- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Bassie en Adriaan
Bassie en Adriaan
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik blijf zeggen dat ik Bassie en Adriaan zelf ongekend irritant vind. Aan de andere kant kan ik gigantisch melige buien krijgen van de Baron en zijn handlangers. Conclusie : maak eens een serie met alleen die Baron en zijn handlangers zonder die vervelende clown en irritante acrobaat drommels !
GFM
-
- 1116 messages
- 1536 votes
Een serie zonder B&A en allen de boeven zal geen kans van slagen hebben!!
De boeven gaan natuurlijk schurkenstreken uithalen, en B&A zijn zo geweldig dat ze de boeven dan vanzelf weer op het spoor komen en de boeven inrekenen met Adjudant van der Steen en zo vanzelf weer in die serie betrokken raken!!! 
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
En wat moeten we zonder die vent met die baard die tijdens De Kroon achter de monitoren zit? 
t_v_b
-
- 296 messages
- 734 votes
Ik zou wel eens willen weten of er niet nog auto's die in de series gebruikt zijn te koop zijn op internet. Zoals de pooierbak van de boeven in de schatkaart: de Mercury grand Marquis
Of de simca Rancho
Of de honda prelude met die klaplampen
GFM
-
- 1116 messages
- 1536 votes
Hier een leuk nieuwtje. Van 1 juli t/m 30 september is in het 'TV Toys Museum' in Dieren (vlakbij Arnhem) een tentoonstelling te zien over Bassie en Adriaan.
Daar worden alle belangrijke voorwerpen en rekwisieten getoond uit onze TV-series zoals: de kroon, de schatkist, de steen uit de verzonken stad, Robin, de Bassie en Adriaan poppen uit de Griekse serie, onze kleding en nog veel, véél, véél meer.
(Bron: www.adriaan-homepage.nl)
Ik zou hier eens langs gaan als ik jou was, misschien staan die auto's er ook......Die pooierbak van de Baron was inderdaad geweldig!!
t_v_b
-
- 296 messages
- 734 votes
haha dat is waar ja ze trokken niet de trekhaak eraf maar ze trokken de bovenkant er af alleen het chassis en stuur bleef over ja heel vreemd maar wel grappig
t_v_b
-
- 296 messages
- 734 votes
schijnt?
die stiefbroer woonde eerst een paar huizen verder bij mijn in de laan en kweekte daar een enorme weetplantage, waarna de politie met een huiszoekingsbevel zijn hele handeltje oprolde! en zo zijn er nog wel wat dingen.
Ik heb gehoord dat andre dulord die bassie dat parkietje sweetie gaf dat hij een halfbroer was van B&A.
Is hij het ook geweest van die plantage?
alexis
-
- 381 messages
- 489 votes
blijft wel leuk, en best raar om dan 's nachts naar b&a te kijken terwijl je dat vroeger op een normale tijd deed.
blijft overigens nog steeds een grappige serie, waarin je veel van de wereld ziet!
GFM
-
- 1116 messages
- 1536 votes
Ik heb nu toch vakantie, dus als ik ergens een gaatje heb ga ik echt ff langs........
ff de B&A cultuur snuiven!!
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Tentoonstelling in Dieren was best geestig. Jeugdsentiment ten top.
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
Die twee hebben toch ruzie? En inderdaad die Bassie is helemaal niet zo sympathiek in het echt.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
En inderdaad die Bassie is helemaal niet zo sympathiek in het echt.
Zucht ik wil nu niet gaan beweren dat meneer de meest aardige persoon in de wereld is, maar het valt enorm mee (buiten alle bombarie van shows)...
t_v_b
-
- 296 messages
- 734 votes
Nee die heet Aart.
volgens deze link:
http://info.bassieenadriaan.nl...
zou het wel andre du Lord zijn uit de sleutel en diamant.
Wer-Al Zwowe
-
- 45 messages
- 55 votes
Voor de mensen die de tentoonstelling nog willen bezoeken, heb ik slecht nieuws. De tentoonstelling was 3 oktober voor het laatst te bezoeken.
Toen was ik er ook (voor de 3e keer, 1e keer was opening) en ook onze favorite acrobaat was aanwezig.
mvdw89
-
- 496 messages
- 205 votes
Bassie was pas op de kermis in Boekel en ik dacht eindelijk die sympatieke jeugdheld te ontmoeten waar heel mijn leven tegenop heb gekeken en toen bleek het gewoon een schooier die alleen maar geld wil vangen en zijn eigen shows wil promoten. Hij heeft bijna geen woord gezegd en stond alleen maar in het lunapark buttons en fotos uit te delen waar natuurlijk wel het telefoonnummer om kaarten voor de shows te bestellen opstond of dat je naar deze website toe kunt gaan om je dvd collectie af te maken....wat een afgang. Ik ging met een onvoldaan gevoel naar huis.....
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7936 votes
Tuurlijk zegt ie geen woord! Hij moet toch altijd op z'n hoede zijn. Straks springt de baron vanachter een boom vandaan en wordt Bassie opgeblazen
Die man heeft geen makkelijk leven hoor!
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes

De Baron 
Wat is nou eigenlijk de reden dat hij zo achter Bassie en Adriaan aanzit? Door hen heeft hij in de gevangenis gezeten geloof ik?
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7936 votes
Ik geloof het wel inderdaad. Het blijft een schitterend filmpersonage! En Vlugge Japie en B2 natuurlijk ook. De latere boeven B100 en Handige Harrie vond ik niet zo.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik vind dit totaal geen leuke serie. Niets aan. 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Maar je keek dit zeker pas op wat latere leeftijd?
empirekees
-
- 1597 messages
- 2401 votes
Toch moet ik zeggen dat ik 'De Reis door Europa', best een goede serie vond. Vooral Denemarken, Ierland, Wales zijn hele leuke afleveringen. Als ik ze toevallig op TV tegenkom kan ik best nog met plezier er naar kijken. En de liedjes waren wel leuk gemaakt.
Het is denk ik meer een 'Sentimental Journey', dan dat ik het echt goed vindt.
'De reis door Amerika' was echt een brug te ver, helaas.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
"De reis door Europa" en "De reis door Amerika" zijn juist mijn favo afleveringen. 
Ik was hier trouwens vrij verslaafd aan...
Ik kan hier serieus hele dialogen van navertellen 
En als ik er ook maar 1 sec. langs zap kan ik meteen zeggen welke aflevering en welke serie het is...
Gait
-
- 1 messages
- 0 votes
Haha, volgens mij waren dat nog geen eens acteurs, met die suffe gezichten en opgelezen teksten. Anders moeten ze zich schamen
.
hahaha nee ik denk ook niet dat dat acteurs waren. Zoiets heb ik eerder gezien. Herinneren jullie je nog die aflevering in luxemburg waar B&A om de tuin worden geleid in hun rode auto door van die mannetjes die borden versjouwen. Ongetwijfeld zijn dat gwoon mensen die op de set aanwezig zijn..
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ik heb 'way back' in 1981 een brief geschreven aan Bassie en Adriaan omdat ze toen dikke ruzie hadden en van plan waren om met de samenwerking te stoppen.
Aangezien ik een groot fan was, vond ik dat natuurlijk verschrikkelijk.
Ze vonden mijn brief zo leuk dat ik werd uitgenodigd in hun circus en ik heb daar midden in de circuspiste officiëel de aankondiging gedaan dat Bassie en Adriaan weer vriendjes waren en gewoon doorgingen.
Ik was de hele dag hun eregast en van deze gebeurtenis is een reportage gemaakt die in het roddelblad Story is gekomen.
Ik zal dit artikel binnenkort eens inscannen en plaatsen. 
Bassie was pas op de kermis in Boekel en ik dacht eindelijk die sympatieke jeugdheld te ontmoeten waar heel mijn leven tegenop heb gekeken en toen bleek het gewoon een schooier die alleen maar geld wil vangen en zijn eigen shows wil promoten.
Ik heb hem later ook ooit eens op een kermis gezien buttons en stickers gooien. Ik vond het ook een schandalige vertoning, zeker na mijn leuke ervaring die ik 25 jaar geleden met hem had, heb ik er spijt van dat ik gegaan ben. Bassie is een kindervriend, maar zijn grootste vrienden zijn de bankbiljetten.