- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Bassie en Adriaan
Bassie en Adriaan
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
...Alle$ i$ voor Ba$$ie...

The Goss
-
- 502 messages
- 4757 votes
Hier B één nul nul.
Zeg het maar B100. Geweldig.
Ik heb ook altijd pech...
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ik zie dit topic nu pas. Vond ik vroeger echt geweldig. Ik vond de eerste afleveringen wel de minste. Vanaf het geheim van de schatkaart vond ik ze echt leuk worden tot en met de laatste. Beste afleveringen zijn wat mij betreft toch De verdwenen kroon en De verzonken stad.
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Ik vind het een geweldige kinderserie, waar ik af en toe nog plezier aan beleef als het langskomt op tv. Die boeven zijn altijd om je rot te lachen.. Wat segg ieee.... 
Dylan Blanker
-
- 210 messages
- 124 votes
Altijd leuk en vermakelijk, met altijd een bepaalde sfeer! Behoort zeker tot mijn favoriete klassieke jeugdseries.

by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
Dit moet Aart de heer zijn maar ik heb geen idee wie hij heeft gespeeld.

kArIzMa_TuRk
-
- 3642 messages
- 0 votes
vroeger was ik gek op Bassie en Adriaan.. de tijd van de plaaggeest
of die mannen van de baron.. ontploft de bom 'sorry baas foutje moet kunnen' en 'Dan weer hierheen dan weer daarheen, ik krijg wat van die man' (maakt hij het telefoon stuk)
en bassie met z'n 'ik ben Schiewnierig'
jammer dat ze uitelkaar zijn gegaan, ze ''waren echt'' de beste vrienden..
CAPIpsv
-
- 766 messages
- 628 votes
Ik vond ze vroeger ook altijd erg mooi. De reis naar Amerika enzo, keek er altijd graag naar.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Dit moet Aart de heer zijn maar ik heb geen idee wie hij heeft gespeeld
(Aard de Heer = Andre du Lord)
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
jammer dat deze series niet op MM mogen dus doe ik hier maar de stemming.
Bassie & Adriaan en de plaaggeest 3.5*
Bassie & Adriaan en het geheim van de sleutel 4*
Bassie & Adriaan en de Diamant 3*
Bassie & Adriaan en de huilende professor 3.5*
Bassie & Adriaan en de Schatkaart 4*
Bassie & Adriaan Shorties 3.5*
Bassie & Adriaan en de verdwenen kroon 4*
Bassie & Adriaan en de verzonken stad 3*
Bassie & Adriaan en europa reis 3.5*
Bassie & Adriaan In Amerika 3*
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vond de reis door de VS van hun toch wel het beste. Leuk verhaal, leuke humor, mooie beelden en die nare baron werd op het einde maar lekker eens gearresteerd mhuhahaha 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
De nieuwe show van Bassie is van beroerd niveau:
Blijkbaar zijn de banden met de opnamens gestolen, dat is dan weer beter nieuws 
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
Onzin dat dat beter nieuws is. Zoiets is nooit leuk. Maar die man moet nou echt gaan stoppen. Hij had tegelijk moeten stoppen met Adriaan. Nu is er gewoon niks meer aan.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Onzin dat dat beter nieuws is. Zoiets is nooit leuk. Maar die man moet nou echt gaan stoppen. Hij had tegelijk moeten stoppen met Adriaan. Nu is er gewoon niks meer aan.

(En... een -ugly- pop is goedkoper dan Adriaan
)
Ugly-geldwolf-Bassie & -ugly-pop, een ideaal team. 
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik zie gewoon dezelfde meuk als hij samen met Adriaan maakte....
mvdw89
-
- 496 messages
- 205 votes
Er jammer inderdaad, heb Bassie ook nog een keer meegemaakt op een Kermis hier in de buurt.
Wat een verzuurde man is dat. Die kinderen zien hem als een held (ik terouwens ook voor die dag), maar hij kijkt ze nog niet eens aan en slaat ze van zich af om even zijn ding te doen (buttons gooien vanaf het Lunapark) en daarna snel zijn geld incaseren en vertrekken naar de volgende kermis of optreden. Als ie zijn geld maar krijgt.
Wat een trieste vertoning, zo`n man verdient mijn respect niet. Adriaan schijnt daarentegen dan weer wel een leuke man te zijn.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Er jammer inderdaad, heb Bassie ook nog een keer meegemaakt op een Kermis hier in de buurt. Wat een verzuurde man is dat.

Gelezen in een krantencolumn van 15 april 2004:
"Vandaag kwam Bassie bovendrijven bij Barend & Van Dorp. Bas(sie) was boos omdat een 7-jarig kind afgelopen maand demonstratief met een Adriaan-masker op zijn voorstelling heeft zitten volgen. Nog lulliger was, dat dit ventje waarschijnlijk de enige toeschouwer in de zaal was. Bassie en zijn goochelares Sylvia hebben namelijk nooit meer dan 40 bezoekers getrokken. Ook dan, vind ik, moet je even stilstaan en om- kijken. Dan zie je, dat je duizenden kinderen in het Grieks, Spaans en Portugees hebt leren tellen, honderd video's lang dezelfde flauwe grap- pen hebt lopen tappen en ...
Ja, en verder niet zoveel. Dus zeg ik ook tegen Bas(sie): Kappen. Geen slagroomtaartjes meer, geen walkmans met vibrafoonmuziek, geen Honda met wimpers op de koplampen, geen geheimzinnige opdrachten, geen Handige Harries, B's 1 t/m 102, baronnen, geesten en vlugge Japies meer. Houd op, Bassie. Zoek een hobby, pas op je kleinkinderen, duik voor mijn part onder in het schnabbelcircuit, maar verdwijn met je verzuurde kop van mijn beeldscherm."
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ik zie gewoon dezelfde meuk als hij samen met Adriaan maakte....
Dat was een stuk leuker en beter als je het mij vraagt. Vindt het in ieder geval de beste nederlandse kinderserie die ik gekend heb.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Dan was je vast jong toen je het zag. Zeker de laatste series waren van dezelfde dubieuze allooi.
Goed zijn ze nooit geweest.
mvdw89
-
- 496 messages
- 205 votes
Dat slaat nergens op... je kunt zeggen dat het niet jou ding was of dat je er nooit naar gekeken hebt. Maar ieder kind kent Bassie en Adriaan en ieder kind (uitzonderingen nagelaten) vind Bassie en Adriaan leuk.
Het was niet alleen leuk omdat het entertainment was, maar ik had het hier met een paar neven pas nog over.... Hoe educatief is B&A wel niet. Je werd iedere aflvering wel iets wijzer, bij de vroege afleveringen was het vaak over hoe je je moest gedragen en later over de wereld.
De verhalen waren vaak erg spannend en ook de slechterikken waren telkens weer een feest om naar te kijken. Natuurlijk... er kwamen erg vaak grappen voorbij die iedere aflevering terug kwam en de situaties waarin Bassie B100 wel zeg en wanneer Adriaan keek hij ineens weg was omdat hij weer een ongeluk had gekregen waren erg makkelijk maar daar werd het niet minder leuk om. Wie zat er niet met een grote glimlach op zijn gezicht wanneer B100 hierna de Baron op belde die met de volgende zin reageerde: "Frikandel, Balgehakt, zak Patat!!". Waarna hij de telefoon doorkneep en B100: "Ik heb ook altijd pech!" huilde. Ik kwam iedere keer niet meer bij.
Bassie en Adriaan was wel zeker een goede kinderserie en misschien wel 1 van de betere... iemand die een betere weet (Wouter?) mag hem hier neerzetten.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Dan was je vast jong toen je het zag. Zeker de laatste series waren van dezelfde dubieuze allooi.
Ik was jong ja maar ik vind het nog steeds van een stuk hoger niveau dan wat kinderen tegenwoordig voorgeschoteld krijgen. Maar als jij mij betere nederlandse jeugdseries kunt noemen ga je gang.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
De zevensprong.
Sesamstaat
Tita Tovenaar
En ik zou bijna zeggen: doe mij maar Peppie & Kokkie.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
De zevensprong.
Sesamstaat
Tita Tovenaar
En ik zou bijna zeggen: doe mij maar Peppie & Kokkie.
de tweede kan ik in meegaan de rest niet. Al vond ik zelf Bassie en Adriaan nog een stuk leuker.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Dat slaat nergens op... je kunt zeggen dat het niet jou ding was of dat je er nooit naar gekeken hebt. Maar ieder kind kent Bassie en Adriaan en ieder kind (uitzonderingen nagelaten) vind Bassie en Adriaan leuk.
Ik niet.
Ik vond en vind Q & Q nog steeds de beste NL kinderserie ooit, denk ik.
Verder waren er nog meer die beter waren: Theo & Thea, Loenatik, Rembo & Rembo...
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
De zevensprong.
.
Die valt ook vies tegen als je hem herziet. Erg kranterig allemaal.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
En leg mij even uit wat het niveauverschil is met Bassie solo.