• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Bassie en Adriaan

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Sinterklaas vond ik anders ook wel een zeer aardige cameo maken bij het geheime agent segment.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

B: Japie, maak die brandkast open.

B2: Wat zeg ie?

B: Ik zei, maak die brandkast open.

B2: Nee, ík zou het raam open breken en Japie zou die brandkast open maken. Ik wil geen problemen met de vakbond.

(afbeelding)

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

B & A zijn één van mijn weinige jeugd-TV helden...

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Vind het nu nog steeds leuk trouwens (zag het vanmorgen toevallig weer op Canvas)...

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

GFM wrote:

Nog een feitje: Robin woont in Brussel, Belgie samen met de vriend van Bassie en Adriaan: Danny Verbiest..... is dat niet die man die Samson speelt (van K3-Gert??)

Ja, dat klopt...

FX

• 931 messages
  • 685 votes

Wat ik altijd zo briljant vond, was dat het circus altijd vertrok zonder hun ster-act bassie&adriaan!Dan moesten ze het circus weer zien te vinden...geweldig!

Wat ook cult is, is die auto van hun, een Honda Legend. Op een gegeven moment had een vriend van mij precies dezelfde auto. We hadden toen het plan bedacht deze uit te rusten met van die B&A-wimpers en gele cirkels.

Helaas lag die auto een week later in puin....

Trouwens kun je die B&A boterhamworst nog krijgen?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Denk het niet FX

Ach ze klommen trouwens dan klom adriaantje gewoon in een touw om te kijken waar het circus was...

T.O.

• 2413 messages
  • 2790 votes

GFM wrote:

Je vergeet mijn persoonlijk favoriet:: die agent die adjudant van der Steen assisteert...die man was zo niet-cool dat hij juist cool werd zeg maar, met dat snorretje...."hallo wagen vier, hallo wagen vier".....

Of wachtmeester Elsing....De man met baard die de kroon moest bewaken achter 4 tv's...

Haha, volgens mij waren dat nog geen eens acteurs, met die suffe gezichten en opgelezen teksten. Anders moeten ze zich schamen .

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Zal ik dan maar zeggen dat ik Bassie en Adriaan verschrikkelijk vond en vind? Ik kijk er soms wel naar op Nickelodeon om me er heerlijk aan te kunnen ergeren.

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

neo wrote:

Denk het niet FX

Ach ze klommen trouwens dan klom adriaantje gewoon in een touw om te kijken waar het circus was...

Het touw van fakir Aggenebes!!!

FX

• 931 messages
  • 685 votes

Zo heette ie! Ik kon er echt niet meer opkomen!

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

Nog een quizvraagje voor de kenners...

Waarom heeft B100, de naam B100??.......zendt uw antwoorden maar in.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Nou die zou ik niet weten Maar ik heb nog wel een andere Ok in welke gedeelte van Vlaardingen zoefte de twee zowel in hun wagen bij een rotonde langs alswaar net iets verder ooit het circus huishield? (waar Adriaantje dus in het touw van fakir springt)

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Tip: Potloodschool

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

geen idee neo....ik ken vlaardingen niet...en de potloodschool zegt me helemaal nix...

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

In welk gedeelte van Amsterdam ligt Vlaardingen eigenlijk?

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

Asl je binnen komt links bij de brug achter, 2e straat rechts...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Proest. Laten we het zo zeggen. Op dezelfde lijn: Vlaardingen, Schiedam,Rottersdam.

Het zit dus bij Plein Emaus. En Vlaardingen is de thuis stad van de heren. Bassie woont aan de Westhavenkade, in hartje centrum.

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

En ik altijd maar denken dat ze in een caravan woonden......

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

En herinneren wij ons bv nog een memorabele scene op een treinstation. Iets met een sleutel... Dat was Rotterdam Centraal.

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

JAJA, met die locker....en uitwisselen van de sleutel, Bassie werd zelfs nog ontvoerd met zn kanarie....

Weet jij trouwens hoe die 3 boeven toen heetten?? B2 zat er al bij maar je had een dikke hoofdbaas met een sigaar en een type B100...maar de namen...??

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Dat was B1 de eerste boef (en de dikke hoofdbaas heette BB?)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Spoiler alert!

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

De parkiet heette Sweety (Sweetie, sweetie kom eens bij Bassie). Volgens mij had die hoofbaas het over de radio altijd over: ''Hallo, hier BB over''. Dus dat klopt wel

FX

• 931 messages
  • 685 votes

Hier een leuk nieuwtje. Van 1 juli t/m 30 september is in het 'TV Toys Museum' in Dieren (vlakbij Arnhem) een tentoonstelling te zien over Bassie en Adriaan.

Daar worden alle belangrijke voorwerpen en rekwisieten getoond uit onze TV-series zoals: de kroon, de schatkist, de steen uit de verzonken stad, Robin, de Bassie en Adriaan poppen uit de Griekse serie, onze kleding en nog veel, véél, véél meer.

(Bron: www.adriaan-homepage.nl)

PeggySue

• 20 messages
  • 12 votes

Als ik de series van Bassie & Adriaan nu terugzie, schrik ik hoe gedateerd ze zijn en hoe bagger er geacteerd wordt. Maar er is bij mij wel wat sprake van jeugdsentiment. De afleveringen - vooral die van de rondreizen door Amerika en Europa - zijn ook interessant en leerzaam en om dat aspect zijn ze nog leuk (voor kinderen). De series die zich in Nederland afspeelden vond ik wat minder. En dan nog die liedjes, ja die had ik op cassettebandjes...wat er mee gebeurd is...?

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

FX wrote:

Hier een leuk nieuwtje. Van 1 juli t/m 30 september is in het 'TV Toys Museum' in Dieren (vlakbij Arnhem) een tentoonstelling te zien over Bassie en Adriaan.

Jammer dat het zo'n eind weg is,,,maar ik ga er zekers heen!!

Ondanks wat criticasters als Peggy S. zeggen blijf ik B&A 2 da bone!!

B&A Boys die gaan er tegenaan

B&A Boys die kan je niet verslaan

B&A Boys geven je van katoen

B&A BOYS die worden kampioen!

(Clublied B&A Boys uit de serie B&A en het geheim van de schatkaart)

FX

• 931 messages
  • 685 votes

Om maar even twee topics te combineren:

Misschien kunnen we beter de B&A Boys afvaardigen naar het EK, GFM!

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

Met Bassie op goal!!! hoe is hij als penaltystopper??

Volgens mij kunnen ze trouwens niet...ze zijn druk doende het clubhuis te restaureren omdat die stomme Baron het in lichterlaaie heeft gezet...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.