- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Bassie en Adriaan
Bassie en Adriaan
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Niet alleen de kinderen... 
Maareh, idd berespannend, met zijn allen op het schoolplein speculeren hoe het afliep.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Je ziet dat David Lynch er danig door beinvloed is. 
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Acteerwerk in die jaren 80 series die ik heb gezien is sowieso al niet om naar huis te schrijven, bij de zevensprong staat daar gewoon een sterk, mysterieus en spannend verhaal achter.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Acteerwerk in die jaren 80 series die ik heb gezien is sowieso al niet om naar huis te schrijven,
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Een vriend van mijn vader had Bassie of Adriaan (dat weet ik niet meer) een keer ontmoet in een café en hij zei dat hij het alleen om het geld doet. Best vreemd: de een doet het alleen voor het geld en de ander heeft een hekel aan kinderen. Een perfekt duo voor kinderen. 
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
Ik herinner me vooral het geweldig mysterieuze verhaal.
Ja ja.
Wordt nu bij Zappelin weer herhaald. Ik had niet moeten kijken, doet afbreuk aan nostalgische gevoelens.Groenoog zal de sleutel vinden.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Heb ik nooit veel aangevonden en voor deze serie hoef je volgens mij ook niet goed te kunnen acteren omdat het allemaal een beetje overdreven doen is (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen).
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Je bedoelt zeker dat de kinderen slecht acteerden ?
Nou, om eerlijk te zijn: iedereen.
Bovendien had het een typisch Nederlands calvinistisch kuteinde.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Clown Bassie (Bas van Toor) stopt met de Magiclandshow
De met veel enthousiasme in februari gestarte Magiclandshow, waarmee Clown Bassie (Bas van Toor) samen met goochelaarster Sylvia Schuyer in het land optraden, is voor beiden op een teleurstelling uitgelopen. Bassie was gewend om samen met zijn broer Adriaan voor volle zalen op te treden. De kaartverkoop voor de Magiclandshow viel echter tegen. Om die reden heeft men besloten met de Magiclandshow te stoppen.
Ondanks optredens voor t.v. bij Lijn 4, Life & Cooking, Jensen en pagina grote artikelen in diverse bladen, kranten en een gerenommeerd professioneel reclamebureau bleven de bezoekers weg. De reden laat zich raden: Economische recessie?, onbekendheid met de show?, desinteresse voor magie?, duldt het publiek na Adriaan niemand anders naast Bassie?
Wat de reden ook mag zijn, alle betrokkenen zijn enorm teleurgesteld.
Bassie heeft geen voornemens meer om zelf nog met een show voor eigen risico op reis te gaan.
Op verzoek treedt hij graag op uitkoopbasis solo op of met ‘Bassie en zijn vriendjes’.
Bassie treedt dit paasweekend solo op in Circus Alberto Althof dat momenteel in Vlissingen zijn tent opgeslagen heeft en zal de komende tijd veel te zien zijn op kermissen, braderieën, etc.....en uiteraard in diverse t.v. programma’s. Zo zal hij op 30 mei in de Arena te Amsterdam te zien zijn bij het 40-jarige TROS-jubileum, en wellicht duikt hij vaker op in één van de circussen die door Nederland reizen.
bron: Magicland b.v.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Pas geleden in R'dam stal hij nog de show met zijn mondharmonica solo's 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Pas geleden in R'dam stal hij nog de show met zijn mondharmonica solo's 
wat een dief!!!!!
Dat zal Charles Bronson niet leuk hebben gevonden...
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Dit is mijn grootste jeugdherrinering ik keek een film op video, na het kijken spoelde ik hem dan weer terug en keek hem nog een keer.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik had vroeger een tape met daarop allemaal liedjes van de Bassie & Adriaan. Omdat dat destijds toen mijn enige cassette was, heb ik dat ding echt helemaal kapot gedraait. Puur jeugdsentiment voor mij.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Als er éen jeugdserie is die ik nooit leuk heb gevonden dan is het deze wel.
GFM
-
- 1116 messages
- 1536 votes
Als er een jeugdserie die ik adoreerde en nog steeds af en toe bekijk is het deze wel. Jeugdsentiment van de bovenste plank!
GFM
-
- 1116 messages
- 1536 votes
Heerlijke die verschrikkelijke kutclown, die zelfs met een hond praat...samen met een overjarige en betweterige acrobaat die achter (meestal 3) boeven aanzit...eerste de legendarische baron met B2 en Vlugge Japie (zag pas jaren later dat dit ook bas van toor was) en later Baron met b1-0-0 en handige harry.......Heerlijk om snachts met een stuk in je kraag op nickelodeon nog naar te kijken...B&A rules!!!!
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Vergeet je die domme robot/wekker niet,schulleke ofzoiets.
GFM
-
- 1116 messages
- 1536 votes
Robin!!! met die k*tstem: B-a-s-s-i-e a-d-r-i-a-a-n d-e
b-o-e-v-e-n!!!
GFM
-
- 1116 messages
- 1536 votes
Nog een feitje: Robin woont in Brussel, Belgie samen met de vriend van Bassie en Adriaan: Danny Verbiest..... is dat niet die man die Samson speelt (van K3-Gert??)
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Hmm dat weet/wist ik niet. Maar Danny is cool!
GFM
-
- 1116 messages
- 1536 votes
*Feitje*: De volledige naam van de Baron: Baron van Neemwegge....dat maakt hem alleen maar nog cooler... Vito eat your heart out!!
De baron werd trouwens in "Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart" gewoon gespeeld door Adriaan..(dat ze naar Griekenland gaan zeg maar)
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ok wie zijn er nu allemaal cool: Bassie, Vlugge Japie, Adriaan, Danny, Adjudant van der Steen, de Plaaggeest, B100, B2, de B&A Boys, de jasjesverkopen (de joetjesman), de huilende professor, Joris, Lara, de geheimzinige opdrachtgever, Hoofd en alle andere geweldige karakters...
GFM
-
- 1116 messages
- 1536 votes
Je vergeet mijn persoonlijk favoriet:: die agent die adjudant van der Steen assisteert...die man was zo niet-cool dat hij juist cool werd zeg maar, met dat snorretje...."hallo wagen vier, hallo wagen vier".....
Of wachtmeester Elsing....De man met baard die de kroon moest bewaken achter 4 tv's...