorstellen, ik schrik nog elke dag als ik jou zie.

(B100 grijpt Handige Harry beet)

B100: Moet jij een paar klappen?

Handige Harry: Wie neem je daarvoor mee?

B100: Stoffer en blik, om je op te vegen.

Vlugge Japie: Hoe lang moeten we nog rijden baas?

Baron: nog een klein uurtje...

B2: (komt met een aansteker)

Baron: Drommels wat is dat!!!!!!

B2: U vroeg toch om een vuurtje?

Drommels....drommels en nog eens drommels!!!!

B2: Baas, wat zit er nou in die doos?

Vlugge Japie: Ja baas, dat zou ik ook wel eens willen weten.

Baron: Nou ik zal het jullie zeggen, in die doos zit....niets

(Baron en Vlugge Japie schateren het uit van het lachen)

B2: Een fiets?

Baron: Nee stommeling, ik zei niets.

B2: Ja je zei wel wat, maar ik heb je ff niet verstaan.

Baron: Ach..Bamihap

B2: Ja, en dat versta ik wel

Vlugge Japie: Nasibal

B2: En dat versta ik ook.

Baron: Zak patat.

B2: En dat verstond ik ook, maar wat je zei wat er in die doos zat dat verstond ik niet.

Baron: Drommelsch, Drommelsch en nog eens Drommelsch

Uber Flauw natuurlijk maar toen ik net weer las op internet moest k toch weer lachen vooral die eerste whaha

Sneakerjeans29

• 296 messages
  • 0 votes

Weet iemand wat die luxe versies inhouden? ik zoek nog steeds naar de echte originele versies.

street-racer

• 81 messages
  • 13 votes

ik heb als kind echt te vaak naar bassie en adriaan gekeken ik kan sommige afleveringen gewoon nog dromen

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Sneakerjeans29 wrote:

Weet iemand wat die luxe versies inhouden? ik zoek nog steeds naar de echte originele versies.

Die luxe zijn alleen met een trailer en verbeterde beeld en geluidskwaliteit. Bij 'De reis door Eruopa' zitten er wel leuke extra's zoals bloopers etc. De orginele zijn niet meer te verkrijgen, anders moet je me een pm sturen dan verwijs ik je door naar iemand die de orginele versie's op dvd zet.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Die luxe versies zijn precies hetzelfde als de originele. Alleen een luxere verpakking (althans in de ogen van de distributeur) en een ander menu.

reinbertio

• 23 messages
  • 44 votes

ik heb de originele versie op video

maar ik verkoop ze niet

ik vind ze namelijk mooi

om een rede

Hier word mooie muziek gebruikt van

Vangelis

Clannad

Jean michel Jarre

en meer

maar Adriaan kreeg ruzie met Aad Klaris de man die voor de muziek zorge en heeft met Bert Smorenburg (bijna) alle muziek vervangen en die is lang niet zo mooi

Nick Theunis

• 495 messages
  • 2256 votes

by_the_way wrote:

Baron: Kijk die clown dansen...en vrolijk zijn. Eens kijken of die straks net zo vrolijk is...als die ons ziet.

B100: Wat zal die schrikken, als die mij ziet.

Handige Harry: Ja dat kan ik me voorstellen, ik schrik nog elke dag als ik jou zie.

(B100 grijpt Handige Harry beet)

B100: Moet jij een paar klappen?

Handige Harry: Wie neem je daarvoor mee?

B100: Stoffer en blik, om je op te vegen.

Vlugge Japie: Hoe lang moeten we nog rijden baas?

Baron: nog een klein uurtje...

B2: (komt met een aansteker)

Baron: Drommels wat is dat!!!!!!

B2: U vroeg toch om een vuurtje?

Drommels....drommels en nog eens drommels!!!!

B2: Baas, wat zit er nou in die doos?

Vlugge Japie: Ja baas, dat zou ik ook wel eens willen weten.

Baron: Nou ik zal het jullie zeggen, in die doos zit....niets

(Baron en Vlugge Japie schateren het uit van het lachen)

B2: Een fiets?

Baron: Nee stommeling, ik zei niets.

B2: Ja je zei wel wat, maar ik heb je ff niet verstaan.

Baron: Ach..Bamihap

B2: Ja, en dat versta ik wel

Vlugge Japie: Nasibal

B2: En dat versta ik ook.

Baron: Zak patat.

B2: En dat verstond ik ook, maar wat je zei wat er in die doos zat dat verstond ik niet.

Baron: Drommelsch, Drommelsch en nog eens Drommelsch

Uber Flauw natuurlijk maar toen ik net weer las op internet moest k toch weer lachen vooral die eerste whaha

hahahahaha, geweldig vooral bij die laatste, ik hield het niet meer

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Bassie: "hej adriaan als jij nou een beetje aan dat stuur draait, dan roer ik met de stok door de benzine." (was de versnellingspook)

reinbertio

• 23 messages
  • 44 votes

Baron: waar ligt die speedboot?

Vlugge Japie: hij ligt achter het kasteel

B2: wie is er scheel?

Vlugge Japie: ik zeg hij ligt achter het kasteel

B2: wie die schele?

Vlugge Japie: nee me tante

B2: o is je tante scheel nou wat kan mij dat schelen

reinbertio

• 23 messages
  • 44 votes

Baron: japie geef eens hier wat je hebt opgeschreven

VJ: hier baas

B2: zeg je nou hier dwaas

Baron: haaaaaaaaaahaaaaaaaaa

B2: hey hij vindt het het zeker leuk als je hem dwaas noemt doe ik ook een keer. Hallo dwaas

Baron: B2 kom eens hier

B2: ja dwaas

Baron: neem jou hoed eens af

B2: jazeker dwaas

(baron geeft hem een knal op zijn hoof)

B2: oeee wat is er gebeurt waar ben ik?

Nick Theunis

• 495 messages
  • 2256 votes

hahaha, kan nog iets van bassie en adriaan herinneren wat hierop lijkt, is bij de huilende professor volgens mij... zegt adriaan:

Nieuwe opdracht.. geef elkaar een dreun.. kent iemand dit stukje? geniaal vond ik dat

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Nick Theunis wrote:

kent iemand dit stukje?

Ja, Als ze 'ontsnappen' uit die kelder. Waarna ze zo hard staan te lachen dat ze toch weer gevangen worden genomen.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

by_the_way wrote:

(quote)

Ja, Als ze 'ontsnappen' uit die kelder. Waarna ze zo hard staan te lachen dat ze toch weer gevangen worden genomen.

Briljant verhaal ja ...

Een proffessor die de hele wereld wil laten huilen door een 'grote grien gas bom' te laten ontploffen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.